Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Menürendszer áttekintése

Az alábbi ábrán valamennyi IER menüpont almenüpontjait ábrázoltuk, az ezt követő táblázatban röviden ismertetjük az egyes funkciókat és az elérési jogosultságaikat, majd az egyes funkciók részletes bemutatása következik.

A tanulókra vonatkozó tevékenységek a Tanulók menüpontból érhetők el.

Az egyes tanuló tevékenységekből (almenük) a képernyő felső részén mindig megtalálható  gombbal lehet visszalépni az aktuális Tanuló leválogatáshoz.

Tanuló leválogatásból elérhető funkciók

Tanulók leválogatása

A Tanulók leválogatását az alapképernyőn a „Leválogatás” panelen lehet megtenni.

Az Osztály legördülő listából kiválasztható, egy vagy több, az adott védőnőhöz/orvoshoz rendelt osztály. Egyszerre több osztályt a Ctrl billentyű nyomva tartásával és a kívánt osztályok kijelölésével lehet leválogatni.

A Név szerinti kereső mezőbe elég csak névrészletet is beírni, és a leválogatásban minden olyan tanuló szerepelni fog, akinek a nevében szerepel a beírt szórészlet. Ez hasznos funkció lehet, ha a felhasználó nem ismeri a tanuló teljes nevét, vagy testvérekre akar keresni.

Védőnői besorolásra abban az esetben tudunk szűrni, ha ezt a speciális mezőt kitöltötte a felhasználó a tanulóknál. Ezt a funkciót abban a ritka esetben lehet használni, ha a védőnő az iskolatitkártól eltérő csoportosításban szeretné látni a tanulókat.

A szakma szerinti leválogatás a tanulók adatainál, a Szakma mezőben megadott szövegre keres rá. Így az egy szakmához tartozó tanulókat tudjuk leválogatni.

Nemek szerint leválogathatók külön a fiúk, vagy a lányok. Itt a kereső a tanuló adatainál jelölt fiú/lány jelölőnégyzeteket vizsgálja.

Az évfolyam megadásával egy teljes évfolyam tanulóit is listázhatjuk.

Születési intervallum megadásával az adott születési intervallumba tartozó tanulókat lehet leválogatni. Erre legtöbbször a 16 éves szűrendők listázásakor, vagy gyógypedagógiai iskolák korcsoportjainak leválogatásakor, pl. korcsoport szerinti oltások esetében lehet szükség.

Az Aktív jelölőnégyzet alapértelmezetten kipipált, tehát az iskolában tanuló, szűrendő diákokat válogatja le. Ha nem csak az aktív, hanem minden tanulót (pl. kijelentkezettet is) szeretnénk listázni, akkor távolítsuk el az Aktív jelölőnégyzetből a pipát, és ne legyen egyik jelölőnégyzet sem kitöltve. Ha csak a kijelentkezett, vagy végzett tanulókra kíváncsi a felhasználó, akkor ezeket a jelölőnégyzeteket kell kitöltenie, ill. itt akár megadhatók az évszámok is, ha tovább szeretné szűkíteni a találatok számát.

A Páros évfolyamok jelölőnégyzet kipipálásával a páros évfolyamokon tanulókat lehet megnézni.

A képen látható Tanév és Feladatellátási hely szűrők csak koordinátor jogosultsággal elérhetők. Ha olyan tanulót szeretnénk megkeresni, akinek csak a nevét, vagy névrészletét ismerjük, de semmilyen más adatunk nincs, nem ismert, hogy mikor járt az iskolába, melyik feladatellátási helyen tanulhatott, akkor célszerű a Tanév és Feladatellátási hely szűrőket üresre állítani és az egész leválogató panelen kizárólag a Név szűkítő mezőt kitölteni.

Tanuló adatok

A KRÉTA IER modul

  • részben átveszi a KRÉTA rendszerben szereplő tanuló és hozzátartozó adatokat (lásd KRÉTA Alaprendszer Tanuló adatokkal történő adat szinkronizálás összefoglalása fejezet),
  • részben pedig saját adatbevitelt is lehetővé tesz: a tanuló adatai kiegészítendők az egészségügyi adatokkal, anamnézis során megismert adatokkal (iskola egészségügyi törzslap adatai).

Az IER módot ad  - speciális esetekben -  új tanuló felvételére is, a tanuló ilyen esetben az „Előzetes alkalmassági” osztályba kerül az IER-ben. Ez az osztálytípus nem szerepel a KRÉTA Alaprendszerben, ebbe az osztálytípusba nem szinkronizál a KRÉTA tanulókat. Erre akkor van szükség, ha a tanuló még nem az iskola tanulója, pl. nyolcadik évfolyamra jár egy általános iskolában, és a középiskolába csak előzetes alkalmassági vizsgálaton jelenik meg. Ha a tanuló később beiratkozik az adott iskolába és bekerül az iskola KRÉTA alaprendszerébe, akkor az adatai a napi adatszinkronizáció során összekötésre kerülnek a KRÉTÁ-ból kapott személyes adatokkal, és osztályba sorolással. A tanulók “Előzetes alkalmassági” osztályba töltésének van egy gyorsabb módja a Szerviz/Tanulók betöltése alkalmasságihoz menüpontban, aminek ismertetésére később kerül sor.

A tanuló osztályba sorolása kötelező, mindig a KRÉTA szerinti osztályba sorolást tükrözi. Az előzetes alkalmassági vizsgálat során még nem az iskola tanulóit egy speciális, ún. „előzetes alkalmassági” osztályba soroljuk. Az „előzetes alkalmassági” osztályok a KRÉTA Alaprendszerben nem, kizárólag a KRÉTA IER-ben léteznek.



Megjegyzés
iconfalse

Tanulók kötelezően megadandó adatai: tanuló neve, osztálya, születési helye és ideje, neme és anyja neve!



A tanuló törzsadatfelületen tanuló alapadatokat, a család adatait, az egészségügyi alapadatokat, mentálhigiénét, anamnézist, az eddigi iskolákat és az egyéb anamnézis adatait külön füleken, kezeljük.

A Tanuló adatai esetén megadható a kötelező adatokon kívül a

  • szakma, illetve a
  • védőnői besorolás (amennyiben a védőnő más – az iskolai osztályoktól eltérő – csoportosításban kezelte eddig a gyerekeket, akkor használatos mező, pl. szakmacsoportok rögzítésére).
  • A TAJ szám kötelező adat, az EESZT-be való küldéshez szükség van valamilyen okmány azonosítóra. A külföldi tanulók esetében van lehetőség „Egyéb” okmánytípus kiválasztására, melyet az EESZT elfogad.
  • Végzett a tanuló, ha a tanulmányait az iskolában befejezte 8. vagy 12. évfolyamon.
  • Kijelentkezett a tanuló, ha a tanulmányait az adott iskolában tanév során, vagy tanév végén más iskolában kívánja folytatni.
    Végzett, kijelentkezett tanulóhoz további iskola-egészségügyi esemény nem rögzíthető. (A kijelentkezés dátuma utáni dátumra nem rögzíthető egészségügyi esemény). Amennyiben a kijelentkezett tanuló visszajön az osztályba, azt a KRÉTA szinkron észleli. Amennyiben kijelentkezett vagy végzett tanulóhoz még adatrögzítésre (pl. elmaradt szűrés vagy egyéb adat rögzítése) van szükség, az iskola-egészségügyi koordinátor szerepű felhasználó száma, a Tanuló adatokat megtekintésre megnyitva elérhető a Kijelentkezés eltávolítása, vagy a Végzett állapot ideiglenes visszavonása funkció, az adatok rögzíthetősége érdekében. Lezárt, jelentett tanévre ilyenkor sem lehet adatot rögzíteni.
  • Az SNI és BTMN mezők a KRÉTÁ-ból is átvett adatok.
  • Elsősegélynyújtási ismeretek: Amennyiben a tanuló rendelkezik Magyar Vöröskereszt által kibocsátott elsősegélynyújtási ismeretet igazoló igazolvánnyal, akkor lehetőség van megadni annak a nyilvántartási számát és a dátumát.

A Család adatai fül:

  • A lakcímek (állandó ideiglenes, annak típusa), telefonszám,
  • Gondviselők neve, telefonszáma, e-mail címe, rokonsági foka
  • Testvérek neme, születési dátuma, egészségi állapota

Fontos: Itt jelennek meg a Gondviselők – KRÉTÁ-ból átvett – elérési adatai: telefonszám, email cím. A KRÉTÁ-ból átvett adatok szerkeszthetők, módosíthatók, de ha a KRÉTÁ-ban is javításra kerül, a szinkronizáció az ott bevitt javított adatokkal felül fogja írni.

Amennyiben egy gondviselő feliratkozott és rendelkezik email címmel, akkor email üzenetet kap új iskola-egészségügyi dokumentum létrehozásakor (gondviselőnek küldés funkció esetén), ill. online értesítés küldhető nekik a KRÉTA IER felületéről. Alapbeállításként minden gondviselő feliratkozott, de az iskola-egészségügyi személyzet ezt megváltoztathatja.

Az Egészségügyi adatok köre:

  • A háziorvos adatai bővíthető törzsadatlistából választhatók. A Háziorvosok adatait az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörű felhasználó rögzítheti a Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Háziorvosok almenüben.
  • Megadható a Vércsoport,
  • jobb vagy balkezes adatok,
  • és a gyógyszerérzékenységre és allergiára vonatkozó adatok. A gyógyszerérzékenységre utaló CAVE jelzés és a Kiemelt megjegyzésbe írt figyelmeztetés a tanulóval végzett minden műveletnél megjelenik a fejlécben


A Mentálhigiénés adatok fülön az iskola-egészségügyi személyzet az alábbi adatokat adhatja meg:

  • dohányzás, alkohol, drogfogyasztással kapcsolatos adatok,
  • sport és

környezettanulmányi adatok.

Anamnézis adatok:

Az itt megadott anamnézis adatok (a vérzékenység, krónikus betegség és T.B.C kivételével) átkerülnek a 16 éves záróvizsgálat anamnézis részébe. A 16 éves lap leírását egy későbbi fejezetben részletezzük.

Az Iskola fülön az iskolalista a tanuló eddigi iskoláit, az ottani tanulmányainak kezdetét és végét mutatja, ha a védőnőnek szüksége van erre az adatra. A korábbi iskolák törzsét az iskola-egészségügyi koordinátor bővítheti, rendszerezheti a Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Iskola almenüben.

Egyéb anamnézis:

Itt rögzíthetőek a tanuló korábbi

  • fertőző és nem fertőző betegségei,
  • a tanuló eddigi védőoltásai, ill.
  • további feljegyzések pl. korábbi műtétek, törések és gondozási tevékenységek.


Tipp
iconfalse

A tanuló adatok széles körben excelbe exportálhatók a tanuló menüből. Az excel cél szerint szűkített oszloptartalommal számos adatkinyerésre alkalmas.


Új tanuló

Új tanuló felvitele az „Új tanuló” gombbal lehetséges. Az új tanuló minden esetben az „Előzetes alkalmassági” osztályba fog kerülni. Miután a tanuló a KRÉTA Alaprendszerben is rögzítésre került az éjszakai adatszinkron a tanulót a megfelelő osztályba fogja sorolni az IER-ben is. 

Tanuló megtekintése és szerkesztése

A tanuló adatainak megtekintése a tanuló leválogatása után, a tanuló neve előtt megtalálható nagyító ikonnal, módosítása pedig a ceruza ikonnal történik. A ceruza ikon megnyomása után a tanuló adatlapja jelenik meg, ahol adatait módosítani lehet majd „Mentés”-sel rögzítjük.

Tanuló törlése

Törölni csak olyan tanulót lehet, akit a KRÉTÁ-ból nem szinkronizált a rendszer (IER-ben vették fel), és semmilyen iskola-egészségügyi esemény nem kapcsolódik hozzá (csak téves felvitel esetére fenntartott lehetőség). Ha a törlés engedélyezett, a listában a kuka ikon is látszik.

A kuka ikonra kattintva, megerősítő kérdés után, a tanuló adata törlésre kerül.

Összesített lap

Az összesített lap a tanulóval az intézményben végzett iskola-egészségügyi tevékenységek összefoglaló kimutatása, melyet pdf formátumban lehet letölteni, és azt nyomtatni. Az összesített lap a tanuló adatlapról készíthető el.

Amennyiben emailben történő továbbításra szánjuk az átvevő Védőnő számára, célszerű jelszóval védett dokumentumban lekérni.

Export / Tanuló adatok

A tanuló adatlapon megadott összes adat – egy, vagy a leválogatott összes – tanulóra excelbe exportálható.

Névsor nyomtatása

A tanuló menüből, a leválogatott tanulókról egyszerű adattartalmú névsor nyomtatható (Pdf).

KRÉTA Alaprendszer Tanuló adatokkal történő adat szinkronizálás összefoglalása

A szinkronizáló minden éjszaka/hajnalban automatikusan megtörténik.

  • Felveszi az új tanulókat; illetve ha az új tanuló adatai megegyeznek (név anyja neve, születési dátum és hely, azaz a 4T alapján) egy IER-ben már szereplővel (lezárt, migrált tanuló, aki visszajött, vagy előzetes alkalmassági vizsgálat miatt IER-ben felvett) , akkor azzal összekapcsolja és frissíti az egyéb adatait.
  • A korábban már összekapcsolt tanulókra a KRÉTÁ-ban az utolsó szinkron óta történt alábbi módosításokat emeli át:
    • Név
    • Születési név
    • Anyja neve
    • Születés helye és ideje
    • Lakcím és levelezési cím
    • TAJ szám: csak akkor íródik felül, ha az IER-ben egyébként nincs kitöltve
    • Gondviselők neve, rokonsági foka (édesanya, édesapa, stb.), email címe és telefonszám (ha a felhasználó felülírja az email mezőt, akkor ezt nem módosítja a következő szinkron)
    • Tanuló osztályba sorolása
    • Tanuló tanév közbeni kijelentkezése.
    • SNI vagy BTMN besorolás