Áttekintés
A végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának csökkentésére irányuló EU 2020 stratégia célkitűzéséhez kapcsolódva hazánk – más európai országhoz hasonlóan – a végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának 10%-ra csökkentését vállalta 2020-ig. A végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentésének alapja a köznevelési rendszerben tanulmányokat folytató, de lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók kiemelt, komplex támogatása, ami a köznevelési rendszer szintjén elsősorban a korai iskolaelhagyással kiemelten érintett köznevelési intézmények fejlesztésével, illetve az ezen intézmények és pedagógusaik számára nyújtott szakmai szolgáltatások biztosításával érhető el. A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Nkt. vhr.) 2016. november 19-ével hatályba lépő módosítása a korai iskolaelhagyás, az iskolai lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetésének országos szintű bevezetését és az ezzel összefüggő intézményi és állami feladatok megkezdését szolgálja. Az Nkt. vhr. módosítására az Nkt. 94. § (4) bekezdés x) pontjában foglalt rendelkezés ad felhatalmazást.
...
Részletes információk az ESL adatszolgáltatásról az Oktatási hivatal honlapján
AZ ESL adatszolgáltatás támogatása a KRÉTA rendszerben
A KRÉTA rendszer támogatja az ESL adatszolgáltatáshoz szükséges tanulói adatok előállítását.
Megjegyzés | ||
---|---|---|
| ||
A KRÉTA rendszer csak a KRÉTA rendszerben - az adatszolgáltatáshoz szükséges - adatok összegyűjtésében nyújt segítséget, támogatást az intézményeknek, a jogszabályokban előírt adatszolgáltatási kötelezettséget nem helyettesíti! |
A KRÉTA rendszerben az ESL adatszolgáltatás támogatásához válasszuk ki a feladatellátási helyet, majd a KERESÉS gombra kattintva a program megjeleníti az összesített adatokat.