Mi az a KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér?
A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér - rövidítve DKT - egy olyan komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális online együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb oktatási szoftverek használatát. Használatához nem szükséges az adatok újbóli feltöltése, automatikusan átveszi a KRÉTA által tárolt adatokat! Kiemelt funkciója a tanórai feladatok, a házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése, emellett alkalmas csoportos feladatok kiadására is. Kezeli a határidőket, a beadási időszakokat az órai és házi feladatok esetében, valamint képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és tanárok között.
Diákként hol olvashatok részleteket a KRÉTA DKT használatáról?
A DKT Tanulóknak Tudásbázis oldalunkon a Digitális Kollaborációs Tér tanulói felületének részletes felhasználói leírásai és útmutatói találhatók a diákok részére.
Tanárként hogyan ismerkedhetek meg a KRÉTA DKT használatával?
A Digitális Kollaborációs Tér tanári felületének részletes felhasználói leírásai és útmutatói a DKT Tanároknak Tudásbázis oldalunkon olvashatók a pedagógusok számára.
Milyen előnyei vannak a KRÉTA DKT használatának?
A különböző csoportmunka és kollaborációs szoftverek használata során időigényes feladatot jelent az iskolamenedzsment rész kialakítása ezekben a programokban. Az ilyen alkalmazások hatékony használatához fel kell tölteni a tanárok, a diákok, az osztályok, a csoportok, és a tantárgyak adatait, meg kell adni az osztályok és csoportok tanulóit, valamint a tantárgyfelosztást és az órarendet is, továbbá gondoskodni kell ezek naprakészen tartásáról is. A feladatok értékeléseit külön be kell rögzíteni a KRÉTA rendszerbe, hogy a tanulók és szüleik láthassák az eredményeket.
A fentiekkel ellentétben a Digitális Kollaborációs Tér a KRÉTA rendszer integrált moduljaként működik, a használatához nem szükséges semmilyen további adatfeltöltést elvégezni! A DKT program a KRÉTÁ-ban tárolt összes szükséges adatot átveszi, a tanév közbeni változásokat automatikusan követi, továbbá képes arra is, hogy a DKT-ban megadott adatokat (pl. értékeléseket, házi feladatokat) automatikusan beírja a KRÉTA rendszerbe is!
A programban kiemelt figyelmet fordítottunk az áttekinthetőségre, az egyszerű használatra és kezelhetőségre, a DKT használatához nem szükséges mélyebb szintű informatikai ismeret, a tanárok és a diákok számára is könnyen használható. A megjelenése igazodik a különböző infokommunikációs eszközök képernyőméretéhez és felbontásához, így bármilyen eszközön (számítógép, laptop, tablet, mobiltelefon) is használható.
A Kollaborációs Térből elérhető a Digitális óra funkció is, amely segítségével egyszerűen lehet on-line órákat, konzultációkat tartani hang és videó kapcsolattal is.
Hogyan érhető el a Digitális Kollaborációs Tér?
A DKT 2020. október elejétől elérhető az összes, KRÉTA rendszert használó köznevelési és szakképzési intézményben. A Kollaborációs Térbe tanárként a KRÉTA elektronikus naplón, ill. tanulóként az Elektronikus ellenőrzőn keresztül lehet belépni és a KRÉTA Tanulóknak mobil alkalmazásból is elérhető.
A Kollaborációs Térben a tanári és órai üzenőfalak, a privát beszélgetés (chat) funkciók, valamint a házi, órai, nyelvi és e-Leaning feladatok használhatók. A rendszerben lehetőség van a házi, órai, nyelvi és e-Learning feladatok kiadására, a tanulók a DKT-n keresztül beadhatják a feladataikat, fájlokat csatolhatnak, továbbá nyomon követhetik az értékelés státuszait is.
A tananyagtárakban van lehetőség az oktatási-nevelési munka támogatására szolgáló digitális tananyagok tárolására és rendszerezésére. A tananyagtárban megtalálhatók a tankönyvek, a munkafüzetek, a feladatlapok, a gyűjtemények továbbá a tanmenetek is, digitális formában.
A Digitális óra funkció a Cisco Webex Meeting integrálásával lehetőséget ad arra a tanároknak, hogy élő, digitális tanórákat, konzultációkat, felkészítőket tartsanak osztályaiknak, csoportjaiknak vagy akár egyedileg kiválasztott tanulóknak is.