Hogyan lehet megkülönböztetni a tanórai illetve nem tanórai célú foglalkozásokat a KRÉTA rendszerben?
A KRÉTA rendszerben a tanórák, ill. tanórán kívüli foglalkozások megkülönböztetése a csoportok típusa alapján kerül meghatározásra. Az osztálykeretben ill. osztályokhoz és az "iskolai csoport (tanórai célú)" típusú csoportokhoz rendelt foglalkozásokat a rendszer tanóraként kezeli, az összes további csoporttípushoz rendelt foglalkozásokat pedig tanórán kívüli foglalkozásnak.
Megjegyzés | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Az osztályokhoz ill. "iskolai csoport (tanórai célú)" típusú csoportokhoz tartozó órák megjelennek az osztálynaplókban és az ezeken az órákon rögzített mulasztások beleszámítódnak a tanulók összesített tanórai mulasztásába! |
Az "iskolai csoport (tanórai célú)" típusú csoportokon kívüli összes további (pl. napközi, szakkör, tanulószoba, énekkar, sportkör, művészeti csoport stb.) foglalkozásai nem jelennek meg az osztálynaplókban, továbbá az ezen foglalkozásokon rögzített mulasztásokat a program nem számolja bele a tanórai mulasztásokba, hanem külön jeleníti meg.
Mikor kell egy csoportot tanórai célúnak beállítani?
A tanórai célú csoportokat az alábbi esetekben célszerű alkalmaznilétrehozni:
- nyelvi bontott csoportoknál,
- a szaktárgyi (pl. matematika, informatika) bontásoknál,
- a szakmai gyakorlati csoportok bontásainál,
- továbbá minden olyan csoportnál, amely a tantárgyfelosztás keretében finanszírozott, a tanulónak kötelező tanóraként kerül rögzítésre.