Az oviKRÉTA rendszermodulban elérhetővé vált az orvosi igazolások automatikus átvétele.
Ellenőrizzék az igazolásban szereplő adatokat, amennyiben rendben találják, kérjük a jelenléti ív felületén állítsák az igazolás típusát „Igazolt orvosi” (IO) státuszba a mulasztott napokon.
Szükséges-e továbbra is a papíralapú igazolás?
Nem. A háziorvos, gyermekorvos által rögzített és a köznevelési intézménynek megküldött elektronikus orvosi igazolást a távolmaradás hiteles igazolásának kell tekinteni, további papír alapú igazolás beküldése ebben az esetben nem szükséges.
Előfordulhat, hogy a jövőben mégis érkezik az óvoda felé papírlapú igazolás?
Alapesetben nem, de felhívom figyelmét, hogy rendkívüli esetben természetesen előfordulhat, hogy az orvos papír alapú igazolást állít ki, például külföldi orvosi kezelés miatt vagy TAJ szám hiányában, stb.
Pedagógusok hol érik el az igazolásokat?
Az EESZT által továbbított igazolások - amennyiben az orvos elektronikus igazolást küld az oviKRÉTA rendszermodulba - úgy az érintett gyermek Jelenléti ív dokumentumok sorába, illetve a illetve a gyermek „Egyéb csatolt iratok” almenüpontjába automatikusan betöltésre kerülnek.. A
A dokumentumtár "igazolások" dokumentumkategóriában szintén elérhetők lesznek a dokumentumok.
Milyen feladatai vannak a Szülőnek?
A szülőnek alapesetben nincs feladata.
- Amennyiben a gyermeket ellátó, igazolást kiállító orvos a saját orvosi informatikai rendszerében tölti ki és állítja elő az igazolást, úgy a szülőnek már nincs feladata. A fejlesztés tehermentesíti a szülőket a papírlapú igazolás feltöltése és esetlegesen a személyes kézbesítése alól.
- Amennyiben az orvos a papíralapú formában állítja ki az igazolást, úgy a korábbi megszokott módon, személyesen eljuttatva adja át a szülő a gyermek igazolását az óvoda részére.
Az igazoláson kívül egyéb egészségügyi adat is átkerül az
iskoláhozóvodához?
Nem. A gyermek egészségügyi adatai nem kerülnek át a tanulmányi rendszerbe, csak a hiányzásról kiállított igazolás az alábbi adattartalommal:
Az igazolásnak vannak kötelező tartalmi elemei, melyek közül a két legfontosabb a gyermek TAJ száma és születési ideje, figyelemmel arra, hogy ezen két adat alapján fogja a KRÉTA rendszer beazonosítani a köznevelési vagy szakképző intézményt is, ahova az igazolást továbbítani szükséges.
Az előzőek mellett az igazolás még tartalmazza az alábbi adatokat:
- az igazolt időszak kezdő és befejező dátumát,
- a kiállítás időpontját,
- az igazolást kiállító egészségügyi szolgáltató azonosító adatait:
- intézmény NNGYK azonosító/megnevezés,
- szervezeti egység NNGYK azonosító/megnevezés,
- testnevelés óra foglalkozás alóli felmentés időszaka, amennyiben releváns
- az igazolást kiállító orvos azonosítóját (pecsétszámát és nevét), kapcsolattartási adatait,
- az egészségügyi ellátás EESZT-be is beküldött naplósorszámát
Mi alapján azonosítja és kapcsolja össze az EESZT és az oviKRÉTA az igazolást és a gyermeket?
A két rendszer összekapcsolása a TAJ szám alapján történik. Nem kell hozzá sem ügyfélkapu, sem más azonosítási eljárás, az azonban szükséges, hogy a gyermek TAJ száma az oviKRÉTA rendszerben rögzítve legyen.