Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Szeretném dokumentálni a rendszerben az eszközök átadását, de nem jelenik meg az Eszköz ügyintézése menüpont. Mi lehet a probléma? 

Az intézmény KRÉTA adminisztrátora nem osztotta ki Önnek a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultságot. Ebben a videóban megnézheti, hogy a KRÉTA rendszerben hogyan kell kiosztani a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultságot! Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezett "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!


Tipp
iconfalse
titleAdminisztrációs folyamatok gyorsítása

Javasoljuk, hogy az eszközök nyilvántartását végző kollégának a KRÉTA rendszerben a TESZEK-Eszköz menedzser jogosultsággal együtt megadni - akár ideiglenesen - az ADMINISZTRÁTOR jogosultságot is, így gyorsabban és hatékonyabban tud segíteni a pedagógusoknak és a szülőknek az adminisztrációs folyamatokban!


Mi a teendő az eszközök szállítójátótól kapott Átadás-Átvételi dokumentummal?

Az aláírás után az intézményi példányt a saját nyilvántartásában iktassa és őrizze meg. 

Hogyan tudom a KRÉTA TESZEK Modulban a tanulókat ill. pedagógusokat a kiosztani kívánt eszközökkel összerendelni? 

Ide kattintva lépésről-lépésre bemutatjuk, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban milyen feladatokat kell végrehajtani az TESZEK - Eszköz-menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználónak az eszközök kiosztásakor. Fontos tudni, hogy a TESZEK modulba csak nevesített felhasználók (alkalmazottak) léphetnek be, az alapértelmezett "admin" felhasználó nem tud belépni az eszközök ügyintézésébe!

Mi a teendő, ha kevesebb vagy több eszköz érkezett meg, mint amennyi az Eszköz menüben található?

Az Ügyfélszolgálaton jelentse be az eltérést, és a bejelentéshez mindenképpen csatolja a szállítólevelet! Kérjük, amíg nem kap visszajelzést, addig ne ossza ki az eszközöket! 

Mi a teendő, ha kevesebb eszköz érkezett meg, mint amennyit előzetesen igényeltek?

A kiszállított eszközök az intézményi igénylésen alapulnak, de abban az esetben ha az igényeltnél kevesebb eszköz érkezik meg, vegye fel a kapcsolatot a fenntartójával.

Mi a teendő, ha a szülő/gondviselő a kiosztás napjáig nem regisztrált (nem igényelt) a Szülői felületen?

Az eszközök átadásához a törvényes képviselőnek (szülő, gondviselő) kell a regisztrációs folyamatot elindítani és az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF)  elfogadnia. Abban az esetben ha a KRÉTA elektronikus ellenőrzőjében a törvényes képviselő az ÁSZF elfogadásával és adatainak megadásával nem indította még el a regsztrációs folyamatot, akkor nem lehet a gyermeke számára még eszközt kiosztani!


Tipp
iconfalse
titleÁtadás-átvétel gyorsítása
Mivel a szülő/gondviselő az igénylést kizárólag a KRÉTA Szülőknek felületen tudja megtenni, így javasoljuk, hogy az eszközök átadása napján biztosítsanak egy alkalmazottat, aki segít a szülőknek a regisztrációban. 


Mi a teendő, ha a gondviselő a kiosztás napjáig nem regisztrált, így nincs előzetesen kiállított etikettje?

Ebben az esetben az Átadás-Átvételi jegyzőkönyvre manuálisan kell felvinni az adatokat.

Mi a teendő, ha az átvevő okmányán szereplő adatok nem egyeznek a regisztrációnál megadott adatokkal?

A gondviselő a KRÉTA Szülőknek felületen tudja az adatokat javítani! Az intézményi KRÉTA felületen erre nincs lehetőség.

Mi a teendő, ha az átvevő személye nem egyezik az igénylő (regisztrált) személlyel?

Ebben az esetben az átvevőnek rendelkeznie kell az igénylőtől egy meghatalmazással. 

Mi a teendő, ha nem azt az eszközt adtam oda, amelyiket a felületen rögzítettem?

Ebben az esetben az eszközt vissza kell vételezni a Használatba adott eszköz/Visszavétel menüpontban és a helyes eszközt hozzárendelni a személyhez.

Mi a teendő az eszköz kiosztásánál aláírt átadás-átvételi dokumentummal?

Az átadás-átvételi dokumentumokat egyesével fel kell tölteni a Használatba adott eszközök menü Kapcsolódó dokumentumok fülén.

Mi a teendő, ha az eszköz, vagy annak kiegészítő eszköze (pl.: töltőegység) hibás?

Ha ez az átadást követően kiderül, vissza kell vételezni az eszközt a Használatba adott eszköz/Visszavétel menüpontban.

A TESZEK modul karbantartási felülete hamarosan indul. Addig a megszokott módon értesítsék a fenntartójukat a meghibásodásról.

Mit kell tennem, ha a KRÉTA tanári felületen nem jelenik meg az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont?

Az ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpont abban az esetben jelenik meg, ha Ön az intézmény pedagógusa és a KRÉTA adminisztrációs rendszerben olyan tanár munkakörrel rendelkezik, amelyet a projektirányítás engedélyezett. A pontos munkakörlistát az Adatok ellenőrzése fejezetben találja. Amennyiben ennek a feltételnek megfelel, és mégsem jelenik meg a menüpont, kérjük vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal.

pedagógiai szakértő és pedagógiai előadó munkakörökben foglalkoztatott alkalmazottak jogosultak-e eszközökre a projekt keretében? 

A vonatkozó rendelet értelmében ez a két munkakör nem  pedagógus munkakör, ezért egyelőre az ilyen munkakörben foglalkoztatottak nem jogosultak eszközökre. 

GYED-en lévő pedagógusok jogosultak-e az eszközök átvételére a projekt keretében? 

A projekt felhívása értelmében „hordozható tanári IKT eszköz (notebook) a GYED-en lévő pedagógus munkakörben foglalkoztatott személyek részére is kiadható.

Ha csak a pedagógusok kapnak eszközöket az intézménybe, akkor is fel kell venni a tanulókat a rendszerbe? 

Nem. Abban az esetben ha csak pedagógusoknak kerülnek kiosztásra eszközök, akkor a tanulók felvitele nem szükséges. 

Kioszthatom úgy is az eszközöket, ha még nem rögzítettem a KRÉTA TESZEK modulban? 

Nem. Az eszközöket csak úgy lehet átadni, hogy a KRÉTA TESZEK Modulban is rögzítettük, hogy kihez került a notebook. Az adatok rögzítése nélkel nem szabad kiosztani az eszközöket!

Hogyan használható az eszközökön az Office programcsomag? 

A Tisztaszoftver Programhoz kapcsolódó Microsoft licenszek igénylése a köznevelésben tanulók és pedagógusok esetében a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségen (KIFÜ) keresztül a https://tisztaszoftver.hu honlapon leírtak alapján történik.

Hogyan tudok törölni a TESZEK modulba tévesen feltöltött dokumentumot?

A rendszerbe feltöltött dokumentumok nem törölhetők. Iktatott iratokról van szó, melyeket egy modul mögötti iktatószoftver kezel.

Amennyiben tévesen tölt fel egy dokumentumot, kérjük hagyja figyelmen kívül, a rendszerben Önnek nem fog gondot okozni a jövőben.

Mit tegyek, ha a pedagógus nem az elsődleges munkakör szerint, hanem a másodlagos munkakörében (további munkaviszony) jogosult eszközt igényelni?

Az alkalmazottaknál a "További munkaügyi adatok" fülön lévő munkakört  kell beállítani a KRÉTA-ban, ezután igénylehet eszközt.

Van valamilyen határideje az eszközök kiosztásának? 

Jelenleg nincs megadva központilag elrendelt határidő, az eszközök kiosztása folyamatosan történhet. 

Szállításkor minden dobozt fel kell bontanunk és ellenőrizni a laptop épségét, vagy ha későbbi kibontás után derül ki a sérülés (pl. kiosztáskor), akkor van-e még lehetőség ennek cseréjére?

Válasz: Az eszközök kiszállításakor a dobozok felbontása nélkül (!) a következőket kell ellenőrizni:
1) a leszállított mennyiség megegyezik-e a szállítólevélen szereplővel,
2) az eszközök típusa megegyezik-e a szállítólevélen lévővel,
3) a dobozon és a szállítólevélen található leltári szám (RRF kezdetű kód) egyezik-e.


Amennyiben a kiszállításkor szemmel láthatóan sérült doboz kerül az intézménybe, az eszközt ne vegyék át. Ebben az esetben a futár cég által biztosítandó jegyzőkönyvet kell felvenniük, melynek tartalmával kapcsolatban az alábbiakat javasoljuk. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
• az átadó és az átvevő fél nevét (illetve azt, hogy ki kinek a nevében jár el);
• az átadó és az átvevő azonosításra alkalmas adatait (anyja neve, születési helye, ideje, lakcíme);
• az érintett eszköz egyértelmű beazonosítását (az eszköz típusát és leltári számát);
• a sérülés pontos leírását;
• fotódokumentációt a sérülésről;
• keltezés helyét, dátumát;
• felek aláírását;
• 2 tanú aláírását (a tanúk esetében a következő adatokkal: anyja neve, születési helye, ideje, lakcíme).


Az eszközök személyes használatba történő átadásakor a doboz felbontását követően a következőket kell ellenőrizni:
1) az eszköz adatai egyeznek-e az átadás-átvételi jegyzőkönyvön szereplő adatokkal,
2) a dobozon és az eszközön lévő leltári szám egyezik-e,
3) az eszköz működőképes állapotban van-e,
4) megtalálható-e a dobozban a notebook töltője,
5) rendelkezésre állnak-e a külön csomagolt tartozékai (egér, táska).
Amennyiben a kibontást követően derül ki az eszközről, hogy sérült vagy nem működőképes, a hibát az intézményi Eszközmenedzsernek kell jelezni, aki a TESZEK felületén keresztül felveszi a kapcsolatot az illetékes szervizpartnerrel.

Az iskolánkban két géppel többet kapunk, azt hogy kell rögzítenünk és hol lesz leltárban?

Amennyiben több gépet kaptak az igényeltnél, akkor két lehetőségük van:
• amennyiben további, a célcsoportba tartozó szülő/törvényes képviselő vagy pedagógus regisztrál, számukra is átadható az eszköz a TESZEK rendszermodulban megfelelő adminisztráció elvégzése mellett,
• ha nem tudják személyhez rendelni az eszközöket, azokat az intézmény vezetőjéhez kell rendelni a TESZEK modulban.

Nem találta a választ a kérdésére? 

Kérjük olvassa el a Gyakran Ismételt Kérdések - Tanároknakill. a Gyakran Ismételt Kérdések - Szülőknekoldalunkat is, ahol további kérdésekre találhat válaszokat!