Az intézmény a KRÉTA rendszerben a következő tanév előkészületét legtöbbször a tantárgyfelosztás elkészítésével kezdi meg. kezdete előtt elkészíti a tantárgyfelosztását. Többféleképpen teheti meg:
- Az Előzetes tantárgyfelosztását módosítja, aktualizálja, ha szükséges;
- Új tantárgyfelosztást készít.
A tantárgyfelosztás adatszolgáltatása során az alábbi feladatokat szükséges elvégezni az intézményben:
- Intézményi adatok ellenőrzése
- Ellenőrizzék a KRÉTA rendszerben az intézmény adatait, szükség esetén javítsák azt.
- Ellenőrizzék a KRÉTA rendszerben az intézmény működési helyeit, valamint az azokon ellátott oktatási-nevelési feladatokat, szükség esetén egészítsék ki, módosítsák azokat.
- Amennyiben még nem vette fel a pedagógusok (Alkalmazott) adatait, akkor importálják a KIR rendszerből az intézmény pedagógusait.
- Állítsák be az importált pedagógusok munkaügyi és foglalkoztatottsági adatait.
- Amennyiben egy pedagógus nem található a rendszerben, kérjük vegyék fel.
- Vizsgálják meg, szükséges-e még nem ismert (betöltetlen) álláshely felvétele a rendszerbe, és amennyiben szükséges, vegyék fel.
- Töltsék fel az intézmény tantárgyfelosztását az alábbi módok valamelyikén:
- Készítsék el a tantárgyfelosztást egy importálható formátumban, és töltsék be a rendszerbe. Ez esetben a rendszer a tantárgyfelosztás dokumentumából automatikusan létrehozza az osztályokat, a csoportokat és a tantárgyakat.
- Másik megoldás, hogy vegyék fel a KRÉTA rendszerbe az osztályokat, a csoportokat és a tantárgyakat, valamint ezt követően a tantárgyfelosztás elemeit.
- Állítsák be az egyes osztály jellemzőket: évfolyam és egyéb adatok (pl. szakképző intézmény esetén a szakképzési jellemzők).
- Állítsák be az egyes csoport jellemzőket: csoporttípus és egyéb adatai (pl. osztálybontás).
- Állítsák be az egyes tantárgyi jellemzőket: tantárgy kategóriái és egyéb adatok.
- Véglegesítsék a tantárgyfelosztást az Adatszolgáltatások / tantárgyfelosztás felület segítségével.