Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.
Tipp
iconfalse
titleTanévkezdési tájékoztató

Tisztelt Szülők!

Kérjük olvassák el Prof. Dr. Kásler Miklós miniszter tanévkezdési tájékoztató levelét, amelyet ide kattintva tölthetnek le!

Image Added  Prof. Dr. Kásler Miklós miniszter tanévkezdési tájékoztató levele

Gyakran Ismételt Kérdések

...

Bővebben
titleMit kell tudni az a körzetes általános iskolai beiratkozásról a 2020/2021-es tanévre?
Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az

Tisztelt Szülő / Törvényes képviselő!

Az emberi erőforrások minisztere által hozott  7/2020. (III.25.)

EMMI határozata alapján történik.Felhívjuk szíves figyelmét

határozata alapján Önnek lehetősége van arra, hogy az általános iskolai beiratkozáskor bemutatandó dokumentumok, illetve a beadandó nyilatkozatok eredeti aláírt példányait csupán a 2020/2021.

tanévre vonatkozóan az általános iskolai beiratkozás jellemzőire:
  1. A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint online módon küldje be gyermeke felvételi kérelmét az iskolába.
  2. A felvételi kérelmek benyújtása két szakaszban történik:

a.) április 6. 0:00 órától 2020. április 24 24:00 óráig a kérelmeket az alábbi iskolák egyikébe lehet benyújtani:

nem állami általános iskola,

vagy állami, de körzettel nem rendelkező általános iskola

b.) április 28. 0:00 órától 2020. május 15. 24:00 óráig az a) pontban nem szereplő iskolák egyikébe kell a kérelmet benyújtani:

a körzetes iskolába,

vagy egy olyan körzettel rendelkező általános iskolába, amely a gyermekére vonatkozóan nem a körzetes iskola.

3. Felhívjuk a figyelmét, hogy a második szakaszban (2020. április 28 – május 15) történő beiratkozás során – az Nkt. 50. § (7) bekezdése és a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (2) bekezdése alapján a – csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

További információk és a bemutatók a beiratkozás szülői kezeléséről

Az általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés szülői oldala

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Szülői Kérdések

Az általános iskolai beiratkozás használata meglévő KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó) 

 Az általános iskolai beiratkozási funkció használata, ha még nem rendelkezik KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó)

Körzetes iskola kereső az Oktatási Hivatal weboldalán

Bővebben
titleMit kell tudni a körzetes általános iskolai beiratkozásról?

Tisztelt Szülő / Törvényes képviselő!

Az emberi erőforrások minisztere által hozott  7/2020. (III.25.) határozata alapján Önnek lehetősége van arra, hogy az általános iskolai beiratkozáskor bemutatandó dokumentumok, illetve a beadandó nyilatkozatok eredeti aláírt példányait csupán a 2020/2021. tanév első napján nyújtsa be az általános iskola részére. Amennyiben mégis most kívánja megadni a kötelező adatokon kívüli adatokat, illetve el kívánja küldeni az intézménynek a dokumentumok másolatait, akkor ezáltal hozzájárul az intézmény zökkenőmentes beiratkozási adminisztrációjához.

A szülőnek nem kell külön jelentkeznie az állandó lakóhely szerinti körzetes iskolába, elegendő ezt a felvételt megerősítenie, akár a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén, akár más módon (pl. e-mailben, vagy az iskola által megjelölt egyéb módon). Amennyiben lehetséges, elsősorban az e-Ügyintézés felületén keresztül küldjék be a szülők a kérelmüket, illetve a körzetes iskolába történő felvétel megerősítését,, mert itt minden adat a rendelkezésre áll, amely szükséges vagy lehetőségként adott a beiratkozáshoz. Egyéb módon az intézményhez eljutott kérelmek esetében is ajánlott, hogy a kötelező alapadatokat adják meg a szülők (gyermek neve, születési helye, ideje, édesanyja neve, állandó lakcíme, szülő/törvényes képviselő neve). Az időközben beérkezett kérdések, felvetések miatt az alábbi kiegészítő tájékoztatást adom az általános iskolai beiratkozással kapcsolatban.

A szülő megerősítése vagy kérvénye alapján az alábbi eseteket különböztetjük meg:

A gyermek állandó lakcíme szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét.

Ez esetben elegendő a felvétel megerősítése az intézmény felé. A KRÉTA rendszer
e-Ügyintézés felületén a gyermek – csillaggal jelölt, kötelező – alapadatainak megadása után megjelenik az iskola, amely szerint körzetes a gyermek, amelyre való kattintással a szülő elküldi az iskola felé jelzését a megerősítésről. A megerősítés történhet email formájában is, ebben az esetben a beiratkozáshoz kötelező adatokat is meg kell adnia a gyermekéről. Amennyiben szeretné, lehetősége van arra is, hogy a felületen online megtegye a nyilatkozatait, vagy a dokumentumok másolatát csatolja. A megerősítést követően az általános iskola a „Felvett” státuszba helyezi a gyermek jelentkezését.

A gyermek tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét

tanév első napján nyújtsa be az általános iskola részére. Amennyiben mégis most kívánja megadni a kötelező adatokon kívüli adatokat, illetve el kívánja küldeni az intézménynek a dokumentumok másolatait, akkor ezáltal hozzájárul az intézmény zökkenőmentes beiratkozási adminisztrációjához.

A szülőnek nem kell külön jelentkeznie az állandó lakóhely szerinti körzetes iskolába, elegendő ezt a felvételt megerősítenie, akár a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén, akár más módon (pl. e-mailben, vagy az iskola által megjelölt egyéb módon). Amennyiben lehetséges, elsősorban az e-Ügyintézés felületén keresztül küldjék be a szülők a kérelmüket, illetve a körzetes iskolába történő felvétel megerősítését,, mert itt minden adat a rendelkezésre áll, amely szükséges vagy lehetőségként adott a beiratkozáshoz. Egyéb módon az intézményhez eljutott kérelmek esetében is ajánlott, hogy a kötelező alapadatokat adják meg a szülők (gyermek neve, születési helye, ideje, édesanyja neve, állandó lakcíme, szülő/törvényes képviselő neve). Az időközben beérkezett kérdések, felvetések miatt az alábbi kiegészítő tájékoztatást adom az általános iskolai beiratkozással kapcsolatban.

A szülő megerősítése vagy kérvénye alapján az alábbi eseteket különböztetjük meg:

  • A gyermek állandó lakcíme szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét.

Ez esetben elegendő a felvétel megerősítése az intézmény felé. A KRÉTA rendszer
e-Ügyintézés felületén a gyermek – csillaggal jelölt, kötelező – alapadatainak megadása után megjelenik az iskola, amely szerint körzetes a gyermek, amelyre való kattintással a szülő elküldi az iskola felé jelzését a megerősítésről. A megerősítés történhet email formájában is, ebben az esetben a beiratkozáshoz kötelező adatokat is meg kell adnia a gyermekéről. Amennyiben szeretné, lehetősége van arra is, hogy a felületen online megtegye a nyilatkozatait, vagy a dokumentumok másolatát csatolja. A megerősítést követően az általános iskola a „Felvett” státuszba helyezi a gyermek jelentkezését.

  • A gyermek tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét.

Ez esetben a szülőnek kell jelezni az iskola felé gyermekének beiratkozási kérelmét, amely hatására az iskola a „Felvett” státuszba helyezi a gyermeket, és értesíti az állandó lakhely szerinti körzetes iskolát a gyermek felvételéről. A beiratkozási kérelemhez a tartózkodási hely szerinti körzetes iskolába történő felvétel esetében az e-Ügyintézés felületén elegendő a Lakcím adatainál megjelölni a nyilatkozati szándékot, és az ott megjelenő mezőkben a tartózkodási hely adatait megadni. A dokumentum eredeti, aláírt példányát a 2020/2021. tanév első tanítási napján kell leadni az iskolában.

  • Amennyiben több általános iskola tartozik egy körzethez, és bármelyikbe beírathatja a szülő a gyermekét.

Ez esetben a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén kiválaszthatja a szülő azon körzetes iskolát, ahova kéri gyermekének a felvételét. A szülő egyéb csatornán keresztül is jelezheti megerősítő szándékát. A kiválasztott iskola a „Felvett” státuszba, míg a többi intézmény a „Más intézménybe felvett” státuszba helyezi a jelentkezést.

  • Amennyiben olyan, körzettel rendelkező intézménybe szeretné beíratni a szülő a gyermekét, amely a gyermek lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint nem minősül körzetes iskolájának.

Ez esetben a szülőnek kell jelezni az iskola felé gyermekének beiratkozási kérelmét, amely hatására az iskola a „Felvett” „Függőben” státuszba helyezi a gyermeket, és értesíti az állandó lakhely szerinti körzetes iskolát a gyermek felvételéről. A beiratkozási kérelemhez a tartózkodási hely szerinti körzetes iskolába történő felvétel esetében az e-Ügyintézés felületén elegendő a Lakcím adatainál megjelölni a nyilatkozati szándékot, és az ott megjelenő mezőkben a tartózkodási hely adatait megadni. A dokumentum eredeti, aláírt példányát a 2020/2021. tanév első tanítási napján kell leadni az iskolában.

Amennyiben több általános iskola tartozik egy körzethez, és bármelyikbe beírathatja a szülő a gyermekét.

Ez esetben a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés felületén kiválaszthatja a szülő azon körzetes iskolát, ahova kéri gyermekének a felvételét. A szülő egyéb csatornán keresztül is jelezheti megerősítő szándékát. A kiválasztott iskola a „Felvett” státuszba, míg a többi intézmény a „Más intézménybe felvett” státuszba helyezi a jelentkezést.

Amennyiben olyan, körzettel rendelkező intézménybe szeretné beíratni a szülő a gyermekét, amely a gyermek lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint nem minősül körzetes iskolájának.

Ez esetben a szülőnek kell jelezni az iskola felé gyermekének beiratkozási kérelmét, amely iskola a „Függőben” státuszba helyezi a gyermek jelentkezését. A függő státuszban lévő gyermekekről a döntést 2020. május 16. és 21. között hozza meg az intézmény. A döntés következtében a gyermek „Felvett” vagy „Nem került felvételre” státuszba kerül. Pozitív döntés esetén az iskolának értesítenie kell a gyermek állandó lakhelye szerinti körzetes iskolát is.

Bővebben
titleHonnan tudom meg a felhasználónevemet és jelszavamat?

A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be és juttatja el a tanulók, illetve a szülők, gondviselők részére akár e-mail, akár papír alapon.

Bővebben
titleHogy tudom ellenőrizni, hogy Gondviselő vagy Tanulói jogosultságom van?
A KRÉTA rendszerben a Gondviselőknek és a

gyermek jelentkezését. A függő státuszban lévő gyermekekről a döntést 2020. május 16. és 21. között hozza meg az intézmény. A döntés következtében a gyermek „Felvett” vagy „Nem került felvételre” státuszba kerül. Pozitív döntés esetén az iskolának értesítenie kell a gyermek állandó lakhelye szerinti körzetes iskolát is.


Bővebben
titleMit kell tudni az általános iskolai beiratkozásról a 2020/2021-es tanévre?

Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

Felhívjuk szíves figyelmét a 2020/2021. tanévre vonatkozóan az általános iskolai beiratkozás jellemzőire:

  1. A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint online módon küldje be gyermeke felvételi kérelmét az iskolába.
  2. A felvételi kérelmek benyújtása két szakaszban történik:

a.) április 6. 0:00 órától 2020. április 24 24:00 óráig a kérelmeket az alábbi iskolák egyikébe lehet benyújtani:

nem állami általános iskola,

vagy állami, de körzettel nem rendelkező általános iskola

b.) április 28. 0:00 órától 2020. május 15. 24:00 óráig az a) pontban nem szereplő iskolák egyikébe kell a kérelmet benyújtani:

a körzetes iskolába,

vagy egy olyan körzettel rendelkező általános iskolába, amely a gyermekére vonatkozóan nem a körzetes iskola.

3. Felhívjuk a figyelmét, hogy a második szakaszban (2020. április 28 – május 15) történő beiratkozás során – az Nkt. 50. § (7) bekezdése és a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (2) bekezdése alapján a – csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

További információk és a bemutatók a beiratkozás szülői kezeléséről

Az általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés szülői oldala

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Szülői Kérdések

Az általános iskolai beiratkozás használata meglévő KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó) 

 Az általános iskolai beiratkozási funkció használata, ha még nem rendelkezik KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó)

Körzetes iskola kereső az Oktatási Hivatal weboldalán


Bővebben
titleHonnan tudom meg a felhasználónevemet és jelszavamat?

A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be és juttatja el a tanulók, illetve a szülők, gondviselők részére akár e-mail, akár papír alapon.


Bővebben
titleHogy tudom ellenőrizni, hogy Gondviselő vagy Tanulói jogosultságom van?

A KRÉTA rendszerben a Gondviselőknek és a Tanulóknak más jogodultságaik vannak, így nagyon fontos arról meggyőződni, hogy a megfelelő belépési adatokat használjuk!

A legbiztosabb különbség az, hogy Gondviselői belépéssel a jobb felső sorban látszik a Tanuló neve és mögötte zárójelben a Gondviselő neve, míg a Tanulói belépéssel csak a Tanuló neve jelenik meg.

További különbség lehet az e-Ügyintézés elérése. Gondviselőknek van lehetőségük e-Ügyintézés menüponttal közvetlenül a felületre átlépni (amennyiben az intézményben van ilyen funkció aktiválva), míg az egyedileg szabályozható intézményi beállítás, hogy az Üzenetek menüpont megjelenik e.


Ugyan ez a kérdés a Mobil applikácóban is eldönthető.

A menüsort megnyitva megjelenő panelen látható a Tanuló neve minden esetben, azonban a neve alatt találjuk, hogy Gondviselői vagy Tanuló jogosultsággal van e bejelentezve az adott felhasználó.


...

Bővebben
titleMit tegyek ha nem tudok bejelentkezni a mobil alkalmazásba?

Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:

  1. Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe! 
  2. Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!
  3. Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően! 
  4. Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!
  5. Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!
  6. A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható. 
  7. Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést! 
  8. A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!
  9. Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható! 
  10. Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
  11. Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval. 
  12. Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat. 
  13. Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe. Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolításáttudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
  14. Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval. 
  15. Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat. 
  16. Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe. Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását


Tájékoztatók

Tipp
titleÁltalános Iskolai beiratkozás

Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!

Figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.

Felhívjuk szíves figyelmét a 2020/2021. tanévre vonatkozóan az általános iskolai beiratkozás jellemzőire:

  1. A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy lehetőség szerint online módon küldje be gyermeke felvételi kérelmét az iskolába.
  2. A felvételi kérelmek benyújtása két szakaszban történik:

a.) április 6. 0:00 órától 2020. április 24 24:00 óráig a kérelmeket az alábbi iskolák egyikébe lehet benyújtani:

nem állami általános iskola,

vagy állami, de körzettel nem rendelkező általános iskola

b.) április 28. 0:00 órától 2020. május 15. 24:00 óráig az a) pontban nem szereplő iskolák egyikébe kell a kérelmet benyújtani:

a körzetes iskolába,

vagy egy olyan körzettel rendelkező általános iskolába, amely a gyermekére vonatkozóan nem a körzetes iskola.

3. Felhívjuk a figyelmét, hogy a második szakaszban (2020. április 28 – május 15) történő beiratkozás során – az Nkt. 50. § (7) bekezdése és a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § (2) bekezdése alapján a – csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.

További információk és a bemutatók a beiratkozás szülői kezeléséről

A Klebeslberg Központ tájékoztatója szülők részére az általános iskolai beiratkozás körzetes megerősítéséről Image Added

Az általános iskolai beiratkozás e-Ügyintézés szülői oldala

Az általános iskolai beiratkozással kapcsolatos Gyakran Ismételt Szülői Kérdések

Image AddedAz általános iskolai beiratkozás használata meglévő KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó) Image Added

Image Added Az általános iskolai beiratkozási funkció használata, ha még nem rendelkezik KRÉTA hozzáféréssel (YouTube videó)Image Added

Image AddedKörzetes iskola kereső az Oktatási Hivatal weboldalán


Figyelem
titleTájékoztatás szülők részére

Tisztelt Szülők/Gondviselők!
 
A Klebelsberg Központ az új koronavírus kapcsán kialakult helyzetre való tekintettel az alábbiakról tájékoztatja Önöket. Jelenleg Magyarországon az Operatív Törzs tájékoztatása szerint egyelőre elkülönült, egyedi esetek vannak, így jelenleg is legfontosabb feladatunk a megelőzés, a járvány továbbterjedésének, a járványgócok kialakulásának megakadályozása. Ahhoz, hogy ilyen típusú járványgócok hazai közoktatási intézményekben ne alakulhassanak ki, kiemelten felkérjük Önöket az alábbiak betartására:
-          A megelőzés első és legfontosabb lépése a személyi higiéniás szabályok betartása. Ennek egyik legfontosabb eszköze – főleg kisgyerekek esetében – a rendszeres és hatékony kézmosás. Ennek módjáról a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon elérhetővé tettek egy tájékoztató videót, amelynek elérhetősége a következő:
https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu/videos/2848001001994029/
Kérjük, hogy a videót mutassa be kiskorú gyermekének, és az azon található mozdulatokat is gyakorolják be közösen a kiskorú gyermekkel. (A gyakori és helyes kézmosás fontosságára az iskolákban is felhívjuk a figyelmet, ez azonban nem pótolhatja az otthoni szülői iránymutatást.)
-          Kérjük, hogy a fennálló helyzettel kapcsolatban csak megbízható és hiteles forrásokból szerezzen információkat. Jelenleg Magyarország Kormánya hivatalos tájékoztató oldalt üzemeltet a https://koronavirus.gov.hu internetes oldalon, valamint a közösségi médiában (Facebook) létrehozásra került a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal („Koronavírus tájékoztató oldal”, https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu).
-          Amennyiben akár Önnél, akár kiskorú gyermekénél a koronavírusra utaló tüneteket tapasztalnak (https://koronavirus.gov.hu/mit-tegyunk-tunetek-eseten), akkor kérjük, hogy telefonon konzultáljanak háziorvosukkal, aki szükség esetén a mentők értesítéséről, és az ezt követő protokoll szerinti intézkedések megtételéről gondoskodni fog. Ezt követően kérjük, amennyiben ilyen eset előfordul, akkor minden esetben értesítsék a köznevelési intézmény vezetőjét, vagy gyermekük osztályfőnökét is az eseményekről.
-          Amennyiben koronavírus fertőzés szempontjából kiemelt kockázatú területen jártak, esetleg bizonyítottan koronavírus fertőzéssel diagnosztizált személlyel kerültek kapcsolatba, kérjük, hogy minden esetben a tájékoztatóban foglaltak szerint eljárni szíveskedjenek, azaz:
o   konzultáljanak telefonon a háziorvosukkal,
o   a tünetek lappangási idejének megfelelő (14 nap) időtartamban lehetőleg otthonukat ne hagyják el,
o   amennyiben ezen időszak alatt tüneteket tapasztalnak, akkor szintén a háziorvosukat hívják telefonon, aki a fentiek szerinti eljárás megtételéről gondoskodni fog.
 
A Klebelsberg Központ folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzettel kapcsolatos fejleményeket, folyamatosan kapcsolatot tart mind az Emberi Erőforrások Minisztériumával, mint az Operatív Törzzsel. Amennyiben bármilyen, a hazai köznevelési intézményeket érintő intézkedés elrendelésre kerül, akkor arról soron kívül értesítjük mind a Tankerületi Központokat, mind a köznevelési intézmények vezetőit, akik a szükséges információkkal ellátják Önöket.


Tipp
titleKRÉTA Kapcsolattartási funkciók

A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában

Házi feladatok és otthoni munkák

A KRÉTA rendszerben a házi feladatok funkcióval az otthoni tanulás támogatásához feladatok, tananyagok juttathatók el a tanulókhoz és szüleikhez. A felületen lehetőség van a foglalkozásokról/tanórákról jegyzet készítésére, valamint weboldalak linkjeinek csatolására, melyekre rákattintva, a tanuló és/vagy a szülő – a mobil applikáció vagy internetes felület segítségével – meg tudja nézni az ismeret- és tananyagot.

A házi feladatok funkcióban a kapcsolattartás kétirányú is lehet, mivel a pedagógusok saját maguknak beállíthatják, hogy diákok is tölthessenek fel a házi feladathoz kiegészítéseket, és hozzászólásaikban akár kérdezhetnek is a tanártól a feladattal kapcsolatban. Ilyen értelemben, a KRÉTA házi feladatok funkciója, egy on-line kommunikációs fórumot biztosít az otthoni feladatok elvégzéséhez. A házi feladatok funkciót a KRÉTA elektronikus naplóban, a tanórák adminisztrálása integráltan tartalmazza, melyet a KRÉTA rendszert használó pedagógusok egyszerűen tudnak kezelni.

A házi feladatok funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

Házi feladatok rögzítése és kezelése 

Házi feladatok KÉSZ-nek jelölése (YouTube videó)Image Added

Házi feladat rögzítése, szaktanári felületen (YouTube videó)

Házi feladathoz rögzített tanulói hozzászólás törlése (YouTube videó)


Bővebben
titleHázi feladatok kiemelése külön kezdőikonra a tanulói/gondviselői felületeken

A jelen helyzetben gyakoribb használat megkönnyítésére kiemelésre került a tanulói/gondviselói felületen a fő menüsorba a Házi feladatok lista, amelyen külön jelölőnégyzettel szabályozható, hogy a már lejárt határideű Házi feladatokat is megjelenítse e a lista, vagy se.

Image Added



Bővebben
titleHázi feladatok ikonnal jelzése az órarend felületen

Azok a tanórák, melyekre Házi feladat került rögzítésre, akár a múltban, akár a jövőben, kis "házacska" ikonnal kerülnek kiemelésre mind a pedagógusi, mind a tanulói/gondviselői felületeken.

Image Added

Image Added



Bővebben
titleHázi feladatok előre is rögzíthetőek még nem naplózott órákhoz is

A jövőbeni, "szürke" órákra is van lehetőség a jeln helyzetre tekintettel Házi feladat rögzítésére. A jövőbeni tanórát megnyitva, a bal oldali fülek között kiválasztható a Házi feladat fül, amin a kitöltött Határidő és Tartalom után az ablakban elérhető "HÁZI FELADAT MENTÉSE" gomb segítségével rögzíthetőek az értékek.

Image Added



Bővebben
titleHázi feladatok listája admin felületen

Az admin felületen a menüpontban megtekinthető, hogy az intézményben milyen Házi feladatok kerültek rögzítésre.

A funkcióról bővebben itt olvashatnak.

Image Added


Elektronikus kommunikációs felület — e-Ügyintézés Üzenetek funkció

Az e-Ügyintézés Üzenetek funkciója – a KRÉTA rendszerhez integráltan kapcsolódva – alkalmas az intézményen belüli felhasználók számára üzenetek egyéni és csoportos küldésére, továbbá kommunikációs csatornaként teljeskörűen használható fájl továbbítására is.

Az üzenetküldés során a pedagógusok – a KRÉTA rendszer adatai alapján – rendkívül egyszerűen választhatják ki az üzenetek címzettjeként, az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóit, valamint a tanulók szüleit is.

Az üzenetkezelési rendszer nemcsak a pedagógus – tanuló/szülő relációban használható, ezen túlmenően lehetőség van arra is, hogy a tanárok egymásnak küldjenek üzeneteket, illetve az intézményvezetők ezen keresztül is tájékoztathatják a nevelőtestületet vagy pl. az osztályfőnököket.

Az üzenetküldési funkció közvetlen kommunikációs csatornát biztosít a pedagógusoknak és az általuk tanított tanulóknak, továbbá fájlok feltölthetőségével lehetőséget ad pl. házi feladatok beküldésére vagy tananyagok megosztására is.

Az üzenetekhez a tanárok csatolhatnak pl.:

  • tananyagokat (óravázlatok, leírások, ismertetők, munkafüzet-feladatok, mobiltelefonnal beszkennelt ábrák, képek, diagramok, stb.)
  • mobiltelefonnal vagy egyéb hangrögzítő eszközzel felvett hang- és (előre rögzített) videó anyagokat, előadásokat
  • a csatolmányok alkalmasak pl. podcast-ek küldésére és fogadására (tanár – tanuló – gondviselő körben, intézményvezetés – alkalmazottak körben, az üzenetküldési mátrixban beállítottaknak megfelelően)

Az Üzenetek funkció részletes leírását a KRÉTA Tudásbázis alábbi oldalai tartalmazzák:

e-Ügyintézés: Üzenetek kezelése

Image Added e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés beállításai (YouTube videó)

Image Added e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Üzenetküldés (YouTube videó)

Image AddedSzülői üzenetküldés (YouTube videó)

On-line tesztek és feladatsorok készítése — e-Ügyintézés Kérdőívek funkció

Az e-Ügyintézés Kérdőívek funkciója alkalmas bármilyen on-line számonkérés (esszé, szöveges dolgozat, teszt, numerikus, skálás, százalékos kiértékelésű házi feladat, stb.) pedagógus által történő elkészítésére, szerkesztésére, valamint ezek kiküldésére is. A visszajelzések letölthetők Excel-fájlba, melyben a kiértékelés automatizálható.

A kérdőívek segítségével a pedagógusoknak lehetőségük van arra, hogy a házi feladatokban szereplő otthoni feladatokat (pl. egy könyv elolvasása) egyszerűen visszaellenőrizhessék, továbbá készíthetnek olyan projekt vagy tematikus feladatsorokat, amelyeket a diákok otthon – akár az Internet segítségét felhasználva – válaszolhatnak meg. A kérdőívek egyaránt tartalmazhatnak feleletválasztós, illetve szabad szöveges mezőket is az adott, otthoni feladat jellegének megfelelően.

A kérdőíveket – hasonlóan az üzenetek funkcióhoz – a KRÉTA rendszerben szereplő adatok felhasználásával nagyon egyszerűen tudják eljuttatni az általuk tanított osztályok, csoportok tanulóihoz. A funkció ezen felül használható még - az intézményi alkalmazottak, dolgozók, tanulók, szülők egy-egy csoportjánál - helyzetfelmérésre, vélemények bekérésére, tájékoztatással kapcsolatos visszajelzések kiértékelésére, teljeskörű adatelemzésre is.

Kérdőívek készítése az e-Ügyintézésben 

Image Added e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek létrehozása (YouTube videó)

Image Added e-Ügyintézés - Kapcsolattartás - Kérdőívek kiértékelése (YouTube videó)

Image AddedKérdőívek kitöltése tanulói, szülői oldalon (YouTube videó)

Kérdőívek használata - A Klebelsberg Központ által készített felhasználói útmutató Image Added

Faliújság, elektronikus üzenet

A KRÉTA rendszerben lehetősége van az intézményvezetőknek ún. faliújság bejegyzéseket küldeni a tanulóknak. A funkcióban rendkívül egyszerűen be lehet állítani, hogy az üzenetet minden tanuló és szüleik is megkapják, ezzel gyorsan lehet tájékoztatni az összes diákot. Fontos tudni, hogy a faliújság üzenetre a tanulók/szülők nem tudnak válaszolni, abban az esetben ha választ várunk akkor az az e-Ügyintézés Üzenetek funkcióját kell használni. 

Faliújság üzenetek kiküldése a KRÉTA rendszerben

További információk érhetők el az Oktatási Hivatal weboldalán: 

Módszertani ajánlás az oktatás megszervezésére a koronavírus-járványban bevezetett, tantermen kívüli, digitális munkarendre

A KRÉTA rendszer lehetőségei az on-line tanulás támogatásában

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=PMD-zDUNL4g
height170

A Digitális Témahét videócsatornáján 2020.03.19-én tartott "A KRÉTA rendszer lehetőségei az online tanulás támogatásában" című videós szeminárium

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=ZqMrVRBAX1g
height170

A 2020. március 17-én tartott on-line workshopunk teljes videója a házi feladatok, üzenetek, kérdőívek, faliújság  funkciók bemutatásával.


Megjegyzés
titleTájékoztatás a mobil adatforgalom ingyenességéről
Tisztelt Felhasználóink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Telekom, a Telenor és a Vodafone hálózatából is ingyenes adatforgalommal érhető el a KRÉTA rendszer. A kedvezmény kiterjed a MOL mobil, valamint a Blue mobil ügyfeleire is. A díjmentesség hazai használatra vonatkozik és nem terjed ki a beágyazott/ linkelt tartalmakra.

Felhívjuk felhasználóink figyelmét, hogy a Tudásbázis oldalainkon található videók a YouTube videómegosztó szolgáltatásából vannak átlinkelve, a videók megtekintése a YouTube-on keresztül történik, amely nem része az ingyenes adatforgalom felajánlásnak!


Oktatóvideók

Gondviselői modul - Listarendezés és szűrés

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=83hCitFQQ8Q
height170

Tanulói Házi feladat KÉSZ jelölés Tanuló, Gondviselő, Pedagógus és Admin felületen

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=FI4Earb7s10
height170

Tanulói/Gondviselői teendők elfelejtett jelszó esetén

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=ED3cITrk_eg
height170

Gondviselői üzenetküldés

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=CHOfb6fapwk
height170

KRÉTA e-Ellenőrző bemutatása Androidos mobiltelefonon

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=7zR5g_my3tI
height170

KRÉTA e-Ellenőrző bemutatása iPad-en

Widget csatlakozó
width320
urlhttps://www.youtube.com/watch?v=UdDNORhNBV4
height170

Tájékoztatók


Figyelem
titleTájékoztatás szülők részére

Tisztelt Szülők/Gondviselők!

 
A Klebelsberg Központ az új koronavírus kapcsán kialakult helyzetre való tekintettel az alábbiakról tájékoztatja Önöket.

Jelenleg Magyarországon az Operatív Törzs tájékoztatása szerint egyelőre elkülönült, egyedi esetek vannak, így jelenleg is legfontosabb feladatunk a megelőzés, a járvány továbbterjedésének, a járványgócok kialakulásának megakadályozása. Ahhoz, hogy ilyen típusú járványgócok hazai közoktatási intézményekben ne alakulhassanak ki, kiemelten felkérjük Önöket az alábbiak betartására:

-          A megelőzés első és legfontosabb lépése a személyi higiéniás szabályok betartása. Ennek egyik legfontosabb eszköze – főleg kisgyerekek esetében – a rendszeres és hatékony kézmosás. Ennek módjáról a hivatalos kormányzati tájékoztató oldalon elérhetővé tettek egy tájékoztató videót, amelynek elérhetősége a következő:
 https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu/videos/2848001001994029/

Kérjük, hogy a videót mutassa be kiskorú gyermekének, és az azon található mozdulatokat is gyakorolják be közösen a kiskorú gyermekkel. (A gyakori és helyes kézmosás fontosságára az iskolákban is felhívjuk a figyelmet, ez azonban nem pótolhatja az otthoni szülői iránymutatást.)

-          Kérjük, hogy a fennálló helyzettel kapcsolatban csak megbízható és hiteles forrásokból szerezzen információkat. Jelenleg Magyarország Kormánya hivatalos tájékoztató oldalt üzemeltet a https://koronavirus.gov.hu internetes oldalon, valamint a közösségi médiában (Facebook) létrehozásra került a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal („Koronavírus tájékoztató oldal”, : https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu). 

-          Amennyiben akár Önnél, akár kiskorú gyermekénél a koronavírusra utaló tüneteket tapasztalnak (https://koronavirus.gov.hu/mit-tegyunk-tunetek-eseten), akkor kérjük, hogy telefonon konzultáljanak háziorvosukkal, aki szükség esetén a mentők értesítéséről, és az ezt követő protokoll szerinti intézkedések megtételéről gondoskodni fog. Ezt követően kérjük, amennyiben ilyen eset előfordul, akkor minden esetben értesítsék a köznevelési intézmény vezetőjét, vagy gyermekük osztályfőnökét is az eseményekről.

-          Amennyiben koronavírus fertőzés szempontjából kiemelt kockázatú területen jártak, esetleg bizonyítottan koronavírus fertőzéssel diagnosztizált személlyel kerültek kapcsolatba, kérjük, hogy minden esetben a tájékoztatóban foglaltak szerint eljárni szíveskedjenek, azaz:o  

  • konzultáljanak telefonon a háziorvosukkal,
o  
  • a tünetek lappangási idejének megfelelő (14 nap) időtartamban lehetőleg otthonukat ne hagyják el,
o  
  • amennyiben ezen időszak alatt tüneteket tapasztalnak, akkor szintén a háziorvosukat hívják telefonon, aki a fentiek szerinti eljárás megtételéről gondoskodni fog.

 

A Klebelsberg Központ folyamatosan nyomon követi a járványügyi helyzettel kapcsolatos fejleményeket, folyamatosan kapcsolatot tart mind az Emberi Erőforrások Minisztériumával, mint az Operatív Törzzsel. Amennyiben bármilyen, a hazai köznevelési intézményeket érintő intézkedés elrendelésre kerül, akkor arról soron kívül értesítjük mind a Tankerületi Központokat, mind a köznevelési intézmények vezetőit, akik a szükséges információkkal ellátják Önöket.