Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

...

Bővebben
titleHonnan tudom meg a felhasználónevemet és jelszavamat?

A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be és juttatja el a tanulók ill. , illetve a szülők, gondviselők részére  Abban az esetben ha nem tudja a felhasználónevét és jalszavát az alábbiakat teheti:

Próbája meg a belépést a 

akár e-mail, akár papír alapon.


Bővebben
titleHogy tudom ellenőrizni, hogy Gondviselő vagy Tanulói jogosultságom van?

A KRÉTA rendszerben a Gondviselőknek és a Tanulóknak más jogodultságaik vannak, így nagyon fontos arról meggyőződni, hogy a megfelelő belépési adatokat használjuk!

A legbiztosabb különbség az, hogy Gondviselői belépéssel a jobb felső sorban látszik a Tanuló neve és mögötte zárójelben a Gondviselő neve, míg a Tanulói belépéssel csak a Tanuló neve jelenik meg.

További különbség lehet az e-Ügyintézés elérése. Gondviselőknek van lehetőségük e-Ügyintézés menüponttal közvetlenül a felületre átlépni (amennyiben az intézményben van ilyen funkció aktiválva), míg az egyedileg szabályozható intézményi beállítás, hogy az Üzenetek menüpont megjelenik e.

Image Added


Ugyan ez a kérdés a Mobil applikácóban is eldönthető.

A menüsort megnyitva megjelenő panelen látható a Tanuló neve minden esetben, azonban a neve alatt találjuk, hogy Gondviselői vagy Tanuló jogosultsággal van e bejelentezve az adott felhasználó.

Image Added



Bővebben
titleMit tegyek, ha nem tudom a felhasználó nevem és jelszavam?

Az iskolákban a legtöbbször (az alapbeállításkéntlévő) Tanulói oktatási azonosítóját kiegészítve a G01 (az első rögzített Gondviselő esetén, majd a számot növelve G02, G03... a további Gondviselők esetén) és a tanuló születési dátumát generálták hozzáférési adatként. Az oktatási azonosító a diákigazolványon is megtalálható, a születési dátum formátuma pedig: éééé-hh-nn.


Bővebben
titleMit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavamat?
Oldal szerepeltetése
FKKEELL:Elfelejtett jelszó
FKKEELL:Elfelejtett jelszó


Bővebben
titleMit tegyek, ha nem kapom meg a jelszóemlékeztető leveleimet?

Javasoljuk, hogy ellenőrizze a levelező rendszer SPAM mappáját, hátha oda kerültek a rendszertől kapott levelek.


Bővebben
titleNem tudom, melyik e-mail címem van a KRÉTA rendszerben beállítva!

Mind a böngésző felületen, mind a telefonos applikációba elérhető a Személyes adatlap, melyen megtekinthető, hogy milyen e-mail cím van hozzánk beállítva a KRÉTA rendszerben.


Bővebben
titleAz e-mailben jött üzenetekre kell válaszolnom?

A KRÉTA rendszerből automatikus figyelmeztető e-mail-ek érkeznek, se a rendszerben küldött Üzenetek, se a Házi feladatok e-mail útján nem válaszolhatóak meg!


Bővebben
titleHol találom a Házi feladatokat?

A KRÉTA rendszerbe bejelentkezve a kezdő képernyőn azonnal elérhető a Házi feladatok menüpont, ahol az Intézményben a Pedagógusok által rögzített Házi feladatok / Feladatok elérhetőek egy listában, ahol a bal oldali Szűrő felületen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se. Az adott Házi feladat sor végén lévő "nagyító" ikonnal lehet a foglalkozást megnyitni.

Image Added


Image Added


Másik lehetőség, ha az Órarend menüponton keresztül az adott heti órarendet tekintjük meg, itt láthatóak az egyes órákhoz rögzített Házi feladatok. Ekkor az adott tanórára kattintással meg kell azt nyitni.

Image Added



Bővebben
titleÉs ha nincs se asztali számítógépem, se laptopom, és nem is a KRÉTA alkalmazásban szeretném csinálni?

A KRÉTA rendszert okostelefonon vagy tableten keresztül is el lehet érni az eszközön lévő böngésző program segítségével.

Ebben az esetben az eszköz más felbontása miatt a felületet az úgynevezett hamburger menü nézetben jeleníti meg, amit megérintve ugyan úgy elérhető akár az Órarend, akár a Házi feladatok menüpont.

Az Órarend felületen ugyan úgy láthatóak a Házi feladat ikonok, illetve a megnyíló foglalkozásban a foglalkozás második Tab fülén található a Házi feladatok információ.

Szülők számára a Házi feladat hozzászólás funkció nem érhető el!

 Image Added



Bővebben
titleA lista megvan, de nem látom továbbra sem a Házi feladatot!

A megnyitott tanóra bal oldalán lévő Házi feladat oldalfület kell választani, ekkor lesz látható a Pedagógus által rögzített Feladat.

A Házi feladatba ágyazott linkek az adott böngésző tab fülén nyílnak meg, így amennyiben a KRÉTA oldalt nem szeretnénk elhagyni, lenyomott Ctrl billentyű mellett kattintsunk a linkre, így azt a böngésző új lapon fogja megnyitni.

Image Added



Bővebben
titleHol találom az Üzeneteimet?

A felső menüsorban található nagy Boríték ikonnal, vagy a belépési név melletti kis Boríték ikonnal lehet átlépni az e-Ügyintézés Üzenetküldési felületére. Ez utóbbi esetében megjelenik az ikonon egy szám, ami jelzi, hogy mennyi új, olvasatlan üzenetünk van.

Image Added



Bővebben
titleHogyan tudom az Üzeneteimet elolvasni?

A Boríték ikonok segítségével a KRÉTA automatikusan megnyitja az e-Ügyintézés - Üzenetkezelés felületet, ahol a Bejövő üzenetek jelennek meg alapértelmezetten, félkövér jelöléssel kiemelve a friss/olvasatlan üzeneteket. Megtekinthetőek továbbá, átváltva más fülekre az Elküldött üzeneteket, illetve a Törölt üzenetek is. A kiválasztott üzenet sorára kattintva megnyílik az, és megtekinthetővé válik.

Image Added


A megnyitott üzenetre van lehetőség Válaszol, Továbbítani másnak, illetve a Vissza gombbal az előző listára visszalépni.

Image Added



Bővebben
titleTudom jelölni, ha egy Feladattal elkészültem?

Igen!

  • Egyik lehetőség, ha az e-Ügyintézés Üzenetek felületen a beérkezett üzenetet visszaállítom olvasatlanra, így jelölve a Bejövő üzenetek között a még hátralévő feladatokat.
  • Másik lehetőség, hogy az adott üzenet törlésével átrakom a Törölt üzenetek közé, így ezeket a Bejövő üzenetek mappában nem látom, de nem vesznek el.



Bővebben
titleHogyan tudok válaszolni az Üzeneteimre?

A Válaszra megnyitott Üzenetben a küldendő szöveget be kell gépelni, ha szükséges, lehet formázni, Új dokumentum csatolása funkcióval lehet mellékletet is csatolni az Üzenethez, majd a Küldés gomb segítségével a címzettnek eljuttatni.

Image Added



Bővebben
titleHa nincs számítógépem, akkor nem is tudom elérni az Üzeneteimet?

A KRÉTA rendszer Üzenetek funkció okostelefonon vagy tableten keresztül is el lehet érni az eszközön lévő böngésző program segítségével.

Ebben az esetben is előszőr a KRÉTA felületre kell bejelentkezni. Az eszköz más felbontása miatt a felületet az úgynevezett hamburger menü nézetben jeleníti meg, amit megérintve ugyan úgy elérhető akár a nagy Boríték - Üzenetek, akár a kis boríték menüpont.

Az Üzenetek felületen ugyan úgy láthatóak a Beérkezett, Elküldött és Törölt üzenetek, illetve az e-Ügyintézés hamburger menüje, ahol a Kérdőívek funkció is elérhető. 

Az egyes Üzeneteket megérintve megnyithatjuk, illetve legörgetve a felületet alul akár csatolhatunk és elküldhetjük üzenetünket.

Okostelefon vagy tablet esetében egy olyan extra lehetőség is rendelkezésre áll, amit az adott eszköz beállítása tesz lehetővé, a rögzítendő szöveget nem csak begépeléssel, hanem a billentyűzeten elérhető mikrofon segítségével bediktálással, hangbemondással is fel tudjuk vinni a felületre.

Image Added



Bővebben
titleMiért nem e-mail-en küldjük a leveleket?

A KRÉTA rendszeren belül lévő e-Ügyintézés - Üzenetküldés és Kérdőívek funkciókban lévő adatok a Fenntartó saját rendszerén, az adott Iskola/Intézmény kezelésében maradnak, így GDPR szempontból érzékeny adatok sem kerülhetnek illetéktelenekhez, ami egy külső levelező szolgáltatás esetében nagyobb valószínűséggel történhet meg.


Bővebben
titleHol keressem a Kérdőíveket?

A felső menüsorban található nagy Boríték ikonnal, vagy a belépési név melletti kis Boríték ikonnal lehet átlépni az e-Ügyintézés Üzenetküldési felületére, ami alatt található a Kérdőívek funkció.

Image Added


A Kérdőívek menüpontban lehet elérni a számunkra megküldött kérdőíveket.

Image Added



Bővebben
titleHogyan tudom kitölteni a Kérdőíveket?

A Kérdőívek menüpont listájában érhetőek el a kérdőívek. Amennyiben a kérdőív kiküldője a kérdőívet Lezárta vagy Visszavonta, kitöltésére nincs lehetőség, de a Lezárt és visszavont kérdőívek is jelenjenek meg jelölőnégyzettel megtekinthetőek.

Image Added

A Kérdőív kitöltéséhez az adott kérdőívre kell kattintani, majd kitölteni azt.

A lapok alján előfordulhat, hogy Image Added (Tovább) gombbal lapozni kell a többoldalas kérdőívek esetében, illetve az utolsó oldalon található Image Added (Kész) gomb segítségével lehet a kitöltést befejezve leadni azt.

A Kérdőív kitöltésének időpontját mind a Tanulói, mind a Pedagógusi felületen megjeleníti a rendszer.

Image Added



Bővebben
titleHa nincs számítógépem, akkor nem is tudom elérni a Kérdőíveket?

A KRÉTA rendszer Kérdőívek funkciót okostelefonon vagy tableten keresztül is el lehet érni az eszközön lévő böngésző program segítségével.

Ebben az esetben is előszőr a KRÉTA felületre kell bejelentkezni. Az eszköz más felbontása miatt a felületet az úgynevezett hamburger menü nézetben jeleníti meg, amit megérintve ugyan úgy elérhető akár a nagy Boríték - Üzenetek, akár a kis boríték menüpont.

Az Üzenetek felületre érkezünk, ahol az e-Ügyintézés hamburger menüje segítségével megjeleníthető a Kérdőívek funkció. 

Az egyes Kérdőívek kikereshetőek a megjelenő felületen, illetve megérintve megnyithatjuk azokat.

A többoldalas Kérdőív esetén Tovább gombbal előrehaladva, az utolsó Kérdőív oldal alján találhatjuk a beküldéshez a Kész gombot.

Image Added



Bővebben
titleMit tegyek ha nem tudok bejelentkezni a mobil alkalmazásba?

Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:

  1. Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe! 
  2. Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!
  3. Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően! 
  4. Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!
  5. Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!
  6. A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható. 
  7. Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést! 
  8. A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!
  9. Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható! 
  10. Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
  11. Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval. 
  12. Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat. 
  13. Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe. Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását


...