Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Menürendszer áttekintése

Az alábbi ábrán valamennyi IER menüpont almenüpontjait ábrázoltuk, az ezt követő táblázatban röviden ismertetjük az egyes funkciókat és az elérési jogosultságaikat, majd az egyes funkciók részletes bemutatása következik.

Image Removed

A tanulókra vonatkozó tevékenységek a Tanulók menüpontból érhetők el.

Image Removed

Az egyes tanuló tevékenységekből (almenük) a képernyő felső részén mindig megtalálható Image Removed gombbal lehet visszalépni az aktuális Tanuló leválogatáshoz.

Tanuló leválogatásból elérhető funkciók

Tanulók leválogatása

Image Removed

A Tanulók leválogatását az alapképernyőn a „Leválogatás” panelen lehet megtenni.

Az Osztály legördülő listából kiválasztható, egy vagy több, az adott védőnőhöz/orvoshoz rendelt osztály. Egyszerre több osztályt a Ctrl billentyű nyomva tartásával és a kívánt osztályok kijelölésével lehet leválogatni.

A Név szerinti kereső mezőbe elég csak névrészletet is beírni, és a leválogatásban minden olyan tanuló szerepelni fog, akinek a nevében szerepel a beírt szórészlet. Ez hasznos funkció lehet, ha a felhasználó nem ismeri a tanuló teljes nevét, vagy testvérekre akar keresni.

Védőnői besorolásra abban az esetben tudunk szűrni, ha ezt a speciális mezőt kitöltötte a felhasználó a tanulóknál. Ezt a funkciót abban a ritka esetben lehet használni, ha a védőnő az iskolatitkártól eltérő csoportosításban szeretné látni a tanulókat.

A szakma szerinti leválogatás a tanulók adatainál, a Szakma mezőben megadott szövegre keres rá. Így az egy szakmához tartozó tanulókat tudjuk leválogatni.

Nemek szerint leválogathatók külön a fiúk, vagy a lányok. Itt a kereső a tanuló adatainál jelölt fiú/lány jelölőnégyzeteket vizsgálja.

Az évfolyam megadásával egy teljes évfolyam tanulóit is listázhatjuk.

Születési intervallum megadásával az adott születési intervallumba tartozó tanulókat lehet leválogatni. Erre legtöbbször a 16 éves szűrendők listázásakor, vagy gyógypedagógiai iskolák korcsoportjainak leválogatásakor, pl. korcsoport szerinti oltások esetében lehet szükség.

Az Aktív jelölőnégyzet alapértelmezetten kipipált, tehát az iskolában tanuló, szűrendő diákokat válogatja le. Ha nem csak az aktív, hanem minden tanulót (pl. kijelentkezettet is) szeretnénk listázni, akkor távolítsuk el az Aktív jelölőnégyzetből a pipát, és ne legyen egyik jelölőnégyzet sem kitöltve. Ha csak a kijelentkezett, vagy végzett tanulókra kíváncsi a felhasználó, akkor ezeket a jelölőnégyzeteket kell kitöltenie, ill. itt akár megadhatók az évszámok is, ha tovább szeretné szűkíteni a találatok számát.

A Páros évfolyamok jelölőnégyzet kipipálásával a páros évfolyamokon tanulókat lehet megnézni.

A képen látható Tanév és Feladatellátási hely szűrők csak koordinátor jogosultsággal elérhetők. Ha olyan tanulót szeretnénk megkeresni, akinek csak a nevét, vagy névrészletét ismerjük, de semmilyen más adatunk nincs, nem ismert, hogy mikor járt az iskolába, melyik feladatellátási helyen tanulhatott, akkor célszerű a Tanév és Feladatellátási hely szűrőket üresre állítani és az egész leválogató panelen kizárólag a Név szűkítő mezőt kitölteni.

Tanuló adatok

A KRÉTA IER modul

  • részben átveszi a KRÉTA rendszerben szereplő tanuló és hozzátartozó adatokat (lásd KRÉTA Alaprendszer Tanuló adatokkal történő adat szinkronizálás összefoglalása fejezet),
  • részben pedig saját adatbevitelt is lehetővé tesz: a tanuló adatai kiegészítendők az egészségügyi adatokkal, anamnézis során megismert adatokkal (iskola egészségügyi törzslap adatai).

Image Removed

Az IER módot ad  - speciális esetekben -  új tanuló felvételére is, a tanuló ilyen esetben az „Előzetes alkalmassági” osztályba kerül az IER-ben. Ez az osztálytípus nem szerepel a KRÉTA Alaprendszerben, ebbe az osztálytípusba nem szinkronizál a KRÉTA tanulókat. Erre akkor van szükség, ha a tanuló még nem az iskola tanulója, pl. nyolcadik évfolyamra jár egy általános iskolában, és a középiskolába csak előzetes alkalmassági vizsgálaton jelenik meg. Ha a tanuló később beiratkozik az adott iskolába és bekerül az iskola KRÉTA alaprendszerébe, akkor az adatai a napi adatszinkronizáció során összekötésre kerülnek a KRÉTÁ-ból kapott személyes adatokkal, és osztályba sorolással. A tanulók “Előzetes alkalmassági” osztályba töltésének van egy gyorsabb módja a Szerviz/Tanulók betöltése alkalmasságihoz menüpontban, aminek ismertetésére később kerül sor.

A tanuló osztályba sorolása kötelező, mindig a KRÉTA szerinti osztályba sorolást tükrözi. Az előzetes alkalmassági vizsgálat során még nem az iskola tanulóit egy speciális, ún. „előzetes alkalmassági” osztályba soroljuk. Az „előzetes alkalmassági” osztályok a KRÉTA Alaprendszerben nem, kizárólag a KRÉTA IER-ben léteznek.

Megjegyzés
iconfalse

Tanulók kötelezően megadandó adatai: tanuló neve, osztálya, születési helye és ideje, neme és anyja neve!

A tanuló törzsadatfelületen tanuló alapadatokat, a család adatait, az egészségügyi alapadatokat, mentálhigiénét, anamnézist, az eddigi iskolákat és az egyéb anamnézis adatait külön füleken, kezeljük.

A Tanuló adatai esetén megadható a kötelező adatokon kívül a
  • szakma, illetve a
  • védőnői besorolás (amennyiben a védőnő más – az iskolai osztályoktól eltérő – csoportosításban kezelte eddig a gyerekeket, akkor használatos mező, pl. szakmacsoportok rögzítésére).
  • A TAJ szám kötelező adat, az EESZT-be való küldéshez szükség van valamilyen okmány azonosítóra. A külföldi tanulók esetében van lehetőség „Egyéb” okmánytípus kiválasztására, melyet az EESZT elfogad.
  • Végzett a tanuló, ha a tanulmányait az iskolában befejezte 8. vagy 12. évfolyamon.
  • Kijelentkezett a tanuló, ha a tanulmányait az adott iskolában tanév során, vagy tanév végén más iskolában kívánja folytatni.
    Végzett, kijelentkezett tanulóhoz további iskola-egészségügyi esemény nem rögzíthető. (A kijelentkezés dátuma utáni dátumra nem rögzíthető egészségügyi esemény). Amennyiben a kijelentkezett tanuló visszajön az osztályba, azt a KRÉTA szinkron észleli. Amennyiben kijelentkezett vagy végzett tanulóhoz még adatrögzítésre (pl. elmaradt szűrés vagy egyéb adat rögzítése) van szükség, az iskola-egészségügyi koordinátor szerepű felhasználó száma, a Tanuló adatokat megtekintésre megnyitva elérhető a Kijelentkezés eltávolítása, vagy a Végzett állapot ideiglenes visszavonása funkció, az adatok rögzíthetősége érdekében. Lezárt, jelentett tanévre ilyenkor sem lehet adatot rögzíteni.
  • Az SNI és BTMN mezők a KRÉTÁ-ból is átvett adatok.
  • Elsősegélynyújtási ismeretek: Amennyiben a tanuló rendelkezik Magyar Vöröskereszt által kibocsátott elsősegélynyújtási ismeretet igazoló igazolvánnyal, akkor lehetőség van megadni annak a nyilvántartási számát és a dátumát.

Image Removed

A Család adatai fül:
  • A lakcímek (állandó ideiglenes, annak típusa), telefonszám,
  • Gondviselők neve, telefonszáma, e-mail címe, rokonsági foka
  • Testvérek neme, születési dátuma, egészségi állapota

Fontos: Itt jelennek meg a Gondviselők – KRÉTÁ-ból átvett – elérési adatai: telefonszám, email cím. A KRÉTÁ-ból átvett adatok szerkeszthetők, módosíthatók, de ha a KRÉTÁ-ban is javításra kerül, a szinkronizáció az ott bevitt javított adatokkal felül fogja írni.

Amennyiben egy gondviselő feliratkozott és rendelkezik email címmel, akkor email üzenetet kap új iskola-egészségügyi dokumentum létrehozásakor (gondviselőnek küldés funkció esetén), ill. online értesítés küldhető nekik a KRÉTA IER felületéről. Alapbeállításként minden gondviselő feliratkozott, de az iskola-egészségügyi személyzet ezt megváltoztathatja.

Image Removed

Image Removed

Az Egészségügyi adatok köre:

Image Removed

  • A háziorvos adatai bővíthető törzsadatlistából választhatók. A Háziorvosok adatait az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörű felhasználó rögzítheti a Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Háziorvosok almenüben.
  • Megadható a Vércsoport,
  • jobb vagy balkezes adatok,
  • és a gyógyszerérzékenységre és allergiára vonatkozó adatok. A gyógyszerérzékenységre utaló CAVE jelzés és a Kiemelt megjegyzésbe írt figyelmeztetés a tanulóval végzett minden műveletnél megjelenik a fejlécben
A Mentálhigiénés adatok fülön az iskola-egészségügyi személyzet az alábbi adatokat adhatja meg:
  • dohányzás, alkohol, drogfogyasztással kapcsolatos adatok,
  • sport és

környezettanulmányi adatok.

Image Removed

Anamnézis adatok:

Az itt megadott anamnézis adatok (a vérzékenység, krónikus betegség és T.B.C kivételével) átkerülnek a 16 éves záróvizsgálat anamnézis részébe. A 16 éves lap leírását egy későbbi fejezetben részletezzük.

Image Removed

Az Iskola fülön az iskolalista a tanuló eddigi iskoláit, az ottani tanulmányainak kezdetét és végét mutatja, ha a védőnőnek szüksége van erre az adatra. A korábbi iskolák törzsét az iskola-egészségügyi koordinátor bővítheti, rendszerezheti a Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Iskola almenüben.

Image Removed

Egyéb anamnézis:

Image Removed

Itt rögzíthetőek a tanuló korábbi

  • fertőző és nem fertőző betegségei,
  • a tanuló eddigi védőoltásai, ill.
  • további feljegyzések pl. korábbi műtétek, törések és gondozási tevékenységek.
Tipp
iconfalse

A tanuló adatok széles körben excelbe exportálhatók a tanuló menüből. Az excel cél szerint szűkített oszloptartalommal számos adatkinyerésre alkalmas.

Új tanuló

Új tanuló felvitele az „Új tanuló” gombbal lehetséges. Az új tanuló minden esetben az „Előzetes alkalmassági” osztályba fog kerülni. Miután a tanuló a KRÉTA Alaprendszerben is rögzítésre került az éjszakai adatszinkron a tanulót a megfelelő osztályba fogja sorolni az IER-ben is. Image Removed

Tanuló megtekintése és szerkesztése

A tanuló adatainak megtekintése a tanuló leválogatása után, a tanuló neve előtt megtalálható nagyító ikonnal, módosítása pedig a ceruza ikonnal történik. A ceruza ikon megnyomása után a tanuló adatlapja jelenik meg, ahol adatait módosítani lehet majd „Mentés”-sel rögzítjük.

Tanuló törlése

Törölni csak olyan tanulót lehet, akit a KRÉTÁ-ból nem szinkronizált a rendszer (IER-ben vették fel), és semmilyen iskola-egészségügyi esemény nem kapcsolódik hozzá (csak téves felvitel esetére fenntartott lehetőség). Ha a törlés engedélyezett, a listában a kuka ikon is látszik.

Image Removed

A kuka ikonra kattintva, megerősítő kérdés után, a tanuló adata törlésre kerül.

Image Removed

Összesített lap

Az összesített lap a tanulóval az intézményben végzett iskola-egészségügyi tevékenységek összefoglaló kimutatása, melyet pdf formátumban lehet letölteni, és azt nyomtatni. Az összesített lap a tanuló adatlapról készíthető el.

Image Removed

Amennyiben emailben történő továbbításra szánjuk az átvevő Védőnő számára, célszerű jelszóval védett dokumentumban lekérni.

Image Removed

Image Removed

Export / Tanuló adatok

A tanuló adatlapon megadott összes adat – egy, vagy a leválogatott összes – tanulóra excelbe exportálható.

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Névsor nyomtatása

A tanuló menüből, a leválogatott tanulókról egyszerű adattartalmú névsor nyomtatható (Pdf).Image Removed

Image Removed

KRÉTA Alaprendszer Tanuló adatokkal történő adat szinkronizálás összefoglalása

A szinkronizáló minden éjszaka/hajnalban automatikusan megtörténik.

  • Felveszi az új tanulókat; illetve ha az új tanuló adatai megegyeznek (név anyja neve, születési dátum és hely, azaz a 4T alapján) egy IER-ben már szereplővel (lezárt, migrált tanuló, aki visszajött, vagy előzetes alkalmassági vizsgálat miatt IER-ben felvett) , akkor azzal összekapcsolja és frissíti az egyéb adatait.
  • A korábban már összekapcsolt tanulókra a KRÉTÁ-ban az utolsó szinkron óta történt alábbi módosításokat emeli át:
    • Név
    • Születési név
    • Anyja neve
    • Születés helye és ideje
    • Lakcím és levelezési cím
    • TAJ szám: csak akkor íródik felül, ha az IER-ben egyébként nincs kitöltve
    • Gondviselők neve, rokonsági foka (édesanya, édesapa, stb.), email címe és telefonszám (ha a felhasználó felülírja az email mezőt, akkor ezt nem módosítja a következő szinkron)
    • Tanuló osztályba sorolása
    • Tanuló tanév közbeni kijelentkezése.
    • SNI vagy BTMN besorolás

Alapszűrés

Az alapszűrés a szűrésre kötelezett tanuló védőnői szűrővizsgálata. Az alapszűrések kezelését az IER-ben, az alábbi, Tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed
 Az alapszűréseken vizsgálandók a

  • a közoktatásban a 2. ,4. ,6. ,8. ,10. és 12. évfolyamokon tanulók,
  • a 16 éves tanulók és
  • jogszabályban meghatározott tanulók.

A vizsgálat során lehetőség van a tanuló előző alapszűrés vizsgálatainak áttekintésére:

  • korábbi alapszűrés adatok lekérdezésére (bal felső sarokban megjelenő dátum listából kiválasztva valamelyik dátumot),
  • az új alapszűrésbe (a mért adatok kivételével) a megelőző alapszűrés adatainak átvételére

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Az alapszűrésen mért és megfigyelt adatok, kiszűrt elváltozások rögzítése a protokollnak megfelelő sorrendben történik. Adatblokkok:

  • Általános adatok
    Lehetőség van kiválasztani az Alapszűrés további típusait, melyek a következők lehetnek:
    • 16 éves szűrés
    • tápláltsági kontroll
  • Testméret adatok:
    • testtömeg, testmagasság, derékkörfogat, testzsírszázalék, testizomszázalék, BMI (testtömegindex) és az ezekhez kapcsolódó életkori percentilek számítása/ megjelenítése, ill az adatok kiértékelése, eltérés gyanú / értékelés megjelenítésével
  • Látásélesség: mért adatok rögzítése (szemüveggel/kontaktlencsével, illetve anélkül); színlátás ellenőrzés eredmény rögzítése
  • Hallás: mért értékek, hallásvizsgálat eredményének rögzítése, vizsgálati módszer és eszköz
  • Golyvaszűrés: mért értékek, kiszűrt elváltozások rögzítése, vizsgálati módszer és eszköz
  • Mozgásszervek: tartási rendellenességek; kiszűrt elváltozások rögzítése
  • Keringési rendszer: vérnyomás alsó-felső érték, pulzus; kapcsolódó életkori percentilis számítás, adatok kiértékelése, eltérés gyanú / értékelés megjelenítése
  • Általános személyi higiéné: jelen állapot értékelése
  • Bőr elváltozásaira: jelen állapot értékelése
  • Egyéb vizsgálatra vonatkozó megfigyelések rögzítése, illetve vizsgálati módszer/eszköz rögzítési lehetősége.

Minden szervrendszerhez rögzíthető vizsgálati módszer/eszköz. Ezeknek az alapértéke iskola-egészségügyi koordinátori szerepkörrel adható meg az Szervezőmunka/Feladatellátás hely/Rendszerparaméterek menüben. Az vizsgálati módszer / eszköz értékek alapbeállítása felülírható a vizsgálat során, az alapszűrés felvitelekor és szerkesztésekor.

Funkcionális lehetőségek

  • Az alapszűrés felvitelekor két választási lehetőség van: vagy az előző alapszűrés adatainak (testméretek, vérnyomás kivételével) másolását kérjük a programtól, vagy egy új alapszűrés megnyitását, ahol az alapértelmezett normál, negatív státusz megjelenik az egyes szervrendszereknél, ha védőnő felhasználó van bejelentkezve. Orvos felhasználó számára nincsenek felvitelkor negatív alapstátusszal kitöltve a mezők, hiszen ők jellemzően nem végeznek teljes védőnői alapszűrést. Ha mégis szeretnék ezt megtenni, akkor a normál státusz adatainak megjelenítését biztosító Normál gombra kattintva, az életkornak megfelelő normál adatok megjelennek, illetve az eddig bevitt eltérések törlődnek (a mért és annak alapján kalkulált adatok kivételével).

Image Removed

  • Elváltozások alapján kiszűrtek rögzítése az erre szolgáló jelölőnégyzet kipipálásával történik. A program az éves jelentés készítésekor ezeknek a pipáknak a számát figyeli az E tábla kiszűrtek celláinak számolásakor.
  • Az alapszűrésből bizonyos szervrendszerek védőnői szűrésének eredménye megjelenik az orvosi szűrés megfelelő szervrendszereinél, a képernyő felső részén (tápláltsági állapot, testméretek, percentilek; csont, izom, kötőszövet; látás; hallás; golyvaszűrés; vérnyomás). Így az orvos felhasználók azonnal láthatják a védőnői alapszűrés eredményét, anélkül, hogy az alapszűrést meg kellene nyitniuk.
  • A látás és a hallás vizsgálatakor, ha a védőnői alapszűrésben a kiszűrve, vagy a kiszűrve és iskolaorvoshoz küldve négyzetek ki vannak jelölve, akkor az orvosi szűrésben is automatikusan ki lesz jelölve a kiszűrve, vagy a kiszűrve és szakrendelésre küldve négyzet. Természetesen ezt az orvos felülbírálhatja és megszüntetheti a kijelölést.

Iskola-  vagy háziorvoshoz küldve négyzetek kipipálásával a védőnő az iskolaorvosnak jelezheti a kiszűrt problémát.A program az éves jelentés készítésekor a kiszűrve és a háziorvoshoz küldve pipák számát figyeli az E tábla “Összes kiszűrt gyermek közül az iskola/háziorvoshoz küldöttek száma” celláinak számolásakor.

Image Removed

  • Kontroll időpont beállítása a védőnő saját döntése alapján. Az itt megadott dátumra a védőnő számára a tanulóhoz kapcsolt Napi feladat kerül beállításra, melyet a Napi feladat menüben tud megnézni, lezárni.

Image Removed

  • Gondozásba véve jelölőnégyzet, az alapszűrés mentésekor a felhasználó létrehozhat (gondozásba veheti a tanulót), fokozottá tehet, ill. befejezhet gondozásokat. Ennek részleteit az Alapszűrésből gondozásba vétel / gondozás lezárás c. fejezetben taglaljuk.

Image Removed

● A Megjegyzés mezők szövegébe előre megírt sablon szövegrészletek is beilleszthetők (napocskás mezők). A sablon szövegrészletek használatát a Szövegsablonok használata, „napocskás” mezők c. fejezetben részletezzük.

Image Removed

Alapszűrés megtekintése, létrehozása, szerkesztése, törlése

● A megtekintésre iskola-egészségügyi koordinátor és asszisztens joggal is van lehetőség.
● Új alapszűrés felvitelére a védőnőnek és a tanulóhoz tartozó iskolaorvosnak van joga.
● Korábbi alapszűrés szerkesztésére, törlésére az adott tanévben, azon iskolaorvosnak vagy védőnőnek van lehetősége, aki azt létrehozta.

A lezárt tanévekben létrehozott alapszűréseket nem lehet szerkeszteni és törölni.

Alapszűrésből gondozásba vétel / gondozás lezárás

A „Gondozásba véve” jelölőnégyzet bepipálása után, a Mentés gombra kattintva az IER listázza a megjelölt gondozásba vételeket és a lezárandó gondozásokat.

Image Removed

Mentés után a “Gondozások kezelése alapszűrés után” ablak jelenik meg ahol a gondozásokat létre tudjuk hozni I (igen), vagy le tudjuk zárni N (nem). Amennyiben már létezik gondozás az adott szervrendszerre, akkor a meglévő gondozás fokozottá is tehető. A gondozások alapértelmezetten N (nem) válasszal jelennek meg, melyre kattintva át tudjuk állítani I (igen)-re.

Image Removed

Amennyiben átállítjuk a kívánt választ „Igen”-re, menthetjük a beállított válaszokat, vagy át is  ugorhatunk a mentés után a gondozási adatok tovább szerkesztésére.

Image Removed

Image Removed

Alapszűrésből gondozásba vétel esetén, a gondozás mindig az adott szervrendszerre vonatkozólag, az alapszűrés dátumával megegyező kezdő dátummal jön létre.

Alapszűrés leletek

A védőnői szűrési tevékenységet leletadási kötelezettség terheli a törvényes gondviselő felé.
Az Alapszűrésből a rendszer leletet generál PDF formátumban.

● A Nyomtatás gombra kattintva a rendszer (a böngésző beállításától függően letölti vagy) kinyomtatja a védőnői alapszűrés leletét. A nyomtatott leletek mentésre kerülnek az IER-ben, és később is megtekinthetők a Kimenő dokumentumok menüpontban.
● Gondviselőnek küldésre is lehetőség van, ha a tanulónak van olyan gondviselője, akinek van email címe, és feliratkozott az email értesítésekre. A gondviselőnek való küldés után, a gondviselők az IER gondviselői felületén megtekinthetik az új iskola-egészségügyi dokumentumot.

A szülőkkel megosztott dokumentumok a létrehozó felhasználó által, később is megtekinthetők a Kimenő dokumentumok menüpontban.

Image Removed

Image Removed

Az IER a  lelet (mentett PDF állomány) eléréséhez szükséges linket, egy általános tájékoztató szöveggel kísérve,  a gondviselő e-mail címére küldi el. Csak azon gondviselőknek lehet elküldeni a leletet, akiknek az e-mail címe rögzítve van a KRÉTA IER-ben (ahová a KRÉTA Alaprendszerből szinkronizálódik). A gondviselő az e-mail-ben kapott linkre kattintva a KRÉTA Alaprendszerben használt (Gondviselői, nem tanulói) belépésével azonosítva magát, bejut az IER Gondviselői felületére, ahol megtekintheti, letöltheti a tanuló leletét.

Image Removed

Export / Alapszűrés

Az export funkciók a védőnői szűrés alkalmával keletkezett minden adat (tetszés szerinti válogatásban) kiküldésének lehetőségét biztosítja táblázat formájában. Ezzel lehetőség van osztálytükrök/iskolatükrök készítésére, vagy NETFIT netfit adatok továbbítására a testnevelő kollégák számára is.

A Tanuló menüsor, Export /Alapszűrés funkcióval, a leválogatott tanulók, megadott dátumok közé eső összes alapszűrési adata excelbe exportálható.

Ezt a következőképpen tudjuk megtenni. Leválogatjuk az összes tanulót (adott osztályt), majd rákattintunk az Export gombra. A képen látható lehetőségekből tudunk választani.

Image Removed

Kiválasztjuk az Alapszűrést:

Image Removed

Beírjuk a kívánt leválogatási értéket:

  • Dátum (-tól-ig)
  • Egy tanuló vagy a jelenleg leválogatott tanulók (osztály) listája

Az EXPORTÁLÁS gomb megnyomása után egy Excel file-ba töltődik le a kívánt eredmény.

Image Removed

Alapszűrésekkel kapcsolatos lekérdezések

A Lekérdezések főmenüben között, lehetőség van adott időszakban szűrt/ nem szűrt (adott évfolyamos, adott életkorú) tanulók leválogatására, illetve az Alapszűrés / szűrés adatok háziorvosok szerinti leválogatására és jelszóval védett export letöltésére is.

Image Removed

Szűrés

A szűrések kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:
A gomb megnyomása után, a tanulóhoz tartozó korábbi szűrések közül mindig a legutolsó jelenik meg a felületen, a bal felső sarokban lehet a korábbi szűrések dátumai közül választani.
A szűrés, azaz az orvosi szűrés során, a program a szűrési protokollt követve, az egyes szervrendszerekhez köthető elváltozások rögzítésére ad módot:

● A leggyakoribb, illetve az éves jelentés C táblájában jelentendő betegségeket felajánlja.
● A diagnózisok megadásakor a BNO besorolást követi (BNO adatszótár használatával és a leggyakoribb elváltozásokhoz a BNO hozzárendelésével).
● A megjegyzések és általános státusz szervrendszerenként megadhatók.
● A szervrendszeri „Normál státusz” leírások sablon szövegét az iskolaorvos adatainál előre be lehet állítani. Az új szűrések felvételénél a legutóbb beállított normál (negatív) státusz szövegek fognak megjelenni az egyes szervrendszerek státusz mezőinél.
● Az előző szűrővizsgálat adatainak másolását, a tapasztalt elváltozásokkal együtt a következő vizsgálat elején felajánlja az IER.
● A szűrés során talált elváltozásoknál (diagnózis kiválasztása, és/vagy kiszűrve, szakrendelésre küldve négyzetek jelölése) az adott szervrendszer megnevezését vastag betűvel kiemeli a program.
● Az egyes rögzített, vagy korábbi szűrés adatokból átemelt elváltozásokat összesíti és kiemelten jeleníti meg a jobb felső sarokban lévő Elváltozások gombbal előhívható, és zárható panel.

Image Removed

Image Removed

Együtt kezeljük, de típusaiban megkülönböztetjük az általános szűrővizsgálatot az alkalmassági vizsgálat egyes fajtáitól, valamint a 16 éves kori záróvizsgálattól. Az Alkalmassági vizsgálat speciális adatait külön fülön lehet rögzíteni.

Az alábbi Szűrési fajták elérhetőek:

  • Orvosi szűrés (sima szűrés)
  • 16 éves szűrés
  • Mozgásszervi szűrés
  • Tápláltsági kontroll

Alkalmassági vizsgálat esetén az alábbi szűrés típusok érhetőek el:

  • Diáksport szűrés
  • Pályaorientális szűrés (8. évfolyam)
  • Pályaválasztási alkalmassági szűrés (12. évfolyam)
  • Előzetes alkalmassági szűrés
  • Időszakos alkalmassági szűrés
  • Soron kívüli alkalmassági szűrés

Image Removed

Image Removed

  • A legutóbbi védőnői alapszűrésben mért adatok, kiszűrt elváltozások a „Szűrés” során a felületen megjelennek, az alapszűrés dátumával együtt.
  • A dokumentációban valamennyi szervrendszeri képernyő nem kerül részletes bemutatásra. Az egyes szervrendszeri adatcsoportok a bal oldali listán láthatók. Minden szervrendszer külön jelenik meg, a hozzákapcsolódó elváltozásokkal - BNO-kal együtt. Itt van lehetősége az iskolaorvosnak a kiszűrt, szakrendelésre küldve, gondozásba véve pipák beállítására. Miután minden szervrendszer áttekintése megtörtént egyben menthető a “Szűrés”.

Image Removed

● Számos szöveges mezőben (státuszok, megjegyzések esetén) az IER biztosítja a felhasználó számára az egyéni sablonok (újra felhasználható, előre megírt szövegrészletek) megadásának lehetőségét a megjegyzés rovatokban – ezek lehetőségét a „napocska” ikon jelzi.

Szűrés megtekintése, létrehozása, szerkesztése, törlése

Szűrés létrehozása: A Tanulók / Szűrés funkcióban a Felvitel gomb csak az osztályhoz rendelt iskolaorvos, védőnő és asszisztens számára aktív.
Korábbi szűrés megtekintése, szerkesztése: A Szűrés menüben a korábbi szűrések közül a legutolsó jelenik meg a felületen. A bal felső sarokban lehet a korábbi szűrések dátumai közül választani. A szűrés ablak bal alsó sarkában – az osztályhoz rendelt védőnő, iskolaorvosi vagy egészségügyi-asszisztens szerepkörű felhasználónak – a szűrés a Szerkesztés gombbal megnyitható, a Törlés gombbal törölhető.
Általános, szűrésekre is vonatkozó szabály, hogy az előző tanév szűrései nem módosíthatók és nem törölhetők.

Továbbküldések kezelése szűrés után

A szűrés során az egyes diagnózisok miatt, több esetben van lehetőség a „szakrendelésre küldve” pipa beállítására. A szűrés mentésekor ezekről a továbbküldésekről – szervrendszerenként a megfelelő szakrendelés felajánlásával, a diagnózis szűrésből való átemelésével – a rendszer felajánlja mentésre és nyomtatásra a beállított beutalókat.

Image Removed

A felajánlott listából a beutalás (beutaló típusú továbbküldés)

  • eldobható,
  • menthető nyomtatás nélkül (ha még a Beutalót tovább szeretné szerkeszteni)
  • vagy a Mentés és nyomtatással azonnal ki is nyomtatható a Szűrésből átvett alapadatokkal

Mentéskor csak azok a továbbküldések jönnek létre, melyeket a felhasználó az Igen/Nem oszlopban I (igen)-nek jelölt. A létrehozott továbbküldések a későbbiekben is kezelhetők a tanuló menüsor Továbbküldések menüpontjában.

Szűrésből gondozásba vétel

Ha a Szűrésnél bejelölünk egy gondozásba vételt, mentése után a Gondozások kezelése szűrés után” listán megjelenik a Gondozásba vétel választhatósága.  Amennyiben már létezik gondozás az adott szervrendszerre, akkor a meglévő gondozás fokozottá is tehető. A gondozások alapértelmezetten N (nem) válasszal jelennek meg, melyre kattintva át tudjuk állítani I (igen)-re.

Image Removed

Szűrésből gondozásba vétel esetén, a gondozás mindig az adott szervrendszerre vonatkozólag, az alapszűrés dátumával megegyező kezdő dátummal jön létre.

Szűrésből gyógytestnevelésre küldés és lezárás

A szűrési adatoknál, a csont, izom, kötőszövet szervrendszernél automatikusan kijelzésre kerülnek a gyógytestnevelés aktuális adatai. Amennyiben a felvitel során a gyógytestnevelésre utalás jelölőnégyzetet az iskolaorvos megváltoztatja, a gyógytestnevelés létrehozását, vagy  lezárását a mentés után felajánlja az IER.

Image Removed

Image Removed

A gyógytestnevelést létrehozni, vagy lezárni a Szűrés menüből csak felvitel módban lehet, utólagos szerkesztésnél már nem. Ha a Szűrés menüből már nem tudjuk a gyógytestnevelést szerkeszteni, akkor közvetlenül a Gyógytestnevelés menüpontot érdemes használni helyette.

Szűrés leletek, dokumentumok

A szűrés megtekintésekor a felület alján található funkciógombokkal lehetőség van lelet nyomtatására vagy gondviselőnek kiküldésére, alkalmassági lap készítésére, illetve – ha a tanulónak már van 16 éves alapszűrése és szűrése is mentve – a 16 éves lap elkészítésére is.

Image Removed

  • A szűrési lelet nyomtatására a szűrés mentése után egyszerűsített és teljes formátumban van lehetőség. A lelet PDF formátumban kerül letöltésre. Az elkészített leletet a tanuló kimenő dokumentumai közé, az IER dokumentumtárba automatikusan menti a rendszer. Ezek a dokumentumok később is megtekinthetők a tanuló menüsor Kimenő dokumentumok menüpontjában.
  • A Gondviselőnek küldés gomb a Szűrés menüben akkor aktív, ha a Tanuló megtekintés / Családi adatai fülön, van legalább egy olyan feliratkozott gondviselő, ahol van email cím megadva. Az ilyen gondviselőknek kiküldött dokumentumot a Tanulók menü, Kimenő dokumentumok almenüjében később is bármikor letölthetjük, illetve a lelet letöltéséről is itt kaphatunk információkat. A lelet kiküldése után, a gondviselő egy automatikusan generált e-mailben, egy belépési linket kap, ahova a KRÉTA gondviselői belépésével belépve, hozzáfér a tanuló számára kiküldött dokumentumokhoz.
  • Alkalmassági vizsgálat esetén Alkalmassági lap is nyomtatható a Tanuló számára

Image Removed

Lekérdezések, adatexport:

● Az orvosi szűrés adatai excel táblázatba exportálhatók (Tanuló menü Export / Szűrések)
● A Lekérdezések / Alapszűrés –szűrés lekérdezés menüpontban az elvégzett szűrővizsgálatok, illetve az adott időszakban nem szűrt tanulók több szempont szerint szűrhetők.
● Lekérdezések / Leletek továbbítása háziorvosnak menüpontban az orvosi, és a védőnő szűrővizsgálat eredményét - a tanulók háziorvosai szerint szétválogatva – (jelszóval védett) excelbe exportálhatjuk, és a háziorvosok felé továbbíthatjuk.

16 éves szűrési lap

A tanuló személyes adatok, a törzslapján rögzített anamnézis adatok és az utolsó szűrővizsgálatokból kiemelt adatok összesítve a 16 éves lapon nyomtathatók. Ha a tanuló elvégezte az Elsősegély-nyújtási ismeretek tanfolyamot, ennek számát a Tanuló alapadatainál tudjuk felvinni. Az ide rögzített eredmény a 16 éves lapon is szerepel.
16 éves lapot a tanuló osztályához rendelt iskolaorvos, védőnő vagy iskola-egészségügyi asszisztens tud létrehozni alapszűrésből és szűrésből egyaránt.

Tanuló/Anamnézis

Image Removed

Tanuló/Alapadatok – Elsősegélynyújtás ismeretek

Image Removed

16 éves lap nyomtatása: Tanuló/Alapszűrés/16 éves lap nyomtatás

Image Removed

16 éves lap nyomtatva

Image Removed

Továbbküldés

A Továbbküldés funkcióval a tanulónak beutalót, javaslatot, igazolást állíthatunk ki, a korábbi továbbküldések megtekinthetők, ellenőrizhetők. A beutalón rögzített kontroll időponttal napi feladat kerül mentésre a tanulóhoz.

Image Removed

A továbbküldések két fő típusát különböztetjük meg az IER-ben.

  • Papíralapú továbbküldések: Üres vagy előnyomtatott papírra nyomtatandó továbbküldések. Lehet beutaló, javaslat és igazolás is.
  • eBeutalók: EESZT eBeutalók. Amennyiben az iskolaorvos EESZT-be küldendő eBeutalót kíván írni, akkor az eBeutaló használatos.

A Továbbküldések menüben láthatjuk a tanuló korábbi papíralapú továbbküldéseinek és eBeutalóinak a listáját. Innen érhetők el a funkciógombok, melyek lehetőséget nyújtanak ezeknek a nyomtatására, szerkesztésére és tévesnek jelölésére. Egyes funkciók eltérnek a hagyományos, papíralapú továbbküldéseknél és az eBeutalóknál, emiatt ezeknek a részletezésére külön alfejezetben kerül sor.

A továbbküldéseket minden esetben automatikusan generált naplósorszámmal látja el az IER. Az induló naplószámot az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörű felhasználó állíthatja be a feladatellátási hely beállításainál (lásd Kezdő lépések / Feladatellátási hely szerkesztése).

A generált naplószámokról (és beutalókról)  lekérdezés készíthető a Lekérdezések / Naplószám lekérdezés menüben. Itt adott naplószámú továbbküldések keresésére is lehetőség van.

Image Removed

Papíralapú továbbküldés

Papíralapú továbbküldések létrehozására, szerkesztésére és tévesnek jelölésére az osztályhoz rendelt védőnőnek, iskolaorvosnak és az iskola-egészségügyi asszisztensnek van joga. Továbbküldés többféleképpen hozható létre az IER-ből:

  1. Továbbküldések menüből a Létrehozás gombbal Image Removed
  2. Akut ellátásból
  3. Szűrésből

Az akut ellátásból és szűrésből létrehozott továbbküldések is megjelennek a Továbbküldések menü listájában. Ezekre is ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint a Továbbküldések menüből létrehozott továbbküldésekre. Az akut ellátásból és szűrésből való létrehozást a dokumentum releváns részeiben részletezzük.

A papíralapú továbbküldésekben az alábbi képernyőképen látható adatokat rögzíthetjük és kezelhetjük.

Image Removed

Amikor a tanuló visszahozza a kapott leletet – a továbbküldéshez felvihetők a vizsgálati eredmények és a diagnózis.

A Napi feladat kezelése (a Kontroll időpont körül a lelet megérkezésekor) során megadott eredményeket (Gyanú igazolódott, diagnózis, megjegyzés adatok) ide is menti a rendszer.

A továbbküldések listából, ha a kijelölt továbbküldés akut ellátásból jött létre, lehetőség van az akut ellátás azonnali megnyitására is a lista felett, illetve a sorban elhelyezkedő Akut ellátás gombbal.

A továbbküldések listában, a papíralapú továbbküldések sorában kétféle nyomtató ikon helyezkedik el, melyek lehetőséget adnak teljes (bármilyen papírra), illetve nyomdai beutaló sablonra (részleges) történő nyomtatásra is.

Image Removed

A továbbküldések sorban megjelenő funkciókat az alábbi ábra mutatja be:

Image Removed

eBeutaló

Az eBeutaló típusú továbbküldések az EESZT-be küldendő beutalók. Az iskolaorvos által beküldött beutalók az EESZT-ben tárolódnak és elérhetővé válnak az igénybe venni kívánt ellátó intézmény orvosai számára. Ezáltal akár már a beteg megérkezése előtt is tervezhetővé válik az ellátás és a beteg jelentkezésekor már megbízható formában és tartalommal rendelkezésre állnak a beutaláshoz kapcsolódó betegadatok, így az ellátó orvos gyorsabban és megalapozottabban kezdheti meg diagnosztikai és terápiás tevékenységét.

eBeutaló létrehozása

Az eBeutalók létrehozása a Továbbküldések menüből, kizárólag iskolaorvosi szerepkörű felhasználónak, az eBeutaló gombbal lehetséges.
eBeutaló létrehozásához előfeltétel, hogy az iskola-egészségügyi koordinátor előzetesen beállítsa az orvos EESZT azonosítóit a tanuló osztályához tartozó feladatellátási helyre. Fontos, az eBeutalónál a beutaló intézmény NEAK kódja is meg legyen adva! Ennek hiányában az eBeutaló gomb nem elérhető a felületen.

Tipp
iconfalse

Az iskolaorvos helyes EESZT azonosítóinak beállításához az Első lépések fejezet, Iskola-egészségügyi személyzet beállítása részében, az Orvos EESZT azonosítóinak beállítása c. bekezdés nyújt segítséget!

Az eBeutalók létrehozásánál fontos, hogy az ellátó intézmény (ahová beutalja a tanulót) helyesen legyen megadva. Ehhez segítséget nyújt az intézményválasztó funkció, mely lehetőséget ad intézmények, szakrendelések keresésére, ill. (a BNO választóhoz hasonlóan) kedvenc, gyakran használt ellátók mentésére.

Image Removed

Image Removed

A kiválasztott egészségügyi szolgáltató megfelelő mezői az OK gombra való kattintás után betöltődnek az eBeutaló megfelelő mezőibe.

Image Removed

eBeutalók írásánál az ellátó intézmény adatain kívül kötelezően megadandó még a

  • fődiagnózis: a diagnózis választóval kiválasztható
  • diagnózis: szövegesen megadandó
  • beutaló szövege / kért vizsgálatok
  • kórismeret

Az eBeutaló részletek szekcióban a beutalók, törvény által meghatározott egyéb mezőinek kitöltésére van lehetőség. Ezek az iskola-egészségügyben ritkábban használt mezők.

Image Removed

Az eBeutalók létrehozása esetén, mentés után az IER legenerálja az EESZT-be küldendő bejegyzéseket, melynek státuszát a Továbbküldések listában is megtekinthetjük.

Image Removed

Ha az EESZT státusz zöld, Beküldött visszaigazolt, akkor további teendő nincs, az EESZT fogadta a beutalót. Amennyiben az EESZT beküldés meghiúsult, további intézkedésre, esetleg valamilyen adatmódosításra (pl. helytelen TAJ szám) lehet szükség. Pontos leírást a hibáról az EESZT-be küldendő elemek listájában kaphat a felhasználó, melyet a felhasználó ikon melletti piros számra kattintva érhet el.

Image Removed
Az EESZT bejegyzések kezeléséről bővebb információkat az Első lépések fejezet, EESZT kapcsolatról c. részében olvashat.
eBeutaló megtekintése, szerkesztése és nyomtatása

Az eBeutalók mellett az alábbi funkciógombok jelenhetnek meg. Ezeket a funkciókat értelemszerűen a lista feletti gombokkal is elő lehet hívni.

Image Removed

Az IER-ből létrehozott eBeutalókat megtekintheti az iskola-egészségügyi személyzet, de nyomtatni csak akkor lehet, ha a beutalót az EESZT sikeresen befogadta (az EESZT státusza Beküldött - visszaigazolt).

Az IER-ből EESZT-be sikeresen beküldött eBeutalók tartalmi részének (ami EESZT-be kerül küldésre) szerkesztésére nincs lehetőség. Amennyiben téves adatokkal került egy eBeutaló rögzítésre, akkor javasoljuk az eBeutaló törlését, majd egy új eBeutaló kiállítását.

Az eBeutalók ablakban, az eBeutalók követése részben elhelyezkedő mezők, melyek a beutalás eredményének nyomon követésére szolgálnak, továbbra is szerkeszthetők a tanuló osztályához rendelt védőnő, iskolaorvos és iskola-egészségügyi asszisztens számára.

Image Removed

eBeutaló tévesnek jelölése

eBeutaló tévesnek (töröltnek) jelölésére csak annak az orvosnak van lehetősége, aki azt létrehozta. A Téves eBeutaló gombra kattintva az alábbi felugró ablak jelenik meg, melynek mezői értelemszerűen kitöltendők. A törlés okának megadása és a pácienssel való egyeztetés tényének rögzítése a törlésnél kötelező.

Image Removed

A Törlés gombra való kattintás után, az IER elkészíti a törlés tényéről szóló bejegyzést az EESZT-nek, ami a szokásos módon kerül elküldésre.

Az IER-ben létrehozott és tévesnek jelölt (törölt) eBeutalók a Naplószám lekérdezés menüből továbbra is visszakereshetők.

Akut és Baleseti ellátás

Akut ellátás

A tanuló akut rosszullét esetén az orvosi rendelőbe érkezhet elsősegély ellátásra. Az akut ellátások kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed

A menüpontban a védőnő, iskolaorvos és iskola-egészségügyi asszisztens szerepkörű felhasználó tud létrehozni, szerkeszteni és törölni akut ellátásokat.

Amennyiben az orvos jelen van a rendelőben, ő látja el (EESZT Eseménykatalógusba jelentendő esemény), amennyiben nem, akkor a védőnő. Védőnői rögzítés esetén nem lesz beküldendő EESZT esemény.

Az akut ellátásban:

  • A panaszok, jelen státusz felvétele történik, diagnózis nem kötelező. Az ellátást nyújtó személy dönt a további teendőkről: az iskolában maradhat a tanuló, vagy a szülő (törvényes képviselő) tájékoztatása után otthonába, esetleg háziorvoshoz vagy szakrendelésre utalja és/vagy ezzel egyidejűleg a mentőket értesíti.
  • Az orvos felvehet egy komplex jelen státuszt is, amely az általános és tápláltsági állapotot, bőr- bőr alatti kötőszövet, szív keringési rendszer, tüdő, has, külső nemi szervek, haj, köröm, nyirokcsomók, száj, csont és izomrendszer, érzékszervek, idegrendszer állapotát adhatja meg. Ezt egy előre készített negatív sablon segíti, csak azt kell javítani, ami elváltozást mutat, illetve a beállításokban szabadon megszerkeszthetők a szövegek az egyes szervekre.
  • Amennyiben szükséges, az orvos receptet írhat. A jelenlegi gyógyszertörzs biztosítása, egyszerű recept nyomtatással. (A funkció ritkán használt, csak a kollégiumok esetében fontos, amikor az orvos vényt ír a tanulónak, különben inkább elküldi a háziorvoshoz).

Image Removed

Lelet nyomtatása:

Az akut ellátásról lelet nyomtatható (egyszerűsített és normál), illetve a lelet gondviselőnek is küldhető.

A Lekérdezések / akut ellátás lekérdezés menüpontban az akut ellátások lekérdezhetők név, osztály, időszak, diagnózis szerinti szűréssel. Ez szolgálhat betegforgalmi naplóként is. A lekérdezett akut ellátás lista kiexportálható excel formátumban, illetve PDF-ben is nyomtatható / letölthető.

Image Removed

Baleseti ellátás

A balesetek kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed
A funkcióban, az akut ellátáshoz hasonlóan, a korábbi balesetek listája jelenik meg, illetve új ellátás rögzíthető, a korábbiak szerkeszthetők. A menüpontban a védőnő, iskolaorvos és iskola-egészségügyi asszisztens szerepkörű felhasználó tud létrehozni, szerkeszteni és törölni akut ellátásokat.

A tanuló balesete esetén, amennyiben az orvos jelen van a rendelőben, ő látja el (EESZT eseménykatalógusba jelentendő esemény), amennyiben nem, akkor a védőnő. Védőnői rögzítés esetén nem lesz beküldendő EESZT esemény.

Image Removed

Az iskola-egészségügyi személyzet rögzítheti a baleset okát és az ellátást. Az iskolaorvosnak lehetősége van baleseti jegyzőkönyv kiállítására (lelet nyomtatására) is.

A balesetek listájában a Nyomtatás gombra kattintva kinyomtatható a tanulóhoz tartozó baleseti lista. A Gondviselőnek küldés funkcióval a baleseti lista a gondviselőnek is küldhető.

Gondozás / Gondozási tevékenység

Gondozás

A gondozás a tanulók különböző okokból, bizonyos időszakokban történő rendszeres ellenőrzését jelenti. Ilyenkor az iskola-egészségügyi szolgálat a kötelező szűréseken túl is foglalkozik az adott tanulóval. Az oka lehet: szomatikus, mentális, szociális, egyszerre több ok is fennállhat. A tanéves jelentés útmutatójának megfelelően a B tábla 2-3. pontjába csak a fokozott gondozott pipával rendelkező tanulók számolódnak.
A gondozások kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed
Gondozásokat a védőnő és az iskolaorvosi szerepkörrel rendelkező felhasználók hozhatnak létre és szerkeszthetnek, törölni orvos csak orvos által létrehozottat, védőnő pedig csak védőnő által létrehozott tud.
Gondozásba kerülés módja:1. A védőnői alapszűrésen a védőnő eltérést talál valamelyik általa vizsgált területen. Az alapszűrés adatainak rögzítésekor kipipálja a gondozásba véve jelölőnégyzetet is. Mentéskor a program felajánlja a gondozásba vételt, és elfogadás után menti az adatokat – a gondozásba vétel okát a gondozásba vétel pipa adatblokkjától függően testméretek miatt gondozott, szemészeti gondozott, fül-orr-gége gondozott, endokrin szervrendszer miatt gondozott, mozgásszervi gondozott, kardiovascularis gondozott, általános személyi higiéné miatt gondozott, bőr miatt gondozott, okokkal tölti automatikusan.

2. Az orvosi szűrésből az orvos is felvehet gondozást, amikor kipipálja a Gondozásba véve jelölőnégyzetet. Mentéskor a program felajánlja a gondozásba vételt, és elfogadás után menti az adatokat. A gondozásba vétel okát a gondozásba vétel pipa adatblokkjától függően bőr miatt gondozott, mozgásszervi gondozott, szemészeti gondozott, fül-orr-gége gondozott, fogászati gondozott, emésztőrendszer elváltozása miatt gondozott, testméretek miatt gondozott, endokrin szervrendszer miatt gondozott, légzőrendszer miatt gondozott, kardiovascularis gondozott, húgy és ivarrendszer miatt gondozott, idegrendszer miatt gondozott, mentálhigiéné miatt gondozott, allergiás megbetegedések miatt gondozott okokkal tölti automatikusan

3. A tanuló valamilyen panaszával felkeresi a védőnőt/orvost a kötelező éves szűrésektől eltérő időpontban. Ekkor is gondozásba vehető az adott tanuló, de ebben az esetben nem az alapszűrés funkcióból, hanem közvetlenül a Gondozás menüben, a Létrehozás gombbal kell a védőnőnek/orvosnak felvitelt végrehajtani, és az adatokat megadni. A gondozás három fajtáját különböztetjük meg a szomatikus, a mentális, és a szociális. Ezt pipával lehet jelezni, a gondozásba vétel okánál, vagy ha a BNO-t ismert, megadhatjuk, és a program automatikusan beemeli a BNO-t, mint ok. További BNO megadása esetén a Gondozásba vétel okát bővíti az új diagnózissal.

A gondozott tanulókkal kapcsolatos műveletek esetében, a tanuló neve mellett megjelenik a gondozottság ténye. A lenti képen egy új akut ellátás példáján keresztül látható, hogy hogyan jelenik meg a gondozott státusz az IER funkcióknál:

Image Removed

A gondozás befejezése:

a gondozási folyamatot be is lehet fejezni, ha a tanuló elváltozása meggyógyul, megszűnik, ekkor a befejezés dátumát kell megadni. (Gondozás szerkesztése). Másik módja, az alapszűrés adminisztrációja során, ha már nincs szükség további gondozásra az adott elváltozással kapcsolatban, akkor a védőnő kiveszi az alapszűrés menü, gondozás jelölőnégyzetből a pipát és ezzel – mentés során- a Gondozás adatoknál a gondozás befejezése dátumhoz bekerül az adott alapszűrés dátuma.

Image Removed

Image Removed

Kapcsolódó funkciók:

● A tanuló gondozásainak listája kinyomtatható és excelbe exportálható a Gondozások menüből.

Image Removed

● A kiválasztott vagy a leválogatott tanulók megadott időszakban kezdett gondozásairól excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Gondozások funkcióval.

Image Removed

● A Lekérdezések/Gondozás menüpontban a gondozások több tanulóra, több szempont szerint szűrve lekérdezhetők, nyomtathatók, ill. excelbe exportálhatók.

Image Removed

Gondozási tevékenység

A védőnő/orvos a gondozási tevékenységeit itt naplózhatja, pl. megméri a tanuló testsúlyát, megméri a vérnyomását, beszélget a helyes táplálkozásról a tanulóval.
A gondozási tevékenységek kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed
Gondozásokat a védőnő és az iskolaorvosi szerepkörrel rendelkező felhasználók hozhatnak létre, ők szerkeszthetik és törölhetik is őket.

Image Removed

Kapcsolódó funkciók:

● A tanuló gondozási tevékenységeinek listája kinyomtatható, gondviselőnek küldhető, ill. excelbe exportálható a Gondozási tevékenység menüből.

Image Removed

● A kiválasztott vagy a leválogatott tanulók megadott időszakban kezdett gondozási tevékenységeiről excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Gondozás tevékenység funkcióval.

Image Removed

● A Lekérdezések/Gondozási tevékenység lekérdezése menüpontban a gondozási tevékenységek több tanulóra, több szempont szerint szűrve lekérdezhetők, nyomtathatók, ill. excelbe exportálhatók.

Image Removed

Gyógytestnevelés

A gyógytestnevelés egy speciális gondozási folyamat, - azon tanulók számára, - akiknek betegségük vagy funkcionális elváltozásuk miatt sajátos, állapotukat figyelembe vevő, külön órakeretben történő foglalkozásokra van szükségük. Az orvos dönt a gyógytestnevelés csoportbeosztásról, annak mértékéről és idejéről.
A gyógytestnevelések kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Gyógytestnevelést a védőnő, az iskolaorvosi és az iskola-egészségügyi asszisztens szerepkörrel rendelkező felhasználók hozhatnak létre, ők szerkeszthetik és törölhetik is őket.

Gyógytestnevelésre jellemzően kétfajta módon kerülhet egy diák:

1. A diák szakorvostól, háziorvostól hoz leletet, valamilyen betegségéről, és kéri a gyógytestnevelésre utalását az iskolaorvostól. Ilyenkor a fent említett Gyógytestnevelés menüben érdemes új gyógytestnevelést létrehozni.

Image Removed

2. Az orvosi szűrések során talált elváltozások alapján sorolhatja különböző gyógytestnevelési kategóriába az orvos a diákot.

Az orvosi szűrések alkalmával fontos az orvos számára, hogy könnyen lássa a programban, ha az adott diák gyógytestnevelésre már be lett osztva az előző években, ill. hogy a szűrés során is kezdeményezhesse a gyógytestnevelésre utalást, vagy annak megszüntetését.

A Szűrés menü mozgás-szervrendszer lapján a gyógytestnevelésre utalva jelölőnégyzettel jelezzük, ha a diák gyógytestnevelésre már beosztott.

  • Az orvosi szűrés során, ha a gyógytestnevelésre utalva jelölőnégyzetet bepipálja az orvos, akkor a szűrés mentése után rákérdez a program, hogy „Kívánja most gyógytestnevelésre besorolni? Igen – Nem” Az Igen választása esetén a gyógytestnevelés menüpont nyílik meg a Tanulóhoz.
  • Amennyiben a szűrés során úgy látja az orvos, hogy meg lehet szüntetni a gyógytestnevelést, akkor a szűrés felületről be lehet fejezni. A gyógytestnevelésre utalva pipát, ha kiveszi az orvos a szűrés menüben, akkor a gyógytestnevelés befejezése időponthoz a rendszer menti az aktuális szűrés dátumát.

Image Removed

Kapcsolódó funkciók:

● A tanuló gyógytestnevelései kinyomtathatók, gondviselőnek küldhetők, ill. excelbe exportálhatók a Gyógytestnevelés menüből.

Image Removed

  • A kiválasztott vagy a leválogatott tanulók megadott időszakban kezdett gyógytestneveléseiről excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Gondozás tevékenység funkcióval.

Image Removed

  • A Lekérdezések/Gyógytestnevelés lekérdezés menüpontban a gyógytestnevelések több tanulóra, több szempont szerint szűrve lekérdezhetők, nyomtathatók, ill. excelbe exportálhatók. Ebből a menüpontból lehetőség van a gyógytestnevelések lezárására is.

Image Removed

Hozott leletek

Tanuló által hozott dokumentumok „tanulói dokumentumtárba” feltölthetők és visszakereshetők. Mivel ezek a legtöbb esetben leletek, a feltöltés során nem csak a dokumentum típusát, hanem szakrendelést is megadhatunk a feltöltött állományhoz. A megjegyzés rovat nem kötelező, de a lelet lényege összefoglalható, így később dokumentum letöltés nélkül is látható, hogy miről volt benne szó.
A hozott leletek kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed

Hozott leletet a védőnő, az iskolaorvos, az iskola-egészségügyi asszisztens és az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörrel rendelkező felhasználók hozhatnak létre, és ők is szerkeszthetik. Hozott leleteket védőnő és iskolaorvos törölhet.

Image Removed

Image Removed

Image Removed

Védőoltás (egyéni oltás)

A Tanuló iskolán kívül, korábban kapott védőoltásainak, illetve a Tanuló számára az iskolai kampányoltások keretében beadott oltások karbantartására (lekérdezés, felvitel, módosítás, törlés) szolgáló funkció.
A védőoltások kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed

Ezt a menüt akkor célszerű használni, ha nem osztályszintű, hanem korcsoport szerinti iskolai kampányoltást végzünk. A védőoltást rögzítheti az iskolaorvos vagy a védőnő.
A védőoltások esetében az alábbi információkat lehet / szükséges megadni. A legtöbb itt megadott adatot EESZT-be is küldi a rendszer.

● Korábbi / iskolán kívüli oltás: ha nincs bejelölve, az oltást EESZT-be is küldeni kell
● Oltás időpontja: az a pontos időpont, amikor az oltást a tanuló megkapta
● Oltóanyag kategória és oltóanyag típus (a listából kiválasztható oltóanyag típusokat a Szerviz menüben az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörű felhasználó tartja karban)
● Oltóanyag száma
● Beadás helye
● Beadás módja
● Megjegyzés

Ha az iskola-egészségügyi személyzet az oltás regisztrálását megelőzően bővített értesítést küldött a tanuló gondviselőinek az adott oltóanyagra, és ha erre az értesítésre érkezett válasz is (pl. tudomásul vétel, EÜ. okból nem kaphat oltást, nem kéri az oltást, stb.), akkor a válasz a védőoltás létrehozása során megjelenik a felületen. A gondviselők értesítéséről bővebben a Gondviselők tájékoztatása fejezetben olvashat.

Image Removed

Iskolaorvos által regisztrált oltások EESZT folyamata

Amennyiben az iskolaorvos hozza létre/szerkeszti/törli az oltást IER-ben, akkor

● ha a létrehozás/szerkesztés/törlés pillanatában be van jelentkezve EESZT-be, akkor az oltásból generált EESZT eKatalógus és eProfil bejegyzések automatikusan küldésre kerülnek az EESZT-be
● ha a létrehozás/szerkesztés/törlés pillanatában nincs bejelentkezve EESZT-be, akkor az oltásból generált EESZT eKatalógus és eProfil bejegyzéseket az EESZT-be való bejelentkezés után, a beküldendő elemek listájából tudja beküldeni.

Image Removed

Iskolaorvos által létrehozott ( nem iskolán kívüli) védőoltásokat védőnő nem szerkeszthet / nem törölhet.

Védőnő által regisztrált oltások EESZT folyamata

Oltás átadása iskolaorvosnak Amennyiben a védőnő rögzít egy (nem iskolán kívüli) oltást , akkor azt az orvos számára át kell adni EESZT beküldésre az „Átadás orvosnak” gomb használatával.

Image Removed

Az orvosnak történő átadás során az alábbi üzenet fog megjelenni.

Image Removed

1. Védőnő által rögzített oltások EESZT bejegyzéseinek orvosi jóváhagyása és elutasítása

A védőoltáshoz tartozó eKatalógus és eProfil bejegyzés, az oltás átadása után, a tanuló osztályához tartozó orvos jóváhagyásra váró EESZT bejegyzései közt megjelenik. A jóváhagyásra váró bejegyzések listáját az iskolaorvos a narancssárga számra kattintva nyithatja meg. Az átadott védőoltásokat a védőnő nem szerkesztheti.

Image Removed

Az iskolaorvos a jóváhagyandó elemek listájában elutasíthatja, vagy jóváhagyhatja az EESZT bejegyzéseket. Jóváhagyás csak akkor lehetséges, ha az iskolaorvos előzetesen sikeresen bejelentkezett EESZT-be.
Jóváhagyáshoz vagy elutasításhoz először az iskolaorvos kiválasztja a megfelelő sorokat a bal oldali oszlopban (a rózsaszín cellába kattint, mely zöldre változik). Amennyiben az összes elemet egyszerre szeretné kiválasztani, használhatja a „MIND OK” gombot.

Image Removed

Ahhoz, hogy az iskolaorvos jóváhagyja a kijelölt elemeket, a „JÓVÁHAGYÁS ÉS BEKÜLDÉS” gombot kell megnyomnia. Ezután az alábbi ablakban megerősíti a szándékát.

Image Removed

Beküldés után a beküldött oltásokat az EESZT Kommunikáció menüpontban, vagy a tanuló védőoltásainál lehet ellenőrizni. A helyesen beküldött EESZT bejegyzések státusza „Beküldött - visszaigazolt”.

Image Removed

Az EESZT státuszokról részletesen az Első lépések fejezet, Az EESZT kapcsolatról alfejezetének, EESZT bejegyzések státuszának ellenőrzése bekezdésében olvashat.

Ha az iskolaorvos nem jóváhagyni, hanem elutasítani szeretné a kijelölt EESZT bejegyzéseket, akkor ezt az „Elutasítás” gombbal teheti meg. Az így elutasított védőoltások EESZT státusza „Orvos által visszautasított” lesz. A visszautasított oltásokat a védőnő újra szerkesztheti és törölheti.

EESZT-be jelentett oltások szerkesztése és törlése

A sikeresen beküldött védőoltásokat az iskolaorvos továbbra is szerkesztheti és törölheti az adott tanéven belül, de minden módosításról és törlésről az adattartalom-változásnak megfelelő EESZT bejegyzés is automatikusan generálódik, melyet az EESZT-be bejelentkezve tud beküldeni.
Az így beküldött oltás adatmódosítások külön verziószámot kapnak az EESZT-ben. A beküldött védőoltásokat a Tanulók menü Adatlekérdezés almenüjében (sárga gomb) tudjuk lekérdezni az EESZT eProfil adatblokkjából, ill. megtekinthetjük a hozzá kapcsolódó Eseménykatalógus bejegyzést is. (lásd Adatlekérdezés c. fejeze
Kapcsolódó funkciók
Természetesen azok az iskolai kampányoltások is megjelennek a Tanuló védőoltásai között, amelyeket a Védőoltások fő menüben, a csoportos (tömeges) oltások hatékony adminisztrációjára szolgáló Védőoltás- osztály felületen adminisztrálnak.
Az osztályszintű oltások rögzítésére a Védőoltás osztály menü alkalmas, melyet a későbbiekben mutatunk be a Védőoltások c. fejezetben

Image Removed

A Tanuló IER-be felvitt védőoltásairól Oltási kiskönyv nyomtatható és gondviselőnek is elküldhető.

Image Removed

Tanácsadás és Fogadóóra

A tanácsadások és a fogadóórák kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombokra kattintva lehet elérni:

A tanulóhoz kapcsolódóan a tanácsadás illetve a fogadóóra témája, leírása bizalmas adat, azt csak a ta nácsadást végző, (orvos, vagy védőnő) láthatja, kezelheti (szerkesztheti és törölheti)
Tanácsadások és fogadóórák az alábbi esetekben rögzítendők:

Image Removed
Tanácsadás:

Amikor a tanuló egyéni problémájával keresi fel a védőnőt, vagy a védőnő által biztosított tanácsadás időben vagy bármikor (rendkívüli tanácsadás), akkor ezt a tanácsadási tevékenységet is adminisztráljuk: meg tudjuk adni annak dátumát, hosszát, témáját és a tanácsadás konkrét leírását, illetve vissza is tudjuk rendelni egy adott dátumra a tanulót (pl. döntési szituációba állítjuk és gondolkodási időt adunk).

Image Removed

Fogadóóra:

Amikor a tanuló hozzátartozója, törvényes képviselője, tanára, kéri a védőnő segítségét, akkor pedig fogadóóra alkalmával (akár az előre meghirdetett időpontban, akár rendkívüli fogadóóra keretében történik) a tevékenység. A modul biztosítja annak adminisztrációját, dátum, hossza, megjelent személy, téma, leírás, visszarendelés dátuma adatokkal.

Image Removed

A tanácsadások és fogadóórák a tanéves jelentésbe kigyűjtésre kerülnek (alkalmak száma, résztvevők száma összesen adott tanévben).

Kapcsolódó funkciók:
  • A tanulóhoz tartozó tanácsadások és fogadóórák tevékenységeinek listája kinyomtatható, ill. excelbe exportálható a Tanácsadás és a Fogadóóra menüből.

Image Removed

  • A Lekérdezések/Tanácsadások lekérdezése és a Fogadóórák lekérdezése menüpontban a gondozási tevékenységek több tanulóra, több szempont szerint szűrve lekérdezhetők, nyomtathatók, ill. excelbe exportálhatók.

Image Removed

  • A kiválasztott vagy a leválogatott tanulókhoz tartozó, megadott időszakban kezdett fogadóórákról és tanácsadásokról excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Tanácsadás, Fogadóóra funkcióval.

Image Removed

Intézkedés / Gyermekvédelmi intézkedés

Az (általános) intézkedések és a gyermekvédelmi intézkedések kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombokra kattintva lehet elérni:

Image Removed

Intézkedéseket és gyermekvédelmi intézkedéseket iskolaorvosi vagy védőnői szerepkörrel rendelkező IER felhasználó hozhat létre és szerkeszthet.

● Intézkedésként a tanulóhoz dátumhoz rendelt feljegyzések rögzíthetők (a felhasználó dönti el, hogy ezt a lehetőséget mire használja).

Image Removed

● A gyermekvédelmi intézkedések olyan speciális intézkedések, amelyek értelemszerűen, a gyermekvédelem témájában kerültek kezdeményezésre.

Image Removed

Kapcsolódó funkciók:    
  • A tanulóhoz tartozó intézkedések és gyermekvédelmi intézkedések a listái kinyomtathatók, gondviselőnek küldhetők, ill. excelbe exportálhatók az Intézkedés és a Gyermekvédelmi intézkedés menüből.    

Image Removed

  • A kiválasztott vagy a leválogatott tanulók megadott időszakban kezdeményezett intézkedéseiről és gyermekvédelmi intézkedéseiről excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Intézkedés és Gyermekvédelmi intézkedés funkcióval.

Image Removed

Kérdőívek

A kérdőívek menüpont két általános életmód-felmérés standard kérdéssorát takarja (fakultatív és életmód kérdések). Az életmód kérdőív a tápláltsági irányelvnek megfelelően tartalmazza a kérdéseket.

A tanácsadások és a fogadóórák kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed

Kérdőívet csak védőnői szerepkörrel rendelkező IER felhasználó hozható létre, szerkeszthet és törölhet.

Életmód kérdések:

Image Removed

Fakultatív kérdések:

Image Removed

A kiválasztott / az összes leválogatott tanuló időszakba eső kérdéssora (válaszai) a Lekérdezések / Kérdőívek lekérdezése almenüből exportálhatók.

Image Removed

Az üres kérdőívek tartalma az alábbi linken tölthetők le:

Fakultatív kérdések

Életmód kérdések

Kimenő dokumentumok   

A Tanuló kimenő dokumentumok listájában azokat a dokumentumokat lehet keresni és letölteni, melyeket a felhasználó az IER-ben generált (nyomtatott vagy gondviselőnek küldött), és a tanulói dokumentumtárba mentett. A listában a lelet /dokumentum készítési dátuma mellett az eredeti esemény dátuma és  típusa  is  megjelenik valamint az értesítés módja.      

A tanuló kimenő dokumentumainak a listáját, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:
    Image Removed

Ha egy dokumentumot, leletet, stb. a gondviselőnek küldés gombbal, online küldtük ki, akkor online küldési mód jelenik meg az utolsó oszlopban, ha fájlba (pdf), vagy papírra nyomtattuk, akkor pedig papír kiküldési mód jelenik meg.

Image Removed

Ha kijelölünk a táblázatban egy dokumentumot (zöld lesz), akkor aktívvá válik a gomb. Erre  Image Removed  kattintva látható, hogy ki, milyen szerepkörrel (gondviselő vagy IER felhasználó) és mikor töltötte le az adott dokumentumot.
Így akár igazolni is lehet, hogy a szülő (az IER gondviselői felületéről) letöltötte az iskola-egészségügyi személyzet által küldött leleteket.

Image Removed

A megtekintés gombra kattintva megtekintők , a dokumentum részletei, többek között a gondviselői e-mail címek, melyekre a dokumentum kiküldésre került.

Image Removed

Feladat létrehozása

Image Removed

A menüpontban lehetséges a tanulóhoz kapcsolódó saját feladat(a felhasználó által tervezett bármilyen teendő) felvétele, mely  a Napi feladatok listában megjelenik majd.

Image Removed

A napi feladatok, több szempont szerint, akár tanulóra szűrve listázható a bal oldali menüsáv, Napi feladatok menüpontjában.
Tanuló összevonás és adatkikérésTanuló összevonás

A rendszerben lehetőség van arra, hogy a véletlenül többször felvett tanulókat összevonjuk. Ezt a funkciót használjuk pl. arra is, amikor a tanuló Előzetes alkalmassági vizsgálaton vesz részt az intézményben, de még nincs a KRÉTA Alaprendszerben. Majd szeptemberben ugyanez a tanuló bekerül a KRÉTA Alaprendszerbe (felvételt nyert az intézménybe) és így kétszer szerepel az IER-ben. Ha a tanuló adatai megegyeznek, akkor szeptemberben az első szinkron osztályba teszi az adott tanulót. H a valamelyik adata tévesen lett rögzítve, akkor a tanuló kétszer szerepel az IER-ben. Ekkor tudjuk használni a Tanuló összevonás funkciót. A folyamatról a videótárban megtekintheti az erről készült videót.

Videótár elérhetősége Videótár - KRÉTA Iskola Egészségügyi Rendszermodul - KRÉTA Tudásbázis (ekreta.hu)

Image Removed

Tanuló adatkikérés

Ezt a funkciót akkor használjuk, mikor az adott tanuló iskolát vált (akár év közben akár szeptemberben). Ilyenkor a védőnő a régi iskolából kikérheti az új iskolában már felvett a tanulóhoz tartozó egészségügyi adatokat.
Új adatkikérést, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Image Removed

Az adatkikérés után az adatátadásnál korábbi dátummal esemény nem rögzíthető, hiszen feltételezzük, hogy előtte még a korábbi iskolába járt a tanuló.
Az előző iskolában rögzített adatokat a következő iskola orvosai/védőnői nem szerkeszthetik. Kivétel ez alól a megkezdett gondozás és gyógytestnevelés melynek a befejező dátuma megadható.
A folyamatról a videótárban megtekintheti az erről készült videót.

Az adatkikérés folyamata :

Az új iskolában a védőnő (védőnő vagy védőnő+koordinátori jogosultsággal) a napi feladatok menüben láthatjuk, ha új tanuló érkezik az iskolába. Név vagy név részlet beírásával megkeressük a tanulót a Leválogatás gomb segítségével.
Ekkor még csak a KRÉTÁ-ból szinkronizált alapadatai vannak a tanulónak.
Ezután megnyomjuk a védőnői jogkörrel aktív ADATKIKÉRÉS gombot. Adatkikérést minden esetben Védőnői szerepkörrel tudnunk indítani.

Image Removed

A IER modul megmutatja melyik intézményből jön a tanuló. Itt több iskola is megjelenhet, ezért figyelni kell a tanévre (pl: 2022/23), hogy jó helyről kérjük ki a tanulót. Kiválasztjuk az adott intézményt.

Image Removed

Mentés után az IER modul jelzi a sikeres mentést.

Image Removed
A Szervezőmunka/Indított adatkikérők menüpontjában tudjuk ellenőrizni, mely tanulókat kértünk ki, melyik iskolából, ill. látható a kikérés státusza: “Engedélyre vár”

Image Removed

Az adatot küldő iskola védőnője a hozzá érkező adatkikérést a Napi feladatok/Feldolgozandó adatkikérés eseménytípusnál, és a Szervezőmunka/Fogadott adatkikérők menükben is láthatja.
Ez utóbbi menüben lévő adatok már Védőnő és Iskolaegészségügyi-koordinátor szerepkörrel egyaránt láthatók.
Az adatkikérésekről e-mailen is kap automatikus értesítést az a védőnő, akitől tanulói adatokat szeretnénk kikérni. A rendszer arra az e-mail címre küldi az értesítést, ami be van írva a Szervezőmunka/ Személyek és iskolák/ Védőnők menü e-mail mezőjébe az adatkikérésünket fogadó védőnőnél. Az e-maileket hetente egyszer küldi ki a rendszer mindaddig, amíg a védőnő vagy engedélyezi, vagy visszautasítja a kikérésünket.

Image Removed

Az adatkikérés első státusza az adatátadás folyamatában: “Engedélyre vár” .

Az adatátadáshoz kattintsunk a ceruza ikonra (szerkesztés), majd a megjelenő ablakban láthatjuk a tanuló adatait.

Image Removed

A szerkesztés gomb megnyomásával az első sorban láthatjuk az  “Engedély beállítása”  választót, ahol kiválasztjuk az “Engedélyezett- átadásra vár” sort majd Mentünk.

Image Removed

Ezek után a kikérés státusza megváltozik:  “Engedélyezett-adatátadásra vár” státuszról “Engedélyezett adatok továbbítva” státuszra. Ekkor az adatot kikérő védőnő látja, hogy a tanulóhoz tartozó átvett egészségügyi adatok megjelennek a tanulónál.

Image Removed

Gondviselők tájékoztatása

Image Removed

A menüpontban a gondviselőknek szánt tájékoztatásokat kezelhetjük az aktuális Feladatellátási helyre. A leválogatott tanulóknak küldjük a tájékoztatást és két lehetőség áll rendelkezésünkre:

- Email értesítés és a
- Bővített email értesítés

Image Removed

Az összes leválogatott és kijelölt tanuló gondviselője tájékoztatására szolgál:

● A z emailben elérhető gondviselőknek a „Küldés” gomb megnyomásával elküldi az itt meghatározott szövegű tájékoztatást, a feltöltött csatolmánnyal (bizalmas adatot a csatolmány NE tartalmazzon!).
● A z emailben nem elérhetők tanulókról osztályonként külön névsor készíthető, hogy csak nekik kelljen az osztályfőnök segítségével papíron kiosztani az értesítéseket.

Az emailben elérhető gondviselők azok a gondviselők, akik rendelkeznek email címmel és feliratkozottak a tanuló adatlapon (lásd Tanuló leválogatásból elérhető funkciók c. fejezet, Tanuló adatlap bekezdése).

Email értesítés –általános szövegezésű

Image Removed

A megjegyzésben javasolt rögzíteni, mit tartalmaz a csatolmány, illetve mely tanulók voltak leválogatva az értesítés küldésekor (6.a osztály). A megjegyzés szövege nem kerül elküldésre!
Az saját elküldött értesítéseket az iskola-egészségügyi személyzet a Lekérdezések/Értesítések lekérdezése menüben tudja megtekinteni.

Image Removed

A Image Removed-re kattintva meg tudjuk nézni, hogy mely tanuló gondviselőinek lett kiküldve az értesítés,

Image Removed

a Image Removedmeg tudjuk tekinteni a kiküldött értesítés szövegét.

Image Removed

Bővített email értesítés – ha választ várunk

Ebben az esetben is emailt küldünk csatolmánnyal, azonban

  • itt oltóanyagot is rendelhető  az értesítéshez,      
  • a Gondviselőnek pedig – a KRÉTA g ondviselői jogosultságával belépve, az emailben kiküldött linkre kattintva – lehetősége  van elektronikusan a tudomásul vétel, vagy a HPV oltás esetén az eljárásrendbe foglalt válaszok (kér, nem  kéri , már megkapta) közül választva a visszajelzésre, papírok nyomtatása és  visszaküldése  nélkül.

Image Removed

A gondviselő az értesítést, a védőnő által kiküldött e-mailben található linkre kattintva tudja megtekinteni.

Image Removed

A linkre kattintva a gondviselő megtekintheti pl: a kiküldött értesítést, szűrési leletet.

Image Removed

A gondviselő megtekintheti az értesítést a nagyító ikonnal, vagy ha válaszadási kötelezettsége van akkor a Image Removed válasz ikonra kattintva az alábbi információs ablak nyílik meg pl: HPV oltás esetén.

Image Removed

A gondviselő a válaszadás után a Mentés gombra kattintva elküldi a válaszát az iskolavédőnőnek. A gondviselő által küldött választ a védőnő lekérdezheti a válasz dátumával együtt.

Image Removed

Az ilyen jellegű értesítésekre kapott válaszokat a Védőoltás / Védőoltás értesítések almenüben kérdezhetjük le.      A papíron beküldött válaszokat, itt, a Válasz gomb megnyomásával, ill. a védőoltás beadása előtt, a Osztály védőoltásakor is rögzíthetjük. Az IER Gondviselői felületéről (online) beérkező válaszok nem szerkeszthetők.

Image Removed

Az IER felhasználók által beállított válaszok szerkeszthetők a későbbiekben is.

Az iskola-egészségügyi személyzet ellenőrizni tudja, hogy melyik gondviselő, milyen választ adott a kiküldött védőoltás értesítésre, illetve megnézte-e a kiküldött értesítést.Környezetegészségügyi intézkedés

Image Added

Tantermek, tornaöltözők, higiénés ellenőrzése, kontroll időpont beállítása lehetséges.
Az alábbi mezők kitöltése kötelező:

- Feladatellátási hely legördülő listából választható
- Intézkedés dátuma
- Intézkedés alá vont helyiségek listája
- Intézkedés leírása

Image Added

Image Added

Étkeztetés higiéné intézkedés

Image Added

Az étkezési higiéné intézkedést védőnő és iskolaorvos tudja felvinni.
Az alábbi mezők kitöltése kötelező:

- Feladatellátási hely – legördülő listából választható
- Intézkedés dátuma
- Intézkedés tárgya
- Intézkedés leírása

Image Added

Image Added