...
- A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'BEÁLLÍTÁSOK' blokkjának 'Tanév rendje' menüpontját!
- Az nyomógombra kattintva kezdeményezhetjük a tanév rendjében az új nap felvételét!
A 'Tanévrend felvétele' ablakban adjuk meg az új nap adatait!
Figyelem title Kötelező adatok megadása Az új nap felvételénél a 'Tanév', 'Dátum', 'Naptípus', 'Órarendi nap hetirendje' kötelezően megadandó adatok!
Az adatok megadása után a gombra kattintva lehet elmenteni az adatokat. Abban az esetben, ha valamelyik kötelező adatot nem adtuk meg, akkor a program figyelmeztető üzenetet küld, hogy mely adat/adatok megadása kötelező!
- A mentés után az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
...
Tanév rendje elemének módosítása
- A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
- Az alkalmazott adatait tartalmazó sor jobb szélén található ikonra kattintva kezdeményezhetjük az alkalmazott tulajdonságainak módosítását.
- A kiválasztott alkalmazott adatait tartalmazó ablakban módosíthatjuk az alkalmazott jellemzőit.
- Az adatok módosítása után a gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.
- A sikeres mentés után az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
A KRÉTA rendszerben az adatok módosításának a legtöbb esetben visszamenőleges hatása van. Ha pl. egy alkalmazott nevet módosítunk a programban, akkor ennek hatása visszamenőleges lesz, tehát az alkalmazott korábbi kapcsolatainál is módosulni fognak az adatok. |
Több alkalmazott adatainak együttes módosítása
A KRÉTA rendszerben lehetőség van arra, hogy több alkalmazott adatait egyidejűleg is módosíthassuk. Ha több alkalmazott adatát szeretnénk egyszerre módosítani, akkor az alkalmazottak kijelölése után van erre lehetőségünk.
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Az adatok többes módosítása esetén az összes kijelölt alkalmazott mindegyikének módosításra kerülnek az adatai, ezért kérjük, hogy a többes módosítást mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték-e ki a megváltoztatandó elemeket! |
Több alkalmazott adatainak együttes módosítását az alábbi módon lehet végrehajtani:
- A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
- Az alkalmazottak listájában a sorok elején található jelölőnégyzetre kattintva jelölhetjük ki a módosítandó elemeket!
- A módosításhoz kattintsunk a nyomógombra!
- A kiválasztott alkalmazottak adatait tartalmazó ablakban lehet megváltoztatni a kijelölt elemek tulajdonságait!
Az adatok módosítása után a gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.
- A sikeres mentés után a az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
A KRÉTA rendszerben nem minden adatot lehet többes módosítással megváltoztatni! Az alkalmazottak nevét - egyediségük miatt - soha nem lehet többes módosítással megváltoztatni! |
Alkalmazott törlése
...
Tanév rendje elemének törlése
A KRÉTA rendszerben a tévesen vagy hibásan felvett alkalmazottak törlésére is van lehetőség. Általános szabályként elmondható, hogy biztonsági okokból csak akkor lehet egy elemet törölni, ha nem létezik hozzá kapcsolat, valamint előfordulhat, hogy bizonyos elemek egyáltalán nem törölhetők. Az alkalmazottak törlését az alábbi módon lehet végrehajtani:
...
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Fontos tudni, hogy a KRÉTA rendszerben a törlés mindig a kiválasztott tanévre vonatkozik! Ha pl. egy termet vagy tantárgyat az adott tanévben törlünk, akkor a korábbi tanévekben továbbra is elérhető lesz a rendszerben! |
Több alkalmazott egyidejű törlése
Az adatok módosításához hasonlóan a programban lehetőségünk van arra is, hogy több kijelölt elemet egyszerre töröljünk. Több alkalmazott egyidejű törlése esetén a program minden egyes alkalmazott esetében külön ellenőrzi, hogy az alkalmazott törölhető-e a rendszerben.
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Az adatok együttes törlése esetén - ha a program egyéb okból nem tiltja valamelyik alkalmazott törlését - az összes kijelölt alkalmazott törlésre kerül! Kérjük, hogy több alkalmazott egyszerre történő törlését mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték-e ki a törlendő elemeket! |
Több alkalmazott egyidejű törlését az alábbi módon lehet végrehajtani a programban:
- A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'OKTATÓI ADATOK' blokkjának 'Alkalmazottak' menüpontját!
- Az alkalmazottak listájában a sorok elején található jelölőnégyzetre kattintva jelölhetjük ki a törlendő elemeket!
- A törléshez kattintsunk a nyomógombra!
- A törlés előtt egy ablakban megjelenik a törlési folyamat megerősítése! A program figyelmeztet, hogy csak azok az elemek kerülnek törlésre, amelyekhez nem tartozik adatbázis kapcsolat!
- A sikeres törlés esetén a program üzenetet küld, hogy a kijelöltek közül hány elemet sikerült törölni.
- A törlés után az alkalmazottak listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.
...
Tanév rendje elem adatainak és kapcsolatainak megtekintése
Az alkalmazottak adatainak és adatkapcsolatainak megtekintése lehetőséget biztosít, hogy a KRÉTA programban olvasási jogosultsággal is megnézhessük az alkalmazottak adatait, valamint az alkalmazottak különböző további kapcsolatait. Az adatok megtekintéséhez az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban:
...
ADATCSOPORT |
---|
Alapadatok |
Elérhetőségek |
Foglalkozások |
Órarendi órák |
Tanmenetek |
Megtartott tanórák |
Értékelés |
Pedagógus-életpályamodell |
Eszközök |
További munkaügyi adatok |
Alkalmazottak keresése, szűrése
A KRÉTA rendszerben a listaoldalak bal szélén láthatók az alkalmazottak keresésére, szűrésére szolgáló funkciók. A gombra kattintva jeleníthetők meg ill. rejthetők el az alkalmazottak esetében használható keresési feltételek megadása. Az alkalmazottak adatait tartalmazó listák szűrését az alábbi módon lehet végrehajtani:
- Ha a felületen nem látható a keresési feltételek beállítását tartalmazó terület, akkor a gombra kattintva (a képernyőn gyakran függőlegesen jelenik meg a szöveg) lehet megjeleníteni a szűrési adatmezőket!
- Írjuk be vagy válasszuk ki a szűrési feltételeket! Ha több mezőt is beállítunk, akkor a keresés eredménye azon alkalmazottak adatait fogja tartalmazni, amelyek az összes kiválasztott feltételnek megfelelnek!
- A keresési feltételek után megjelenik a üzenet, amely arra figyelmeztet, hogy a lista tartalma csak a gombra kattintva fog frissülni, megváltozni!
- A feltételek beállítása után kattintsunk a gombra!
- A listában a beállított szűrési feltételeknek megfelelő alkalmazottak fognak megjelenni.
Alkalmazottak adatainak exportálása
A KRÉTA rendszerben lehetőség van az alkalmazottak adatainak és adatkapcsolatainak Excel táblázatba történő exportálására. Az exportálás végrehajtásához az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban:
...
adatok |
---|
...
...