A kérelmezők által benyújtott BMK-ügyek az e-Ügyintézési modul intézményi oldalán a beküldés pillanatában megjelennek új státusszal. Amennyiben az intézményi beállításokban nem rendeltünk az ügytípushoz ügyintézőt (akihez automatikusan a benyújtott ügyek hozzárendelődnek), akkor manuálisan szükséges egy-egy adott ügyet magunkhoz rendelni a - funkciógombra kattintva vagy kiosztani az ügyet munkatárs részére a - funkciógombra kattintva. Ezt követően a beérkezett ügy sorára rákattintva megnyitjuk az ügyet kezelésre:
A benyújtott kérelemben szereplő adatok megtekinthetők a képernyőn illetve pdf-formátumban a kérelem letölthető a felület jobb alsó sarkában található -gombra kattintva. A kötelezően csatolt és az egyéb dokumentumokat a dokumentum nevére kattintva tudjuk letölteni:
A Teendők-fülre kattintva kiválaszthatjuk az adott ügyhöz hozzárendelt teendő(k) felelősét, a Kész-oszlopban található jelölőnégyzetbe történő pipálással jelölhetjük a teendő(k) elvégzését illetve, ha a feladatsorok valamelyikében linket találunk az adott feladatrészhez hozzárendelve, akkor a linkre rákattintva átirányít a program minket a feladat elvégzésére alkalmas felületre. Amennyiben a Teendők-fülön bármilyen módosítást végeztünk, ne felejtsük el a - gombra kattintva a módosításainkat elmenteni.