Gyakran Ismételt Kérdések
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az Educational Development Informatikai Zrt. nevében ezúton szeretnénk tájékoztatást nyújtani önöknek a 2020/2021 tanévi általános iskolai beiratkozás KRÉTA rendszer által nyújtott támogatásáról és a rendszerben rendelkezésre álló funkciók használatáról. Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik. I Ide kattintva letöltheti az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos legfontosabb információkat! Tovább információk a beiratkozás intézményi használatárólAz általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés intézményi oldala Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Intézményi Kérdések Az általános iskolai beiratkozás kezelése az intézményi e-Ügyintézési felületeken (YouTube videó) Nebulók importálása az Adminisztrációs-modulban Azt Oktatási Hivatal tájékoztatója az általános iskolai beiratkozás a 2020/2021-es tanévre címmel. |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
A Testreszabás menüpont / Az elektronikus napló korlátozásainak beállításai szekciójában található Diák általi házi feladatok rögzítésének lehetősége kapcsolóval szabályozható intézményi szinten, hogy a Tanulók tudjanak az egyes házi feladatokhoz hozzászólást fűzni. A központi beállítás mellett továbbra is minden Pedagógus egyénileg szabályozhatja, hogy ha engedélyezve van is az Intézményben a Tanulói hozzászólás, saját foglalkozásaival kapcsolatban kikapcsolja azt a saját Profilbeállításai között. |
...
Bővebben | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Kérjük győződjenek meg róla, hogy a felhasználó a szülői jogosultságával lépett-e be, vagy a tanulóéval. (Szülőként belépve a tanuló neve és a zárójelben mögö9tte a szülő neve is megjelenik a felületen, míg tanulói belépéssel csak a tanuló neve látszódik a visszaszámoló óra mellett! Egyéb esetekben olyankor fordul elő ez a probléma, ha a szülő többször került rögzítésre a tanulóhoz (pl. adatváltozás során nem adatmódosítás történt, hanem új felvétel). Ebből kifolyólag sok esetben a régi szülői adatok szerint kerül kiküldésre az üzenet, vagy a kérdőív, így az új belépési adatokkal az nem érhető el. Kérjük minden esetben ellenőrizzék a szülői adatokat és regisztrációkat, duplikáció esetén a nem megfelelő adatokkal szereplőket töröljék! |
Bővebben | ||
---|---|---|
| ||
Az üzenetküldés elérhetőségét az adminisztrátor tudja beállítani minden esetben az e-Ügyintézés oldalon, a „Beállítás – Intézmény” menüpontban. A funkció ki- és bekapcsolható, valamint intézményenként beállítható, hogy ki jogosult az egyes felhasználói csoportoknak (alkalmazottak, szülők stb.) üzenetet küldeni. Részletes leírás elérhető a Tudásbázis alábbi oldalán. |
Bővebben | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|
Tájékoztatók
Tipp | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Intézményvezető!Az Educational Development Informatikai Zrt. nevében ezúton szeretnénk tájékoztatást nyújtani önöknek a 2020/2021 tanévi általános iskolai beiratkozás KRÉTA rendszer által nyújtott támogatásáról és a rendszerben rendelkezésre álló funkciók használatáról. Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik. I Ide kattintva letöltheti az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos legfontosabb információkat! Tovább információk a beiratkozás intézményi használatárólAz általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés intézményi oldala Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Intézményi Kérdések Az általános iskolai beiratkozás kezelése az intézményi e-Ügyintézési felületeken (YouTube videó) Nebulók importálása az Adminisztrációs-modulban Azt Oktatási Hivatal tájékoztatója az általános iskolai beiratkozás a 2020/2021-es tanévre címmel. |
Figyelem | ||
---|---|---|
| ||
Tisztelt Igazgató Asszony!
|
Tipp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásábanHázi feladatok és otthoni munkákA KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot. A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni. A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák: Házi feladatok rögzítése és kezelése Házi feladatok KÉSZ-nek jelölése (YouTube videó) Házi feladat rögzítése, szaktanári felületen (YouTube videó) Házi feladathoz rögzített tanulói hozzászólás törlése (YouTube videó)
Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkcióAz e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is. Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is. Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket. Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is. Az üzenetekhez a tanárok csatolhatnak pl.:
Az Üzenetek funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák: e-Ügyintézés: Üzenetek kezelése e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés beállításai (YouTube videó) e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés (YouTube videó) Szülői üzenetküldés (YouTube videó) On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkcióAz e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható. A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően. A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is. Kérdőívek készítése az e-Ügyintézésben e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek létrehozása (YouTube videó) e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek kiértékelése (YouTube videó) Kérdőívek kitöltése tanulói, szülői oldalon (YouTube videó) Kérdőívek használata - A Klebelsberg Központ által készített felhasználói útmutató Faliújság, elektronikus üzenetA KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni. Faliújság üzenetek kiküldése a KRÉTA rendszerben További információk érhetők el az Oktatási Hivatal weboldalán:A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában
|
Oktatóvideók
A Digitális Témahéten tartott előadásunk - "A KRÉTA rendszer lehetőségei az online tanulás támogatásában" címmel
| A 2020. március 17-én tartott on-line workshopunk teljes videója
| A KRÉTA e-Ügyintézés üzenetküldési funkciójának bemutatása
| ||||||||||||||||||||||||
Gondviselői jelszó csere, új gondviselő rögzítése
| A KRÉTA e-Ügyintézés Kérdőívek funkciójának bemutatása
| Tanulói Házi feladat KÉSZ jelölés Tanuló, Gondviselő, Pedagógus és Admin felületen
|