Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Lehetőségünk van rögzíteni a KRÉTA naplóban, ha egy osztálynak a tanítási óráktól eltérő programja van. Ez lehet bármilyen külső program, színház- vagy múzeumlátogatás, közművelődési program vagy osztálykirándulás.

A program adminisztráláshoz az alábbi lépéseket tegyük meg:

  1. Az adott napról töröljük ki az osztály óráit. Ha nem akarjuk törölni őket, akkor azt is megtehetjük, hogy elmaradtnak álltjuk be őket előre.
    • Töröljük ki (vagy állítsuk elmaradtra) azokat az órákat, melyek az osztályhoz vannak rögzítve. (Az osztálybontásos órákat is vegyük figyelembe!)
    • NE töröljük azokat a csoportbontásokat, melyeken más osztályok tanulói is részt vesznek (kivéve, ha az érintett másik osztály vagy osztályok tanulóinak is egyedi napja van és az ő óráik is törlésre kerülnének).
  2. Vegyünk fel megfelelő számú órát a kísérő pedagógusnak az osztályhoz, amit majd naplózni lehet, és ahol fel lehet jegyezni a kirándulás programját és a hiányzókat.

Órarend törlése

Az órarend "törlését" megvalósíthatjuk a 'Tanév rendjében' felvett egyedi nap elem megadásával is.:

Vegyünk fel egy 'Tanítási napot' a megadott dátumra, és jelöljük az 'Üres órarend' opciót.


Megjegyzés
titleÓrarend módosítás

Nagy körültekintéssel járjunk el, amikor az órarendbe ilyen foglalkozásokat rögzítünk! Ha valamit eltévesztünk, akkor lehetőség van ennek javítására, de ez igen időigényes lehet.


GYIK

Az ilyen típusú napok rögzítésekor az alábbi kérdések merülhetnek fel:

  • Milyen órát rögzítsünk az osztálynak?

Legtöbbször 'Osztályfőnöki órát' szoktunk rögzíteni, de bármilyen óra megadható. Ha a közművelődés célja pl. a Földrajzi Múzeum meglátogatása, akkor indokolt lehet 'Földrajz' órát felvenni az osztálynak.

  • Mi a teendő, ha a kísérő pedagógusnak nincs ilyen órája az osztállyal?

Ez nem okoz problémát, mivel TTF elem nélkül is fel tudunk venni órákat a pedagógusok számára. Ilyenkor az órarendi elem rögzítésekor a 'Foglalkozás' mezőt üresen kell hagyni, és csak az 'Osztály', illetve 'Tantárgy' mezőket kell kitölteni manuálisan.

  • Milyen termet adjunk meg a foglalkozásokhoz?

Mivel a KRÉTA rendszerben lehetőség van bármikor újabb termeket rögzíteni, megtehetjük, hogy felveszünk egy "Egyéb helyszín" vagy "Egyéb, külső helyszín" termet, és ezt adjuk meg az ilyen típusú programokhoz.

  • Hány órát rögzítsünk az osztálynak?

Megadható annyi tanítási óra a nézetben, ahány tanóra helyett a programon vesz részt az osztály, amelyek időtartama alatt tart a program. Ezen felül lehetőség van a nézetben akár egyetlen blokkban rögzíteni az eseményt. Itt a foglalkozás kezdő- és befejező időpontjának a program tényleges adatait rögzítsük. Azt tartsuk szem előtt, hogy a két lehetőség eltérő eredményt fog adni a mulasztások kezelésénél, mivel a hiányzó tanulóknak csak annyi mulasztást lehet rögzíteni, ahány foglalkozást felvettünk.

  • Ha több pedagógus kíséri a tanulókat, hogyan rögzítsük a naplóban?

Az egyik kollégának mindenképpen fel kell venni órákat a naplóba, hogy legyen hova rögzíteni a hiányzókat, de megtehetjük, hogy minden kísérőnek felvesszük ezeket az órákat. Azonban ilyen esetben is csak az egyik kísérő rögzítheti a hiányzókat és jelenlévőket, a többiek vegyék ki a tanulók jelenlétét az óráikról. Ha nem az előbbiek szerint járunk el, akkor megtehetjük, hogy csak az egyik kollégának rögzítjük az órákat, a többi kísérőnek pedig a 'Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött része' felületen jelöljük az elfoglaltságát.

  • A kísérő pedagógusok helyettesítését kinek rendeljük el?

Ez teljes mértékben az iskola döntése. Korábban ezt "0 %-os" helyettesítésnek neveztük, és azt küldtük be helyettesíteni, akinek elmaradt az órája a külön programon levő tanulókkal. Jelenleg az iskolák vezetésének az 'Egyenlő terhelés alapelvét' figyelembe véve kell intézkedniük a helyettesítésről.