Projektet Kérdőívkezelő szerepkörrel rendelkező felhasználó tud létrehozni az ESZA modulban.
Projekt létrehozása
A Projekt listában megjelenő projektek létrehozásához két lehetőség van:
- A bejelentkezést követően a köszöntő felületén található 'Új projekt' gombra kattintva;
- A Projekt listában a lista jobb szélén található 'Új projekt' gombra kattintva kezdeményezhet a felhasználó:
A létrehozáskor megjelenik egy ablak, amelyben meg kell adni az adatgyűjtés nevét és a projekt azonosítóját. Az Új projekt létrehozás felületen a 'Létrehozás' gombra kattintva megtörténik a projekt létrehozása, és megjelenik a Projekt szerkesztő felülete.
Projekt szerkesztése
A Projekt szerkesztő felülete a létrehozást követően automatikusan betöltődik. A Projekt szerkesztő felületét el lehet érni a Projekt listában is, ha egy projekt sorában található ceruza ikonra kattintunk.
A Projekt szerkesztő felületén az alábbi adatokat szükséges megadni.
Adatgyűjtésvannak opcionális és kötelezően kitöltendő mezők.
Az alábbi adatok megadása kötelező:
Adatgyűjtés neve (szöveges, kötelező, szerkeszthető)
Projekt azonosító (szöveges, kötelező)
Nyitó kitöltés kezdőidőpont (dátum, opcionális)
Nyitó kitöltés végidőpont (dátum, opcionális)
Záró kitöltés kezdőidőpont (dátum, opcionális)
Záró kitöltés végidőpont (dátum, opcionális)
, szerkeszthető)
Projektbe történő belépés dátuma (dátum, kötelező, záró időszak kezdőidőpontjáig szerkeszthető)
Projektből történő kilépés dátuma (dátum, kötelező, záró időszak kezdőidőpontjáig szerkeszthető)
A résztvevő a projektben az alábbi szolgáltatásokban, támogatásban részesült (szöveg, kötelező, záró időszak kezdőidőpontjáig szerkeszthető)
A résztvevő a projektet tervezett tervezett módon befejezte / idő előtt kilépett (kiválasztható szöveg, kötelező, záró időszak kezdőidőpontjáig szerkeszthető)
Az alábbi adatok megadása opcionális:
Nyitó kitöltés kezdőidőpont (dátum, opcionális)
Nyitó kitöltés végidőpont (dátum, opcionális)
Záró kitöltés kezdőidőpont (dátum, opcionális)
Záró kitöltés végidőpont (dátum, opcionális)
A kitöltött projektet menteni a jobb felső sarokban található „Mentés” „Mentés” gombra kattintva kell. A rendszer csak abban az esetben hajtja végre a mentést, ha a kötelező mezők kitöltésre kerültek.
Mentést követően a rendszer a Projekt listát tölti be.
Az alkalmazás a projekt szerkesztésekor segítséget nyújt a kötelező mezők kijelölésével és az összetartozó dátumok kitöltésénél. Amennyiben az összetartozó dátumok közül szerkesztés közben csak az egyik kerül megadásra, akkor a rendszer hibát jelez a felhasználónak, hogy a hozzá tartozó másik dátum megadása is szükséges.
Összetartozó dátumok:
- Nyitó kitöltés kezdőidőpont, Nyitó kitöltés végidőpont
- Záró kitöltés kezdőidőpont, Záró kitöltés végidőpont
- Projektbe történő belépés dátuma, Projektből történő kilépés dátuma
A rendszer az alábbi időrendi sorrendben ellenőrzi a dátumokat. Ha ez a sorrend sérül, hibát jelez a felhasználónak:
- Projektbe történő belépés dátuma
- Nyitó kitöltés kezdőidőpont
- Nyitó kitöltés végidőpont
- Projektből történő kilépés időpontja
- Záró kitöltés kezdőidőpont
- Záró kitöltés végidőpont
Projektek listázása
A listás felületen lehetőség van rendezésre, szűrésre és keresésre.
A projekt lista oszlopai:
- Adatgyűjtés (rendezhető, szűrhető)
- Projekt azonosító (rendezhető, szűrhető)
- Nyitó kitöltési időszak (rendezhető)
- Záró kitöltési időszak (rendezhető)
A sorba rendezés az oszlopok fejlécére kattintva végezhető el.
- A fejléc neve mögötti nyíl jelöli, hogy éppen alapértelmezett sorrend (nincs nyíl), ABC szerint növekvő sorrend (felfelé mutató nyíl) vagy ABC szerint csökkenő sorrend (lefelé mutató nyíl) van érvényben.
- Egyszerre egy oszlop szerint lehet sorba rendezni.
A keresést és a szűrést a keresett oszlop fejléce alatti mezőbe írásával, majd az Enter billentyű lenyomásával lehet elindítani.
- Részkifejezésekre is keres az alkalmazás.
- A lista a keresés eredményének megfelelően szűkül.
- A keresést a keresőmezőbe írt szöveg törlésével és ismét az Enter billentyű megnyomásával lehet törölni, ezt követően az alkalmazás automatikusan frissíti a listanézetet.
A listanézet alsó sorában lehet lapozni és módosítani a listában mutatott elemek számát.
- A bal alsó sarokban található az, hogy egyszerre mennyi elem jelenik meg a lista egy oldalán (10, 30, 60, 90). Az aktuálisan kijelölt elem szám zöld háttérrel jelenik meg. Ennek megváltoztatása a kívánt elemszámra történő kattintással lehetséges. Ezután az alkalmazás automatikusan frissíti a listanézetet.
- A jobb alsó sarokban látszik a lista teljes elemszáma, illetve az, hogy az aktuális oldalon éppen mely részhalmazát látja a felhasználó.
- A jobb alsó sarokban lévő nyilakkal lehet a lista oldalai között lapozni, illetve az első vagy az utolsó oldalra ugrani.
A lista bármely eleme kiválasztható a sor végén található „Ceruza” ikonra történő kattintással. Ezt követően megjelenik az adott sorhoz (projekthez) tartozó szerkesztő felület.
Projekt törlése
Projektet törölni a Projekt lista egy sorában található kuka ikonra ikonra kattintva lehet.
A törlés ikonjára kattintva a rendszer megerősítést kér. A megerősítést követően a rendszerből törlésre kerül a projekt és a már megtörtént adatgyűjtés során megadott adatok is.
Kitöltők kezelése
Kitöltőt az 'Új kitöltő' gombbal lehet a projekthez rendelni, de csak akkor, ha az összes kötelező mező ki van töltve. Addig a gomb inaktív, míg nincsenek kitöltve a kötelező mezők.
Kitöltő típusának kiválasztása
Az A Projekt szerkesztő felületén az 'Új kitöltő' gombra kattintva két lehetőség közül lehet választani:
- Tanár
- Tanuló
Kitöltő intézmény kiválasztása
Kiválasztás után betöltődik az Intézmény választó felület.
Intézményt kiválasztani a sor elején található jelölőnégyzet segítségével lehet.
Egyszerre csak egy intézmény jelölhető ki.
A kitöltő intézményének intézmény kiválasztását megkönnyítik a felület tetején található Intézmény neve és Település szűrők.
A kitöltő intézmény (ek) kiválasztása után a felület jobb felső részén megjelenik a 'Tovább' gomb, melyre kattintva betöltődik a kiválasztott intézmények intézmény Tanár vagy Tanuló adatbázisa. Attól függően, milyen kitöltő típust választottunk.
Kitöltők kiválasztása
A kitöltők kiválasztását megkönnyítik a felület tetején található Tanár/Tanuló neve és Tantárgyak/szűrők.
Tanár esetén: Tanár neve, Oktatási azonosító és Tantárgyak (legördülő lista)
Tanuló esetén: Tanuló neve, Oktatási azonosító, Szakágazat (legördülő lista), Ágazat (legördülő lista) és Életkor (csúszka) szűrők.
Egyszerre több kitöltő is kiválasztható a sor elején található jelölőnégyzet segítségével. A Kitöltő oszlop fejléce előtt található jelölő négyzetet kipipálva, az adott oldal összes kitöltője egyszerre kiválasztható.
A kitöltő(k) kiválasztása után a felület jobb felső részén megjelenik a 'Kijelöltek hozzáadása' gomb, melyre kattintva a projekthez adódnak a kijelölt kitöltők és betöltődik a Projekt szerkesztő felülete.
Kitöltők listás felülete
Itt jelenik meg a kérdőív kitöltése után a kérdőív kitöltöttségi státusza, illetve ezen a felületen tudjuk megtekinteni a kérdőívet, letölteni megtekintésre a kitöltő által feltöltött kérdőívet.
A Kitöltők listás felületén is lehetőség van rendezésre, keresésre és szűrésre.
Kitöltők törlése
A kitöltőket a Projekt szerkesztő felületének az alján az 'Összes kijelöléssel' vagy egyesével a Jelölőnégyzetekkel lehet törölni. A kijelölést segítik a 'Kitöltő', illetve az 'Intézmény' szűrők.
Kitöltők kijelölése után aktívvá válik a 'Kijelöltek törlése' gomb, melyre kattintva a rendszer megerősítést kér. A megerősítést követően a projektből törlésre kerülnek a kiválasztott kitöltők.
Kitöltött kérdőív megtekintése
Miután a Kitöltő kitöltötte a kérdőívet, a Kérdőívkezelő a Projekt szerkesztő felületén meg tudja tekinteni azt. A megtekintéshez a Projekt szerkesztés felületén a kitöltő sorában a „Szem” ikonra kell kattintani.
Az ikonra kattintás után megnyílik a kitöltött kérdőív megtekintő nézetben.
Kitöltött kérdőív csatolmányának letöltése
A Kitöltött kérdőívhez a Kitöltő által feltöltött csatolmányt letölteni a már megtekintésre megnyitott kérdőív felületéről vagy a Projekt szerkesztő felületének a hozzáadott kitöltők listás felületéről a „Letöltés” ikonnal lehet abban az esetben, ha a záró kérdőív is kitöltésre került.
Az ikonra kattintva a csatolmány letöltésre kerül a munkaállomásra pdf formátumban.
Csatolmány csomag generálása és letöltése
A kitöltött kérdőívekről csatolmányt generálni csak azután lehetséges, miután a Záró kérdőív kitöltésre került és a hozzá tartozó Csatolmány is feltöltésre került. A generálást a Projekt szerkesztő felületén a jobb felső sarokban a „Csatolmány generálása” gombra kattintva lehet kezdeményezni.
A generálás megkezdése előtt a rendszer megerősítést kér a felhasználótól.
A megerősítést követően a rendszer kiírja a felhasználónak, hogy a generálás elindult és a háttérben fut, hosszabb időt vesz igénybe. A rendszer a projekthez tartozó feltöltött csatolmányokból készít egy összetömörített (zip) fájlt. Miután végzett a csatolmányok generálásával, a fejlécen megjelenik a „Csatolmány letöltése” ikon.
A gombra kattintva a rendszer letölti a Csatolmány csomagot a munkaállomásra.
A Csomag generálása után feltöltött pdf-eket (csatolmányokat) a letöltött csatolmány már nem fogja tartalmazni.