A KRÉTA Digitális Kollaborációs Tér legfontosabb fogalmai
Az alábbiakban megismerkedhetünk a KRÉTA DKT legfontosabb fogalmainak jelentésével és feladatával, funkciójával.
DKT
A Digitális Kollaborációs Tér rövidítése
Munkatér
A Digitális Kollaborációs Térben a munkatereknek nevezzük tanulói szempontból azokat a tantárgyait, tanóráit és egyéb foglalkozásait (pl. szakkörök) amelyeket tanul.
Tanári szempontból a munkaterek tulajdonképpen a pedagógus tantárgyfelosztásának felelnek meg, amelyek tartalmazzák azokat az osztályokat, csoportokat, tantárgyakat melyek a KRÉTA rendszerben szerepelnek.
Tipp | ||||
---|---|---|---|---|
| ||||
A munkaterek a KRÉTA tantárgyfelosztása ill. elektronikus naplója alapján automatikusan létrejönnek. |
Privát beszélgetés
A privát beszélgetések olyan üzenetváltások, amelyeket csak a kiválasztott diák és
diákoknak üzenetet küldeni. Minden tanárnak van egy saját üzenőfala, amit a tanár és az összes általa tanított diák láthat, továbbá minden munkatérhez és tanórához is tartozik üzenőfal, amelyet csak a osztály- vagy
csoporttársak láthatnak.
Házi feladatok
A házi feladatok a tanórákon kiadott, a tanulók által otthon végzendő feladatok, amelyeknél meg kell adni a feladat határidejét is. Minden tanórához csak egy házi feladatot lehet kiadni.
Órai feladatok
Az órai feladatok olyan feladatokat jelentenek, amelyeket a digitális tanórán tud kiadni a
tanár, tulajdonképpen egy - több kérdést tartalmazó - feladatlapnak vagy dolgozatnak felelhet meg. Az egyes feladatokat lehetőség van pontszámokkal is értékelni, majd az összes órai feladatot lehet (hasonlóan egy dolgozathoz) együttesen értékelni a KRÉTA rendszerbe automatikusan bekerülő értékeléssel.
Feladat státuszok
A feladatok ki- és beadását a DKT-ban
végig nyomon lehet követni, erre szolgálnak az egyes feladatok státuszai. Az egyes státuszok jelentéséről, ide kattintva