Új feladatellátási hely létrehozása
A KRÉTA rendszerben a feladatellátási helyek létrehozását az alábbi módon végezhetjük el:
- A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Intézmény' menüpontját!
Bővebben title Ha még a működési helyeket nem hoztuk létre, előbb hozzuk létre a működési helyeket! Oldal szerepeltetése Működési helyek Működési helyek - A működési helyek főbb adatait tartalmazó sorok jobb szélén található ikonra kattintva adhatjuk hozzá a működési helyhez az ott ellátott köznevelési feladatot.
- A felbukkanó ablakban a gombra kattintva a lenyíló listából választhatjuk ki az ellátott köznevelési feladatot.
A gombra kattintva menthetjük el az adott működési helyen ellátott köznevelési feladatot.
Információ Ezzel létrehoztunk egy feladatellátási helyet, mert meghatároztuk, hogy az adott működési helyhez (a pontos címhez) milyen feladat ellátása tartozik. A mentés után a működési helyek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
A működési helyen ellátott köznevelési feladatot a működési helyek főbb adatait tartalmazó sorok elején található gombra kattintva jeleníthetjük meg és ekkor a gombunk gombra változik.
Információ title Egy működési helyen több köznevelési feladat ellátása Amennyiben egy működési helyen több köznevelési feladatot lát el az intézmény, akkor annyiszor ismételje meg a 3., 4., 5. pontokat, amennyi ellátott köznevelési feladatot szeretne rögzíteni az adott működési helyhez.
Feladat módosítása
- A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Intézmény' menüpontját!
- A működési helyek főbb adatait tartalmazó sorok jobb szélén található ikonra kattintva kezdeményezhetjük a működési hely adatainak módosítását.
- A kiválasztott működési hely adatait tartalmazó ablakban módosíthatjuk a működési hely jellemzőit.
- Az adatok módosítása után a gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.
- A sikeres mentés után a a működési helyek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
A KRÉTA rendszerben az adatok módosításának a legtöbb esetben visszamenőleges hatása van. Ha pl. egy működési hely nevét módosítunk a programban, akkor ennek hatása visszamenőleges lesz, tehát a működési hely korábbi kapcsolatainál is módosulni fognak az adatok. |
Feladat törlése
A KRÉTA rendszerben a tévesen vagy hibásan felvett működési helyek törlésére is van lehetőség. Általános szabályként elmondható, hogy biztonsági okokból csak akkor lehet egy elemet törölni, ha nem létezik hozzá kapcsolat, de az is előfordulhat, hogy bizonyos elemek egyáltalán nem törölhetők. A működési helyek törlését az alábbi módon lehet végrehajtani:
- A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Intézmény' menüpontját!
- A működési helyek adatait tartalmazó sorok jobb szélén találhatóikonra kattintva kezdeményezhetjük a működési hely törlését!
- A törlés előtt egy ablakban megjelenik a törlési folyamat megerősítése! "Biztosan törli?"
- Az gombra kattintva lehet megerősíteni a törlést! A nyomógombra kattintva megszakíthatjuk a törlési folyamatot!
- A törlés megerősítése után a program ellenőrzi, hogy a működési hely törölhető-e?
- Abban az esetben, ha a működési hely nem törölhető, akkor egy hibaablakban megjelenik annak az oka, hogy a működési hely miért nem törölhető.
- Ha a törlés sikeresen megtörtént, akkor egy üzenetablakban megjelenik a sikeres törlési művelet nyugtázása!
A sikeres törlés után a a működési helyek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Fontos tudni, hogy a KRÉTA rendszerben a törlés mindig a kiválasztott tanévre vonatkozik! Ha pl. egy termet vagy tantárgyat az adott tanévben törlünk, akkor a korábbi tanévekben továbbra is elérhető lesz a rendszerben!