Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA adatok betöltésével és kezelésével?
Nézze meg az oktatóvideónkat, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését a KRÉTA rendszerben, továbbá ismertetjük a tanulói KIR importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását.
Belépés a KRÉTA felületére
Ezt abban az esetben kell elvégezni, ha az iskolánk nem a KRÉTA oktatási rendszerhez tartozik. A KRÉTA rendszerhez kapott webcímet írja be a böngésző címsorába!
A megkapott KRÉTA adminisztrátori felhasználónevet és jelszót a megfelelő helyre írja be!
Kattintson a BEJELENTKEZÉS gombra!
Bejelentkezés után a KRÉTA nyitólapja jelenik meg.
Feladatellátási hely létrehozása, módosítása
A feladatellátási helyek létrehozásához a NYÍLVÁNTARTÁS menüben válassza az Intézmény menüpontot!
Görgessen a Működési helyekhez, és a működési hely előtt található nyilat nyissa le.
Az ellátott köznevelési feladatnál kattintson a ceruza ikonra.
Válassza ki azt az ellátott köznevelési típust, amely az intézményben működik, az ellátott köznevelési feladatnál a legördülő listából tudja kiválasztani.
A kiválasztás után kattintson a MENTÉS gombra.
További feladatellátási helyek megadása
A működési hely sorában a plusz jelre kattintva megjelenik egy párbeszédablak.
Válassza ki azt a feladatellátási helyet, amely még az intézményben működik (pl. Gimnázium)!
A kiválasztás után szintén a MENTÉS gombra kell kattintani!
A mentés után látható, hogy pontosan milyen ellátott köznevelési feladat lett rögzítve a rendszerbe.
Tanulók importálása
Az iskolától kapott KIR táblát az Importálások menü Tanulók importálása menüpontban végezheti el.
Az importálás elindításához kattintson a FÁJL KIVÁLASZTÁSA gombra!
A saját számítógépre letöltött táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra!
A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORTÁLÁS gombra!
Az importálásnál láthatóak a tanulók, akik a rendszerbe fognak bekerülni a MENTÉS gomb megnyomásával.
A mentés után megjelenik egy párbeszédablak, amelyben látható a sikeres importálás, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!
A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.
Tanuló manuális felvitele
Tanulót felvenni nem csak importálással lehet, hanem manuálisan is, ha pl. csak egy vagy két tanulót szeretnénk rögzíteni. Ezt a Nyilvántartás menü Tanulók menüpontban tudjuk megtenni.
Az ÚJ gombra kattintva tudja a tanulót rögzíteni.
A párbeszédablakban az Alapadatok fülön a pirossal (csillaggal) jelölt mezők kitöltése kötelező a tanuló esetében.
Az elérhetőségek menüpontban a tanuló elérhetőségének a kitöltése kötelező.
A Tanügy menüpontban pedig a jogviszony kezdetét is kötelező megadni.
A Gondviselők fülön egy gondviselőnek a felvitele szükséges, úgyszintén a pirossal bekeretezett téglalapok értékeit kötelező megadni.
Amennyiben a gondviselő a tanuló törvényes képviselője, akkor ezt az ennek megfelelő jelölőnégyzettel kell kipiálni. Bizonyos IER funkciókat csak törvényes képviselők használhatnak (ők kaphatnak iskola-egészségügyi dokumentumokat és védőoltás-értesítésekre is csak ők válaszolhatnak).
Ezeknek a rögzítése után a jobb alsó sarokban lévő MENTÉS gombra kattintva a tanuló rögzítésre fog kerülni.
A mentés után egy párbeszédablak jelenik meg, ahol a sikeres generálásról érkezik visszajelzés és a jobb alsó sarokban is visszajelzést kap a művelet elvégzéséről.
Majd a párbeszédablakban a VISSZA gombra kattintson.
A Tanulók listához visszajutva, az összes tanuló között az előbbiekben felvett tanuló is megtalálható. A jobb felső sarokban a 100-as értéket állítsa a megfelelő értékre, hogy az összes tanuló látható legyen.
A névsorban pedig a tanuló megtalálható.
Osztály létrehozása
Osztály létrehozását a Nyilvántartás menü Osztályok menüpontban tudja megvalósítani.
Az osztály létrehozásához az ÚJ nyomógombra kattintva meg fog jelenni egy párbeszédablak.
A párbeszédablakban először meg kell adni az osztály nevét, pl. 2. A
A feladatellátási helyet. Amennyiben az intézményben csak egy szerepel, automatikusan bekerül.
Az évfolyamot a legördülő listából tudja kiválasztani.
Ha minden beállítással megvan, vagyis a kötelezőkkel, már csak a Mentés gombra kell kattintani.
A sikeres mentésről visszaigazolást is kap a jobb alsó sarokban, hogy ’A művelet sikeresen megtörtént!’
A többi osztály felvételénél ugyanígy kell eljárni, mint az előzőekben és a második lépést kell megismételni annyiszor, ahány osztály az intézményben szerepel.
Alkalmazott felvitele
A Nyilvántartás menü Alkalmazottak menüpontban tudja az iskolaorvost, védőnőt és koordinátort rögzíteni.
Az ÚJ gombra irányítva az egeret több lehetőség közül is választhat.
Az Új alkalmazott, vagy külsős alkalmazott rögzítésére kattintva egy párbeszédablak jelenik meg.
Az alkalmazottnál a Személyes adatoknál a (csillaggal megjelölt) pirossal bekeretezett téglalapok kitöltése kötelező.
“Új alkalmazott rögzítése” menüt akkor használjuk, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens az iskola alkalmazásában áll.
“Új külsős alkalmazott rögzítése“ menüt akkor, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens nem az iskola alkalmazásban áll.
Bal oldalon az állandó lakcím elérhetőség menüpontban is a pirossal jelöltek kitöltése kötelező.
Majd a belépési adatoknál is a felhasználónév, jelszó kitöltése mellett, a jogosultsági szintnél a Napló jogosultságot a mögötte lévő x-szel törölje, és a listából válassza ki a megfelelőt. Lehetséges jogosultságok a következők: Védőnő, Iskola-egészségügyi koordinátor vagy Védőnő+Iskola-egészségügyi koordinátor, Iskolaorvos, Iskola-egészségügyi Asszisztens.
A Munkaügyi adatok fülön a munkakört állítsa át Na értékre.
A Feladatellátási helynél pedig válassza ki azt, amelyhez tartozik. Ha az intézményben csak egy feladatellátási hely van, akkor az automatikusan meg fog jelenni.
Ezeknek a beállítása után a MENTÉS gombra kattintva az alkalmazott rögzítésre kerül.
Következő alkalmazott felvitelénél ugyan ezeket a lépéseket kell végrehajtani.
Tanuló osztályba sorolása
Tanulók osztályba sorolását a Tanulók besorolása menü Tanulók besorolása osztályokba menüpontban tudja elvégezni.
Először a Belépés dátumát kell kiválasztani, a dátumot kiválasztva, vagy pedig mellette a Ma vagy a Tanév első napja gombokra kattintva.
Jobb oldalon válassza ki azt az osztályt, ahová a tanulókat szeretné besorolni. (Ehhez szükséges az osztályok létrehozása.)
A bal oldali boxban, kattintson azokra a tanulókra, akiket az osztályba szeretne sorolni.
A két box közötti pirossal keretezett nyílra kattintva tudja a tanulókat átsorolni.
A tanulók az osztályban szerepelnek, de még rögzítve nincsenek, ezzel csak jelezve vannak, hogy oda szeretnénk sorolni.
Lejjebb görgetve a MENTÉS gombbal tudjuk a tanulókat az osztályokba sorolni.
Egy visszaigazolást is kapunk, hogy a műveletünk sikeres lett, majd a VISSZA gombra kattintva a Tanulók besorolása felületen maradunk.
Következő osztály besorolásánál az előző lépéseket kell újra elvégeznünk az alábbi felületen.
KRÉTA Ügyfélszolgálati bejelentő
Bejelentés írása az Ügyfélszolgálatnak
Bármilyen kérdése lenne a Kréta rendszerrel kapcsolatban, KRÉTA-adminisztrátori jogkörrel bejelentkezve a pirossal bekeretezett ÜGYFÉLSZOLGÁLAT gombra kattintva megírhatja kérdését.
Az ügyfélszolgálatra kattintva megjelenik egy párbeszédablak. Az új bejelentésre húzva az egeret több lehetőség közül választhat.
Válassza az Oktatás-technikai szakmai kérdések pontot és kattintson rá.
A bejelentésének adjon egy olyan, pár szavas címet, amivel a problémát előzetesen körülírja.
A kérdés leírásába pedig fejtse ki, hogy pontosan mivel van problémája.
Ha a problémájáról képet is készített, a fájl tallózása gombra kattintva a gépén lévő képet hozzáadhatja. Amennyiben teheti, javasoljuk a kép készítését, amivel pontosabban meg tudjuk határozni, hogy melyik modulban/felületen, esetleg melyik funkcióban és milyen problémát jelez számunkra.
A saját számítógépén megkeresve a fájlt, azt kiválasztva, a MEGNYITÁS gombra kattintson.
A leírás elkészítése és a fájl csatolás után már csak a KÜLDÉS gombra kattintva az ügyfélszolgálatra elküldte kérdését, amire az ügyfélszolgálat munkatársai válaszolni fognak.
Megengedett fájltípusok: .txt, .pdf, .png, .bmp, .jpg, .jpeg, .xls, .xlsx, .doc, .docx, .xml, .roz, .rar, .zip
Bejelentések állapotának követése
A bejelentésénék státuszát is nyomon tudja követni a bejelentéseket tartalmazó lista megtekintésével.
A státusz állapota az ügyfélszolgálatra vár-ról megváltozik érdemes megtekinteni, hogy milyen válasz érkezett.
Az ügyfélszolgálat válaszát úgy tudja megnézni, vagy a referencia számra kattint vagy pedig a bejelentés címére.
A megjegyzésben láthatja a választ.
Ugyanarra a bejelentésre a bekeretezett téglalapba tudja válaszát megírni, fájlt is tud csatolni, és a HOZZÁADÁS gomb megnyomásával az ügyfélszolgálatra elküldeni.
Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA adatok betöltésével és kezelésével?
Nézze meg az oktatóvideónkat, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését a KRÉTA rendszerben, továbbá ismertetjük a tanulói KIR importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását.
Belépés a KRÉTA felületére
Ezt abban az esetben kell elvégezni, ha az iskolánk nem a KRÉTA oktatási rendszerhez tartozik. A KRÉTA rendszerhez kapott webcímet írja be a böngésző címsorába!
Kattintson a BEJELENTKEZÉS gombra!
Bejelentkezés után a KRÉTA nyitólapja jelenik meg.
Feladatellátási hely létrehozása, módosítása
A feladatellátási helyek létrehozásához a NYÍLVÁNTARTÁS menüben válassza az Intézmény menüpontot!
Görgessen a Működési helyekhez, és a működési hely előtt található nyilat nyissa le.
Az ellátott köznevelési feladatnál kattintson a ceruza ikonra.
Válassza ki azt az ellátott köznevelési típust, amely az intézményben működik, az ellátott köznevelési feladatnál a legördülő listából tudja kiválasztani.
A kiválasztás után kattintson a MENTÉS gombra.
További feladatellátási helyek megadása
A működési hely sorában a plusz jelre kattintva megjelenik egy párbeszédablak.
Válassza ki azt a feladatellátási helyet, amely még az intézményben működik (pl. Gimnázium)!
A kiválasztás után szintén a MENTÉS gombra kell kattintani!
A mentés után látható, hogy pontosan milyen ellátott köznevelési feladat lett rögzítve a rendszerbe.
Tanulók importálása
Az iskolától kapott KIR táblát az Importálások menü Tanulók importálása menüpontban végezheti el.
Az importálás elindításához kattintson a FÁJL KIVÁLASZTÁSA gombra!
A saját számítógépre letöltött táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra!
A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORTÁLÁS gombra!
Az importálásnál láthatóak a tanulók, akik a rendszerbe fognak bekerülni a MENTÉS gomb megnyomásával.
A mentés után megjelenik egy párbeszédablak, amelyben látható a sikeres importálás, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!
A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.
Tanuló manuális felvitele
Tanulót felvenni nem csak importálással lehet, hanem manuálisan is, ha pl. csak egy vagy két tanulót szeretnénk rögzíteni. Ezt a Nyilvántartás menü Tanulók menüpontban tudjuk megtenni.
Az ÚJ gombra kattintva tudja a tanulót rögzíteni.
A párbeszédablakban az Alapadatok fülön a pirossal (csillaggal) jelölt mezők kitöltése kötelező a tanuló esetében.
Az elérhetőségek menüpontban a tanuló elérhetőségének a kitöltése kötelező.
A Tanügy menüpontban pedig a jogviszony kezdetét is kötelező megadni.
A Gondviselők fülön egy gondviselőnek a felvitele szükséges, úgyszintén a pirossal bekeretezett téglalapok értékeit kötelező megadni. Majd ezeknek a rögzítése után a jobb alsó sarokban lévő MENTÉS gombra kattintva a tanuló rögzítésre fog kerülni.
A mentés után egy párbeszédablak jelenik meg, ahol a sikeres generálásról érkezik visszajelzés és a jobb alsó sarokban is visszajelzést kap a művelet elvégzéséről.
Majd a párbeszédablakban a VISSZA gombra kattintson.
A Tanulók listához visszajutva, az összes tanuló között az előbbiekben felvett tanuló is megtalálható. A jobb felső sarokban a 100-as értéket állítsa a megfelelő értékre, hogy az összes tanuló látható legyen.
A névsorban pedig a tanuló megtalálható.
Osztály létrehozása
Osztály létrehozását a Nyilvántartás menü Osztályok menüpontban tudja megvalósítani.
Az osztály létrehozásához az ÚJ nyomógombra kattintva meg fog jelenni egy párbeszédablak.
A párbeszédablakban először meg kell adni az osztály nevét, pl. 2. A
A feladatellátási helyet. Amennyiben az intézményben csak egy szerepel, automatikusan bekerül.
Az évfolyamot a legördülő listából tudja kiválasztani.
Ha minden beállítással megvan, vagyis a kötelezőkkel, már csak a Mentés gombra kell kattintani.
A sikeres mentésről visszaigazolást is kap a jobb alsó sarokban, hogy ’A művelet sikeresen megtörtént!’
A többi osztály felvételénél ugyanígy kell eljárni, mint az előzőekben és a második lépést kell megismételni annyiszor, ahány osztály az intézményben szerepel.
Alkalmazott felvitele
A Nyilvántartás menü Alkalmazottak menüpontban tudja az iskolaorvost, védőnőt és koordinátort rögzíteni.
Az ÚJ gombra irányítva az egeret több lehetőség közül is választhat.
Az Új alkalmazott, vagy külsős alkalmazott rögzítésére kattintva egy párbeszédablak jelenik meg.
Az alkalmazottnál a Személyes adatoknál a (csillaggal megjelölt) pirossal bekeretezett téglalapok kitöltése kötelező.
“Új alkalmazott rögzítése” menüt akkor használjuk, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens az iskola alkalmazásában áll.
“Új külsős alkalmazott rögzítése“ menüt akkor, ha a védőnő/iskolaorvos/asszisztens nem az iskola alkalmazásban áll.
Bal oldalon az állandó lakcím elérhetőség menüpontban is a pirossal jelöltek kitöltése kötelező.
Majd a belépési adatoknál is a felhasználónév, jelszó kitöltése mellett, a jogosultsági szintnél a Napló jogosultságot a mögötte lévő x-szel törölje, és a listából válassza ki a megfelelőt. Lehetséges jogosultságok a következők: Védőnő, Iskola-egészségügyi koordinátor vagy Védőnő+Iskola-egészségügyi koordinátor, Iskolaorvos, Iskola-egészségügyi Asszisztens.
A Munkaügyi adatok fülön a munkakört állítsa át Na értékre.
A Feladatellátási helynél pedig válassza ki azt, amelyhez tartozik. Ha az intézményben csak egy feladatellátási hely van, akkor az automatikusan meg fog jelenni.
Ezeknek a beállítása után a MENTÉS gombra kattintva az alkalmazott rögzítésre kerül.
Következő alkalmazott felvitelénél ugyan ezeket a lépéseket kell végrehajtani.
Tanuló osztályba sorolása
Tanulók osztályba sorolását a Tanulók besorolása menü Tanulók besorolása osztályokba menüpontban tudja elvégezni.
Először a Belépés dátumát kell kiválasztani, a dátumot kiválasztva, vagy pedig mellette a Ma vagy a Tanév első napja gombokra kattintva.
Jobb oldalon válassza ki azt az osztályt, ahová a tanulókat szeretné besorolni. (Ehhez szükséges az osztályok létrehozása.)
A bal oldali boxban, kattintson azokra a tanulókra, akiket az osztályba szeretne sorolni.
A két box közötti pirossal keretezett nyílra kattintva tudja a tanulókat átsorolni.
A tanulók az osztályban szerepelnek, de még rögzítve nincsenek, ezzel csak jelezve vannak, hogy oda szeretnénk sorolni.
Lejjebb görgetve a MENTÉS gombbal tudjuk a tanulókat az osztályokba sorolni.
Egy visszaigazolást is kapunk, hogy a műveletünk sikeres lett, majd a VISSZA gombra kattintva a Tanulók besorolása felületen maradunk.
Következő osztály besorolásánál az előző lépéseket kell újra elvégeznünk az alábbi felületen.
KRÉTA Ügyfélszolgálati bejelentő
Bejelentés írása az Ügyfélszolgálatnak
Bármilyen kérdése lenne a Kréta rendszerrel kapcsolatban, KRÉTA-adminisztrátori jogkörrel bejelentkezve a pirossal bekeretezett ÜGYFÉLSZOLGÁLAT gombra kattintva megírhatja kérdését.
Az ügyfélszolgálatra kattintva megjelenik egy párbeszédablak. Az új bejelentésre húzva az egeret több lehetőség közül választhat.
Válassza az Oktatás-technikai szakmai kérdések pontot és kattintson rá.
A bejelentésének adjon egy olyan, pár szavas címet, amivel a problémát előzetesen körülírja.
A kérdés leírásába pedig fejtse ki, hogy pontosan mivel van problémája.
Ha a problémájáról képet is készített, a fájl tallózása gombra kattintva a gépén lévő képet hozzáadhatja. Amennyiben teheti, javasoljuk a kép készítését, amivel pontosabban meg tudjuk határozni, hogy melyik modulban/felületen, esetleg melyik funkcióban és milyen problémát jelez számunkra.
A saját számítógépén megkeresve a fájlt, azt kiválasztva, a MEGNYITÁS gombra kattintson.
A leírás elkészítése és a fájl csatolás után már csak a KÜLDÉS gombra kattintva az ügyfélszolgálatra elküldte kérdését, amire az ügyfélszolgálat munkatársai válaszolni fognak.
Megengedett fájltípusok: .txt, .pdf, .png, .bmp, .jpg, .jpeg, .xls, .xlsx, .doc, .docx, .xml, .roz, .rar, .zip
Bejelentések állapotának követése
A bejelentésénék státuszát is nyomon tudja követni a bejelentéseket tartalmazó lista megtekintésével.
A státusz állapota az ügyfélszolgálatra vár-ról megváltozik érdemes megtekinteni, hogy milyen válasz érkezett.
Az ügyfélszolgálat válaszát úgy tudja megnézni, vagy a referencia számra kattint vagy pedig a bejelentés címére.
A megjegyzésben láthatja a választ.
Ugyanarra a bejelentésre a bekeretezett téglalapba tudja válaszát megírni, fájlt is tud csatolni, és a HOZZÁADÁS gomb megnyomásával az ügyfélszolgálatra elküldeni.