Oldalfa

Összehasonlított verziók

Kulcs

  • Beillesztett sor.
  • Törölt sor.
  • Formázás megváltoztatva.

Az alábbiakban bemutatjuk, hogy a A TESZEK modulban a megfelelő jogosultsággal rendelkező alkalmazott hogyan tud 'Információkérés' esetet kezelni a felületen.

'Információkérés' folyamatleírás intézményeknek

'Információkérés' folyamatleírás fenntartóknak

A funkció használata:

Be kell jelentkezni a modulba az információkérés rögzítésére jogosult felhasználóval az intézmény vagy fenntartó (melynél fennáll az információkéréshez tartozó kérdés, kérés) rendszerébe (jelen példában ez a Tatabányai Tankerületi Központ).
A képernyő bal oldali menüsávjában az Esetkezelés feliratra kattintva a jobb oldali munkafelületen jelenik meg az Esetek áttekintésének menüpontja.

Image Removed

A tovább fejlesztések során az információkérés esethez kapcsolódóan az alábbi kiegészítések kerültek átvezetésre az áttekintő képernyőn:

  • A képernyő táblázatában megjelenik az új Munkafolyamat kategóriája elnevezésű oszlop, mely a BEÁLLÍTÁS Image Removed funkciógombra kattintva megjelenő képernyőn is bekerült a megjeleníthető oszlopok közé, valamint az EXPORTÁLÁS Image Removed funkciógombon keresztül a lekérdezendő fájl-ban is szerepeltethető.
Megjegyzés

Az eseteket ún. kategóriával vannak megjelölve, ami az eset mögötti munkafolyamat tulajdonsága. A kategóriára történő szűréssel egyszerűen leszűrhetők az információkérés kategóriájú esetek.

• A KERESÉS Image Removed funkciógombra kattintva megjelenő Keresési feltételek című képernyőn elérhető összetett kereső keresési feltételeivel lehetőség van régióra, státuszra, időintervallumra, fenntartóra, intézményre és címkére történő szűrésre is.

Image Removed

Tipp

A részletes keresési feltételeket névvel ellátottan el lehet menteni és később vissza lehet tölteni, gyorsítva ezzel az esetek áttekintését.

Az információkérés folyamatot vagy intézmény, vagy fenntartó indítja el (felteszi a kérdést), melyre a KK reagál (megválaszolja a kérdést).

Figyelem

 Ha intézmény indítja az információkérést, akkor a fenntartó nem vesz részt a folyamatban, nem értesül az információkérésről.

Az információkérés új esetének felvitelére az esetek táblázata felett elhelyezkedő HOZZÁADÁS Image Removed funkciógombra kattintás által megjelenő képernyőn keresztül van lehetőség.

Először az esethez tartozó információkérés munkafolyamatot kell kiválasztani, majd utána lehet a konkrét esetet létrehozni. A funkciógombra kattintva megjelenik a Munkafolyamat kiválasztása című képernyő.

Image Removed

A mezők kitöltését követően, majd a MEHET Image Removed funkciógombra kattintva folytatható az eset rögzítése.

Image Removed

Megjelenik az Eset létrehozása című képernyő, melyen a konkrét új információkérés eset hozható létre.

Image Removed

A képernyőn alapesetben az Alapadatok fül az aktív, melyen lekerültek az eszközzel kapcsolatos, valamint a helyszínre vonatkozó információk, és felkerültek az alábbiak, melyek az eset rögzítő képernyőjén inaktívan jelennek meg:
• a címkék,
• a hozzászólás történet és
• az információkérésre adott válasz.

Az Eset leírása mezőben meg kell adni az információkérés esetének leírását, majd a képernyő jobb felső részén lévő MENTÉS Image Removed funkciógombra kattintva menthető el az adott eset.

Image Removed

Információkérés rögzítője elindítja a kérést a KK felé

Az adott információkérés eset elindítható a KK felé, melyről a KK megfelelő jogosultságú felhasználói e-mail értesítést kapnak.

Illetékes (KK-s) munkatárs magához veszi az információkérést és egyeztet

Ennek a lépésnek a végrehajtásához az illetékes (KK-s) munkatársnak (aki rendelkezik a megfelelő információkérés menedzser jogosultsággal) kell bejelentkeznie a Neptun KRÉTA TESZEK rendszermodulba a KK adatbázisába.
A képernyő bal oldali menüsávjában az Esetkezelés feliratra kattintva a jobb oldali munkafelületen megjelenik az Esetek áttekintésének menüpontja, ahol a táblázatban meg kell keresni az információkéréshez tartozó esetet (jelen példában ez a táblázat első sorában jelenik meg, de a táblázaton végrehajtható szűrések segítségével is megkereshető), melynek sorára kattintva, majd a táblázat felett jobb oldalon a SZEKESZTÉS Image Removed funkciógombra kattintva megnyitható az eset szerkesztő képernyője.

Image Removed

Image Removed

A szerkesztő képernyőn az esetet először a képernyő jobb felső részén található ESET ÁTVÉTELE Image Removed funkciógombra kattintva át kell venni, mellyel az adott eset felelősévé válik az adott felhasználó, a KK-s információkérés menedzser.

Az eset átvételéről megerősítő üzenet jelenik meg, melyen az IGEN Image Removed funkciógombra kattintva erősíthető meg az eset átvétele

Az eset átvétele után az információkérés esetek címkékkel (tag-ekkel) láthatók el, melyre a Címkék szerkesztése funkciógombon keresztül van lehetőség.

Image Removed

A funkciógombra kattintva megjelenik a Címkék szerkesztése képernyő.

Image Removed

A négyzetes részben lévő címkék között a címkehalmazban rögzített (előzőekben kifejtett Címkék menüpontban), és aktuálisan aktív címkék jelennek meg.

Az eset címkéit szerkesztheti (elhelyezheti):

o az információkérés felelőse, ha KK-s munkatárs, amíg az információkérés nincs lezárva, valamint
o az információkérés kezelésére jogosult KK-s munkatársak közül bárki, az információkérés lezárását követően.

Megjegyzés

Ez esetben lehetőség van új címke megjelenése esetén besorolni a már lezárt eseteket.

• Címke a címke neve melletti jelölőnégyzet kipipálásával (a négyzetbe kattintva), majd a képernyő mentésével adható az információkérés esethez.
• Címkét törölni a Címkék szerkesztése képernyőn (pipát kivenni a kipipált négyzetéből, majd úgy elmenteni a képernyőt), vagy a címke melletti „x” gombbal lehet.

Image Removed

Az információkérés esetének átvétele után megkezdődik annak feldolgozása, egyeztetése.

Az egyeztetés történhet:

  • a rendszeren belül az eset hozzászólás történetében,
  • a rendszeren belül az eseten feladat kiosztásával (a már megszokott módon),
  • a rendszeren kívül.

A három egyeztetés közül az alábbiakban a hozzászólás történetben történő rendszeren belüli egyeztetés kerül kifejtésre.

A hozzászólás rész (Fórum című része a képernyőnek) egyfajta kommunikációs, kollaborációs felületként szolgál.

Image Removed

Bárki, aki jogosult az információkérés megtekintésére, tehet bejegyzéseket (hozzászólásokat) az információkéréshez. A hozzászólás alapértelmezés szerint publikus lesz, a központi Információkérés menedzser tudja átállítani a bejegyzést nem publikusra.

Le nem zárt információkérés esethez új bejegyzés rögzíthető a HOZZÁSZÓLÁS HOZZÁADÁSA Image Removed funkciógombra kattintva megjelenő Hozzászólás hozzáadása című képernyőn.

Image Removed

Figyelem

Meglévő hozzászólás nem szerkeszthető és nem törölhető!

A Fórum részben időrendben csökkenő sorrendben jelennek meg a bejegyzések.

Image Removed

A hozzászólások történetét a rendszer automatikusan kezeli. Az egyes hozzászólásokhoz kapcsolódóan automatikusan megjelenik

  • egy ikon a bejegyző felhasználó nevének kezdőbetűivel,
  • a bejegyző felhasználó e-mail címe,
  • a bejegyzés ideje (dátum és idő formátumban),
  • publikus-e vagy privát a bejegyzés,
Megjegyzés

Az információkérés indítójának csak a publikus bejegyzések jelennek meg.

  • a bejegyzés szövege.

A legutolsó 5 hozzászólás jelenik meg a Fórum részben. Ha ennél több hozzászólás van, akkor egy betöltő jelzi a továbbiak betölthetőségét, melyre kattintásra betölti a további hozzászólásokat.

  • A hozzászólások függőlegesen görgethetők.

A Fórum rész KERESÉS Image Removed funkciógombjára kattintva lehetőség van a hozzászólásokban keresni a megjelenő Keresés című képernyőn.

Image Removed

A képernyőn az alábbi szempontok szerint kezdeményezhető a keresés:

  • a bejegyzés ideje szerint dátum intervallumra szűrve,
  • a bejegyzés szerzőjére vonatkozóan megadható keresés a névre vagy e-mail címre vonatkozóan,
Információ
  • Ékezetek, kis- és nagybetűk nem kerülnek megkülönböztetésre.
  • Szótöredékek csak szó elejéről értelmezhetők a keresésben.
  • a bejegyzés tartalmára vonatkozóan beírt szöveget tartalmazzon,
Információ
  • Ékezetek, kis- és nagybetűk nem kerülnek megkülönböztetésre.
  • Szótöredékek csak szó elejéről értelmezhetők a keresésben.
  • Ha több feltétel együttesen kerül beállításra, akkor ÉS kapcsolat érvényesül a kereséskor.
  • A keresési feltétel(ek) megadását követően a KERESÉS Image Removed funkciógombra kattintva indítható el a bejegyzések (hozzászólások) közötti keresés.

Az egyeztetést követően az eset Válasz mezőjében meg kell adni az adott információkérés esethez tartozó, megfogalmazásra került választ. 

Figyelem

Ez az előfeltétele az eset lezárhatóságának!

Image Removed

Az információkérést a válasz megfogalmazása után az eset felelőse (KK-s munkatárs) csak lezárhatja, mely az eset szerkesztő képernyőjének LEZÁR Image Removed funkciógombjára kattintva lehetséges.

Image Removed

  • A funkciógombra kattintva a lezárást megerősítő üzenet jelenik meg, melyen az IGEN Image Removed funkciógombra kattintva erősíthető meg az eset lezárása.

A lezárásról a rendszer automatikusan e-mail értesítést küld az információkérés indítójának.

FigyelemA lezárás után az információkérés esete nem szerkeszthető, kivéve a címkéket.

TESZEK rendszer Esetkezelés menüpontja kiegészült egy új információkérés funkcióval, melynek hivatalos megnevezése: RRF-1.2.1 Ügyfélszolgálati felület

Az információkérés egy általános célú kommunikációs csatorna, ahol az intézmények (és a fenntartók) feltehetik kérdéseiket a Klebelsberg Központ felé.

A feltett kérdésekre a Klebelsberg Központ munkatársai a TESZEK rendszeren belül tudnak válaszolni. Ilyen esetekben az e-mail kommunikációt teljesen ki tudja váltani ez az új információkérés funkció.

Az alábbiakban bemutatjuk, hogy a TESZEK modulban a megfelelő jogosultsággal rendelkező alkalmazott hogyan tud 'Információkérés' esetet kezelni a felületen.