Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

...

Megjegyzés
titleÖsszevont évfolyamok

Az évfolyamok adatszótár változásokat minden esetben az intézmények  Fenntartója határozta meg, ez a KRÉTA rendszerben csak a Fenntartók által megadott módon lehet módosítani!

Összevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön

...

csoportok létrehozásával

Az összevont osztályok kezelésének egyik másik lehetséges módja, ha az osztályokat évfolyamonként külön összevont osztályt egy darab osztályként hozzuk létre a rendszerben, ezekbe csak az adott évfolyamú tanulókat soroljuk be, majd létrehozunk egy iskolai, tanórai célú csoportot, amely a gyakorlatban használatos osztály leszmajd az évfolyamoknak megfelelő csoportokat készítünk. Ez a megoldás lehetővé teszi azt, hogy külön osztálynaplókat lehessen előállítani az egyes évfolyamokra, valamint egyértelműen meg lehessen határozni az közelebb áll a korábbi - papíralapú naplóvezetési - gyakorlathoz, ugyanakkor ebben az esetben nem lehet az összevont osztályok naplóját évfolyamonként előállítani ill. az összevont osztályba járó tanulók tényleges osztályátévfolyamát a statisztikákhoz egyértelműen meghatározni

Az alábbi példában egy 1-3 évfolyamos összevont osztály létrehozását és kezelését mutatjuk be, külön osztályok egy osztály létrehozásával:

Tipp
titleÖsszevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön osztályok csoportok létrehozásával
  1. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '1-3. osztály' néven), amelynél válassza ki az évfolyamot állítsuk az 1. évfolyamraévfolyamok közül a megfelelő összevont évfolyamot vagy abban az esetben ha az évfolyamok listájában nem szerepel állítsa be az "na" értéket!
  2. Hozzunk létre egy osztályt csoportot (pl. '2. osztály1 évfolyam ' néven) , amelynél az évfolyamot állítsuk az 2. évfolyamra!amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "1" értékű.
  3. Hozzunk létre egy osztályt csoportot (pl. '3. osztály2 évfolyam ' néven) , amelynél az évfolyamot állítsuk az 3. évfolyamra!amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "2" értékű.
  4. Hozzunk létre egy csoportot (pl. '1-3 összevont4 évfolyam ' néven) , amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "Na3" értékű.
  5. A tanulókat az évfolyamuknak megfelelően soroljuk be az egyes osztályokbasoroljuk be a korábban létrehozott "1-3 osztály"-ba!
  6. A osztályból soroljuk be a tanulókat az évfolyamuknak megfelelő csoportokba, tehát az elsős tanulókat az 1. osztálybacsoportba, a másodikosokat a 2. osztályba csoportba és a harmadikosokat a 3. osztálybacsoportba!Az összevont osztály mindegyik tanulóját soroljuk be az osztályaikból a 1-3 összevont csoportba.
  7. A gyakorlatban ez lesz a összevont osztályunk.A tantárgyfelosztásban és az órarendben ezután ha egy órán különböző tantárgyat vagy különböző óraszámban tanulnak a tanulók, akkor az osztályokhoz a csoportokhoz rendeljük a tanórát, ha azonos tantárgyat akkor a csoporthozés óraszámot osztunk ki, akkor az osztályhoz.

Az összevont osztályok külön egy osztályként történő létrehozásának az alábbi előnyei vannak:

  • az osztálynaplókat külön is ki lehet nyomtatni (de természetesen az órákat csak egyszer kell beírni),a tanulók évfolyama egyértelműen meghatározhatóösszevont osztály naplóját egy dokumentumban elő lehet állítani,
  • az osztályok között csak egy - összevont - osztály jelenik meg.

Az összevont osztályok külön egy osztályként történő létrehozásának az alábbi hátrányai vannak:

  • az osztálynaplókat évfolyamonként külön nem lehet egy naplóba előállítani az összevont osztály naplójátnyomtatni,
  • az osztályok között több osztály is megjelenikösszevont osztályba járó tanulók évfolyamát a statisztikákhoz nem lehet egyértelműen meghatározni.

Összevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön

...

osztályok létrehozásával

Az összevont osztályok kezelésének másik egyik lehetséges módja, ha az összevont osztályt egy darab osztályként hozzuk létre, majd az évfolyamoknak megfelelő csoportokat készítünk. Ez a megoldás közelebb áll a korábbi - papíralapú naplóvezetési - gyakorlathoz, ugyanakkor ebben az esetben nem lehet az összevont osztályok naplóját évfolyamonként előállítani ill. az összevont osztályba járó tanulók évfolyamát a statisztikákhoz egyértelműen meghatározniosztályokat évfolyamonként külön hozzuk létre a rendszerben, ezekbe csak az adott évfolyamú tanulókat soroljuk be, majd létrehozunk egy iskolai, tanórai célú csoportot, amely a gyakorlatban használatos osztály lesz. Ez a megoldás lehetővé teszi azt, hogy külön osztálynaplókat lehessen előállítani az egyes évfolyamokra, valamint egyértelműen meg lehessen határozni az összevont osztályba járó tanulók tényleges osztályát

Az alábbi példában egy 1-3 évfolyamos összevont osztály létrehozását és kezelését mutatjuk be, egy osztály külön osztályok létrehozásával:

Tipp
titleÖsszevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön csoportok osztályok létrehozásával
  1. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '1-3. osztály' néven), amelynél válassza ki az évfolyamok közül a megfelelő összevont évfolyamot vagy abban az esetben ha az évfolyamok listájában nem szerepel állítsa be az "na" értéketévfolyamot állítsuk az 1. évfolyamra!
  2. Hozzunk létre egy csoportot osztályt (pl. '1 évfolyam 2. osztály' néven), amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "1" értékű.amelynél az évfolyamot állítsuk az 2. évfolyamra!
  3. Hozzunk létre egy csoportot osztályt (pl. '2 évfolyam 3. osztály' néven), amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "2" értékű.amelynél az évfolyamot állítsuk az 3. évfolyamra!
  4. Hozzunk létre egy csoportot (pl. '4 évfolyam 1-3 összevont' néven) , amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "3Na" értékű.
  5. A tanulókat az évfolyamuknak megfelelően soroljuk be a korábban létrehozott "1-3 osztály"-ba!A osztályból soroljuk be a tanulókat az évfolyamuknak megfelelő csoportokbaaz egyes osztályokba, tehát az elsős tanulókat az 1. csoportbaosztályba, a másodikosokat a 2. csoportba osztályba és a harmadikosokat a 3. csoportba!osztályba!
  6. Az összevont osztály mindegyik tanulóját soroljuk be az osztályaikból a 1-3 összevont csoportba. A gyakorlatban ez lesz a összevont osztályunk.
  7. A tantárgyfelosztásban és az órarendben ezután ha egy órán különböző tantárgyat vagy különböző óraszámban tanulnak a tanulók, akkor a csoportokhoz az osztályokhoz rendeljük a tanórát, ha azonos tantárgyat és óraszámot osztunk ki, akkor az osztályhozakkor a csoporthoz.

Az összevont osztályok egy osztályként külön történő létrehozásának az alábbi előnyei vannak:

  • az összevont osztály naplóját egy dokumentumban elő lehet állítani,az osztályok között csak egy - összevont - osztály jelenik megosztálynaplókat külön is ki lehet nyomtatni (de természetesen az órákat csak egyszer kell beírni),
  • a tanulók évfolyama egyértelműen meghatározható.

Az összevont osztályok egy osztályként külön történő létrehozásának az alábbi hátrányai vannak:

  • az osztálynaplókat évfolyamonként külön nem lehet nyomtatniegy naplóba előállítani az összevont osztály naplóját,
  • az összevont osztályba járó tanulók évfolyamát a statisztikákhoz nem lehet egyértelműen meghatározniosztályok között több osztály is megjelenik.

Összevont osztályok kezelési módjának összehasonlítása

A KRÉTA rendszerben a fentiek alapján az összevont osztályok kezelését két különböző módon lehet végrehajtani. Az egyes kezelési módok összehasonlítását az alábbi táblázat mutatja be:


Osztályok számaCsoportok számaOsztálynaplók előállításaTanulók évfolyama

1-3 összevont osztály létrehozása

évfolyamonként külön osztályok létrehozásával

3

évfolyamonként különböző

1

az összevont évfolyam vagy Na évfolyamú

évfolyamonként különböző osztálynaplók (3 db)meghatározható

1-3 összevont osztály létrehozása

egy összevont osztály létrehozásával

1

az összevont évfolyam vagy Na évfolyamú

3

évfolyamonként különböző

csak az összevont osztályra lehet osztálynaplót előállítani (1 db)nem határozható meg