A rendszernek legfontosabb alapköve az iskolai adminisztrációs és tanügyigazgatási modul, amely a KRÉTA programban Adminisztrációs rendszer néven került publikálásra. Az Adminisztrációs rendszer tartalmazza mindazon adatokat, amelyeket egy köznevelési intézménynek tárolnia kell önmagáról, alkalmazottairól, diákjairól valamint tanügyi folyamatairól.
Az Adminisztrációs rendszerben az alábbi funkciók érhetők el:
Irányítópult
A KRÉTA programba történő bejelentkezés után a nyitólap jelenik meg, ahonnan elérhetők a szoftver alapfunkciói, illetve a leggyakrabban használt műveletek.
Bővebben |
---|
title | Irányítópulton megjelenő üzenetek |
---|
|
|
Címsor
A címsor az az általános információkat tartalmazó sáv a képernyő tetején, amely minden lapon megjelenik. A címsorban található az intézmény azonosító száma, neve, valamint a kiválasztott tanév. A bejelentkezés után a rendszer automatikusan az aktuális tanév adatait jeleníti meg, a tanév váltását a név alatt megjelenő tanévre kattintva lehet módosítani.
Bővebben |
---|
|
Oldal szerepeltetése |
---|
| Tanévek kezelése |
---|
| Tanévek kezelése |
---|
|
|
A címsor jobb oldalán található a bejelentkezett felhasználó neve, mellette zárójelben az automatikus kijelentkezésig hátralevő idő, továbbá a szöveg melletti ikonra kattintva megjeleníthető a felhasználói profil beállítására szolgáló menü.
Bővebben |
---|
title | Felhasználói profil kezelése |
---|
|
Oldal szerepeltetése |
---|
| Felhasználó profil kezelése |
---|
| Felhasználó profil kezelése |
---|
|
|
A címsor legvégén található két ikonnal érhető el az Ügyfélszolgálat és a Termékportál.
Bővebben |
---|
|
Oldal szerepeltetése |
---|
| Ügyfélszolgálat, hibabejelentés |
---|
| Ügyfélszolgálat, hibabejelentés |
---|
|
|
Menüsor
A program menüsorából érhetők el a szoftver különböző funkciói. A KRÉTA rendszer különböző moduljaiban (Adminisztrációs rendszer, Elektronikus napló, Elektronikus ellenőrző) a menüsor eltérő funkciókat tartalmaz.
Bővebben |
---|
title | A menüsor felépítése |
---|
|
|
Nyilvántartás
A Nyilvántartás menüben kezelheti az intézmény adminisztrációs rendszerében kezelhető alapnyilvántartásokat és adatokat.
Bővebben |
---|
title | Nyilvántartás főmenü funkciói |
---|
|
Oldal szerepeltetése |
---|
| Nyilvántartás |
---|
| Nyilvántartás |
---|
|
|
Importálások
A KRÉTA rendszerben az Importálások menüben lehet különböző külső adatforrásokból (Excel táblázatok, KIR rendszer) adatokat betölteni a szoftverbe.
Bővebben |
---|
title | Az Importálások menü funkciói |
---|
|
|
Tanulók besorolása
Az osztályok, csoportok tanulóinak kezelésére a Tanulók besorolása menüpontban találhatjuk meg a különböző funkciókat.
Bővebben |
---|
title | A Tanulók besorolása menüpont funkciói |
---|
|
Oldal szerepeltetése |
---|
| Tanulók besorolása |
---|
| Tanulók besorolása |
---|
|
|
e-Napló adatainak kezelése
Az Adminisztrációs rendszerben ebben a menüpontban kezelhetjük az órarendet, a helyettesítéseket, valamint számos szűrési, keresési lehetőség is rendelkezésre áll.
Bővebben |
---|
title | Az e-Napló menüpont funkciói |
---|
|
|
Dokumentumok
A Dokumentumok menüpontból lehet a különböző iskolai dokumentumokat elektronikus formátumban előállítani.
Bővebben |
---|
title | A Dokumentumok menüpont funkciói |
---|
|
|
Adatszolgáltatások
Az Adatszolgáltatások menüpont az intézmények Fenntartói által meghatározott rendszeres ill. "ad-hoc" adatszolgáltatásokat tartalmazza.
Bővebben |
---|
title | Az Adatszolgáltatások menüpont funkciói |
---|
|
Oldal szerepeltetése |
---|
| Adatszolgáltatások |
---|
| Adatszolgáltatások |
---|
|
|