Bővebben | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
|
Hogyan kell bejelentkezni a mobil alkalmazásokban?
A mobil alkalmazások esetében először létre kell hozni a megfelelő profilt az intézmény, a felhasználónév és a jelszó megadásával. A mobil alkalmazásba ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni, mint az elektronikus ellenőrzőkönyv WEB-es felületére! Ha több gyermek esetében is használjuk az alkalmazást, akkor több profilt is létre lehet hozni a programban!
Mi a teendő ha a mobil alkalmazásban nem látom az iskolámat az intézménylistában?
A mobil alkalmazások csak KRÉTA programmal használható, más e-napló szoftverek esetében nem elérhetők. Ha az intézménylistában az iskola nem szerepel akkor valószínűleg nem a KRÉTA rendszer elektronikus naplóját használja az intézmény.
Hogyan kapok felhasználónevet és jelszót a bejelentkezéshez?
A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be a tanulók ill. a szülők, gondviselők részére.
Figyelem | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Az elektronikus ellenőrzőbe a belépési felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola fogja megadni ill. csak az intézmény tudja módosítani! |
Nem tudok belépni. Elküldjem önöknek a felhasználónevemet és jelszavamat?
Kérjük, hogy a belépési adatokat soha, semmilyen formában ne küldje el senkinek sem, az eKRÉTA Informatika Zrt. munkatársai soha nem kérnek felhasználóneveket vagy jelszavakat a felhasználóktól!
Mit tegyek ha egy frissítés után nem működik a mobil applikáció?
Abban az esetben ha korábban működött de pl. egy szoftver- vagy rendszerfrissítés után nem működik a KRÉT applikáció, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a KRÉTA alkalmazás tárolt adatait és így próbálják meg elindítani a programot. Ha a törlés után sem működik, akkor célszerű törölni magát az applikációt - az adatokkal együtt - majd újratelepíteni a programot. Az újratelepítéssel a korábbi profilok törlődni fognak, ezért a tanulói profilokat újra létre kell hozni.
Mit tegyek ha nem tudok bejelentkezni a mobil alkalmazásba?
Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:
- Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe!
Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!
Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően!
Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!
Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!
Törölje az alkalmazást - a tárolt adatokkal együtt - majd telepítse újra a programot!
A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható.
Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést!
A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!
Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható!
- Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval.
Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat.
- Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe.
Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását.
Megjegyzés | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
Kérjük figyeljenek arra, hogy a KRÉTA elektronikus naplóját még nem minden iskola használja. Abban az esetben ha nem kaptak az iskolától belépési adatokat ill. sem a mobil, sem pedig a webes alkalmazásból nem tudnak bejelentkezni, akkor érdeklődjenek a gyermekük iskolájában, hogy az intézményben bevezetésre került-e az e-napló ill. a szülők, tanulók számára elérhető-e az elektronikus ellenőrző. Ha az intézmény még nem aktiválta a tanulók, szülők hozzáférését, akkor a mobil applikációt még nem lehet használni! |
Használhatok-e más alkalmazást a KRÉTA ellenőrzőhöz?
Az eKRÉTA Informatikai Zrt. által fejlesztett API-k nem nyilvánosak, ezért ezek használatára csak a hivatalos - eKRÉTA Informatikai Zrt. által fejlesztett - KRÉTA alkalmazások jogosultak. Szeretnénk felhívni a felhasználóink figyelmét arra, hogy a nem hivatalos KRÉTA alkalmazások igen komoly biztonsági kockázatot jelenthetnek a felhasználóira nézve, így az eKRÉTA Informatikai Zrt. nem ajánlja ezen szoftverek használatát, illetve elhárít minden felelősséget ezen applikációk használatával kapcsolatosan.
Használható-e tableten az alkalmazás?
A KRÉTA Ellenőrző mobil applikáció - megfelelő verziójú operációs rendszerrel rendelkező - tableten is használható, azonban előfordulhat, hogy bizonyos készülékeken nem tökéletesen működik. Ha táblagépükön nem tudják használni, akkor jelezzék ezt Ügyfélszolgálatunkon a tablet pontos típusának ill. az operációs rendszer verziójának megírásával.
Hogyan lehet új profilt létrehozni a mobil alkalmazásban?
Bővebben | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Hogyan tudom az aktuális profil adatait frissíteni a mobil alkalmazásban?
Az adatok frissítése a főoldalon kérhető, egy felülről lefelé irányuló (pull to refresh) mozdulattal.
Az alkalmazás bizonyos időközönként automatikusan frissíti a listafelületeket, de a pull to refresh-el az azonnali frissítés is lehetséges.
Hogyan kezelhetem több gyerekem adatait az applikációban?
A mobil applikációban lehetőség van több gyerek adatainak kezelésre is.
Bővebben | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Az egyes gyerekekhez tartozó profilok után lehetősége van az alkalmazásban egyszerűen váltani a profilok között is.
Bővebben | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Hogyan küldhető e-mail az osztályfőnök részére a mobil applikációban?
Email akkor küldhető az Osztályfőnök részére, ha az beállításra került a KRÉTA oldalon. Ha nincsen email cím megadva az Osztályfőnöknek, akkor a funkció nem elérhető a mobil készüléken. Fontos tudni, hogy az email címek létezését (formai ellenőrzést leszámítva) ilyen szempontból semmi sem ellenőrzi, azaz előfordulhat elgépelés, és olyan eset, hogy a KRÉTA oldalon rossz címet adnak meg és ilyen esetben az email üzenet nem ér célba.
Az Osztályfőnök értesítése funkció inaktív a programomban. Miért?
Osztályfőnök értesítése menüpont mindig látható, csak inaktív abban az esetben, ha nincs megadva a publikus emaile és telefonszáma az osztályfőnőknek. Az osztályfőnökök a KRÉTA rendszerben a saját beállításaiknál adhatják meg azokat a publikus elérési adatokat, ahova a szülő e-mailt vagy SMS-t tud küldeni. Ha ezeket az adatokat az osztályfőnök nem állította be, akkor ez a funkció inaktívan jelenik meg.
Miért nem lesz igazolt a mulasztás, ha beküldtem az igazolást?
A gondviselói igazolás beküldés nem jelenti automatikusan a mulasztás igazolását, azt a tanuló osztályfőnökének kell elfogadnia! A mulasztások igazolását a Mulasztások menüpontban tekintheti meg.
A mobil applikációban minden olyan funkció elérhető mint a webes felületen?
A mobil applikáció nem minden olyan funkciót tartalmaz amely a webes alkalmazásból elérhető ill. vannak olyan funkciók is amelyek csak a mobil alkalmazásban használhatók.
Működik-e iPAD táblagépeken a KRÉTA applikáció?
Igen, a KRÉTA alkalmazás használható iPAD táblagépeken is.
Van különbség funkcionalításban az Androidos és a iOS alkalmazások között?
Nincs. A KRÉTA mobil applikációk azonos funkcióval rendelkeznek mindkét platformon. A frissítések időbeni eltérése miatt azonban előfordulhat, hogy egy frissítés korábban jelenik meg az Androidos platformra.
Mit tegyek, ha hibát tapasztalok az applikációk működése során?
Amennyiben bármilyen hibát tapasztalnak a mobil alkalmazásokkal kapcsolatban, kérjük írják meg nekünk a hibajelenség pontos leírását. A probléma felderítéséhez és javításához szükségünk van az alábbi információkra:
- Mi az alkalmazáspontos neve, ahol a hibát tapasztalja? (KRÉTA, KRÉTA Ellenőrző, KRÉTA Szülőknek, KRÉTA Tanulóknak, KRÉTA Napló, KRÉTA Tanári Napló)
- Melyik verziójú alkalmazásnál tapasztalja a hibát? (a verziószám megtalálható a bejelentkezési képernyő alján vagy a névjegy menüpontban)
- Mit tapasztal mikor a hiba jelentkezik?
- Milyen lépések vezettek a hibajelenséghez?
- Kap-e valamiféle hibaüzenetet, ha igen mi az? (szükség van a hibaüzenet szövegére és az ott esetlegesen megjelenő hibakódra)
- Pontosan milyen időpontban tapasztalta legutóbb a hibát?
- A webes felületen megfelelően működik/látható a mobil esetén érintett funkció?
- Milyen típusú készülék esetén tapasztalja a hibát?
- Milyen verziójú operációs rendszer van a készülékén?
- Bejelentkezéssel kapcsolatos hiba esetén pedig kérjük írják meg a felhasználónevet és az intézményt, amivel próbálnak bejelentkezni!
Kérjük amennyiben lehetséges, küldjenek a hibát bemutató képernyőképet vagy képeket! A hiba felderítését nagyban megkönnyítik az említett képernyőképek.