1. lépés – A rendszerhasználatához szükséges azonosítók
Az oldal tetején található figyelmeztetés ne téveszen meg senkit az NNK honlapján a funkció még nem érhető el!
Orvosi pecsétszám lekérdezés / ellenőrzés:
2. lépés – VMÁTRIX-ban jogosultságok pontos beállítása.
Mielőtt az IER rendszerben használhatóvá vállik az EESZT belépés és a funkciók használata, szükséges a megfelelő jogosultságok kiosztása az EESZT ágazati portálálán.
Ehhez elsőlépésben nyissa meg és lépjen be a https://portal.eeszt.gov.hu oldalon.
(Az adott szervezetben INTJOGADIN szerepkörrel rendelkező felhasználó jogosult kezelni ezeket a beállításokat)(
Részletes működési leírás a csatolt felhasználói segédletben (kattintson duplán a lenti ikonra vagy nyissa meg a mellékelt leírást az alábbiakban csatolt felhasználói kézikönyvben olvashat.
3. lépés – azonosító adatok megadása az IER felületén
Az azonosítók megadására csak KOORDINÁTOR szerepkörű felhasználónak van jogosultsága.
1. lépés: Nyissa meg a baloldali menüből a Szervezőmunka / Személyek és iskolák / Iskolaorvosok menüpontot!
2. lépés: Válassza ki az orvost, akinek az EESZT azonosítóit meg kívánja adni, és nyissa meg a Módosítás gombbal!
3. lépés: Ellenőrizze a pecsétszámot! A pecsétszám kitöltésével a lentebb lévő EESZT beállítások szekcióban az EESZT azonosító mezű automatikusan töltődik (0+pecsétszám)!
4. lépés: Az EESZT beállítások szekcióban - a korábban az orvoshoz rendelt osztályok alapján megjelenő - feladatellátási helyet kiválasztva, feladatellátási helyenként (Szerkesztés gomb), vagy a kiválasztott tanéven belüli minden feladatellátási helyre vonatkozólag (Összes szerkesztése gomb) adhatja meg az EESZT azonosítókat:
EÜ szolgáltató 6 jegyű azonosítója és neve: A működési engedélyben is szereplő, az egészségügyi intézményt azonosító 6 jegyű kód, ami elé egy nagy „E” betűt kell írni (automatikus kitöltés), melyet szóköz nélkül követ az említett 6 számjegy.
Szervezeti egység 9 jegyű azonosítója (körzetkód) és neve: A működési egedélyben szereplő, az egészségügyi szolgáltató szervezeti egységét azonosító 9 számjegyből álló kód. A szervezeti egységben engedélyezett szakma jellemzően az iskola- és ifjúságorvoslás.
EÜ. szolgáltató NEAK kódja: Az EÜ. intézmény finanszírozási kódjának azonosítója (OEP kód).
Intézmény típusa: Annak az intézménynek a típusa, melynek keretében az iskolaorvos ellátja a feladatellátási helyet (alapbeállításként az iskola-egészségügyi ellátás finanszírozott egészségügyi szolgáltatás).
A mezők melletti EÜ szolgáltató gomb segítségével az IER-ben is megkereshetők az intézményi EESZT azonosítók!
5. lépés: Kattintson a Mentés gombra!
4. lépés – Belépés az EESZT adatküldéshez az IER rendszerben
Az IER rendszerben történő belépést követően (orvos szerepkörűfelhasználóval) a felsősorban az EESZT státuszokat jelző ikonok közül kattintson az ikonra, majd a megjelenő űrlapon jelentkezzen be e-személyigazolványa vagy mobiltoken segítségével. Ezt követően, hogy ha az orvos adatai helyesek akkor a rendszer aktíválja a felhasználó számára az EESZT funkciókat is és az ikon megváltozik a következőre:
Fontos azonban, hogy a sikeres bejelentkezés nem jelenti azt, hogy az adatok és a jogosultságok rendben vannak. Ennek indirekt tesztelésére nincs mód, az esetleges hiba akkor fog kiderülni, hogy ha baleseti vagy akutellátást illetve védőoltás rögzítés történik a rendszerben.
5. lépés – EESZT kommunikáció ellenőrzése, gyakori hibák
EESZT adatbeküldést követően a kommunikáció eredményét az „EESZT kommunikáció” menüpontot megnyitva és lekérdezve az adatokat tudjuk. Amennyiben a „Beküldés státusza” oszlopban a zöldszínű „Beküldve – Sikeres” felírat szerepel akkor minden rendben a kommunikációval.
Ha piros felírat, jelenik meg akkor azt jelenti, hogy a hiba van a kommunikációban. A felsősorban a piros szám jelzi, hogy összesen hány hibás beküldés volt. A piros számra kattintva érhetjük el a beküldésre váró hibás vagy még be nem küldött elemek listáját.
Leggyakoribb hibák
A hiba okát a „Beküldés eredménye” oszlop tartalmazza.