Mit nevezünk KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulnak (IFM)?
Az Idegennyelvi Felkészítő Modul (IFM) az angol nyelv fejlesztését egyéni tanulásként támogató eszköz, mely egy modern felületen, játékos, érdekes feladatok segítségével biztosítja a nyelvi kompetenciák fejlődését. A Modul részét képezi egy, a tanárok számára kialakított platform (az IFM Tanári Felület), amely a nyelvi feladatok kezelésében (keresés, kiosztás stb.), a tanulók által végzett tevékenységek ellenőrzésében, koordinálásban nyújt segítséget. Az IFM Tanári Felület a KRÉTA Digitális Kollaborációs Térből (DKT), valamint közvetlenül az Idegennyelvi Felkészítő Modul Tanár Felület weboldaláról is elérhető, a KRÉTA-s bejelentkezési adatokkal.
A KRÉTA Digitális Kollaborációs tér kezeléséről részletesen ittDKT-Tanár Áttekintéstájékozódhatnak.
Nyelvi feladatok kezelése a DKT rendszerében
menüpont
A belépést követően a felső menüsorból elérhető a Feladatok menüpont, amelyre kattintva, a legördülő sávból elérhetővé válnak a Nyelvi feladatok.
A KRÉTA DKT főoldalán, a Tanári nyelvtanulás gombra kattintva közvetlenül az IFM modul azon felületére juthatnak el, ahol kipróbálhatják a nyelvtanulás funkciót, mint egy diák.
A Nyelvi feladatok között az összes kiadott és kiadható nyelvi feladat megjelenik, amelyeket a bal oldali panel segítségével szűrhet.
A Kiadott feladatok blokkban szerepelnek a KRÉTA DKT rendszeren keresztül, a tanulók részére már kiadott nyelvi feladatok.
A Kiadott feladatoknál az alábbi ikonok láthatóak.
- Megtekintés az órarendben
- Megtekintés/szerkesztés
- Törlés
Figyelem | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
A beadási határidő módosítására csak létrehozáskor van lehetősége! |
A Kiadható feladatok között a classroom felületen már létrehozott, de a tanulók részére még nem kiadott feladatok szerepelnek. Kiadásra a gomb segítségével kerülhet sor, majd az órarendből szükséges kiválasztania a nyelvi foglalkozást. Így a Kiadott feladatok közé kerül a tananyag.
A Keresés és szűrés funkció segítségével részletesen kereshetünk a nyelvi feladatok között .
Keresés és szűrés funkcióaz alábbi beállítások szerint:
- Munkatér
- Tanóra dátuma
- Tanóra témája
- Nyelvi feladat címe
- Kiadás dátuma
- Beadási határidő
- Osztály / Csoport
- Tantárgy
A kiadott nyelvi feladatok között megtalálhatóak azok a feladatok, amelyeket kiválasztott/készített és kiadásra kerültek a tanulók részére. A konkrét tanórához kapcsolódó feladatra kattintva látható, hogy összesen hány darab lecke kapcsolódik hozzá.
Egy konkrét nyelvi feladatra kattintva látható, hogy a csoport tanulóinak munkái jelenleg milyen státuszban vannak, megnyitották-e a kiadott nyelvi feladatokat, folyamatban van azok megoldása, vagy már beküldték a megoldott leckéket.
A státuszokról részletesen ide kattintva tud olvasni!
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Egy tanórához egy nyelvi feladat (leckecsomag) adható ki. A beadási határidő alapbeállítása a tanóra dátuma + 7 nap. |
Új nyelvi feladat
Az feladat gombra kattintva, az órarendből kiválasztott órákhoz, új nyelvi feladatot is rögzíthet.
A kiválasztott foglalkozás ikonjára kattintva, az alábbi ablakban megjelennek a kiadható, elérhető leckecsomagok. Új nyelvi feladat beírására nyílik lehetősége az órarendben szereplő tanórához vagy foglalkozáshoz. A szűrő funkció segítségével egyszerűen böngészhet az elérhető leckecsomagok között.
A szűrő funkció segítségével egyszerűen böngészhet az elérhető leckecsomagok között.
A gombra kattintva az alábbi információk megadása szükséges:
- Nyelvi feladat címe (kötelező)
- Beadási határidő (kötelező)
- Nyelvi feladat leírása
Rögzíthetjük a nyelvi feladatok egyedi értékelését (részfeladatok értékelése) és a nyelvi feladat komplex értékelését is.
A feladat kiadásánál előzetesen is beállítható, milyen értékelést szeretne alkalmazni, ami a későbbiekben is változtatható.
osztályzattal | |
szöveges értékeléssel | |
százalékos értékeléssel | |
csak elfogadással/nem elfogadással |
vagy ki is kapcsolhatja az értékelést, akár csak az adott feladatnál.
A kiadást követően követhetjük a tanulói státuszokat és a beadás után elvégezhetjük az értékelést is.
A kiválasztott feladat kiadása előtt lehetőségünk van előzetes megtekintésre is, ezt a gombon keresztül tehetjük meg.
Nyelvtanulás funkció
A gombra kattintva az IFM Modul Tanár Felület oldala érhető el, ahol a tanár a saját nyelvi csoportjait láthatja és dolgozhat a rendszerben.
Az IFM Modul Diák felület rendszer kezeléséről részletesen itt tájékozódhatnak: KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modul Diákoknak
Az IFM Tanári Felület részletes bemutatása
Az IFM Tanári Felület egy digitális tanulási platform azon tanárok számára, akik az IFM Modul Diák Felület oktatási tartalmát és módszertanát szeretnék használni.
Az IFM Tanári Felület segítségével a tanárok teljes mértékben testre szabhatják tanulóik tanulási élményét a tartalom, a módszertan és a tanulási tempó tekintetében, alkalmazkodva a tanulók céljaihoz, képességeihez, érdeklődési köréhez, erősségeihez, gyengeségeihez és tanulási preferenciáihoz. Az IFM Tanári Felület segítségével a tanárok egy tanulásszervezési-rendszer gyakorlatiasságát élvezhetik a kezdőtől a haladó szintig egy teljes angol nyelvtanfolyam minden tartalmával.
Az IFM Tanári Felületen egy tanár az IFM Modul Diák Felület kurrikuluma, heti leckéi, bónusz leckéi között tallózva oszthat ki interaktív, játékos, videó/hang alapú feladatokat a - Digitális Kollaborációs Térben szereplő Munkaterei alapján automatikusan létrehozott - csoportjai számára, de akár egyéni szinten is.
Emellett lehetőség nyílik arra, hogy a tanár a Digitális Kollaborációs Térben is hozzáférjen az IFM Modul Diák Felület tananyagához. Ehhez a Feladatok / Nyelvi feladatok menüpontra, majd az Új nyelvi feladat gombra kell kattintani. Ezután – a megfelelő csoport Munkaterébe lépve – lehet böngészni az IFM Modul Diák Felület itt elérhető leckecsomagjai közt, akár szűrési feltételek beállítása mellett.
Hogyan hozhatok létre fiókot?
Köznevelésben dolgozó tanárként kétféle módon kerülhet sor a fiókja regisztrálására. Proaktív módon, közvetlenül az Idegennyelvi Felkészítő Modul Tanári Felületét felkeresve elég rákattintania a "Bejelentkezés KRÉTA-val" gombra, megadnia az adatait (név, jelszó, intézmény neve), válaszolnia a kérdésekre és máris használhatóvá válik a fiókja.
A másik módszer automatikus, a KRÉTA DKT-ban létrehozott – az iskolai csoportjainak megfelelő – Munkaterek automatikusan leszinkronizálódnak az IFM Tanári Felületen, létrehozva ott az Ön fiókját, csoportjait, benne a tanulóival.
Hogyan épül fel az IFM Tanári Felületen elérhető tanulási tartalom?
A tanulási tartalom 13 fejezetből áll, amelyek egyben 13 nyelvi szintnek felelnek meg, a kezdőtől a haladóig. Mindegyik egy-egy történelmi korszakon vezeti végig a tanulót a jura korszaktól a távoli jövőig. A legelső szint, az "abszolút kezdő" 2 bevezető témakört tartalmaz, egyenként 10 lecke csoporttal, amelyek a nyelv alapjait tanítják. Ezt követően minden szint 5 témát és körülbelül 50-60 lecke csoportot tartalmaz. Minden lecke csoport egy vagy két szókincs leckéből és egy videó vagy hang leckéből áll, valamint általában egy nyelvtan, kiejtési vagy chatbot-leckéből. Egy-egy feladat elvégzése körülbelül 3-5 percig tart, ami azt jelenti, hogy egy teljes lecke csoport körülbelül 10-20 perc alatt elvégezhető. Összesen 13 szint, 62 téma és több mint 800 lecke csoport található, ami több mint 3 évnyi tananyagot jelent.
A regisztrációs folyamat során a tanulók választhatnak, hogy az első szinttől abszolút kezdőként kezdik-e a tanfolyamot, kitöltenek-e egy szintfelmérő tesztet, vagy maguk választják meg a szinteket. A magasabb szintek zárolásra kerülnek mindaddig, amíg a tanulók el nem érnek egy bizonyos számú csillagot, vagy el nem végeznek egy szintvizsgát. Azonban bármikor kipróbálhatnak egy szintfelmérő tesztet is, amely további szinteket nyithat meg.
Ne feledje, hogy a tanulók szintje nem korlátozza, hogy milyen leckéket adhat ki nekik! Bármelyik leckét, függetlenül annak szintjétől, bármelyik tanulóhoz kiadható, és akkor is elvégezhetik, ha még nem érték el az adott lecke szintjét. Ezáltal teljes mértékben Ön irányíthatja, hogy mit és mikor oszt ki, miközben a tanulók önállóan követhetik a saját tanulási útjukat, ha úgy kívánják.