Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Gyorsan meg szeretne ismerkedni a KRÉTA adatok betöltésével és kezelésével? 

Nézze meg az oktatóvideónkat, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk a feladatellátási helyek, a tanulók, az osztályok kezelését a KRÉTA rendszerben, továbbá ismertetjük a tanulói KIR importálási lehetőségeket és a tanulók osztályba sorolását, továbbá megnézheti a KRÉTA rendszert még nem használó intézményeknek tartott oktatás bemutatóját is, ahol sok hasznos tanácsot is adunk a rendszer kezeléséhez!


Figyelem
iconfalse
titleFontos tudni!

A KRÉTA TESZEK modul csak a 2021/2022-es tanévben elérhető!

Ha a KRÉTA rendszert a Lázár Ervin Program (LEP) vagy az Iskola Egészségügyi Rendszermodul (IER) keretében már használták, akkor mindenképpen ellenőrizzék, hogy a KRÉTA rendszerükben a 2021/2022-es az aktív tanév! Ha még korábbi tanévű a rendszerük, akkor a tanévváltás lépéseiről ide kattintva találhatnak részletes útmutatót! Az aktív tanévet a KRÉTA Adminisztrációs rendszer címsorának bal felső sarkában láthatják. 

Ha korábban még nem kaptak hozzáférést a KRÉTA rendszerhez, akkor az új KRÉTA alkalmazásokban automatikusan a 2021/2022-es tanév lesz beállítva.


Belépés a KRÉTA felületére

A saját KRÉTA rendszeréhez kapott webcímet írja be a böngésző címsorába! 

A megkapott felhasználónevet és jelszót a megfelelő helyre írja be, majd kattintson a BEJELENTKEZÉS gombra!

A bejelentkezés után a KRÉTA Adminisztrátori rendszer nyitólapja jelenik meg, itt olvashatja a legfontosabb információkat, továbbá lehetősége van az eszközigényléssel kapcsolatos tanulói és pedagógus riportok lekérdezésére is. A . A képernyő bal felső sarkában láthatja az intézmény azonosítóját és nevét, alatta az akítv aktív tanév látható. Fontos tudni, hogy a  KRÉTA TESZEK FELTÁR modul ESZKÖZ ÜGYINTÉZÉS menüpontja csak a 2021/2022-es tanévben pályázat idejének aktív tanévében elérhető! Ha még korábbi tanévű a KRÉTA rendszerük, akkor a tanévváltás lépéseiről ide kattintva találhatnak részletes útmutatót! 

Image RemovedImage Added

Feladatellátási hely létrehozása, módosítása 

A feladatellátási helyek létrehozásához a Nyilvántartás menüben válassza az Intézmény menüpontot! 

Görgessen a MŰKÖDÉSI HELYEK szekcióhoz és a Működési hely szöveg előtt található nyilat nyissa le!

Az ellátott köznevelési feladatnál kattintson a ceruza ikonra.

Válassza ki az Ellátott köznevelési feladatnál a legördülő listából azt a feladattípust, amely az intézményben működik!

A kiválasztás után kattintson a MENTÉS gombra.

További feladatellátási helyek megadása

A működési hely sorában a plusz jelre kattintva megjelenik egy párbeszédablak.

Válassza ki azt a feladatellátási helyet, amely még az intézményben működik (pl. Gimnázium)!

A kiválasztás után szintén a MENTÉS gombra kell kattintani!

A mentés után látható, hogy pontosan milyen ellátott köznevelési feladat lett rögzítve a rendszerbe.

Tanulók importálása

A KRÉTA rendszerben a tanulók adatait importálhatja a KIR rendszerből letöltött Excel táblázatból vagy lehetősége van automatikusan is ismportálni az adatokat. Mindkét megoldáshoz válassza az Importálások menü Tanulók importálása funkciót!

Ha automatikusan szeretné importálni a KIR-ből az adatokat, akkor a képernyő bal szélén látható Belépés a KIR rendszerbe szeekcióban az OM azonosító és a KIR-ben használt felhasználónév és jelszó megadásával teheti meg. 

Bővebben
titleAutomatikus importálás a KIR-rendszerből
  1. Írja be az intézmény OM azonosítóját ( ha automatikusan nincs kitöltve)
  2. Adja meg a KIR felhasználónevét
  3. Írja be a KIR jelszavát
  4. Kattintson a gombra
  5. A felnyíló ablakban válassza ki, hogy mely Telephelyhez sorolt tanulók adatait kívánja importálni
  6. Kattintson az gombra

A felnyíló ablakban megjelennek azon tanulók adatai, akik a kiválasztott telephelyhez vannak besorolva a KIR rendszerben

  1. Ha fel kívánja tölteni az adatokat a Kréta rendszerbe, kattintson a gombra
  2. Ha nem szeretné importálni a megjelenített adatokat, kattintson a  gombra

Ha a KIR rendszerből letöltött Excel táblázatot szeretné importálni, akkor először töltse le a KIR rendszerből a tanulók adatait tartalmazó táblázatot, majd az importálás elindításához kattintson a FÁJL KIVÁLASZTÁSA gombra!


Figyelem
iconfalse
titleFontos tudni!

Az adatokat csak a KIR sablontáblázatnak megfelelő szerkezetű fájlból lehet importálni! A SABLON LETÖLTÉS gombra kattintva letöltheti azt a sablonfájlt, amelyet a KRÉTA rendszer fel tud dolgozni! 


A saját számítógépre letöltött táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra!

A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORTÁLÁS gombra!

Az importálásnál láthatóak a tanulók, akik a rendszerbe fognak bekerülni a MENTÉS gomb megnyomásával.

A mentés után megjelenik egy párbeszédablak, amelyben látható a sikeres importálás, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!

A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.

Tanuló manuális felvitele

Tanulót felvenni nem csak importálással lehet, hanem manuálisan is, ha pl. csak egy vagy két tanulót szeretnénk rögzíteni. Ezt a Nyilvántartás menü Tanulók menüpontban tudjuk megtenni.

Az Új gombra kattintva tudja a tanulót rögzíteni.

A párbeszédablakban az ALAPADATOK fülön a képen pirossal (a programban csillaggal) jelölt mezők kitöltése kötelező a tanuló esetében.

Az ELÉRHETŐSÉGEK menüpontban a tanuló elérhetőségének a kitöltése kötelező.

A TANÜGY menüpontban pedig a jogviszony kezdetét is kötelező megadni.

A GONDVISELŐK fülön egy szülő vagy gondviselőnek a felvitele szükséges, úgyszintén a pirossal bekeretezett mezők értékeit kötelező megadni. E-mail cím megadása abban az esetben szükséges, ha a gondviselőnek hozzáférést is szeretnénk létrehozni.  Ezeknek a rögzítése után a jobb alsó sarokban lévő MENTÉS gombra kattintva a tanuló rögzítésre fog kerülni, és a gondviselő egy e-mail értesítést is kap, melyben a lépések végrehajtásával a Kréta felületére be tud jelentkezni.

A Tanulók listához visszajutva, az összes tanuló között az előbbiekben felvett tanuló is megtalálható. A jobb felső sarokban a 100-as értéket állítsa a megfelelő értékre, hogy az összes tanuló látható legyen.

A névsorban pedig a tanuló megtalálható.

Osztály létrehozása

Osztály létrehozását a Nyilvántartás menü Osztályok menüpontban tudja megvalósítani.

Az osztály létrehozásához az ÚJ nyomógombra kattintva meg fog jelenni egy párbeszédablak.

A párbeszédablakban először meg kell adni az osztály nevét, pl. 2. A

Amennyiben az intézményben csak egy feladatellátási hely szerepel, akkor ez automatikusan beállításra kerül. Ha több feladatellátási hely is van az intézményben, akkor a legördülő listából ki kell választani az osztály feladatellátási helyét is!

Az évfolyamot a legördülő listából tudja kiválasztani.

A kötelezően megadandó adatok mellett - a további KRÉTA funkciókhoz - megadhat opcionálisan rögzítendő adatokat is, de ezek kitöltése nem kötelező. Az adatok megadása után a MENTÉS gombra kattintva mentheti el az adatokat!

A sikeres mentésről visszaigazolást is kap a jobb alsó sarokban, hogy A művelet sikeresen megtörtént!

A többi osztály felvételénél ugyanígy kell eljárni, mint az előzőekben és a második lépést kell megismételni annyiszor, ahány osztály az intézményben szerepel.

Alkalmazottak felvitele

A Nyilvántartás menü Alkalmazottak menüpontban tudja az iskola pedagógusait oktatóit ill. egyéb alkalmazottait felvenni a rendszerbe. 

Az ÚJ gombra irányítva az egeret több lehetőség közül is választhat.

Az ÚJ ALKALMAZOTT RÖGZÍTÉSE  menüpontra kattintva egy párbeszédablak jelenik meg, amelyben megadhatja az alkalmazott adatait. 

Az alkalmazottnál a SZMÉLYES ADATOK lapon a (programban csillaggal megjelölt) pirossal bekeretezett mezők  kitöltése kötelező.

Ezután válassza a bal oldalon az ÁLLANDÓ LAKCÍM ÉS ELÉRHETŐSÉG lapot és a pirossal jelölt adatmezők kitöltése itt is kötelező.

A BELÉPÉSI ADATOK szekcióban állítsa be a felhasználóknak a belépéshez szükséges felhasználónevét és alapértelmezett jelszavát! 


A Feladatellátási helynél pedig válassza ki azt, amelyhez tartozik. Ha az intézményben csak egy feladatellátási hely van, akkor az automatikusan meg fog jelenni.

Ezeknek a beállítása után a MENTÉS gombra kattintva az alkalmazott rögzítésre kerül.

Következő alkalmazott felvitelénél ugyanezeket a lépéseket kell végrehajtani.

Tanuló osztályba sorolása

Tanulók osztályba sorolását a Tanulók besorolása menü Tanulók besorolása osztályokba menüpontban tudja elvégezni.

Először a BELÉPÉS DÁTUMA mezőt kell kiválasztani, a dátumot kiválasztva, vagy pedig mellette a MA vagy a TANÉV ELSŐ NAPJA gombokra kattintva. Az első besorolás esetében javasoljuk, hogy a TANÉV ELSŐ NAPJA gombra kattintva az aktuális tanév első napját állítsák be!

Jobb oldalon válassza ki azt az osztályt, ahová a tanulókat szeretné besorolni. Ehhez  a művelethez szükséges előzetesen az osztályok létrehozása, ha ez a lista üres, akkor még nem hozta létre az adott tanévű osztályokat!

A bal oldali panelen, kattintson azokra a tanulókra akiket az osztályba szeretne sorolni.

A két panel között látható - a képen pirossal keretezett -  nyílra kattintva tudja a tanulókat átsorolni.

A nyílra kattintva a tanulók az osztályban már szerepelnek, de fontos tudni, hogy rögzítve még nincsenek - a rögzítést a  MENTÉS gombbal tudja majd megtenni - így ha esetleg valakit tévedésből sorolt be egy osztályba akkor a "visszafelé" mutató nyíllal tudja módosítani. 


Lejjebb görgetve a MENTÉS gombbal tudjuk a tanulókat az osztályokba sorolni.

Egy visszaigazolást is kapunk, hogy a műveletünk sikeres lett, majd a VISSZA gombra kattintva a Tanulók besorolása felületen maradunk.

Ezután folytathatja a további osztályokba történő  besorolást,  az előzőekben leírt lépések alapján. 

Gondviselők importálása

A gondviselők importálását az IMPORTÁLÁSOK  menü GONDVISELŐK IMPORTÁLÁSA menüpontban tudja elvégezni. 

A lap alján a Sablon letöltése gombra kattintva egy excel táblázatot tud letölteni, amiben a gondviselők adatait tudja megadni. Egy tanulóhoz több gondviselőt is fel lehet venni. 

Az IMPORTÁLÁSI MÓD kiválasztásával az Importálási folyamat elindítható.

A saját számítógépre elmentett táblázatot megkeresve jelölje ki a fájlt, majd kattintson a MEGNYITÁS gombra. 

A fájl kiválasztása után kattintson az IMPORT ELŐNÉZET KÉSZÍTÉSE gombra.

Az importálásnál egy összefoglaló táblázatot lát, ahol az importált adatokat láthatja, majd az IMPORTÁLÁS gombra kattintva az adatok a Kréta rendszerbe kerülnek. 

A Belépési adatok egy fájlba letölthetők és a szülők emailben is megkapják a belépéshez szükséges információkat, majd pedig a TOVÁBB A TANULÓKHOZ gombra kattintson!

A gomb megnyomása után visszajutunk a Tanulók listájához.

Sikerült felvinnem az adatokat! Hogyan lépjek tovább? 

A KRÉTA Tárgyi Eszköz Ellátási és Karbantartási Modul Fenntartási feladatok ellátását támogató elektronikus ügyintézési, munkafolyamat kezelő és nyilvántartó rendszer (röviden FELTÁR) helyes működéséhez a KRÉTA rendszerben fontos beállítani ill. ellenőrizni, hogy a tanulókra, osztályokra, gondviselőkre vonatkozólag helyesen vannak-e beállítva az adatok. A TESZEK Modul a KRÉTA rendszer adatai alapján ellenőrzi a tanulók ill. pedagógusok jogosultságát az eszközökre, továbbá a szülők, gondviselők jogosultságát a regisztrációrsa és nyilatkozattételre. A KRÉTA adatok ellenőrzése oldalunkon részletesen leírjuk, hogy milyen adatokat ellenőrizzenek a KRÉTA rendszerükben!