Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Tanári értekezlet 

A tanári értekezlet funkciójával audió vagy videó hívást indíthat és online megbeszéléseket, értekezletek, nevelőtestületi vagy osztályozó értekezleteket tarthat a kiválasztott tanároknak, a Cisco Webex rendszerében. 

Az első belépéskor mit kell tennie? 

Ha korábban még nem lépett be a Kollaborációs Térbe, akkor az első feladat a saját profil beállítása lesz. Amíg ezeket az alapbeállításokat nem adta meg, addig nem fognak megjelenni a DKT funkciói! Kattintson a TOVÁBB A BEÁLLÍTÁSOKRA gombra, vagy az ALAPBEÁLLÍTÁSOK MENTÉSE szövegre. Az alapbeállításoknál az e-mail címet kötelezően meg kell adni és választhat egy profilképet is magának. Amíg nem ad meg egy érvényes e-mail címet, addig nem tudja elmenteni a beállításokat!

Miért kell megadni az e-mail címemet? 

A KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér számos olyan online szolgáltatást tartalmaz, amelynek használatához feltétlenül szükséges az e-mail cím megadása. A KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér jelenlegi és majd a későbbi fejlesztések során elérhető szolgáltatásainak zökkenőmentes használatához meg kell adnia az első belépéskor a DKT-ban használatos e-mail címet. 

A belépésről bővebben itt tájékozódhat: Első lépések

Tanári értekezlet elérése

Lépjen be a saját KRÉTA Digitális Kollaborációs tér felületére!

Tanári értekezlet indítása

Alapvető működése a KRÉTA DKT digitális óra funkciójával azonos. A DKT digitális tanóra funkciója a Webex Meeting alkalmazást integrálja, használatához a Google Chrome böngésző használata ajánlott. A rendszer optimális használatához célszerű olyan számítógépet vagy laptopot használni, amely saját, vagy külső web kamerával felszerelt, illetve amelyhez headset kapcsolódik. A kamera teszi lehetővé a tanári értekezlet résztvevői számára, hogy egymást láthassák, a headset pedig a szóbeli kommunikációhoz szükséges. A tanárok okostelefont, tabletet is használhatnak az értekezleten való részvételhez. 

A “Tanári értekezlet indítása” gombra kattintást követően az alábbi böngészőablak jelenik meg. Itt kiválaszthatja és hozzáadhatja az értkezletre meghívott személyeket.

Fontos tudni, hogy aki nem aktiválta KRÉTA DKT profilját, nem lesz kiválasztható a keresett tanárok között. 



Meghívottak, résztvevők kiválasztása

A tanári értekezlet indításához válassza ki az értekezletre meghívott tanárokat.

Lehetősége van az összes tanár kiválasztására vagy szűrés alapján csak bizonyos alkalmazottak meghívására az értekezletre.  



Amennyiben nem az összes alkalmazottat szeretné meghívni az értekezletre, kattintson a listában a kiválasztott személy ikonjára vagy alkalmazza a különböző szűrési lehetőségeket


Image RemovedImage Added


Tanár szűrés funkció

Különböző szempontok szerint szűréseket végezhetünk, hogy kiket szeretnénk meghívni a tanári értekezletre. Az osztály szerint szűrés esetén a kiválasztott osztályt tanító összes pedagógus megjelenik. A munkakör szerinti szűrő segítségével kiválaszthatjuk, hogy mely munkakörben (például gyógypedagógus) foglalkoztatott alkalmazottakat szeretnénk meghívni. A foglalkoztatás típus szerint szűrhetünk óraadó, részmunkaidős és teljes munkaidős alkalmazottakra is. Feladatellátási hely alapján az ellátott köznevelési alapfeladatok között választhatunk. 

Szűrésre az alábbiak szerint nyílik lehetőség:

Osztály szerint

Munkakör szerint

Foglalkoztatás típus szerint

Feladatellátási hely szerint



Az értekezlet indítása

Amennyiben kiválasztottuk a meghívottakat, kattintsunk a “Tanári értekezlet indítás” gombra.


Az értekezlet címét szabadon megadhatjuk, azonban ha nem töltjük ki a mezőt, akkor a rendszer automatikusan generál egy értekezlet címet az aktuális dátum alapján.

Például:

Tanári értekezlet 2021.04.28. 15:28


Csatlakozás az értekezlethez

Kattintson a  gombra a tanári értekezlethez történő csatlakozáshoz! A csatlakozás után egy külön böngészőablakban megnyílik a Cisco Webex Meeting felülete. A használathoz telepítheti a Cisco Webex Meeting alkalmazást, vagy csatlakozhat a böngészőprogramon keresztül is.



A böngészőben a tanári értekezlet egy új ablakban fog megjelenni! A DKT tanári értekezlet funkciója a Cisco Webex Meeting alkalmazást integrálja, így lehetősége van a böngészőn vagy a letölthető alkalmazáson vagy telefonos applikáción keresztül is használni!

  • Ha a Windows alkalmazásból szeretné használni a funkciót, akkor - a letöltés és telepítés után - kattintson A(Z) CISCO WEBEX MEETING MEGNYITÁSA gombra, és az alkalmazásból tud csatlakozni az órához. 
  • Ha nem szeretné vagy nem tudja a programot telepíteni, akkor kattinston a MÉGSE gombra, majd CSATLAKOZZON A BÖNGÉSZŐBŐL szövegre a kapcsolódáshoz!
  • Ha mobiltelefonon vagy tableten használja, akkor mindenképpen telepítenie kell az alkalmazást!



Hogyan tudom átvenni a szervezői szerepkört a böngészőben?

A tanári értekezlet esetében az első feladat a szervezői szerepkör átvétele! Fontos tudnia, hogy amíg nem veszi át a szervezői szerepkört, addig a HANG CSATLAKOZÁSA és a VIDEÓ INDÍTÁSA gombok inaktívak lesznek! A következőkben bemutatjuk, hogy ha a böngészőből indítja el a tanári értekezletet, akkor hogyan tudja beírni az adminisztrációs kulcsot. 

Ha böngészőben indította el a digitális órát, akkor kattintson a képernyő alsó sorában levő  gombra, majd a SZERVEZŐI SZEREPKÖR VISSZAVÉTELE szövegre!

A megjelenő ablakba írja be az admminisztrációs kulcsot. Mivel a csatlakozással az adminisztrációs kulcs automatikusan a vágólapra kerül, így egyszerűen a CTRL-V billenyűkombinációval illessze be a kulcsot. Ha nem tudja beilleszteni, akkor váltson át a DKT Tanári értekezlet lapra és onnan írja be a kulcsot!

Nyomja meg a RENDBEN gombot és ezzel átvette a szervezői szerepkört!

Hogyan tudom átvenni a szervezői szerepkört a Windows alkalmazásban?

A tanári értekezlet esetében az első feladat a szervezői szerepkör átvétele! Fontos tudnia, hogy amíg nem veszi át a szervezői szerepkört, addig a HANG CSATLAKOZÁSA és a VIDEÓ INDÍTÁSA gombok inaktívak lesznek! A következőkben bemutatjuk, hogy ha a böngészőből indítja el a tanári értekezletet, akkor hogyan tudja beírni az adminisztrációs kulcsot. 

Ha a Windows alkalmazásból kapcsolódik akkor a felső menüsorban kattintson a RÉSZTVEVŐ menüre, majd a SZERVEZŐI SZEREPKÖR VISSZAIGÉNYLÉSE menüpontra. 

A megjelenő ablakba írja be az adminisztrációs kulcsot. Mivel a csatlakozással az adminisztrációs kulcs automatikusan a vágólapra kerül, így egyszerűen a CTRL-V billentyűkombinációval illessze be a kulcsot. Ha nem tudja beilleszteni, akkor váltson át a DKT Tanári értekezlet lapra és onnan írja be a kulcsot!

Hogyan tudom a hang és a videó csatlakozást beállítani?

A szervezői szerepkör átvétele után lehet a hang és a videó csatlakozását beállítani. A  nyílra kattintásával a hangszórót, és a mikrofont állíthatja be. A hangszóró kiválasztása után ha a mikrofont is be szeretnénk állítani újra a némítás mellett szereplő nyílra kattintva tudjuk ezt megtenni.

Ha szeretne videóval is becsatlakozni, arra is van lehetőség a  gombra kattintva. A mellette lévő kis nyíl segítségével további beállítási lehetőségei vannak, és a videó képét is le tudja ellenőrizni. Ha több webcamera is csatlakozik a géphez (integrált, vagy külső csatlakozás), akkor ezt is ki lehet választani. Ellenőrizheti az előnézetet, hogy a meghívottak, hogyan fogják látni önt.

Hogyan látom, ha van tanári értekezletem?

Ha valaki elindított egy tanári értekezletet, akkor ezt látható aTeendőim listájábanlistájában, valamint a jobb felső sarokban található kis harang ikonon látható szám mutatja, hogy hány darab jelenleg is futó tanári értekezlet van.