Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Ezen az oldalon a Felnőttképzési Adatszolgáltatási Rendszerrel (FAR) kapcsolatosan felmerült gyakori, felhasználói kérdéseket válaszolunk meg. 

Hol juthatnak a felnőttképzők részletes információkhoz a FAR működésével kapcsolatban?

Elsősorban a tudásbázisban, amely a far.nive.hu honlap nyitóoldalának alján, a képernyő jobb alsó sarkában elhelyezett „Tudásbázis” linkre kattintva érhető el, a nyilvános felületről is, a felhasználó bejelentkezése nélkül, de a bejelentkezést követően is. A Tudásbázis felületén a képernyő jobb oldalán a Letöltések menüpont alatt elérhető a felhasználói kézikönyv, és lejjebb görgetve a kapcsolódó jelentősebb, funkcionalitást, működést érintő frissítések, újdonságok.

A tudásbázis egy, a FAR-hoz kapcsolódó, de önálló web-es alkalmazás, külön böngésző ablakban nyílik meg, ezért a visszanyilak alkalmazásával nem tud a felhasználó visszalépni a rendszerbe. Bejelentkezés után a felhasználó a képernyő felső mezőjében sárga háttérszínnel kiemelve is láthatja a legfontosabb változásokat, információkat, a rendszer karbantartással kapcsolatos információkat is.



Ügyfélkapuval, vagy cégkapuval lehet belépni az alkalmazásba?

A felhasználó személyes ügyfélkapujával lép be az alkalmazásba.

Ki lesz a felnőttképző ügyintézője?

A felnőttképző első ügyintézője az a személy, aki az első – bejelentési, vagy engedélyezési - beadványt rögzíti és aláírja az alkalmazásban. Ő tud további ügyintézőket létrehozni.

Hogyan lehet törölni a felnőttképző ügyintézőjét?

Az első, a rendszer által automatikusan létrehozott ügyintéző, illetve a beadványhoz rendelt ügyintéző törlését a felnőttképző nem tudja megtenni, viszont ügyintézői jogosultsága visszavonható, ezt követően már nem tud az alkalmazásba belépni. A felnőttképző által létrehozott, és beadványhoz nem kapcsolódó ügyintézők törölhetők az alkalmazásból a Beállítások/Felhasználók menüpont alatt. Az ügyintézői jogosultság visszavonható, a visszavonást követően az ügyintéző a belépés után nem látja a felnőttképző adatait.

Mi az oka, ha nem látja a felnőttképzőt és adatait bejelentkezés után a felhasználó?

Az esetek jelentős részében az ügyintéző létrehozásakor nem pontosan úgy adták meg az ügyintéző természetes személyazonosító adatait, ahogy azt az ügyfélkapu tárolja. Javasolt megkérni a leendő ügyintézőt, hogy lépjen be az alkalmazásba, és bejelentkezés után a jobb felső sarokban a nevére kattintva láthatóvá váló személyes adatait másolja ki és küldje el, és ezeket rögzítse a felhasználó létrehozója. Problémát okozhat például a születési hely neve melletti megjelölés elhagyása, eltérő írásmódja. 

Ha a felnőttképző ügyintéző nélkül marad (halál vagy felmondás után nem érik el a korábbi ügyintézőt), akkor a PMKH-nak kell jelezni, hogy a felnőttképzőhöz az ügyintéző hozzárendelését végezzék el, ilyenkor célszerű csatolni a személy 4T adatait (név, anyja neve, születési hely, születési idő) a belépést követően mutató képernyőképet.

Hogyan lehet további felnőttképző nevében bejelentési és engedélyezési eljárást indítani, ha már a rendszerbe bejelentkezett személy egy felnőttképző ügyintézője?

A fejlécben található legördülő menüből ki kell választani az „Új felnőttképzővel kapcsolatban szeretnék ügyet intézni” opciót, és a bal oldali menüben a Felnőttképzők nyilvántartása/beadványok kezelése menüpontra kattintva megjelenik az üres „Felnőttképzési tevékenységgel kapcsolatos beadványok” lista, és alatta a két gomb, amelyekre kattintva a bejelentési, illetve engedélyezési eljárás elindítható.



Hogyan lehet külföldön nyilvántartásba vett felnőttképzőt bejelenteni?

A nyilvántartó bíróság, hatóságok közül a legördülő listából a „Más állam bírósága, vagy hatósága” értéket kell választani.



Ebben az esetben nem történik meg az adószám magyar formátum szabályok szerinti ellenőrzése. Az adószám mezőbe 20 karakterig bármilyen adat rögzíthető.



Hogyan lehet olyan szervezetet nyilvántartásba venni, amely nem szerepel semmilyen nyilvántartásban?

Ilyen eset akkor fordulhat elő, ha az adott szervezetnek erre jogszabályi felhatalmazása van. Ekkor az „Alapadatok” képernyőn a „Nyilvántartó bíróság, hatóság” mező alatti lehetőségek közül a „Nyilvántartásba vétel nélküli működés” opciót kell választani. Ebben az esetben a nyilvántartási szám mező helyett az „Indoklás, jogszabályi háttér” mező jelenik meg. A felnőttképzőnek itt kell leírnia, hogy mi az indoka, hogy nem szerepel semmilyen nyilvántartásban. (Ilyen szervezet pl. a Magyar Nemzeti Bank.)



Megszakítható a beadvány űrlapjainak kitöltése anélkül, hogy berögzítené, beküldené a felhasználó a beadványát?

Igen, az alapadatok rögzítését követően a Piszkozat mentése gombra kattintva.
Ezt követően a beadványok listájában elmentésre kerül az adott beadvány – „előkészítés alatt” státuszban. A beadvány sorára kattintva újra megnyithatja a felhasználó az adott beadványt és folytathatja az űrlapok kitöltését.

A képviselő adatainak rögzítésére szolgáló képernyő esetében mit jelent az „Automatikus kitöltés” gomb?

Erre a gombra kattintva az ügyfélkapuval belépett felhasználó ügyfélkapu által tárolt adatival kerül kitöltésre az itt található mezők egy része. Abban az esetben alkalmazható, hogy ha a felhasználó valóban képviselője a felnőttképzőnek, vagy pl. egyéni vállalkozó esetében maga az egyéni vállalkozó.

Hogyan indítható el az adatváltoztatási eljárás?

A Beadványok kezelése menüpont alatt az „Adatváltozás bejelentése” gombra kattintva.


Image Added


Hogyan tehető meg az adatváltoztatás?

A módosítani kívánt adat megnevezése melletti ceruza ikonra kattintva a felhasználó módosítja a változásnak megfelelően az adatokat. A képernyő jobb oldalán a megváltoztatott adat sorában rögzíteni kell a változás időpontját. Fontos, hogy az adatváltoztatásra a változás időpontjától számítva 8 napja van a felnőttképzőnek. Amennyiben az adatváltoztatás tényét dokumentum igazolja, akkor az igazoló dokumentumot is fel kell tölteni. A beadvány rögzítése, a díj megfizetésének igazolása a bejelentési és engedélyezési eljárással azonos módon történik.


Image Added


Hogyan tehető meg az éves árbevétel jelentés a FAR-on keresztül?

A jobb oldali menüben az „Éves árbevétel Bejelentések” menüpontra kattintva érhető el a már megtett bejelentések listája. Az első bejelentést megelőzően a lista üres. A lista alatt található „Új bejelentés rögzítése” gombra kattintva tehető meg az árbevétel jelentés.


Image Added



Figyelem
iconfalse
titleFontos tudni!

A nettó árbevétel utáni vagyoni biztosíték mértékét jogszabályi okokból a felhasználónak kell beírnia, de a rendszer figyelmeztet az elvégzett háttérszámítások alapján, hogy a beírt érték helyes-e. Ha nem, ezt a mezők alatti sorban megjelenő figyelmeztető szöveggel jelzi. Kötelezően csatolni kell az aktuális árbevétel jelentésről szóló szerződést. A „Beküldés” gombra kattintva az árbevétel jelentési kötelezettségét a felnőttképző teljesítette.

Akkor is meg kell tenni az árbevétel jelentést, ha nem volt a felnőttképzőnek felnőttképzési tevékenységből származó árbevétele. Ebben az esetben az árbevétel mezőbe „0” értéket kell írni.



Image Added