Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Új feladatellátási hely létrehozása

A KRÉTA rendszerben a működési helyek létrehozását az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Intézmény' menüpontját!
  2. Image Added nyomógombra kattintva kezdeményezhetjük az új működési hely adatainak megadását!
  3. A működési helyek adatait tartalmazó ablakban adjuk meg a működési hely adatait!

    Figyelem
    titleKötelező adatok megadása

    A működési helyek adatainál a 'Működési hely neve', az 'Irányítószám', a 'Helység név', a 'Közterület név', a 'Közterület jellege', a 'Házszám',  adatokat kötelezően meg kell adni!


  4. Az adatok megadása után a Image Added gombra kattintva lehet elmenteni az adatokat.

    Megjegyzés

    Abban az esetben, ha valamelyik kötelező adatot nem adtuk meg, akkor a program figyelmeztető üzenetet küld, hogy mely adat/adatok megadása kötelező!


  5. A mentés után a működési helyek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program. 

Működési hely adatainak módosítása

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Intézmény' menüpontját!
  2. A működési helyek főbb adatait tartalmazó sorok jobb szélén található Image Addedikonra kattintva kezdeményezhetjük a működési hely adatainak módosítását.
  3. A kiválasztott működési hely adatait tartalmazó ablakban módosíthatjuk a működési hely jellemzőit.
  4. Az adatok módosítása után a Image Added gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.
  5. A sikeres mentés után a a működési helyek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Figyelem
titleAdatok módosításának hatása

A KRÉTA rendszerben az adatok módosításának a legtöbb esetben visszamenőleges hatása van. Ha pl. egy működési hely nevét módosítunk a programban, akkor ennek hatása visszamenőleges lesz, tehát a működési hely korábbi kapcsolatainál is módosulni fognak az adatok.

Működési hely törlése

A KRÉTA rendszerben a tévesen vagy hibásan felvett működési helyek törlésére is van lehetőség. Általános szabályként elmondható, hogy biztonsági okokból csak akkor lehet egy elemet törölni, ha nem létezik hozzá kapcsolat, de az is előfordulhat, hogy bizonyos elemek egyáltalán nem törölhetők. A működési helyek törlését az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Intézmény' menüpontját!
  2. A működési helyek adatait tartalmazó sorok jobb szélén találhatóImage Addedikonra kattintva kezdeményezhetjük a működési hely törlését!
  3. A törlés előtt egy ablakban megjelenik a törlési folyamat megerősítése! "Biztosan törli?"
  4. Az Image Added gombra kattintva lehet megerősíteni a törlést! A Image Added nyomógombra kattintva megszakíthatjuk a törlési folyamatot!
  5. A törlés megerősítése után a program ellenőrzi, hogy a működési hely törölhető-e? 
  6. Abban az esetben, ha a működési hely nem törölhető, akkor egy hibaablakban megjelenik annak az oka, hogy a működési hely miért nem törölhető.
  7. Ha a törlés sikeresen megtörtént, akkor egy üzenetablakban megjelenik a sikeres törlési művelet nyugtázása! 
  8. A sikeres törlés után a a működési helyek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Fontos tudni, hogy a KRÉTA rendszerben a törlés mindig a kiválasztott tanévre vonatkozik! Ha pl. egy termet vagy tantárgyat az adott tanévben törlünk, akkor a korábbi tanévekben továbbra is elérhető lesz a rendszerben!