...
Megjegyzés | ||
---|---|---|
| ||
Az évfolyamok adatszótár változásokat minden esetben az intézmények Fenntartója határozta meg, ez a KRÉTA rendszerben csak a Fenntartók által megadott módon lehet módosítani! |
Összevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön
...
csoportok létrehozásával
Az összevont osztályok kezelésének egyik másik lehetséges módja, ha az osztályokat évfolyamonként külön összevont osztályt egy darab osztályként hozzuk létre a rendszerben, ezekbe csak az adott évfolyamú tanulókat soroljuk be, majd létrehozunk egy iskolai, tanórai célú csoportot, amely a gyakorlatban használatos osztály leszmajd az évfolyamoknak megfelelő csoportokat készítünk. Ez a megoldás lehetővé teszi azt, hogy külön osztálynaplókat lehessen előállítani az egyes évfolyamokra, valamint egyértelműen meg lehessen határozni az közelebb áll a korábbi - papíralapú naplóvezetési - gyakorlathoz, ugyanakkor ebben az esetben nem lehet az összevont osztályok naplóját évfolyamonként előállítani ill. az összevont osztályba járó tanulók tényleges osztályátévfolyamát a statisztikákhoz egyértelműen meghatározni.
Az alábbi példában egy 1-3 évfolyamos összevont osztály létrehozását és kezelését mutatjuk be, külön osztályok egy osztály létrehozásával:
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
|
Az összevont osztályok külön egy osztályként történő létrehozásának az alábbi előnyei vannak:
- az osztálynaplókat külön is ki lehet nyomtatni (de természetesen az órákat csak egyszer kell beírni),a tanulók évfolyama egyértelműen meghatározhatóösszevont osztály naplóját egy dokumentumban elő lehet állítani,
- az osztályok között csak egy - összevont - osztály jelenik meg.
Az összevont osztályok külön egy osztályként történő létrehozásának az alábbi hátrányai vannak:
- az osztálynaplókat évfolyamonként külön nem lehet egy naplóba előállítani az összevont osztály naplójátnyomtatni,
- az osztályok között több osztály is megjelenikösszevont osztályba járó tanulók évfolyamát a statisztikákhoz nem lehet egyértelműen meghatározni.
Összevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön
...
osztályok létrehozásával
Az összevont osztályok kezelésének másik egyik lehetséges módja, ha az összevont osztályt egy darab osztályként hozzuk létre, majd az évfolyamoknak megfelelő csoportokat készítünk. Ez a megoldás közelebb áll a korábbi - papíralapú naplóvezetési - gyakorlathoz, ugyanakkor ebben az esetben nem lehet az összevont osztályok naplóját évfolyamonként előállítani ill. az összevont osztályba járó tanulók évfolyamát a statisztikákhoz egyértelműen meghatározniosztályokat évfolyamonként külön hozzuk létre a rendszerben, ezekbe csak az adott évfolyamú tanulókat soroljuk be, majd létrehozunk egy iskolai, tanórai célú csoportot, amely a gyakorlatban használatos osztály lesz. Ez a megoldás lehetővé teszi azt, hogy külön osztálynaplókat lehessen előállítani az egyes évfolyamokra, valamint egyértelműen meg lehessen határozni az összevont osztályba járó tanulók tényleges osztályát.
Az alábbi példában egy 1-3 évfolyamos összevont osztály létrehozását és kezelését mutatjuk be, egy osztály külön osztályok létrehozásával:
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
|
Az összevont osztályok egy osztályként külön történő létrehozásának az alábbi előnyei vannak:
- az összevont osztály naplóját egy dokumentumban elő lehet állítani,az osztályok között csak egy - összevont - osztály jelenik megosztálynaplókat külön is ki lehet nyomtatni (de természetesen az órákat csak egyszer kell beírni),
- a tanulók évfolyama egyértelműen meghatározható.
Az összevont osztályok egy osztályként külön történő létrehozásának az alábbi hátrányai vannak:
- az osztálynaplókat évfolyamonként külön nem lehet nyomtatniegy naplóba előállítani az összevont osztály naplóját,
- az összevont osztályba járó tanulók évfolyamát a statisztikákhoz nem lehet egyértelműen meghatározniosztályok között több osztály is megjelenik.
Összevont osztályok kezelési módjának összehasonlítása
A KRÉTA rendszerben a fentiek alapján az összevont osztályok kezelését két különböző módon lehet végrehajtani. Az egyes kezelési módok összehasonlítását az alábbi táblázat mutatja be:
Osztályok száma | Csoportok száma | Osztálynaplók előállítása | Tanulók évfolyama | |
---|---|---|---|---|
1-3 összevont osztály létrehozása évfolyamonként külön osztályok létrehozásával | 3 évfolyamonként különböző | 1 az összevont évfolyam vagy Na évfolyamú | évfolyamonként különböző osztálynaplók (3 db) | meghatározható |
1-3 összevont osztály létrehozása egy összevont osztály létrehozásával | 1 az összevont évfolyam vagy Na évfolyamú | 3 évfolyamonként különböző | csak az összevont osztályra lehet osztálynaplót előállítani (1 db) | nem határozható meg |