Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

...

Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40
Bővebben
titleMit kell tudni az a körzetes általános iskolai beiratkozásról a 2020/2021-es tanévre?
?

Tisztelt Szülő / Törvényes képviselő!

Az emberi erőforrások minisztere által hozott  7/2020. (III.

11

25.)

Korm. rendeletre,

határozata alapján Önnek lehetősége van arra, hogy az általános iskolai

beiratkozás folyamata

beiratkozáskor bemutatandó dokumentumok, illetve a beadandó nyilatkozatok eredeti aláírt példányait csupán a 2020/2021.

tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

Felhívjuk szíves figyelmét a 2020/2021. tanévre vonatkozóan az általános iskolai beiratkozás jellemzőire:

  1. A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint online módon küldje be gyermeke felvételi kérelmét az iskolába.
  2. A felvételi kérelmek benyújtása két szakaszban történik:

a.) április 6. 0:00 órától 2020. április 24 24:00 óráig a kérelmeket az alábbi iskolák egyikébe lehet benyújtani:

nem állami általános iskola,

vagy állami, de körzettel nem rendelkező általános iskola

b.) április 28. 0:00 órától 2020. május 15. 24:00 óráig az a) pontban nem szereplő iskolák egyikébe kell a kérelmet benyújtani:

a körzetes iskolába,

vagy egy olyan körzettel rendelkező általános iskolába, amely a gyermekére vonatkozóan nem a körzetes iskola.

3. Felhívjuk a figyelmét, hogy a második szakaszban (2020. április 28 – május 15) történő beiratkozás során – az Nkt. 50. § (7) bekezdése és a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (2) bekezdése alapján a – csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

További információk és a bemutatók a beiratkozás szülői kezeléséről

Az általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés szülői oldala

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Szülői Kérdések

Az általános iskolai beiratkozás használata meglévő KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó) 

 Az általános iskolai beiratkozási funkció használata, ha még nem rendelkezik KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó)

Körzetes iskola kereső az Oktatási Hivatal weboldalán

Bővebben
titleMit kell tudni a körzetes általános iskolai beiratkozásról?

Tisztelt Szülő / Törvényes képviselő!

Az emberi erőforrások minisztere által hozott  7/2020. (III.25.) határozata alapján Önnek lehetősége van arra, hogy az általános iskolai beiratkozáskor bemutatandó dokumentumok, illetve a beadandó nyilatkozatok eredeti aláírt példányait csupán a 2020/2021. tanév első napján nyújtsa be az általános iskola részére. Amennyiben mégis most kívánja megadni a kötelező adatokon kívüli adatokat, illetve el kívánja küldeni az intézménynek a dokumentumok másolatait, akkor ezáltal hozzájárul az intézmény zökkenőmentes beiratkozási adminisztrációjához.

A szülőnek nem kell külön jelentkeznie az állandó lakóhely szerinti körzetes iskolába, elegendő ezt a felvételt megerősítenie, akár a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén, akár más módon (pl. e-mailben, vagy az iskola által megjelölt egyéb módon). Amennyiben lehetséges, elsősorban az e-Ügyintézés felületén keresztül küldjék be a szülők a kérelmüket, illetve a körzetes iskolába történő felvétel megerősítését,, mert itt minden adat a rendelkezésre áll, amely szükséges vagy lehetőségként adott a beiratkozáshoz. Egyéb módon az intézményhez eljutott kérelmek esetében is ajánlott, hogy a kötelező alapadatokat adják meg a szülők (gyermek neve, születési helye, ideje, édesanyja neve, állandó lakcíme, szülő/törvényes képviselő neve). Az időközben beérkezett kérdések, felvetések miatt az alábbi kiegészítő tájékoztatást adom az általános iskolai beiratkozással kapcsolatban.

A szülő megerősítése vagy kérvénye alapján az alábbi eseteket különböztetjük meg:

A gyermek állandó lakcíme szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét.

Ez esetben elegendő a felvétel megerősítése az intézmény felé. A KRÉTA rendszer
e-Ügyintézés felületén a gyermek – csillaggal jelölt, kötelező – alapadatainak megadása után megjelenik az iskola, amely szerint körzetes a gyermek, amelyre való kattintással a szülő elküldi az iskola felé jelzését a megerősítésről. A megerősítés történhet email formájában is, ebben az esetben a beiratkozáshoz kötelező adatokat is meg kell adnia a gyermekéről. Amennyiben szeretné, lehetősége van arra is, hogy a felületen online megtegye a nyilatkozatait, vagy a dokumentumok másolatát csatolja. A megerősítést követően az általános iskola a „Felvett” státuszba helyezi a gyermek jelentkezését.

A gyermek tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét.

Ez esetben a szülőnek kell jelezni az iskola felé gyermekének beiratkozási kérelmét, amely hatására az iskola a „Felvett” státuszba helyezi a gyermeket, és értesíti az állandó lakhely szerinti körzetes iskolát a gyermek felvételéről. A beiratkozási kérelemhez a tartózkodási hely szerinti körzetes iskolába történő felvétel esetében az e-Ügyintézés felületén elegendő a Lakcím adatainál megjelölni a nyilatkozati szándékot, és az ott megjelenő mezőkben a tartózkodási hely adatait megadni. A dokumentum eredeti, aláírt példányát a 2020/2021. tanév első tanítási napján kell leadni az iskolában.

Amennyiben több általános iskola tartozik egy körzethez, és bármelyikbe beírathatja a szülő a gyermekét.

Ez esetben a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén kiválaszthatja a szülő azon körzetes iskolát, ahova kéri gyermekének a felvételét. A szülő egyéb csatornán keresztül is jelezheti megerősítő szándékát. A kiválasztott iskola a „Felvett” státuszba, míg a többi intézmény a „Más intézménybe felvett” státuszba helyezi a jelentkezést.

Amennyiben olyan, körzettel rendelkező intézménybe szeretné beíratni a szülő a gyermekét, amely a gyermek lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint nem minősül körzetes iskolájának.Ez esetben a szülőnek kell jelezni az iskola felé gyermekének beiratkozási kérelmét, amely iskola a „Függőben” státuszba helyezi a gyermek jelentkezését. A függő státuszban lévő gyermekekről a döntést 2020. május 16. és 21. között hozza meg az intézmény. A döntés következtében a gyermek „Felvett” vagy „Nem került felvételre” státuszba kerül. Pozitív döntés esetén az iskolának értesítenie kell a gyermek állandó lakhelye szerinti körzetes iskolát is.

tanév első napján nyújtsa be az általános iskola részére. Amennyiben mégis most kívánja megadni a kötelező adatokon kívüli adatokat, illetve el kívánja küldeni az intézménynek a dokumentumok másolatait, akkor ezáltal hozzájárul az intézmény zökkenőmentes beiratkozási adminisztrációjához.

A szülőnek nem kell külön jelentkeznie az állandó lakóhely szerinti körzetes iskolába, elegendő ezt a felvételt megerősítenie, akár a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén, akár más módon (pl. e-mailben, vagy az iskola által megjelölt egyéb módon). Amennyiben lehetséges, elsősorban az e-Ügyintézés felületén keresztül küldjék be a szülők a kérelmüket, illetve a körzetes iskolába történő felvétel megerősítését,, mert itt minden adat a rendelkezésre áll, amely szükséges vagy lehetőségként adott a beiratkozáshoz. Egyéb módon az intézményhez eljutott kérelmek esetében is ajánlott, hogy a kötelező alapadatokat adják meg a szülők (gyermek neve, születési helye, ideje, édesanyja neve, állandó lakcíme, szülő/törvényes képviselő neve). Az időközben beérkezett kérdések, felvetések miatt az alábbi kiegészítő tájékoztatást adom az általános iskolai beiratkozással kapcsolatban.

A szülő megerősítése vagy kérvénye alapján az alábbi eseteket különböztetjük meg:

  • A gyermek állandó lakcíme szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét.

Ez esetben elegendő a felvétel megerősítése az intézmény felé. A KRÉTA rendszer
e-Ügyintézés felületén a gyermek – csillaggal jelölt, kötelező – alapadatainak megadása után megjelenik az iskola, amely szerint körzetes a gyermek, amelyre való kattintással a szülő elküldi az iskola felé jelzését a megerősítésről. A megerősítés történhet email formájában is, ebben az esetben a beiratkozáshoz kötelező adatokat is meg kell adnia a gyermekéről. Amennyiben szeretné, lehetősége van arra is, hogy a felületen online megtegye a nyilatkozatait, vagy a dokumentumok másolatát csatolja. A megerősítést követően az általános iskola a „Felvett” státuszba helyezi a gyermek jelentkezését.

  • A gyermek tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét.

Ez esetben a szülőnek kell jelezni az iskola felé gyermekének beiratkozási kérelmét, amely hatására az iskola a „Felvett” státuszba helyezi a gyermeket, és értesíti az állandó lakhely szerinti körzetes iskolát a gyermek felvételéről. A beiratkozási kérelemhez a tartózkodási hely szerinti körzetes iskolába történő felvétel esetében az e-Ügyintézés felületén elegendő a Lakcím adatainál megjelölni a nyilatkozati szándékot, és az ott megjelenő mezőkben a tartózkodási hely adatait megadni. A dokumentum eredeti, aláírt példányát a 2020/2021. tanév első tanítási napján kell leadni az iskolában.

  • Amennyiben több általános iskola tartozik egy körzethez, és bármelyikbe beírathatja a szülő a gyermekét.

Ez esetben a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén kiválaszthatja a szülő azon körzetes iskolát, ahova kéri gyermekének a felvételét. A szülő egyéb csatornán keresztül is jelezheti megerősítő szándékát. A kiválasztott iskola a „Felvett” státuszba, míg a többi intézmény a „Más intézménybe felvett” státuszba helyezi a jelentkezést.

  • Amennyiben olyan, körzettel rendelkező intézménybe szeretné beíratni a szülő a gyermekét, amely a gyermek lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint nem minősül körzetes iskolájának.

Ez esetben a szülőnek kell jelezni az iskola felé gyermekének beiratkozási kérelmét, amely iskola a „Függőben” státuszba helyezi a gyermek jelentkezését. A függő státuszban lévő gyermekekről a döntést 2020. május 16. és 21. között hozza meg az intézmény. A döntés következtében a gyermek „Felvett” vagy „Nem került felvételre” státuszba kerül. Pozitív döntés esetén az iskolának értesítenie kell a gyermek állandó lakhelye szerinti körzetes iskolát is.


Bővebben
titleMit kell tudni az általános iskolai beiratkozásról a 2020/2021-es tanévre?

Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

Felhívjuk szíves figyelmét a 2020/2021. tanévre vonatkozóan az általános iskolai beiratkozás jellemzőire:

  1. A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint online módon küldje be gyermeke felvételi kérelmét az iskolába.
  2. A felvételi kérelmek benyújtása két szakaszban történik:

a.) április 6. 0:00 órától 2020. április 24 24:00 óráig a kérelmeket az alábbi iskolák egyikébe lehet benyújtani:

nem állami általános iskola,

vagy állami, de körzettel nem rendelkező általános iskola

b.) április 28. 0:00 órától 2020. május 15. 24:00 óráig az a) pontban nem szereplő iskolák egyikébe kell a kérelmet benyújtani:

a körzetes iskolába,

vagy egy olyan körzettel rendelkező általános iskolába, amely a gyermekére vonatkozóan nem a körzetes iskola.

3. Felhívjuk a figyelmét, hogy a második szakaszban (2020. április 28 – május 15) történő beiratkozás során – az Nkt. 50. § (7) bekezdése és a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (2) bekezdése alapján a – csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

További információk és a bemutatók a beiratkozás szülői kezeléséről

Az általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés szülői oldala

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Szülői Kérdések

Az általános iskolai beiratkozás használata meglévő KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó) 

 Az általános iskolai beiratkozási funkció használata, ha még nem rendelkezik KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó)

Körzetes iskola kereső az Oktatási Hivatal weboldalán


Bővebben
titleHonnan tudom meg a felhasználónevemet és jelszavamat?

A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be és juttatja el a tanulók, illetve a szülők, gondviselők részére akár e-mail, akár papír alapon.


Bővebben
titleHogy tudom ellenőrizni, hogy Gondviselő vagy Tanulói jogosultságom van?

A KRÉTA rendszerben a Gondviselőknek és a Tanulóknak más jogodultságaik vannak, így nagyon fontos arról meggyőződni, hogy a megfelelő belépési adatokat használjuk!

A legbiztosabb különbség az, hogy Gondviselői belépéssel a jobb felső sorban látszik a Tanuló neve és mögötte zárójelben a Gondviselő neve, míg a Tanulói belépéssel csak a Tanuló neve jelenik meg.

További különbség lehet az e-Ügyintézés elérése. Gondviselőknek van lehetőségük e-Ügyintézés menüponttal közvetlenül a felületre átlépni (amennyiben az intézményben van ilyen funkció aktiválva), míg az egyedileg szabályozható intézményi beállítás, hogy az Üzenetek menüpont megjelenik e.


Ugyan ez a kérdés a Mobil applikácóban is eldönthető.

A menüsort megnyitva megjelenő panelen látható a Tanuló neve minden esetben, azonban a neve alatt találjuk, hogy Gondviselői vagy Tanuló jogosultsággal van e bejelentezve az adott felhasználó.


...