Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

...

A KRÉTA rendszerben az összevont osztályok kezelését alapvetően kétféle módon lehet végrehajtani.

Összevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön osztályok létrehozásával

Az összevont osztályok kezelésének egyik lehetséges módja ha az osztályokat évfolyamonként külön hozzuk létre a rendszerbe, ezekbe csak az adott évfolyamú tanulókat soroljuk be, majd létrehozunk egy iskolai, tanórai célú csoport amely a gyakorlatban használatos osztály lesz. Ez a megoldás lehetővé teszi azt, hogy külön osztálynaplókat lehessen előállítani az egyes évfolyamokra, valamint egyértelműen meg lehessen határozni az összevont osztályba járó tanulók tényleges osztályát. 

Az alábbi példában egy 1-3 évfolyamos összevont osztály létrehozását és kezelését mutatjuk be:

Tipp
titleÖsszevont osztályok kezelése - évfolyamonként külön osztályok létrehozásával
  1. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '1. osztály' néven), amelynél az évfolyamot állítsuk az 1. évfolyamra!
  2. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '2. osztály' néven), amelynél az évfolyamot állítsuk az 2. évfolyamra!
  3. Hozzunk létre egy osztályt (pl. '3. osztály' néven), amelynél az évfolyamot állítsuk az 3. évfolyamra!
  4. Hozzunk létre egy csoportot (pl. '1-3 összevont' néven) , amelynek típusa legyen "Iskolai csoport (tanórai célú)", ennek a csoportnak az évfolyama legyen "Na" értékű.
  5. A tanulókat az évfolyamuknak megfelelően soroljuk be az egyes osztályokba, tehát az elsős tanulókat az 1. osztályba, a másodikosokat a 2. osztályba és a harmadikosokat a 3. osztályba!
  6. Az összevont osztály mindegyik tanulóját soroljuk be az osztályaikból a 1-3 összevont csoportba. A gyakorlatban ez lesz a összevont osztályunk.
  7. A tantárgyfelosztásban és az órarendben ezután ha egy órán különböző tantárgyat tanulnak a tanulók, akkor az osztályokhoz rendeljük a tanórát, ha azonos tantárgyat akkor a csoporthoz.




Összevont osztályok kezelési módjának összehasonlítása

A KRÉTA rendszerben a fentiek alapján az összevont osztályok kezelését két különböző módon lehet végrehajtani. Az egyes kezelési módok összehasonlítását az alábbi táblázat mutatja be:


Osztályok számaCsoportok számaOsztálynaplók előállításaTanulók évfolyama

1-3 összevont osztály létrehozása

évfolyamonként külön osztályok létrehozásával

3

évfolyamonként különböző

1

Na évfolyamú

évfolyamonként különböző osztálynaplók (3 db)meghatározható

1-3 összevont osztály létrehozása

egy összevont osztály létrehozásával

1

Na évfolyamú

3

évfolyamonként különböző

csak az összevont osztályra lehet osztálynaplót előállítani (1 db)nem határozható meg