A KRÉTA rendszerben létre lehet hozni olyan tantárgyakat, amelyek egy másik tantárgynak – ún. főtantárgynak – a részei. A nem főtantárgyakat akkor célszerű létrehozni
...
(pl. modulrendszerű oktatásban), ha egy-egy tantárgy több tanórai tantárgyra van bontva
...
.
A főtantárgyak kezelése során az alábbiakat célszerű követni:
...
- A „hagyományos” tantárgyakat mindig főtantárgyként kell felvenni. Ezekhez a tantárgyakhoz értékeléseket, félévi, év végi jegyeket lehet adni, és ezek a naplóban, statisztikákban mindig megjelennek.
...
- Azokat a tantárgyakat, az ún. altantárgyakat, amelyek egy főtantárgyhoz tartoznak, a haladási naplóban a szokásos módon be lehet írni, a félévi, év végi értékelés azonban
...
- csak akkor jelenik meg az értesítőkben és a statisztikákban
...
- , ha aktívvá tesszük a tantárgyak felvételénél az 'Altantárgyként bizonyítványban' jelölőnégyzetet, egyébként a félévi, év végi értékelést a főtantárgynak kell adni, és ebben az esetben az fog megjelenni az értesítőkben és a statisztikákban.
...
Abban az esetben, ha az elektronikus naplóban a főtantárgyaknál nem jelennek meg a résztantárgyak értékelései, kérjük, ellenőrizzék az „Eszközök”, azaz „Eszközök és beállítások” menüben a „Program beállítások” funkcióban, az „Elektronikus napló beállításai” menü, „Értékelések” lapon, hogy a „Értékelésnél az eddigi beírt értékelések között a tantárgy és a hozzá tartozó altantárgyak (résztantárgyak) értékelései is megjelennek:” opció IGEN értékre van-e állítva.
...
- Az altantárgyakat külön-külön tanárokhoz rendelhetik, akár náluk nevesítve, hogy az a pl.: szakmai gyakorlat óra pl.: cukrász, szakács vagy pincér. Így a tanulók/szülők napló felületén is elkülönül és látható a külön-külön tantárgyak megléte, az abban történő előrehaladása a tanulónak.
Bővebben | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
| ||||||
|