Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

...

Tanítás nélküli munkanapok felviteléhez az alábbi műveleteket kell végrehajtani:


Figyelem
titleTanévek kezelése

Kérjük mindig vegye figyelembe, hogy a speciális napok létrehozása, törlése, módosítása mindig abban a tanévben történik, amelyiket korábban kiválasztott! 


Bővebben
titleTovábbi információk a tanévek kezeléséről

Oldal szerepeltetése
Tanévek kezelése
Tanévek kezelése

Az alkalmazottak adatai

A KRÉTA rendszer az alkalmazottak esetében az alábbi adatokat kezeli:

ADATCSOPORTMEGNEVEZÉSTARTALOMSPECIALITÁSALAPÉRTELMEZÉSLEÍRÁS
ALAPADATOKTanév




Dátum




Naptípus




Órarendi nap













































SZEMÉLYES ADATOK

Oktatási azonosító

Az alkalmazott oktatási azonosító száma, melyet fel tudunk vinni manuálisan a Image Addedformátumban.


Egy személynek csak egy oktatási azonosítója lehet, ez 7-tel kezdődő 11 jegyű szám.

Neme

A tanuló nemét meg tudjuk adni a Image Added gombok egyikére kattintva.





ElőtagMegadhatjuk az alkalmazott nevének előtagját.

A név előtagja lehet például: ifj,. dr., prof., özv., id. stb.

Alkalmazott családi névAz alkalmazott vezetékneve.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Alkalmazott utónévAz alkalmazott keresztneve/keresztnevei.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Születési családi névAz alkalmazott születési anyakönyvi kivonat szerinti családi neve.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Születési utónévAz alkalmazott születési anyakönyvi kivonat szerinti utóneve.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Anyja családi neveAz alkalmazott anyja születési anyakönyvi kivonat szerinti családi neve.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Anyja utóneveAz alkalmazott anyja születési anyakönyvi kivonat szerinti utóneve.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Születési helyAz alkalmazott születési helyének helységneve.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Születési idő

Az alkalmazott születési dátuma, melyet meg tudunk adni az Image Added ikonra kattintva, a megjelenő naptárból kiválasztva, vagy felvihetjük manuálisan is az éééé.hh.nn. Image Added formátumban.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Igazolvány típus

Az alkalmazott igazolványának típusát kiválaszthatjuk a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.


Személyi igazolvány

Igazolvány számaMegadhatjuk az alkalmazott azon igazolványának számát, melyet az igazolvány típusánál kiválasztunk.


ÁLLANDÓ LAKCÍME ÉS ELÉRHETŐSÉGEIrányítószám

Az alkalmazott állandó lakcímének postai irányítószámát ki tudjuk választani a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Helység név

Az alkalmazott állandó lakcímének helységnevét ki tudjuk választani a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Közterület névAz alkalmazott állandó lakcím közterületének teljes neve.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




Közterület jellege

Az alkalmazott állandó lakcím közterületének jellegét ki tudjuk választani a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező

utca

HázszámAz alkalmazott állandó lakcímének házszáma.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező




EmeletMegadhatjuk az alkalmazott állandó lakcímének emelet számát.



AjtóMegadhatjuk az alkalmazott állandó lakcímének ajtó számát.



Email címMegadhatjuk az alkalmazott email címét.



TelefonszámMegadhatjuk az alkalmazott telefonszámát.



Telefonszám 2Lehetőségünk van megadni az alkalmazott másik telefonszámát.


BELÉPÉSI ADATOKFelhasználónévMegadhatjuk az alkalmazott belépéshez szükséges felhasználónevét.



Jogosultsági szintItt adhatjuk meg, hogy az alkalmazott milyen jogosultsági szinttel léphet be a rendszerbe.
NAPLÓ

A jogosultsági szintek kezelésénél a Napló jogosultsági szint megadásával lehet megadni a jogot az e-naplóban a tanári belépéshez. A rendszer kezelésére a Napló jogosultsági szint mellett lehetőség van a Vezető, az Adminisztrátor vagy az Ellenőrző jogosultsági szintet is hozzáadni a jogszintekhez.

Információ
iconfalse
További jogosultságokat a CTRL gomb lenyomásával és a megfelelő jogszint kijelölésével adhatunk meg.



JelszóMegadhatjuk az alkalmazott belépéshez szükséges jelszavát.



Ismételt jelszóAz alkalmazott belépéshez szükséges ismételt jelszava.


MUNKAÜGYI ADATOKPedagógus fokozat

Az alkalmazott pedagógus fokozatát ki tudjuk választani a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező

Na

A pedagógus-életpálya szakasza, a minősítési rendszer

fokozata.


Munkakör

Az alkalmazott munkakörét ki tudjuk választani a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező

tanárAz alkalmazott intézményben betöltött, jogszabályilag előírt munkaköre.

Foglalkoztatási jogviszony

Az alkalmazott foglalkoztatási jogviszonyát ki tudjuk választani a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező

Közalkalmazotti jogviszony (határozatlan időre)A Munka Törvénykönyve által meghatározott munkavégzésre irányuló foglalkoztatási jogviszony.

Foglalkoztatás típusa

A foglalkoztatás típusát kiválaszthatjuk a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.


Teljes munkaidősA munkavégzésre irányuló jogviszony munkaidő típusa.

Részmunkaidő százalék

Megadhatjuk a részmunkaidős foglalkoztatás százalékos értékét a teljes munkaidőhöz viszonyítva, az Image Added, Image Added és Image Added ikonra kattintva, vagy felvihetjük manuálisan is.

Ez az adatmező csak akkor látható, ha az alkalmazott részmunkaidőben dolgozik.



A részmunkaidő százalékát csak akkor tudjuk beírni, ha a 'Foglalkoztatás típusát' 'Részmunkaidős'-re állítjuk.

Vezetői óraszám ok

A vezetői óraszám okát kiválaszthatjuk a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.


Nincs

Ebből a listából választhatjuk ki a magasabb vezetői, vezetői megbízással kapcsolatos feladatot.

Figyelem
Ha az alkalmazott rendelkezik ilyen megbízással, akkor a 'Feladattal terhelt óraszám oka' listából válasszuk az 'Egyéb' listaelemet és a 'Feladattal terhelt óraszám'-hoz vigyük fel azt az értéket, amely megmutatja, hogy hány órát tölt e feladat ellátásával. Pl. ha egy intézményvezető heti tanóráinak száma 2, akkor a 'Feladattal terhelt óraszám'-hoz 20-as értéket vigyünk fel.



Óraszám

Megadhatjuk az óraszámot, az Image Added, Image Added és Image Added ikonra kattintva, vagy felvihetjük manuálisan is.

Az óraszám csak akkor látható, ha a 'Foglalkoztatás típusát' 'Óraadó'-ra állítjuk, vagy a 'Vezetői óraszám okát' az alapértelmezett 'Nincs'-ről átállítjuk egy másik elemre.



A neveléssel-oktatással lekötött heti munkaidő.


Feladattal terhelt óraszám oka

A feladattal terhelt óraszám okát kiválaszthatjuk a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Ez az adatmező nem látható, ha az alkalmazott 'Foglalkoztatás típusát' 'Óraadó'-ra állítjuk.



A neveléssel-oktatással lekötött heti munkaidőbe beszámítandó tevékenységek.

Figyelem
Ha az alkalmazott mesterpedagógus szakértő, vagy szaktanácsadó, akkor a 'Feladattal terhelt óraszám oka' listából válasszuk az 'Egyéb' listaelemet és a 'Feladattal terhelt óraszám'-hoz vigyük fel a 4-es értéket.



Feladattal terhelt óraszám

Megadhatjuk a feladattal terhelt óraszámot, az Image Added, Image Added és Image Added ikonra kattintva, vagy felvihetjük manuálisan is.

Ez az adatmező nem látható, ha az alkalmazott 'Foglalkoztatás típusát' 'Óraadó'-ra állítjuk.


0A neveléssel-oktatással lekötött heti munkaidőbe beszámítandó tevékenységek heti óraszáma.

Alkalmazás kezdete

Az alkalmazott alkalmazásának kezdete, melyet meg tudunk adni az Image Added ikonra kattintva, a megjelenő naptárból kiválasztva, vagy felvihetjük manuálisan is az éééé.hh.nn. Image Added formátumban.



Az intézménnyel létesített munkavégzésre irányuló jogviszony kezdő dátuma.

Alkalmazás vége

Az alkalmazott alkalmazásának vége, melyet meg tudunk adni az Image Added ikonra kattintva, a megjelenő naptárból kiválasztva, vagy felvihetjük manuálisan is az éééé.hh.nn. Image Added formátumban.



Az intézménnyel létesített munkavégzésre irányuló jogviszony végső dátuma.

Feladatellátási hely

A feladatellátási helyet kiválaszthatjuk a Image Added gombra kattintva a lenyíló listából.

Állapot
subtletrue
colourRed
titlekötelező


Az intézménnyel létesített  munkavégzésre irányuló jogviszony  elsődleges feladatellátási helye.

A lenyíló listában a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Intézmény' menüpontjában felvitt feladatellátási helyek (működési hely - ellátott feladat) jelennek meg.


Tartósan távollévő

A Image Added jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy az alkalmazott tartósan távollévő vagy sem.



Az intézménnyel jogviszonyban lévő, tartós távolléten (2004. évi CXXIII. törvény 1. § (2) bekezdés 1. pontja szerint meghatározott, pl. gyes, gyed, gyet) lévő alkalmazott.

Nyugdíjas (továbbfoglalkoztatott)

A Image Added jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy az alkalmazott nyugdíjas (továbbfoglalkoztatott) vagy sem.



Az intézménnyel jogviszonyban lévő, nyugdíjkorhatárt elérő, továbbfoglalkoztatott alkalmazott.

Betöltetlen álláshely

A Image Added jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy az alkalmazott "virtuális" alkalmazott vagy sem.



"Virtuális" alkalmazott, amely a KRÉTA rendszerben a betöltetlen álláshelyek jelzésére szolgál.

Főállású?

A Image Added jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy az alkalmazott főállású vagy sem.


Image Added

Főállású munkaviszony a munkavégzés ideje szerint (lehet teljes vagy részmunkaidős).

Szakvizsga

A Image Added jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy az alkalmazott szakvizsgázott pedagógus vagy sem.





Szakértői, vagy vizsgaelnöki tevékenységű

A Image Added jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy az alkalmazott szakértői, vagy vizsgaelnöki tevékenységet folytat vagy sem.





Szakmai továbbképzés

A Image Added jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy az alkalmazott szakmai továbbképzésen részt vett vagy sem.





Alkalmazottak listája

Az alkalmazottakat a menüsorból a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontjával jeleníthetjük meg.

Információ
titleA listában megjelenített adatmezők

Az alkalmazottak listájában a 'Tanév', a 'Dátum', a 'Naptípus', a 'Születési idő', az 'Oktatási azonosító', a 'Felhasználó név' jelenik meg. A fejlécben ezekre kattintva lehet módosítani az alkalmazottak listájának rendezési sorrendjét!

Új speciális nap felvétele a tanév rendjébe

A KRÉTA rendszerben a speciális nap felvételét az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'BEÁLLÍTÁSOK' blokkjának 'Tanév rendje' menüpontját!
  2. Az Image Added nyomógombra kattintva kezdeményezhetjük a tanév rendjében az új elem felvételét!
  3. A 'Tanévrend felvétele' ablakban adjuk meg az új elem adatait!

    Figyelem
    titleKötelező adatok megadása

    A tanévrend felvételénél a 'Tanév', 'Dátum', 'Naptípus', 'Születési utónév', 'Anyja családi neve', 'Anyja utóneve', 'Születési hely', 'Születési idő', 'Irányítószám', 'Helység név', 'Közterület név', 'Közterület jellege', 'Házszám', 'Besorolási fokozat', 'Munkakör', 'Foglalkoztatás módja', 'Feladatellátási hely' kötelezően megadandó adatok!


  4. Az adatok megadása után a Image Added gombra kattintva lehet elmenteni az adatokat. Abban az esetben, ha valamelyik kötelező adatot nem adtuk meg, akkor a program figyelmeztető üzenetet küld, hogy mely adat/adatok megadása kötelező!

  5. A mentés után az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program. 

Alkalmazott adatainak módosítása

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
  2. Az alkalmazott adatait tartalmazó sor jobb szélén található Image Added ikonra kattintva kezdeményezhetjük az alkalmazott tulajdonságainak módosítását.
  3. A kiválasztott alkalmazott adatait tartalmazó ablakban módosíthatjuk az alkalmazott jellemzőit.
  4. Az adatok módosítása után a Image Added gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.
  5. A sikeres mentés után az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Figyelem
titleAdatok módosításának hatása

A KRÉTA rendszerben az adatok módosításának a legtöbb esetben visszamenőleges hatása van. Ha pl. egy alkalmazott nevet módosítunk a programban, akkor ennek hatása visszamenőleges lesz, tehát az alkalmazott korábbi kapcsolatainál is módosulni fognak az adatok.

Több alkalmazott adatainak együttes módosítása

A KRÉTA rendszerben lehetőség van arra, hogy több alkalmazott adatait egyidejűleg is módosíthassuk. Ha több alkalmazott adatát szeretnénk egyszerre módosítani, akkor az alkalmazottak kijelölése után van erre lehetőségünk. 

Figyelem
titleAdatok egyidejű módosítása

Az adatok többes módosítása esetén az összes kijelölt alkalmazott mindegyikének módosításra kerülnek az adatai, ezért kérjük, hogy a többes módosítást mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték-e ki a megváltoztatandó elemeket!

Több alkalmazott adatainak együttes módosítását az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
  2. Az alkalmazottak listájában a sorok elején található jelölőnégyzetre Image Added kattintva jelölhetjük ki a módosítandó elemeket!
  3. A módosításhoz kattintsunk a Image Added nyomógombra!
  4. A kiválasztott alkalmazottak adatait tartalmazó ablakban lehet megváltoztatni a kijelölt elemek tulajdonságait!
  5. Az adatok módosítása után a Image Added gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.

  6. A sikeres mentés után a az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Figyelem
titleTulajdonságok együttes módosíthatósága

A KRÉTA rendszerben nem minden adatot lehet többes módosítással megváltoztatni! Az alkalmazottak nevét - egyediségük miatt - soha nem lehet többes módosítással megváltoztatni!

Alkalmazott törlése

A KRÉTA rendszerben a tévesen vagy hibásan felvett alkalmazottak törlésére is van lehetőség. Általános szabályként elmondható, hogy biztonsági okokból csak akkor lehet egy elemet törölni, ha nem létezik hozzá kapcsolat, valamint előfordulhat, hogy bizonyos elemek egyáltalán nem törölhetők. Az alkalmazottak törlését az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
  2. Az alkalmazott adatait tartalmazó sor jobb szélén található Image Added ikonra kattintva kezdeményezhetjük a kiválasztott alkalmazott törlését!
  3. A törlés előtt egy ablakban megjelenik a törlési folyamat megerősítése!
  4. Az Image Added gombra kattintva lehet megerősíteni a törlést! A Image Added nyomógombra kattintva megszakíthatjuk a törlési folyamatot!
  5. A törlés megerősítése után a program ellenőrzi, hogy az alkalmazott törölhető-e? 
  6. Abban az esetben, ha az alkalmazott nem törölhető, akkor egy hibaablakban megjelenik annak oka, hogy az alkalmazott miért nem törölhető.
  7. Ha a törlés sikeresen megtörtént, akkor egy üzenetablakban megjelenik a sikeres törlési művelet nyugtázása! 
  8. A sikeres törlés után az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Figyelem
titleTörlések érvényessége

Fontos tudni, hogy a KRÉTA rendszerben a törlés mindig a kiválasztott tanévre vonatkozik! Ha pl. egy termet vagy tantárgyat az adott tanévben törlünk, akkor a korábbi tanévekben továbbra is elérhető lesz a rendszerben!

Több alkalmazott egyidejű törlése

Az adatok módosításához hasonlóan a programban lehetőségünk van arra is, hogy több kijelölt elemet egyszerre töröljünk. Több alkalmazott egyidejű törlése esetén a program minden egyes alkalmazott esetében külön ellenőrzi, hogy az alkalmazott törölhető-e a rendszerben. 

Figyelem
titleTöbb elem együttes törlése

Az adatok együttes törlése esetén - ha a program egyéb okból nem tiltja valamelyik alkalmazott törlését - az összes kijelölt alkalmazott törlésre kerül! Kérjük, hogy több alkalmazott egyszerre történő törlését mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték-e ki a törlendő elemeket!

Több alkalmazott egyidejű törlését az alábbi módon lehet végrehajtani a programban:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
  2. Az alkalmazottak listájában a sorok elején található jelölőnégyzetre kattintva jelölhetjük ki a törlendő elemeket!
  3. A törléshez kattintsunk a Image Added nyomógombra!
  4. A törlés előtt egy ablakban megjelenik a törlési folyamat megerősítése! A program figyelmeztet, hogy csak azok az elemek kerülnek törlésre, amelyekhez nem tartozik adatbázis kapcsolat!
  5. A sikeres törlés esetén a program üzenetet küld, hogy a kijelöltek közül hány elemet sikerült törölni.
  6. A törlés után az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Alkalmazott adatainak és kapcsolatainak megtekintése

Az alkalmazottak adatainak és adatkapcsolatainak megtekintése lehetőséget biztosít, hogy a KRÉTA programban olvasási jogosultsággal is megnézhessük az alkalmazottak adatait, valamint az alkalmazottak különböző további kapcsolatait. Az adatok megtekintéséhez az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
  2. Az alkalmazott adatait tartalmazó sorok jobb szélén található Image Added ikonra kattintva kezdeményezhetjük a kiválasztott alkalmazott adatainak és adatkapcsolatainak megtekintését!
  3. A kijelölt alkalmazott adatait tartalmazó ablak bal szélén lehet kiválasztani, hogy az alkalmazott mely adatcsoportjait vagy kapcsolatait szeretnénk megnézni.
  4. Az ablak bezárásához kattintsunk az ablak alján található Image Added gombra!

Az alkalmazottak alábbi adatcsoportjait és kapcsolatait lehet megnézni:

ADATCSOPORT

Alapadatok

Elérhetőségek
Foglalkozások
Órarendi órák
Tanmenetek
Megtartott tanórák
Értékelés
Pedagógus-életpályamodell
Eszközök
További munkaügyi adatok

Alkalmazottak keresése, szűrése

A KRÉTA rendszerben a listaoldalak bal szélén láthatók az alkalmazottak keresésére, szűrésére szolgáló funkciók. A Image Added gombra kattintva jeleníthetők meg ill. rejthetők el az alkalmazottak esetében használható keresési feltételek megadása. Az alkalmazottak adatait tartalmazó listák szűrését az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. Ha a felületen nem látható a keresési feltételek beállítását tartalmazó terület, akkor a Image Added gombra kattintva (a képernyőn gyakran függőlegesen jelenik meg a szöveg) lehet megjeleníteni a szűrési adatmezőket!
  2. Írjuk be vagy válasszuk ki a szűrési feltételeket! Ha több mezőt is beállítunk, akkor a keresés eredménye azon alkalmazottak adatait fogja tartalmazni, amelyek az összes kiválasztott feltételnek megfelelnek!
  3. A keresési feltételek után megjelenik a Image Added üzenet, amely arra figyelmeztet, hogy a lista tartalma csak a Image Added gombra kattintva fog frissülni, megváltozni! 
  4. A feltételek beállítása után kattintsunk a Image Added gombra!
  5. A listában a beállított szűrési feltételeknek megfelelő alkalmazottak fognak megjelenni.

Alkalmazottak adatainak exportálása

A KRÉTA rendszerben lehetőség van az alkalmazottak adatainak és adatkapcsolatainak Excel táblázatba történő exportálására. Az exportálás végrehajtásához az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
  2. Az alkalmazottak adatainak exportálásához kattintsunk a Image Added gombra!
  3. Az alkalmazottak esetében az alábbi adatok exportálására van lehetőség:
    1. Image Added
    2. Image Added
    3. Image Added
  4. Az exportálás után - a böngészőprogram beállításaitól függően - automatikusan letöltődik a kiválasztott Excel táblázat!