Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA adatok betöltésével és kezelésével? 

Nézze meg az oktatóvideónkat, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését a KRÉTA rendszerben, továbbá ismertetjük a tanulói KIR importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását, továbbá megnézheti a KRÉTA rendszert még nem használó intézményeknek tartott oktatás bemutatóját is, ahol sok hasznos tanácsot is adunk a rendszer kezeléséhez!


Figyelem
iconfalse
titleFontos tudni!

Ha a KRÉTA rendszert a Lázár Ervin Program (LEP) vagy az Iskola Egészségügyi Rendszermodul (IER) keretében már használták, akkor mindenképpen ellenőrizzék, hogy a KRÉTA rendszerükben melyik az aktív tanév! Ha még korábbi tanévű a rendszerük, akkor a tanévváltás lépéseiről ide kattintva találhatnak részletes útmutatót! Az aktív tanévet a KRÉTA Adminisztrációs rendszer címsorának bal felső sarkában láthatják. 


Első belépés a KRÉTA felületére

Az intézmény saját KRÉTA rendszeréhez kapott webcímet írja be a böngésző címsorába! 

A rendszerbe először csak a megkapott "admin" felhasználónévvel és jelszóval tud belépni, melyet a megfelelő helyre írjon be, majd kattintson a BEJELENTKEZÉS gombra!

A bejelentkezés után a Kréta Adminisztrátor felület nyitólapja jelenik meg. A képernyő bal felső sarkában láthatja az intézmény azonosítóját és nevét, alatta az aktív tanév látható. Ha még korábbi tanévű a KRÉTA rendszerük, akkor a tanévváltás lépéseiről ide kattintva találhatnak részletes útmutatót! 

A bejelentkezési felület jobb felső sarkában (tekintettel arra, hogy nem nevesített felhasználóként lépett be) a Kréta Adminisztrátor felhasználónév látható. Ennek a "nem nevesített" felhasználónak a jogosultságát -várhatóan 2023. május 8-tól- csökkentjük. A felső menüsorban így csak a Nyilvántartás főmenü fog megjelenni, azon belül pedig csak az Alkalmazottak almenü. A Kezdőoldalon ezzel kapcsolatosan egy figyelmeztető üzenet is megjelenik.

A Kréta Adminisztrátor csökkentett jogosultságával csak új alkalmazotta(ka)t tud felvenni a rendszerbe, aki(k)nek tud személyes felhasználónevet és jelszót beállítani, valamint KRÉTA-jogosultságokat adni.



Nevesített, adminisztrátor jogosultságú felhasználó létrehozása

A Nyilvántartás/ Alkalmazottak menüpontban kattintson az 'Új' gombra, majd válassza az Új alkalmazott felvétele lehetőséget. A megjelenő képernyőablakban először adja meg az adminisztrátor személyes adatait, majd a Belépési adatok lapfülön adjon felhasználónevet és jelszót, valamint a Jogosultság mezőben állítsa be az Adminisztrátor jogosultságot. Mentést követően jelentkezzen ki a rendszerből. Ezután az új felhasználónévvel és jelszóval bejelentkezve a KRÉTA rendszer rendszerben megjelenik a saját neve, mint felhasználó.

Ezzel a nevesített belépéssel és az Adminisztrátor jogosultsággal tudja a többi teendőit elvégezni a KRÉTA rendszerben.

Működési hely(ek) felvétele

A Nyilvántartás/Intézmények menüpontban az oldal aljára gördítve vegye fel azon működési helyeit, amelynek az adminisztrációját ebben a KRÉTA rendszerben fogják végezni.

Kattintson a Működési helyek hozzáadása funkciógombra

A megjelenő ablakban töltse ki a működési helyre vonatkozó adatokat és a működési hely típusát is. Végül kattintson a mentés gombra.

Ellátott köznevelési feladat beállítása a működési helyhez 

Az előbbiekben létrehozott működési helyhez szükséges az ott ellátott feladatokat is beállítani.

Kattintson a kívánt működési hely sorának végén található + ikonra.

Az így megjelenő Ellátott köznevelési feladat beállítása ablakban a legördülő menü segítségével választhatja ki a megfelelő feladatot,. A kívánt adatok megadása után a Mentés gombra kattintva mentse el.

További ellátott feladat hozzáadása

Egyszerre csak egy feladatot tud beállítani, így további feladatokat hozzáadni csak a fenti folyamat megismétlésével tud.

A mentés után látható, hogy pontosan milyen ellátott köznevelési feladat lett rögzítve a rendszerbe.

Ellátott köznevelési feladat módosítása

Amennyiben egy feladatot módosítani szeretne, úgy kattintson a működési hely sora előtt található lefelé mutató nyílra.

Megjelenik az "Ellátott köznevelési feladat" ablak. A módosítani kívánt feladat sorában három funkciógombot talál:

  • A ceruza ikonnal tud módosítást végezni
  • A nagyító ikonnal megtekinteni tudja a beállított feladatot
  • A kuka ikonnal tudja törölni.

A ceruza ikonra kattintva megjelenik az Ellátott oktatási-nevelési feladat módosítása ablak, amelyben a legördülő nyílra kattintva tud más feladatot kiválasztani.

A kiválasztás után kattintson a MENTÉS gombra.

Tanulók importálása

A KRÉTA rendszerben a tanulók adatait importálhatja a KIR rendszerből letöltött Excel táblázatból vagy lehetősége van automatikusan is ismportálni az adatokat. Mindkét megoldáshoz válassza az Importálások menü Tanulók importálása funkciót!

Ha automatikusan szeretné importálni a KIR-ből az adatokat, akkor a képernyő bal szélén látható Belépés a KIR rendszerbe szeekcióban az OM azonosító és a KIR-ben használt felhasználónév és jelszó megadásával teheti meg. 

Bővebben
titleAutomatikus importálás a KIR-rendszerből
  1. Írja be az intézmény OM azonosítóját ( ha automatikusan nincs kitöltve)
  2. Adja meg a KIR felhasználónevét
  3. Írja be a KIR jelszavát
  4. Kattintson a gombra
  5. A felnyíló ablakban válassza ki, hogy mely Telephelyhez sorolt tanulók adatait kívánja importálni
  6. Kattintson az gombra

A felnyíló ablakban megjelennek azon tanulók adatai, akik a kiválasztott telephelyhez vannak besorolva a KIR rendszerben

  1. Ha fel kívánja tölteni az adatokat a Kréta rendszerbe, kattintson a gombra
  2. Ha nem szeretné importálni a megjelenített adatokat, kattintson a  gombra

Ha a KIR rendszerből letöltött Excel táblázatot szeretné importálni, akkor először töltse le a KIR rendszerből a tanulók adatait tartalmazó táblázatot, majd az importálás elindításához kattintson a FÁJL KIVÁLASZTÁSA gombra!


Figyelem
iconfalse
titleFontos tudni!

Az adatokat csak a KIR sablontáblázatnak megfelelő szerkezetű fájlból lehet importálni! A SABLON LETÖLTÉS gombra kattintva letöltheti azt a sablonfájlt, amelyet a KRÉTA rendszer fel tud dolgozni! 


A saját számítógépre letöltött táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra!

A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORTÁLÁS gombra!

Az importálásnál láthatóak a tanulók, akik a rendszerbe fognak bekerülni a MENTÉS gomb megnyomásával.

A mentés után megjelenik egy párbeszédablak, amelyben látható a sikeres importálás, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!

A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.

Tanuló manuális felvitele

Tanulót felvenni nem csak importálással lehet, hanem manuálisan is, ha pl. csak egy vagy két tanulót szeretnénk rögzíteni. Ezt a Nyilvántartás menü Tanulók menüpontban tudjuk megtenni.

Az Új gombra kattintva tudja a tanulót rögzíteni.

A párbeszédablakban az ALAPADATOK fülön a képen pirossal (a programban csillaggal) jelölt mezők kitöltése kötelező a tanuló esetében.

Az ELÉRHETŐSÉGEK menüpontban a tanuló elérhetőségének a kitöltése kötelező.

A TANÜGY menüpontban pedig a jogviszony kezdetét is kötelező megadni.

A GONDVISELŐK fülön egy szülő vagy gondviselőnek a felvitele szükséges, úgyszintén a pirossal bekeretezett mezők értékeit kötelező megadni. E-mail cím megadása abban az esetben szükséges, ha a gondviselőnek hozzáférést is szeretnénk létrehozni.  Ezeknek a rögzítése után a jobb alsó sarokban lévő MENTÉS gombra kattintva a tanuló rögzítésre fog kerülni, és a gondviselő egy e-mail értesítést is kap, melyben a lépések végrehajtásával a Kréta felületére be tud jelentkezni.

A Tanulók listához visszajutva, az összes tanuló között az előbbiekben felvett tanuló is megtalálható. A jobb felső sarokban a 100-as értéket állítsa a megfelelő értékre, hogy az összes tanuló látható legyen.

A névsorban pedig a tanuló megtalálható.

Osztály létrehozása

Osztály létrehozását a Nyilvántartás menü Osztályok menüpontban tudja megvalósítani.

Az osztály létrehozásához az ÚJ nyomógombra kattintva meg fog jelenni egy párbeszédablak.

A párbeszédablakban először meg kell adni az osztály nevét, pl. 2. A

Amennyiben az intézményben csak egy feladatellátási hely szerepel, akkor ez automatikusan beállításra kerül. Ha több feladatellátási hely is van az intézményben, akkor a legördülő listából ki kell választani az osztály feladatellátási helyét is!

Az évfolyamot a legördülő listából tudja kiválasztani.

A kötelezően megadandó adatok mellett - a további KRÉTA funkciókhoz - megadhat opcionálisan rögzítendő adatokat is, de ezek kitöltése nem kötelező. Az adatok megadása után a MENTÉS gombra kattintva mentheti el az adatokat!

A sikeres mentésről visszaigazolást is kap a jobb alsó sarokban, hogy A művelet sikeresen megtörtént!

A többi osztály felvételénél ugyanígy kell eljárni, mint az előzőekben és a második lépést kell megismételni annyiszor, ahány osztály az intézményben szerepel.

Alkalmazottak felvitele

A Nyilvántartás menü Alkalmazottak menüpontban tudja az iskola pedagógusait ill. egyéb alkalmazottait felvenni a rendszerbe. 

Az ÚJ gombra irányítva az egeret több lehetőség közül is választhat.

Az ÚJ ALKALMAZOTT RÖGZÍTÉSE  menüpontra kattintva egy párbeszédablak jelenik meg, amelyben megadhatja az alkalmazott adatait. 

Az alkalmazottnál a SZMÉLYES ADATOK lapon a (programban csillaggal megjelölt) pirossal bekeretezett mezők  kitöltése kötelező.

Ezután válassza a bal oldalon az ÁLLANDÓ LAKCÍM ÉS ELÉRHETŐSÉG lapot és a pirossal jelölt adatmezők kitöltése itt is kötelező.

A BELÉPÉSI ADATOK szekcióban állítsa be a felhasználóknak a belépéshez szükséges felhasználónevét és alapértelmezett jelszavát! 

A Feladatellátási helynél pedig válassza ki azt, amelyhez tartozik. Ha az intézményben csak egy feladatellátási hely van, akkor az automatikusan meg fog jelenni.

Ezeknek a beállítása után a MENTÉS gombra kattintva az alkalmazott rögzítésre kerül.

Következő alkalmazott felvitelénél ugyanezeket a lépéseket kell végrehajtani.

Tanuló osztályba sorolása

Tanulók osztályba sorolását a Tanulók besorolása menü Tanulók besorolása osztályokba menüpontban tudja elvégezni.

Először a BELÉPÉS DÁTUMA mezőt kell kiválasztani, a dátumot kiválasztva, vagy pedig mellette a MA vagy a TANÉV ELSŐ NAPJA gombokra kattintva. Az első besorolás esetében javasoljuk, hogy a TANÉV ELSŐ NAPJA gombra kattintva az aktuális tanév első napját állítsák be!

Jobb oldalon válassza ki azt az osztályt, ahová a tanulókat szeretné besorolni. Ehhez  a művelethez szükséges előzetesen az osztályok létrehozása, ha ez a lista üres, akkor még nem hozta létre az adott tanévű osztályokat!

A bal oldali panelen, kattintson azokra a tanulókra akiket az osztályba szeretne sorolni.

A két panel között látható - a képen pirossal keretezett -  nyílra kattintva tudja a tanulókat átsorolni.

A nyílra kattintva a tanulók az osztályban már szerepelnek, de fontos tudni, hogy rögzítve még nincsenek - a rögzítést a  MENTÉS gombbal tudja majd megtenni - így ha esetleg valakit tévedésből sorolt be egy osztályba akkor a "visszafelé" mutató nyíllal tudja módosítani. 

Lejjebb görgetve a MENTÉS gombbal tudjuk a tanulókat az osztályokba sorolni.

Egy visszaigazolást is kapunk, hogy a műveletünk sikeres lett, majd a VISSZA gombra kattintva a Tanulók besorolása felületen maradunk.

Ezután folytathatja a további osztályokba történő  besorolást,  az előzőekben leírt lépések alapján. 

Gondviselők importálása

A gondviselők importálását az IMPORTÁLÁSOK  menü GONDVISELŐK IMPORTÁLÁSA menüpontban tudja elvégezni. 

A lap alján a Sablon letöltése gombra kattintva egy excel táblázatot tud letölteni, amiben a gondviselők adatait tudja megadni. Egy tanulóhoz több gondviselőt is fel lehet venni. 

Az IMPORTÁLÁSI MÓD kiválasztásával az Importálási folyamat elindítható.

A saját számítógépre elmentett táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra. 

A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gombra.

Az importálásnál egy összefoglaló táblázatot lát, ahol az importált adatokat láthatja, majd az IMPORTÁLÁS gombra kattintva az adatok a Kréta rendszerbe kerülnek. 

A Belépési adatok egy fájlba letölthetők és a szülők emailben is megkapják a belépéshez szükséges információkat, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!

A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.