...
A program adminisztráláshoz az alábbi lépeseket lépéseket tegyük meg:
- Az adott napról töröljük ki az osztály óráit. Ha nem akarjuk törölni őket, akkor azt is megtehetjük, hogy elmaradtnak álltjuk be őket előre.
- Töröljük ki (vagy állítsuk elmaradtra) azokat az órákat, melyek az osztályhoz vannak rögzítve, és az . (Az osztálybontásos órákat .is vegyük figyelembe!)
- NE töröljük azokat a csoportbontásokat, melyeken más osztályok tanulói is részt vesznek (kivéve, ha az érintett másik osztály vagy osztályok tanulóinak is egyedi napja van , és az ő óráik is törlésre kerülnének).
- Vegyünk fel megfelelő számú órát a kísérő pedagógusnak az osztályhoz, amit majd naplózni lehet, és ahol fel lehet jegyezni a kirándulás programját és a hiányzókat.
...
Az órarend "törlését" megvalósíthatjuk a 'Tanév rendjében' felvett egyedi nap elem megadásával is.
- Vegyünk fel egy 'Tanítási napot' a megadott dátumra; ezt jelöljük 'Órarendi napnak', ha hogy a foglalkozásokat akarunk rögzíteni, hogy a hiányzókat is rögzíthessük.
- Az órarend "kiürítéséhez" adjunk meg szombati vagy vasárnapi napot (ahova nincs rögzített órarend); a hetirend és a csengetési rend megadása itt nem releváns.
Megjegyzés | ||
---|---|---|
| ||
Nagy körültekintéssel járjunk el, amikor az órarendbe ilyen foglalkozásokat rögzítünk! Ha valamit eltévesztünk, akkor lehetőség van ennek javítására, de ez igen időigényes lehet. |
...
- Milyen órát rögzítsünk az osztálynak?
Legtöbbször osztályfőnöki 'Osztályfőnöki órát' szoktunk rögzíteni, de bármilyen óra megadható. Ha a közművelődés célja pl. a Földrajzi Múzeum meglátogatása, akkor indokolt lehet földrajz 'Földrajz' órát felvenni az osztálynak.
...
Ez nem okoz problémát, mivel TTF elem nélkül is fel tudunk venni órákat a pedagógusok számára, csak . Ilyenkor az órarendi elem rögzítésekor a 'Foglalkozás' mezőt üresen kell hagyni, és csak az 'Osztály', illetve 'Tantárgy' mezőket kell kitölteni manuálisan.
...
Mivel a KRÉTA rendszerben lehetőség van bármikor újabb termeket rögzíteni, megtehetjük, hogy felveszünk egy "Egyéb helyszín" vagy "Egyéb, külső helyszín" termet, és ezt adjuk meg az ilyen típusú programokhoz.
- Hány órát rögzítünk rögzítsünk az osztálynak?
Megadható annyi tanítási óra a nézetben, ahány tanóra helyett a programon vesz részt az osztály, amelyek időtartama alatt tart a program. Ezen felül lehetőség van a nézetben akár egyetlen blokkban rögzíteni az eseményt. Itt a foglalkozás kezdő- és befejező időpontjának a program tényleges adatait rögzítsük. Azt tartsuk szem előtt, hogy a két lehetőség eltérő eredményt fog adni a mulasztások kezelésénél, mivel a hiányzó tanulóknak csak annyi mulasztást lehet rögzíteni, ahány foglalkozást felvettünk.
...
Az egyik kollégának mindenképpen fel kell venni órákat a naplóba, hogy legyen hova rögzíteni a hiányzókat, de megtehetjük, hogy minden kísérőnek felvesszük ezeket az órákat. Azonban ilyen esetben is csak az egyik kísérő rögzítheti a hiányzókat és jelenlévőket, a többiek vegyék ki a tanulók jelenlétét az óráikról. Ha nem az előbbiek szerint járunk el, akkor megtehetjük, hogy csak az egyik kollégának rögzítjük az órákat, a többi kísérőnek pedig a felületén 'Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött része' felületen jelöljük az elfoglaltságát.
...
Ez teljes mértékben az iskola döntése. A "régi időkben" Korábban ezt "0 %-os" helyettesítésnek neveztük, és azt küldtük be helyettesíteni, akinek elmaradt az órája a külön programon levő tanulókkal. Jelenleg az iskolák vezetésének az egyenlő 'Egyenlő terhelés alapelvét' figyelembe véve kell intézni intézkedniük a belső működéséthelyettesítésről.