feltöltés alatt..
Verzió: 3.9
Strukturált laborkérések bevezetése
- Az EESZT által támasztott követelményeknek megfelelően, fejlesztésre került, hogy a laborvizsgálatkérő eBeutalókban kért vizsgálatokat strukturáltan kerülnek beküldésre.
- Fejlesztésre került egy új, vizsgálatkiválasztó funkció, melynek segítségével a laborbeutalóknál kiválasztható, hogy hogy mely vizsgálatokat szeretné kérni az orvos. Alkalmas előre definiált sablonok mentésére is.
Egyéb
- Az tanuló törzsadatokhoz hozzáadásra került a születési név és az állampolgárság.
- Ennek megfelelően a KIFIR betöltés funkció importálja az állampolgárságot is.
- Az iskolaorvos szerepkörű felhasználónak a továbbiakban engedélyeznie kell az orvos beállításainál, hogy az osztályaihoz rendelt védőnő kezelheti-e a szűréseket.
- A 2 faktoros azonosítás a továbbiakban az IER-ből is beállítható.
Verzió: 3.8
Törvényes képviselethez köthető funkciók bevezetése
- A gondviselők szinkronja kiegészítésre került a törvényes képviselettel.
- A gondviselők tájékoztatásának címzettjei már nem csak az email leiratkozással korlátozhatók a tanuló alapadatainál, hanem a törvényes képviseleti mező értékével is. Az érték megváltoztatására az IER-ben nincs lehetőség.
- Az értesítéseknél és a bővített értesítéseknél kiválaszthatóvá vált, hogy minden gondviselőnek vagy csak a törvényes gondviselőknek küldjön értesítést az iskola-egészségügyi személyzet.
Hírfolyam, EESZT RSS feed
- Az EESZT RSS feed integrálásra került az IER hírfolyammal. Az RSS feed közlemények a továbbiakban az IER Hírfolyamában és a hírfolyam-értesítek keretében jelennek meg az iskolaorvosoknak.
- Bevezetésre került az azonnal megjelenő hírfolyam közlemény típus, melyet használva a bejelentkezett felhasználóknak azonnal megjelenik a közzétett hírfolyam bejegyzés.
Gondviselői felület mobileszközön
- A hibaüzenetek mobileszközön való megjelenítése átalakításra került.
- A 30 percig tartó tétlen állapot utáni automata kijelentkeztetés bevezetésre került mobileszközökön is.
- A szülői mobilalkalmazás-integrációval kapcsolatos előfeltételetek fejlesztésre kerültek.
Egyéb
- Performancia növekvést szolgáló fejlesztések.
- Hibajavítások.
Verzió: 3.7
Gondviselői felület mobileszközre való optimalizálása:
- A továbbiakban a gondviselői felület, értesítésekkel és mentett iskolai dokumentumokkal kapcsolatos funkciói elérhetők mobileszközről, böngészőből megnyitva is.
- A gondviselő telefonon és tableten is megtekintheti az értesítéseit, illetve HPV és kötelező védőoltás típusú bővített értesítésekre választ is adhat.
- A gondviselő telefonon és tableten is megtekintheti a gondviseltjéhez kapcsolódó mentett iskolai dokumentumokat (pl. szűrés lelet, védőoltás kiskönyv).
Szinkron továbbfejlesztések:
- Tanévváltás, osztályba sorolás és intézményen belüli osztályváltás szinkronjának finomítása.
- (*) –gal végződő, engedélyezett oktatás/nevelés típusú működési helyekből származtatott feladatellátási helyek szinkronizálása.
eBeutaló fejlesztések:
- A beutaló szövegéhez bevezetésre került egy napocskás mező.
- Diagnózis-választó gomb került a szöveges diagnózis mezőhöz.
Egyéb:
- Értesítésből és iskola-egészségügyi dokumentum gondviselőnek küldéséből származtatott email üzenetek szövegének változtatása.
- Percentilis értékek számolásának optimalizálása az alapszűrésben.
- Hibajavítások az értesítésekben, tanuló adatlapon.
Verzió: 3.6
Leletek gondviselőnek küldése:
- A továbbiakban a gondviselőknek kiküldött leletekról értesítés is készül.
- Ezáltal az értesítések nyomon követhetőségének előnyeit a kiküldött iskola-egészségügyi dokumentumok is megöröklik.
EESZT lekérdezések átalakítása:
- Bevezetésre került bizonyos EESZT törzsadatok és nyilvántartások szinkronizációja a KRÉTA IER-be.
- Az Adatlekérdezés menüpont átalakításra került; a katalógus és eProfil lekérdezések EESZT törzsadatokat tartalmazó eredményei feloldásra kerülnek a törzsadatokkal, így pl. megtekinthető az orvos neve, intézmény neve, stb.
- Az EHR dokumentumok és az eBeutalók lekérdezhetővé váltak EESZT-ből.
eBeutaló:
- Az EESZT eBeutalóval kapcsolatos funkciók fejlesztésre kerültek. Az eBeutalók a Továbbküldések menüből kezelhetők.
- Az orvos EESZT adatainak beállításánál az EÜ. szolgáltató és a szervezeti egység kódok mellett a nevek is megadhatók, ill. a NEAK kód és EÜ intézmény típus konfiguráció is elérhető lett. Figyelem! Egyes adatok megadása kötelező lesz eBeutaló írásához.
- Az orvosok vezeték- és keresztnevei szétválasztásra kerültek
- Az orvosi pecsétszámok és EESZT azonosítók közti kapcsolat validációja bevezetésre került.
Éves jelentés:
- Az éves jelentés egyes celláihoz tartozó számítási módszer finomítása (B és E táblák).
Egyéb:
- Szinkron (tanuló törlés) logikájának finomítása.
- Nem nélküli tanulók percentilis számításainak kezelése az alapszűrésben.
- Admin funkciók továbbfejlesztése.
Verzió: 3.5
Értesítések átalakítása:
- A Gondviselő tájékoztatás menüpontból elküldött bővített és normál értesítések megtekintései nyomon követhetővé váltak. Az Értesítés lekérdezés és a Védőoltás értesítések menüpontokban az IER felhasználó megtekintheti, hogy a kiküldött értesítéseket a tanulók melyik gondviselői kapták meg e-mail-ben, illetve, hogy melyik gondviselő mikor nézte meg őket.
- Amennyiben a tanuló egy másik gondviselője válaszolt az értesítésre, a gondviselő a továbbiakban megtekintheti, hogy ki, mikor és milyen választ adott.
Orvosi gondozások és gondozásba vétel:
- Bevezetésre kerültek az orvosi gondozások a Gondozások menüpontban.
- Hasonlóképpen az alapszűréshez, a továbbiakban szűrésből is létrehozhatók, kezelhetők gondozások. Gondozás befejezésére szűrésből nincs lehetőség.
- Bizonyos BNO kódokat az alapszűrésből létrehozott gondozások automatikusan megöröklődnek. Szűrésből létrehozott gondozás esetében az adott szervrendszernek megfelelő BNO kódok a gondozásokba is átkerülnek.
Hírfolyam:
- Új menüpont (Hírfolyam) érhető el minden gondviselőnek és IER szerepkörrel rendelkező felhasználónak. Itt tekinthetők meg az KRÉTA IER adminisztrátorai által közzétett információk.
- Lehetőséget biztosítunk az IER adminisztrátoroknak, hogy olyan közleményt regisztráljanak, amelyek bejelentkezés után pop-up értesítésben megjelennek az IER felhasználóknak.
Egyéb fejlesztések:
- Digitális önrendelkezés korlátozása miatti EESZT adatszolgáltatás meghiúsulása esetén, nem számolódik bele a DÖR hibaüzenettel visszaérkező EESZT üzenetek a beküldendő elemek számába.
- A tanuló adatátadás utáni eseményekhez való jogosultságok továbbfejlesztésre kerültek.
- Az iskolaorvos felhasználók jogosultságot kaptak a saját normál státuszuk módosításához.
- Nyomtathatóvá váltak a környezetegészségügyi és az étkeztetési higiéné ellenőrzések.
Verzió: 3.4
Gondviselői szinkron átalakítása:
- Az összes KRÉTA rendszerben megszokott rokonsági fog bevezetésre került a rendszerben, ezáltal a szinkron minden KRÉTA rendszerben regisztrált gondviselőt áthoz az IER-be is.
- A tanuló adatlapon, a gondviselői szekció átalakításra került az új szinkronnak megfelelő logikával. A gondviselők leiratkoztathatók az e-mail értesítésekről. A leiratkozott gondviselők nem kapnak e-mail üzeneteket a kiküldött leletekről és az értesítésekről.
- Az új gondviselői koncepció átvezetésre került az elérhető és nem elérhető tanulók listájában, illetve a tanuló exportban.
Értesítés funkciók továbbfejlesztése:
- A Védőoltások / Védőoltás értesítések menüpontban a továbbiakban csak a Tájékoztatás kötelező védőoltásról és a Tájékoztatás HPV oltásról típusú értesítések listázhatók. A többi értesítés továbbra is elérhető a Lekérdezések / Értesítés lekérdezés menüpontban.
- A válaszok módosításában korlátozás lép életbe az osztályoltásokban.
- Védőnő-koordinátor felhasználóval elérhető, egyszerre több feladatellátási helyre küldhető értesítések megszüntetésre kerülnek. A továbbiakban egyszerre csak egy feladatellátási helyen lévő tanuló gondviselőinek lehet értesítést küldeni.
- A Védőoltások / Védőoltás / Válasz szerkesztése funkcióban a válasz dátuma szerkeszthetővé vált. A válasz tényleges dátuma kiválasztható, ha a védőnő a gondviselő által papíron adott választ regisztrálja a rendszerben.
- A továbbiakban a válaszok megtekintésénél megjelöljük, hogy online vagy papíron érkezett a válasz, illetve, hogy IER felhasználó vagy gondviselő regisztrálta a rendszerben.
Kimenő dokumentumok letöltéseinek követése:
- A Kimenő dokumentumok / Letöltés info menüben megtekinthetővé vált, hogy melyik IER felhasználó (nem gondviselő) töltötte le, és mikor a kiválasztott dokumentumot.
- Elérhetővé tettük, hogy gondviselői küldéskor sikeresen kiküldött-e rendszer e-mail értesítést az új dokumentum publikálásáról a gondviselői felületre (online/papír).
Kérdőívek nyomtatása:
- A kitöltött fakultatív és életmód kérdések nyomtathatóvá váltak a rendszerből.
- Az üres kérdőíveket közzétettük a tudásbázisban is (fakultatív kérdések, életmód kérdések).
Egyéb fejlesztések:
- Nincs adat mező bevezetésre került a tanuló anamnézisben
- Az elsősegély vizsga információk átvezetésre kerültek a tizenhatéves lapról a tanuló adatlapra
- A megengedett ’tétlen időkeret’ 30 percre módosult
Az adatkikéréskor küldött levél szövegezése módosult
Verzió: 3.3
Vizsgálati módszerek az alapszűrésben:
- Minden szervrendszerhez vizsgálati módszer mezők kerültek be az alapszűrésbe.
- Az vizsgálati módszerek alapértelmezett beállításait a Szervezőmunka / Feladatellátási helyek menüben szerkesztheti az iskolaegészségügyi koordinátor szerepekörű felhasználóval.
Kombinált szerepkörű felhasználók jogainak szigorítása:
- A továbbiakban csak az alábbi szerepkörrel rendelkező felhasználók használhatják a KRÉTA IER rendszert: védőnő, iskolaorvos, iskolaegészségügyi asszisztens, iskolaegészségügyi koordinátor, védőnő és iskolaegészségügyi koordinátor, iskolaegészségügyi lekérdező, gondviselő. Az egyetlen engedélyezett szerepkör-kombináció a védőnő - iskolaegészségügyi koordinátor.
Munkanapló tevékenységek kiegészítése:
- Minden intézményben bevezetésre kerültek a védőnői szűrés és a tisztasági szűrés tevékenységtípusok.
- Lehetőséget biztosítunk a munkanaplók feladatellátási helyhez való rendelésére.
- A fent említett tevékenységtípusokhoz tartozó tevékenységek adatai megjelennek a megfelelő feladatellátási helyhez tartozó éves jelentés F táblájában.
Egyéb fejlesztések:
- Gyógytestnevelésből generált pdf dokumentumok gondviselőnek küldésének lehetősége.
- Kérdőív export kiegészítése az életmód kérdőívekkel.
- A Tápláltsági negatív státusz alapértelmezett szövegének beállítása ’Korának megfelelő tápláltságú, és magasságú’-ra.
- Védőoltásokkal és EESZT tevékenységekhez köthető információs felugró ablakok szövegének módosítása.
- Általános személyi higiéné bevezetése mint gondozási ok.
Verzió: 3.0
EESZT azonosítók átvezetése az orvoshoz a feladatellátási helyekről:
- Ezentúl különböző egészségügyi szolgáltató – szervezeti egység azonosító kombinációk adhatók meg feladatellátási helyenként a Szervezőmunka / Személyek és Iskolák / Iskolaorvosok menüpontban. Ezáltal az az eset is konfigurálható a rendszerben, ha egy orvos több EESZT azonosító kombinációval lát el egy intézményt, illetve ha több orvos lát el egy feladatellátási helyet.
- Az EESZT azonosítók továbbra is iskolaegészségügyi szerepkörrel rendelkező felhasználóknak érhető el.
Folyamatváltozás az iskolaorvos által felvett tevékenységek EESZT-be való küldésében:
- EESZT-be bejelentkezett orvos esetében, az orvosi tevékenységekre a rendszer kikényszeríti, hogy mentésnél, szerkesztésnél és törlésnél a megfelelő adatok beküldésre kerüljenek EESZT-ben. Érintett funkciók: egyéni oltás, osztályoltás, akut ellátás, baleset, orvosi vizit.
Osztályoltás és egyéni oltás kiegészítések:
- Védőnő által létrehozott osztályoltásoknál tájékoztató és figyelmeztető üzenetek kerültek bevezetésre az ’Orvosnak átadás’ funkcióról és annak következményeiről.
- Megerősítő felugró ablak került bevezetésre az orvosnak való átadás előtt, melynek jóváhagyása előfeltétellé vált az oltás átadásához.
Feladatellátási hely (FEH) másolás:
- A Szervezőmunka / Feladatellátási helyek menüben a feladatellátási hely másolás kiterjesztése, illetve ’napocskás’ mezők másolásának lehetőségének bevezetése a feladatellátási helyek közt.
Egyéb fejlesztések:
- Első bejelentkezéskor a 401-es hibaüzenet kiegészítése a teendőkkel.
- Tanéven átnyúló tevékenységekhez kapcsolódó jogosultságok finomítása.
- Iskolán kívüli oltások speciális eseteinek kezelése.
- Védőnői szerepkörrel rendelkező felhasználó jogosultságot kapott a tanuló adatkikérés jóváhagyásához.
- Egészégnevelésnél annak jelzése, hogy orvosi vagy védőnői esemény.
- Export és lekérdezés kiegészítések.
- Tanuló adatlap mező-validációjának jelzése az adatlap fülein.
Verzió: 2.9
Az Egészségügyi Közlöny LXXII. évfolyam 10. számában megjelent új tápláltsági irányelv által előírt változások bevezetése az alábbi funkciókban:
- Alapszűrés: Módosításra kerültek a testmagasság, a testtömeg, a testmagasságra vonatkozott testtömeg és a BMI percentilis határértékek, illetve bevezetésre került a derékkörfogat percentilis kalkuláció és kiértékelés. A módosítások az alapszűrés nyomtatás és export funkcionalitásokba is átvezetésre kerültek.
- Tanuló adatlap: Bevezetésre került a születési súly és a veleszületett diszmorf jelek mezők a tanuló adatlapon.
- Kérdőívek: Új életmód kérdéssor került a Kérdőívek menübe.
- Orvosi szűrés: Új szűréstípus került bevezetésre ’tápláltsági kontroll’ néven. A tápláltsági és endokrin szervrendszer szétválasztásra került. Az alapszűrésben módosított funkciók átvezetésre kerültek az orvosi szűrésekhez is.
- Szervezőmunka: A tápláltsági és endokrin szervrendszer normál státusz beállításának lehetősége koordinátor felhasználóknak.
Tanévváltással kapcsolatos fejlesztések:
- Az előző tanéves eseményekhez a szerkesztési jog felfüggesztésre került.