Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA adatok betöltésével és kezelésével?

Nézze meg az oktatóvideónkat, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését a KRÉTA rendszerben, továbbá ismertetjük a tanulói KIR importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását.

Belépés a KRÉTA felületére

Ezt abban az esetben kell elvégezni, ha az iskolánk nem a KRÉTA oktatási rendszerhez tartozik. A KRÉTA rendszerhez kapott webcímet írja be a böngésző címsorába!

Kattintson a BEJELENTKEZÉS gombra!

Bejelentkezés után a KRÉTA nyitólapja jelenik meg. 

Feladatellátási hely létrehozása, módosítása

A feladatellátási helyek létrehozásához a NYÍLVÁNTARTÁS menüben válassza az Intézmény menüpontot!

Görgessen a Működési helyekhez, és a működési hely előtt található nyilat nyissa le.

Az ellátott köznevelési feladatnál kattintson a ceruza ikonra.

Válassza ki azt az ellátott köznevelési típust, amely az intézményben működik, az ellátott köznevelési feladatnál a legördülő listából tudja kiválasztani.

A kiválasztás után kattintson a MENTÉS gombra.

További feladatellátási helyek megadása

A működési hely sorában a plusz jelre kattintva megjelenik egy párbeszédablak.

Válassza ki azt a feladatellátási helyet, amely még az intézményben működik (pl. Gimnázium)!

A kiválasztás után szintén a MENTÉS gombra kell kattintani!

A mentés után látható, hogy pontosan milyen ellátott köznevelési feladat lett rögzítve a rendszerbe.

Tanulók importálása

Az iskolától kapott KIR táblát az Importálások menü Tanulók importálása menüpontban végezheti el.

Az importálás elindításához kattintson a FÁJL KIVÁLASZTÁSA gombra!

A saját számítógépre letöltött táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra!

A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORTÁLÁS gombra!

Az importálásnál láthatóak a tanulók, akik a rendszerbe fognak bekerülni a MENTÉS gomb megnyomásával.

A mentés után megjelenik egy párbeszédablak, amelyben látható a sikeres importálás, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!

A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.

Tanuló manuális felvitele

Tanulót felvenni nem csak importálással lehet, hanem manuálisan is, ha pl. csak egy vagy két tanulót szeretnénk rögzíteni. Ezt a Nyilvántartás menü Tanulók menüpontban tudjuk megtenni.

Az ÚJ gombra kattintva tudja a tanulót rögzíteni.

A párbeszédablakban az Alapadatok fülön a pirossal (csillaggal) jelölt mezők kitöltése kötelező a tanuló esetében.

Az elérhetőségek menüpontban a tanuló elérhetőségének a kitöltése kötelező.

A Tanügy menüpontban pedig a jogviszony kezdetét is kötelező megadni.

A Gondviselők fülön egy gondviselőnek a felvitele szükséges, úgyszintén a pirossal bekeretezett téglalapok értékeit kötelező megadni. Majd ezeknek a rögzítése után a jobb alsó sarokban lévő MENTÉS gombra kattintva a tanuló rögzítésre fog kerülni.

A mentés után egy párbeszédablak jelenik meg, ahol a sikeres generálásról érkezik visszajelzés és a jobb alsó sarokban is visszajelzést kap a művelet elvégzéséről.
Majd a párbeszédablakban a VISSZA gombra kattintson.

A Tanulók listához visszajutva, az összes tanuló között az előbbiekben felvett tanuló is megtalálható. A jobb felső sarokban a 100-as értéket állítsa a megfelelő értékre, hogy az összes tanuló látható legyen.

A névsorban pedig a tanuló megtalálható.

Osztály létrehozása

Osztály létrehozását a Nyilvántartás menü Osztályok menüpontban tudja megvalósítani.

Az osztály létrehozásához az ÚJ nyomógombra kattintva meg fog jelenni egy párbeszédablak.

A párbeszédablakban először meg kell adni az osztály nevét, pl. 2. A

A feladatellátási helyet. Amennyiben az intézményben csak egy szerepel, automatikusan bekerül.

Az évfolyamot a legördülő listából tudja kiválasztani.

Ha minden beállítással megvan, vagyis a kötelezőkkel, már csak a Mentés gombra kell kattintani.

A sikeres mentésről visszaigazolást is kap a jobb alsó sarokban, hogy ’A művelet sikeresen megtörtént!’

A többi osztály felvételénél ugyanígy kell eljárni, mint az előzőekben és a második lépést kell megismételni annyiszor, ahány osztály az intézményben szerepel.

Alkalmazott felvitele

A Nyilvántartás menü Alkalmazottak menüpontban tudja az iskolaorvost, védőnőt és koordinátort rögzíteni.

Az ÚJ gombra irányítva az egeret több lehetőség közül is választhat.

Az Új alkalmazott, vagy külsős alkalmazott rögzítésére kattintva egy párbeszédablak jelenik meg.

Az alkalmazottnál a Személyes adatoknál a (csillaggal megjelölt) pirossal bekeretezett téglalapok kitöltése kötelező.
“Új alkalmazott rögzítése” menüt akkor használjuk, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens az iskola alkalmazásában áll.
“Új külsős alkalmazott rögzítése“ menüt akkor, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens nem az iskola alkalmazásban áll.

Bal oldalon az állandó lakcím elérhetőség menüpontban is a pirossal jelöltek kitöltése kötelező.

Majd a belépési adatoknál is a felhasználónév, jelszó kitöltése mellett, a jogosultsági szintnél a Napló jogosultságot a mögötte lévő x-szel törölje, és a listából válassza ki a megfelelőt. Lehetséges jogosultságok a következők: Védőnő, Iskola-egészségügyi koordinátor vagy Védőnő+Iskola-egészségügyi koordinátor, Iskolaorvos, Iskola-egészségügyi Asszisztens.

A Munkaügyi adatok fülön a munkakört állítsa át Na értékre.

A Feladatellátási helynél pedig válassza ki azt, amelyhez tartozik. Ha az intézményben csak egy feladatellátási hely van, akkor az automatikusan meg fog jelenni.

Ezeknek a beállítása után a MENTÉS gombra kattintva az alkalmazott rögzítésre kerül.

Következő alkalmazott felvitelénél ugyan ezeket a lépéseket kell végrehajtani.

Tanuló osztályba sorolása

Tanulók osztályba sorolását a Tanulók besorolása menü Tanulók besorolása osztályokba menüpontban tudja elvégezni.

Először a Belépés dátumát kell kiválasztani, a dátumot kiválasztva, vagy pedig mellette a Ma vagy a Tanév első napja gombokra kattintva.

Jobb oldalon válassza ki azt az osztályt, ahová a tanulókat szeretné besorolni. (Ehhez szükséges az osztályok létrehozása.)

A bal oldali boxban, kattintson azokra a tanulókra, akiket az osztályba szeretne sorolni.

A két box közötti pirossal keretezett nyílra kattintva tudja a tanulókat átsorolni.

A tanulók az osztályban szerepelnek, de még rögzítve nincsenek, ezzel csak jelezve vannak, hogy oda szeretnénk sorolni.

Lejjebb görgetve a MENTÉS gombbal tudjuk a tanulókat az osztályokba sorolni.

Egy visszaigazolást is kapunk, hogy a műveletünk sikeres lett, majd a VISSZA gombra kattintva a Tanulók besorolása felületen maradunk.

Következő osztály besorolásánál az előző lépéseket kell újra elvégeznünk az alábbi felületen.

KRÉTA Ügyfélszolgálati bejelentő

Bejelentés írása az Ügyfélszolgálatnak

Bármilyen kérdése lenne a Kréta rendszerrel kapcsolatban, KRÉTA-adminisztrátori jogkörrel bejelentkezve a pirossal bekeretezett ÜGYFÉLSZOLGÁLAT gombra kattintva megírhatja kérdését.

Az ügyfélszolgálatra kattintva megjelenik egy párbeszédablak. Az új bejelentésre húzva az egeret több lehetőség közül választhat.

Válassza az Oktatás-technikai szakmai kérdések pontot és kattintson rá.

A bejelentésének adjon egy olyan, pár szavas címet, amivel a problémát előzetesen körülírja.

A kérdés leírásába pedig fejtse ki, hogy pontosan mivel van problémája.

Ha a problémájáról képet is készített, a fájl tallózása gombra kattintva a gépén lévő képet hozzáadhatja. Amennyiben teheti, javasoljuk a kép készítését, amivel pontosabban meg tudjuk határozni, hogy melyik modulban/felületen, esetleg melyik funkcióban és milyen problémát jelez számunkra.

A saját számítógépén megkeresve a fájlt, azt kiválasztva, a MEGNYITÁS gombra kattintson.

A leírás elkészítése és a fájl csatolás után már csak a KÜLDÉS gombra kattintva az ügyfélszolgálatra elküldte kérdését, amire az ügyfélszolgálat munkatársai válaszolni fognak.

Megengedett fájltípusok: .txt, .pdf, .png, .bmp, .jpg, .jpeg, .xls, .xlsx, .doc, .docx, .xml, .roz, .rar, .zip

Bejelentések állapotának követése

A bejelentésénék státuszát is nyomon tudja követni a bejelentéseket tartalmazó lista megtekintésével.

A státusz állapota az ügyfélszolgálatra vár-ról megváltozik érdemes megtekinteni, hogy milyen válasz érkezett.

Az ügyfélszolgálat válaszát úgy tudja megnézni, vagy a referencia számra kattint vagy pedig a bejelentés címére.

A megjegyzésben láthatja a választ.

Ugyanarra a bejelentésre a bekeretezett téglalapba tudja válaszát megírni, fájlt is tud csatolni, és a HOZZÁADÁS gomb megnyomásával az ügyfélszolgálatra elküldeni.

Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA adatok betöltésével és kezelésével?

Nézze meg az oktatóvideónkat, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését a KRÉTA rendszerben, továbbá ismertetjük a tanulói KIR importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását.

Belépés a KRÉTA felületére

Ezt abban az esetben kell elvégezni, ha az iskolánk nem a KRÉTA oktatási rendszerhez tartozik. A KRÉTA rendszerhez kapott webcímet írja be a böngésző címsorába!

Image Added

Kattintson a BEJELENTKEZÉS gombra!

Image Added

Bejelentkezés után a KRÉTA nyitólapja jelenik meg. 

Image Added

Feladatellátási hely létrehozása, módosítása

A feladatellátási helyek létrehozásához a NYÍLVÁNTARTÁS menüben válassza az Intézmény menüpontot!

Image Added

Görgessen a Működési helyekhez, és a működési hely előtt található nyilat nyissa le.

Image Added

Az ellátott köznevelési feladatnál kattintson a ceruza ikonra.

Image Added

Válassza ki azt az ellátott köznevelési típust, amely az intézményben működik, az ellátott köznevelési feladatnál a legördülő listából tudja kiválasztani.

Image Added

A kiválasztás után kattintson a MENTÉS gombra.

További feladatellátási helyek megadása

A működési hely sorában a plusz jelre kattintva megjelenik egy párbeszédablak.

Image Added

Válassza ki azt a feladatellátási helyet, amely még az intézményben működik (pl. Gimnázium)!

Image Added

A kiválasztás után szintén a MENTÉS gombra kell kattintani!

Image Added

A mentés után látható, hogy pontosan milyen ellátott köznevelési feladat lett rögzítve a rendszerbe.

Image Added

Tanulók importálása

Az iskolától kapott KIR táblát az Importálások menü Tanulók importálása menüpontban végezheti el.

Image Added

Az importálás elindításához kattintson a FÁJL KIVÁLASZTÁSA gombra!

Image Added

A saját számítógépre letöltött táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra!

Image Added

A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORTÁLÁS gombra!

Image Added

Az importálásnál láthatóak a tanulók, akik a rendszerbe fognak bekerülni a MENTÉS gomb megnyomásával.

Image Added

A mentés után megjelenik egy párbeszédablak, amelyben látható a sikeres importálás, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!

Image Added

A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.

Image Added

Tanuló manuális felvitele

Tanulót felvenni nem csak importálással lehet, hanem manuálisan is, ha pl. csak egy vagy két tanulót szeretnénk rögzíteni. Ezt a Nyilvántartás menü Tanulók menüpontban tudjuk megtenni.

Image Added

Az ÚJ gombra kattintva tudja a tanulót rögzíteni.

Image Added

A párbeszédablakban az Alapadatok fülön a pirossal (csillaggal) jelölt mezők kitöltése kötelező a tanuló esetében.

Image Added

Az elérhetőségek menüpontban a tanuló elérhetőségének a kitöltése kötelező.

Image Added

A Tanügy menüpontban pedig a jogviszony kezdetét is kötelező megadni.

Image Added

A Gondviselők fülön egy gondviselőnek a felvitele szükséges, úgyszintén a pirossal bekeretezett téglalapok értékeit kötelező megadni. Majd ezeknek a rögzítése után a jobb alsó sarokban lévő MENTÉS gombra kattintva a tanuló rögzítésre fog kerülni.

Image Added

A mentés után egy párbeszédablak jelenik meg, ahol a sikeres generálásról érkezik visszajelzés és a jobb alsó sarokban is visszajelzést kap a művelet elvégzéséről.
Majd a párbeszédablakban a VISSZA gombra kattintson.

Image Added

A Tanulók listához visszajutva, az összes tanuló között az előbbiekben felvett tanuló is megtalálható. A jobb felső sarokban a 100-as értéket állítsa a megfelelő értékre, hogy az összes tanuló látható legyen.

Image Added

A névsorban pedig a tanuló megtalálható.

Image Added

Osztály létrehozása

Osztály létrehozását a Nyilvántartás menü Osztályok menüpontban tudja megvalósítani.

Image Added

Az osztály létrehozásához az ÚJ nyomógombra kattintva meg fog jelenni egy párbeszédablak.

Image Added

A párbeszédablakban először meg kell adni az osztály nevét, pl. 2. A

Image Added

A feladatellátási helyet. Amennyiben az intézményben csak egy szerepel, automatikusan bekerül.

Az évfolyamot a legördülő listából tudja kiválasztani.

Image Added

Ha minden beállítással megvan, vagyis a kötelezőkkel, már csak a Mentés gombra kell kattintani.

Image Added

A sikeres mentésről visszaigazolást is kap a jobb alsó sarokban, hogy ’A művelet sikeresen megtörtént!’

Image Added

A többi osztály felvételénél ugyanígy kell eljárni, mint az előzőekben és a második lépést kell megismételni annyiszor, ahány osztály az intézményben szerepel.

Image Added

Alkalmazott felvitele

A Nyilvántartás menü Alkalmazottak menüpontban tudja az iskolaorvost, védőnőt és koordinátort rögzíteni.

Image Added

Az ÚJ gombra irányítva az egeret több lehetőség közül is választhat.

Image Added

Az Új alkalmazott, vagy külsős alkalmazott rögzítésére kattintva egy párbeszédablak jelenik meg.

Image Added

Az alkalmazottnál a Személyes adatoknál a (csillaggal megjelölt) pirossal bekeretezett téglalapok kitöltése kötelező.
“Új alkalmazott rögzítése” menüt akkor használjuk, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens az iskola alkalmazásában áll.
“Új külsős alkalmazott rögzítése“ menüt akkor, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens nem az iskola alkalmazásban áll.

Image Added

Bal oldalon az állandó lakcím elérhetőség menüpontban is a pirossal jelöltek kitöltése kötelező.

Image Added

Majd a belépési adatoknál is a felhasználónév, jelszó kitöltése mellett, a jogosultsági szintnél a Napló jogosultságot a mögötte lévő x-szel törölje, és a listából válassza ki a megfelelőt. Lehetséges jogosultságok a következők: Védőnő, Iskola-egészségügyi koordinátor vagy Védőnő+Iskola-egészségügyi koordinátor, Iskolaorvos, Iskola-egészségügyi Asszisztens.

Image Added

A Munkaügyi adatok fülön a munkakört állítsa át Na értékre.

Image Added

A Feladatellátási helynél pedig válassza ki azt, amelyhez tartozik. Ha az intézményben csak egy feladatellátási hely van, akkor az automatikusan meg fog jelenni.

Image Added

Ezeknek a beállítása után a MENTÉS gombra kattintva az alkalmazott rögzítésre kerül.

Image Added

Következő alkalmazott felvitelénél ugyan ezeket a lépéseket kell végrehajtani.

Tanuló osztályba sorolása

Tanulók osztályba sorolását a Tanulók besorolása menü Tanulók besorolása osztályokba menüpontban tudja elvégezni.

Image Added

Először a Belépés dátumát kell kiválasztani, a dátumot kiválasztva, vagy pedig mellette a Ma vagy a Tanév első napja gombokra kattintva.

Image Added

Jobb oldalon válassza ki azt az osztályt, ahová a tanulókat szeretné besorolni. (Ehhez szükséges az osztályok létrehozása.)

Image Added

A bal oldali boxban, kattintson azokra a tanulókra, akiket az osztályba szeretne sorolni.

Image Added

A két box közötti pirossal keretezett nyílra kattintva tudja a tanulókat átsorolni.

Image Added

A tanulók az osztályban szerepelnek, de még rögzítve nincsenek, ezzel csak jelezve vannak, hogy oda szeretnénk sorolni.

Image Added

Lejjebb görgetve a MENTÉS gombbal tudjuk a tanulókat az osztályokba sorolni.

Image Added

Egy visszaigazolást is kapunk, hogy a műveletünk sikeres lett, majd a VISSZA gombra kattintva a Tanulók besorolása felületen maradunk.

Image Added

Következő osztály besorolásánál az előző lépéseket kell újra elvégeznünk az alábbi felületen.

KRÉTA Ügyfélszolgálati bejelentő

Bejelentés írása az Ügyfélszolgálatnak

Bármilyen kérdése lenne a Kréta rendszerrel kapcsolatban, KRÉTA-adminisztrátori jogkörrel bejelentkezve a pirossal bekeretezett ÜGYFÉLSZOLGÁLAT gombra kattintva megírhatja kérdését.

Image Added

Az ügyfélszolgálatra kattintva megjelenik egy párbeszédablak. Az új bejelentésre húzva az egeret több lehetőség közül választhat.

Image Added

Válassza az Oktatás-technikai szakmai kérdések pontot és kattintson rá.

Image Added

A bejelentésének adjon egy olyan, pár szavas címet, amivel a problémát előzetesen körülírja.

Image Added

A kérdés leírásába pedig fejtse ki, hogy pontosan mivel van problémája.

Image Added

Ha a problémájáról képet is készített, a fájl tallózása gombra kattintva a gépén lévő képet hozzáadhatja. Amennyiben teheti, javasoljuk a kép készítését, amivel pontosabban meg tudjuk határozni, hogy melyik modulban/felületen, esetleg melyik funkcióban és milyen problémát jelez számunkra.

Image Added

A saját számítógépén megkeresve a fájlt, azt kiválasztva, a MEGNYITÁS gombra kattintson.

Image Added

A leírás elkészítése és a fájl csatolás után már csak a KÜLDÉS gombra kattintva az ügyfélszolgálatra elküldte kérdését, amire az ügyfélszolgálat munkatársai válaszolni fognak.

Image Added

Megengedett fájltípusok: .txt, .pdf, .png, .bmp, .jpg, .jpeg, .xls, .xlsx, .doc, .docx, .xml, .roz, .rar, .zip

Bejelentések állapotának követése

A bejelentésénék státuszát is nyomon tudja követni a bejelentéseket tartalmazó lista megtekintésével.

Image Added

A státusz állapota az ügyfélszolgálatra vár-ról megváltozik érdemes megtekinteni, hogy milyen válasz érkezett.

Image Added

Az ügyfélszolgálat válaszát úgy tudja megnézni, vagy a referencia számra kattint vagy pedig a bejelentés címére.

Image Added

A megjegyzésben láthatja a választ.

Image Added

Ugyanarra a bejelentésre a bekeretezett téglalapba tudja válaszát megírni, fájlt is tud csatolni, és a HOZZÁADÁS gomb megnyomásával az ügyfélszolgálatra elküldeni.

Image Added