Hogyan tudok szervezőként első alkalommal belépni az alkalmazásban, hogyan kapom meg felhasználó nevemet, és hogyan lesz saját jelszavam?
A szervezői jogosultsággal rendelkező felhasználó adatait az adminisztrátor rögzíti az f-KRÉTA alkalmazásban, ő adja meg a felhasználó alapadatait, a felhasználó e-mail címét és a felhasználónevet. A felhasználónevet az alkalmazástól függetlenül adja át az adminisztrátor a szervezőnek. A szervező az alkalmazásban megadott email címére kap egy un. jelszó beállító levelet, amelyben található linkre kattintva jut el a jelszó beállító felületre. Itt kell megadni az általa választott jelszót, és a jelszó megismétlésével a „jelszó megerősítés” mezőben meg is kell erősíteni azt. Ne tévessze meg az ablak fejlécében található megnevezés, illetve a jobb alsó sarokban található gomb megnevezése: „Elfelejtett jelszó”, „Jelszó megváltoztatása”. Az első jelszó megadásnál is ugyanazt a felületet kell használnia, mint amit majd abban az esetben, ha elfelejtené jelszavát a felhasználó. Részletesen olvashat erről a Felhasználói kézikönyv 3.2. fejezetében.
Hogyan tehetem meg az alkalmazás működésével kapcsolatos hibabejelentéseket, javaslatokat az alkalmazás fejlesztésével kapcsolatban?
Az adminisztrátori jogosultsággal rendelkező felhasználó a Beállítások menüpont Ügyfélszolgálat almenüjén keresztül teheti meg a hibabejelentéseket, fogalmazhat meg fejlesztési javaslatokat, és tehet fel, üzleti/szakmai kérdéseket az eKRÉTA Informatikai Zrt. ügyfélszolgálatától. Kérjük, hogy ha szervezői jogosultsággal rendelkezik, juttassa el észrevételét, hibajelentését a felnőttképző f-KRÉTA adminisztrátorához. Erről a Felhasználói kézikönyv 2.4.9 alfejezetében olvashat.
Hogyan tudok adatot szolgáltatni a FAR-ba az f-KRTÉTA alkalmazáson keresztül?
A szervezői jogosultsággal rendelkező személy abban az esetben tud adatot szolgáltatni a FAR-ba az f-KRÉTA alkalmazás közvetlen adatkapcsolatán keresztül, ha a FAR-ban ugyanazon természetes személyazonosító adataival ügyintézőként is szerepel, illetve az alkalmazás adminisztrátora az f-KRÉTA szervezőt és a FAR ügyintézőt a Felhasználói kézikönyv Szervezők kezeléseoldalon leírt módon összerendelte.
Mit tegyek, ha a az alábbi hibaüzenetet kapom: A felhasználónak nincs adatszolgáltató jogosultsága a felnőttképzőhöz?
Ez a hibaüzenet akkor jelenik meg, amikor valakit az f-KRÉTÁban felvesznek felhasználónak (Szervező vagy Admin), a FAR rendszerrel az összeköttetés/összekapcsolás megtörténik (feljön a KAÜ-s bejelentkező ablak, ahol belép a saját ügyfélkapujával a FAR-ba), majd az f-Krétába belépve adatot szolgáltat próbál szolgáltatni. A hibaüzenet azért jelenik meg, mert a FAR-ban nincs hozzáadva a felnőttképzőhöz, mint ügyintéző, ugyanis csak az szolgáltathat a f-KRÉTÁból, aki a FAR-ban is fel van véve ügyintézőnek. A FAR ügyintéző felviteléről a Szervezők kezeléseoldalon az Összerendelés FAR ügyintézővel fejezetben olvashat útmutatást.
Mit tegyek, ha a FAR és az f-KRÉTA rendszert összekötöttem, mégsem importálódnak az adatok?
Valószínűleg az a probléma, hogy nem volt a képzésen bejelölve, hogy nyilvános, ezért a képzés be nem jelentkezett felhasználó esetén nem látszódik. A probléma megoldásához, jelöljük be a Nyilvánosság lehetőségét és ismételten indítsuk el adatszolgáltatás.
Online képzés esetén a jelenléti ívet és a tanúsítvány átadó dokumentumokat hogyan lehet/kell aláiratni, dokumentálni, a FAR rendszerbe kell-e továbbítani valahogy vagy csak "papír" alapon kell tárolni?
Az f-KRÉTA-ban ezeket a dokumentumokat ki lehet nyomtatni, de a résztvevőkkel való aláíratása és annak tárolása nem része a szoftvernek.
Több már meglévő, előminősített képzési programmal rendelkezünk, word formátumban is. Van lehetőség ennek egyenkénti vagy csoportos importálására?
Jelenleg a képzési programok imprortjára nincsen lehetőség.
Szerződés típusú sablonok kezelése. Hogyan kell beállítani a korábban létrehozott szerződéssablonokat?
Az f-KRÉTA fontos funkciója a dokumentumgenerálás, azon belül is lehetőség van a kezdetektől fogva saját dokumentum sablon feltöltésére. Az dokumentum/sablon egyik lehetséges típusa a szerződés, amelynél az f-KRÉTA PRO bevezetésével a dokumentumok nyomtatásánál a szerződések nyomtathatósága részben elválasztásra került a többitől, továbbá ez a funkció visszavezetésre került az f-KRÉTA LIGHT és START csomag használói számára is.
A szerződés típusú sablonokat egy jelölőnégyzet bepipálásával lehet megtenni, amely jelölőnégyzet már az f-KRÉTA LIGHT és START verzióban is elérhető. A beépített sablonokra - ezek a nem módosítható sablonok - a szerződés típusának beállítását automatikusan megtörténik, de a saját sablonokra ezt a program nem tudja megtenni, ezeket csak a felnőttképzők tudják beállítani.
Fontos, hogy ne felejtsék el ezt a beállítást elvégezni amennyiben korábban létrehoztak maguknak szerződés típusú sablonokat! A beállítást az alábbi képen látható módon kell elvégezni!
Képzési program vs szakmai program
Álláspontunk szerint itt a képzési program megjelölés a helyes. A szakmai program olyan dokumentum a 12/2020. Korm. rendelet alapján, amelynek részét képezi valamennyi olyan képzési program, amit a felnőttképző résszakma oktatására indít. A felnőttképző egyébként akár olyan sablont is létrehozhat, ami szakmai programként is elfogadható, értelmezhető.
1.3. pont: az azonosító rögzítése, ugyanis a program nem hozza elő a kkk-ból
A résszakmáknak nincsen külön azonosítója. Az illetésekkel egyeztetést folytatunk arról, hogy a részszakmák esetében használhatók-e az alapszakmák azonosítói. Miután ez a kérdés tisztázódott, tudjuk feltölteni mind az f-KRÉTÁ-ba, mind pedig a FAR-ba a szakmák azonosítóit. Addig javasoljuk, hogy a képzési programot word formátumban generálja, és rögzítse mind a címlapon, mind pedig az 1.3.2.4. alfejezetében leírt módon összerendelte.. pontban a szakma azonosítóját.
Tanuló kiiratkozása
A képzés névsorában ki kell jelölni a tanulót a neve előtt található jelölőnégyzet segítségével. Majd a lista alatt található státuszállítás gombra kattintva a résztvevő státuszát felfüggesztettre kell állítani.
Miért nem tudok adat szolgáltatni a FAR rendszerbe, miközben az adatkapcsolatom aktív?
A résztvevőknek a következő adatainak muszáj meglennie adatszolgáltatáshoz:
- viseltnév
- születési név
- anyja neve
- születési hely
- születési dátum
- születési ország
- email cím
- legmagasabb iskolai végzettség.
Ha ezek egyike nincs megadva, akkor nem lehet adatszolgáltatni.
Lehet-e Haladási naplót generálni a rendszerben?
Egyelőre nincs ilyen lehetőség, hogy egy dokumentumra képzés és tematika adatokat is generáljon a rendszer egyszerre, de már fejlesztési javaslatként felvettük. Amíg elkészül az említett új funkció, addig azt javaslojuk, hogy ebben a Haladási naplóban a képzésre vonatkozó adatokat kézzel tölsék ki; illetve a Tematikára vonatkozó adatok úgy fognak megjelenni, ha 1 sort hagynak a táblázatban és erre a sorra a "tananyagegysegek" könyvjelzőt hozzáadják. A dokumentum Adatforrásának a "Képzási program és tematika adatai"-t kell választani.
A könyvjelzők használatához az alábbi linken kaphat segítséget: