Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

A Kompetencia és az Idegen nyelvi mérés kezelése teljesen hasonlóan oldható meg a KRÉTA rendszerben, mint a Kirándulás, közművelődés, külső program ... oldalon leírt, bármilyen más egyedi nap rendezése.


Információ

Mivel nem minden intézmény egységesen kezelei és könyveli ezeket a napokat, központi beállítást nem alkalmazhatunk.

Vannak intézmények, ahol az órarendet megtartják, csak a szakos tanárok helyett mások mennek be, és helyettesítésben rájuk írják az órákat.

Más helyeken az órákat törölve Osztályfőnöki órákat vesznek fel, míg van, ahol létrehoznak egy Kompetencia mérés, Idegen nyelvi mérés, vagy Mérés tantárgyat, és erre cserélik az órákat, a felügyelő tanár beállításával (lehet az órarend felvitelénél TTF független foglalkozásokat is alkotni).

Van ahol ezt manuálisan végzik, van, ahol tanév rendje egyedi nap segítségével, van, ahol pedig a Központi óra funkciót használva oldják meg ezt a feladatot.


Lépésenként a folyamat a fentiekből egy példára:

  1. Az érintett osztályok órarendjét töröljük manuálisan az érintett napról, vagy vegyünk fel a 'Tanév rendjében' egy egyedi napot, amit 'Tanítási nap'-nak jelölünk. Ez utóbbi esetben a 'Megjegyzés' rovatba beírható a pedagógiai mérés ténye is.
  2. Vegyük fel az aznapra érvényes órarendet. Az órarendben szerepelhet pl. 'Osztályfőnöki óra', vagy a külön e célra felvett 'Kompetencia mérés' nevű tantárgy, illetve az idegen nyelvi mérés esetében akár az 'Angol nyelv' vagy 'Német nyelv' is.
  3. Az órák felvehetők a teljes osztály számára, de akár külön csoportokat is létre hozhatunk a valóságnak megfelelően.
  4. Ha nem szeretnénk, hogy az órák sorszámozódjanak, akkor a rögzítéskor vegyük ki a pipát a 'Sorszámozandó' megnevezésű jelölőnégyzetből.
  5. Ha nem hozunk létre csoportokat, akkor előfordulhat, hogy több tanár felügyeli a méréseket, mint ahány osztály vesz részt rajtuk. Ilyen esetben megtehetjük, hogy egyes kollégák esetében a 'Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött része' nézetben rögzítjük a tevékenységet, de az is járható út, ha egy osztályhoz több tanár óráját is felvesszük párhuzamosan. Ez utóbbi esetben csak arra kell ügyelni, hogy egy kolléga rögzítse a tanulói jelenléteket és hiányzásokat, a többi óránál a tanulóknak "üres" jelenlétet állítson be a foglalkozás könyvelője.

...