Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

A felső menü sorban a  menüpontra kattintva az intézmény összes gyermekét listázva láthatjuk.

KIR import

A Gyermekek menüpontban van lehetősége a KIR nyilvántartási rendszerben megtalálható gyermek adatok importálására, a meglévő gyermekadatok frissítésére.





Megjegyzés
titleFONTOS

KIR import előtt kérjük, ellenőrizze a kiválasztott telephelyet!

A KIR importot feladatellátási helyenként külön kell elvégezni.


A KIR import gombra kattintva megjelenik egy előugró ablak. Első lépésként kattintson a KIR token*  mező jobb szélén található  gombra.

Az Oktatási Hivatal oldalán válassza ki az intézményi Intézményi felhasználó bejelentkezést, majd írja be intézménye OM azonosítóját, Felhasználó nevét.

Ezt követően az Oktatási Hivatal oldalán beállított jelszóval tud belépni. 

A token kérésnél a belépéshez az intézmény OM azonosítóját, valamint az Intézményvezetői mesterjelszó-kezelő rendszerben a „KIR Személyi nyilvántartás” modul soron rögzített felhasználói nevet és jelszót szükséges megadni.
Fontos, hogy az Intézményvezetői mesterjelszó-kezelő rendszerben feladatellátási hely szintű jogosultság kiosztására is szükség van. A kijelölt felhasználónál a Feladatellátási helyenkénti jogok oszlopban lévő ikonra kattintva, ki kell választani azokat a feladatellátási helyeket, ahol a felhasználó jogosult a gyermekek és alkalmazottak adatainak kezelésére. Erre abban az esetben is szükség van, ha az intézmény kizárólag székhellyel rendelkezik.

Token

A belépést követően egy hosszú számsor jelenik meg, ez lesz az azonosító kulcs.

Ezt a hosszú számsort jelölje ki (az egér bal gombját nyomva tartva), majd másolja (jobb egér gomb - másolás) vagy Ctrl + C billentyű parancs.

Ezután lépjen vissza böngészőjében az oviKRÉTA oldalára, és töltse ki a mezőket.

KIR felhasználó név*: írja be a KIR-ben használt felhasználó nevét

KIR token*: ide illessze be a hosszú számsort - kattintson a mezőbe: jobb egér gombbal - Beillesztés, vagy CTR + V billentyű parancs

Miután kitöltötte a mezőket kattintson a gombra.

Az adatok betöltése után a Telephely* mezőbe betöltésre kerülnek az intézmény telephelyei.

Nyomja meg a jobb oldalon lévő kis háromszöget, és a legördülő listából válassza ki a megfelelő intézményt.

Miután megjelent a mezőben a kiválasztott intézmény neve, kattintson a gombra.

Ezután kiválasztható, hogy mely gyermekek adatait kívánjuk importálni, illetve korábban importált gyermekek adatainak frissítését is elvégezhetjük.

Gyermekek listázása

A felső menü sorban a  menüpontra kattintva az intézmény összes gyermekét listázva láthatjuk.

Ebben a részben rögzítheti és szerkesztheti a gyermekek adatait. 

Az intézmény összes gyermekét Név, Oktatási azonosító, Csoport, Születési ideje, Státusza szerint sorba lehet rendezni a kategória jobb oldalán megjelenő nyíl segítségével.  A kereső ablak használata megkönnyíti a keresést.

Új gyermek hozzáadása

Az  gombra kattintva megjelenik a szerkesztőfelület, ahol az alábbi űrlapokon tölthetjük fel az adatokat: 

  • Alapadatok
  • Felügyeleti jog
  • Jogviszony
  • Nevelési adatok

Bármely űrlap alján lehet mentésre kattintani, de a gyermek adatai csak akkor kerülnek rögzítésre, amennyiben minden fülön az adatok helyesen kerültek kitöltésre.


Figyelem

A *-gal jelölt mezők kitöltése minden esetben kötelező!





Alapadatok

Itt rögzíthetjük a gyermekhez tartozó legfontosabb alapadatokat. 


 gomb megnyomásával töltheti ki a lakcím adatokat. Lehetőség van több cím hozzáadására is (állandó, tartózkodási).

Felügyeleti jog

A felügyeleti jog részben a gyermekhez tartozó gondviselőket rögzíthetjük és adhatjuk meg a legfontosabb adatokat (cím, telefonszám, e-mail, egyéb adatok).  

Az  gomb megnyomásával lenyílik a szerkesztőfelület. Több személyt is rögzíthetünk a felületen.

 gomb megnyomásával töltheti ki a lakcím adatokat.

A cím adatokat az előugró ablakban rögzíthetjük.

Amennyiben a gyermek címével azonos adatokat kíván megadni, lehetőség van a gomb megnyomásával a lakcímadatok átvételére.

Telefonszámok megadására a  gomb megnyomása után előugró ablakban van lehetőség.

E-mail címek megadására az  gomb megnyomása után felugró ablakban van lehetőség.

Az Egyéb adatoknál a legördülő menüből lehet kiválasztani a Rokonsági fokot, jelölőnégyzetek segítségével pedig további adatokat adhatunk meg.

Szülői hozzáférés - üzenetek, értesítések

A jelenlegi időszakban ez a funkció még nem elérhető. Bevezetésére a későbbiek folyamán fog sor kerülni.

Jogviszony

A gyermek nevelési jogviszonyával kapcsolatos adatait ezen a felületen töltheti fel.

Az  gomb megnyomásával az előugró ablakban rögzíthetjük a gyermek jogviszonyának szüneteltetését.

Nevelési adatok

Ezen az űrlapon rögzíthet a gyermekre vonatkozó ellátással kapcsolatos kéréseket. Kiemelt figyelmet igénylő jellemzőket jelölhet meg, egyéb megjegyzéseket tehet.

Gyermek jele

A Gyermek jele mezőbe kattintva a rendszerben megtalálható jelek közül tudják kiválasztani a gyermek jelét. Amennyiben nem találnak megfelelőt a listában, szabadon beírható a mezőbe egyéb más jel is.


Figyelem
Bármely űrlap alján lehet a  gombra kattintani, de a gyermek adatai csak akkor kerülnek rögzítésre, amennyiben minden fülön az adatok helyesen kerültek kitöltésre.


Mentés után a lista felületen megjelenik a Gyermek. A rögzített gyermekadatok további szerkesztésére a jobb oldalon lévő ikon megnyomásával nyílik lehetőség.

A megjelenő szerkesztő nézetben elérhetővé válik a gyermekre vonatkozó Csoport, Gyermeknapló, Csatolt iratok és Jelenléti ív is. Ezek az oldalak a felső menüsor Csoportok menüjéből is elérhetőek.

Csoport - csoport tagság felvétele

Ezen a felületen érhetjük el a gyermek csoportba rendelésének lehetőségét. Csak meglévő csoportok közül tudunk választani. Amennyiben még nem hoztunk létre az intézményre vonatkozóan óvodai gyermek csoportokat, azt megtehetjük aCsoportokfelső menü elérése után.

Azgombra kattintva előugró ablak jelenik meg. A legördülő listából tudjuk kiválasztani azt a csoportot, amelybe szeretnénk a gyermeket besorolni. A csoport tagság kezdő dátumát kötelező megadni, a végdátum megadása nem kötelező. A végdátumra egy gyermek csoportváltása esetén lesz szükség.



Hozzáadást követően a csoportba sorolás megtörténik. 

Csoportváltás

Csoportváltás esetén kezdő lépésként az aktuális csoport tagság végdátumát kell megadnunk, amennyiben ez az adat nem került megadásra korábban. A csoport neve mellett jobb oldalon található ikon megnyomásával az előugró ablakban adhatjuk meg ezt a dátumot. Hozzáadást követően a dátum rögzítésre kerül. Ezt követően tudunk új tagságot hozzáadni a gyermekhez.

Az  gomb ismételt megnyomásával tudunk új adatokat felvinni. Az új csoport tagság kezdő dátuma legkorábban a régi tagság végdátumát követő nap lehet. Az új tagság hozzáadását követően lista szerűen megjelennek a gyermek csoportba sorolásai.

Gyermeknapló

Ebben a részben látható a gyermekhez hozzáadott és az automatikusan generált bejegyzések listája. Információt kapunk a rögzített esemény időpontjáról, nevéről, típusáról. További szerkesztésre, irat csatolására, törlésre azikonok segítségével van lehetőség.

 esetén a felugró ablakban rögzíthetjük  az esemény nevét, leírását és időpontját. Későbbiekben a jelölőnégyzet használata is elérhetővé válik.

Mentést követően a listában látható az új bejegyzésünk. További szerkesztésre, irat csatolására, törlésre a sor végi  ikonok segítségével van lehetőség.

Egyéb csatolt iratok

Ezen a felületen lehetőség van a gyermekekkel kapcsolatos egyéb csatolt iratok feltöltésére és megtekintésére.

 gomb megnyomásával a számítógép mappái közt tudunk tallózni. 

Dokumentum címeként a fájl neve jelenik meg. A dokumentum kategóriája a feltöltés helyére és kapcsolódására utal. A  gombbal kerül rögzítésre a csatolt dokumentum. A dokumentum szerkesztésére, letöltésére és törlésére a sor végi  ikonok állnak rendelkezésre. 

Letöltés esetén a számítógépén beállított helyre kerül letöltésre a dokumentum. Törlési szándék esetén a rendszer felugró ablakban figyelmeztet és megerősítést kér.

Jelenléti ív

Ezen az oldalon a kiválasztott gyermek jelenléti íve tekinthető meg és rögzíthetők hiányzások. A sor végi feltöltés ikon megnyomásával csatolható igazolás.

Egész csoportra vonatkozóan a teljes jelenléti ív megtekinthető és szerkeszthető a csoportok menüpontból.

A jelenlét napjainak rögzítésére nincsen lehetőség, mivel a rendszer alapértelmezetten jelenlétnek tekint minden olyan nevelési napot, amelyre a lenti kategóriák közül egyik sem került beállításra.

Egy adott napra kattintva legördülő listából választható ki a felvinni kívánt hiányzás.

  • Igazolandó (I): olyan hiányzás, amelyre igazolás még nem került elfogadásra
  • Igazolatlan (IN): olyan hiányzás, amelyre igazolás még nem került elfogadásra, és amely esetében lejárt a hiányzás igazolására rendelkezésre álló napok száma.

Utóbbi az intézmény adatai között, az Egyéb tabfülön beállítható érték, melynek elteltét a rendszer napi rendszerességgel vizsgálja minden Igazolandó hiányzást illetően. Amennyiben a megadott idő már eltelt, de a hiányzás még mindig Igazolandó, a rendszer azt automatikusan Igazolatlanra állítja.

  • Igazolt szülői (IS): olyan hiányzás, amelyre a szülői igazolás elfogadásra került
  • Igazolt orvosi (IO): olyan hiányzás, amelyre az orvosi igazolás elfogadásra került
  • Igazolt pedagógusi (IP): olyan hiányzás, amelyet a pedagógus igazolt

Gyermeknapló generálása

A Gyermeknapló generálása közvetlenül a lista felületen, a gyermek neve melletti  ikonra kattintva érhető el. 

A generált PDF dokumentumban található a gyermekre vonatkozó valamennyi rögzítésre került bejegyzés.

A Gyermekek adatainak exportálása

Azgombra kattintva excel dokumentumban tölthetjük le a rögzített gyermekek névsorát és adatait.