A Klebelsberg Központ (továbbiakban KK) a TESZEK rendszerhez megfogalmazott esetkezelés kiterjesztési, továbbfejlesztési célú üzleti igényei alapján a TESZEK eszköz orientált folyamatkezelési logikáját módosította, kibővítette egy általánosabb célú folyamatkezelési megoldássá, amely egyfajta kommunikációs, kollaborációs felületként szolgál.A rendszer Esetkezelés menüpontja kiegészült egy új információkérés funkcióval, melynek hivatalos megnevezése: RRF-1.2.1 Ügyfélszolgálati felület
Az információkérés egy általános célú kommunikációs csatorna, ahol a fenntartók (és az intézmények) feltehetik kérdéseiket a Klebelsberg Központ felé bármilyen témában általános célú egyeztetés, információkérés, segítség kérés terén.
A feltett kérdésekre a Klebelsberg Központ munkatársai a TESZEK rendszeren belül tudnak válaszolni. A folyamatkezelés továbbfejlesztésének legfontosabb eredménye az e-mail-ben történő intézmény/fenntartó és a KK közötti kommunikáció csökkenése, ideális esetben annak teljes kiváltása.A TESZEK folyamatkezelési megoldásának továbbfejlesztésével az alábbi integrációkat hajtotta végre (röviden leírva, bővebben a későbbi fejezetekben lesznek olvashatók), melyekhez kapcsolódó üzleti igények a KK-val történt egyeztetések során fogalmazódtak meg:
- Eszköz nélküli eset indítható általános célú információkérés, segítségkérés céljából, melyek információkérés kategóriájú eseteknek (röviden információkérésnek) nevezhetők.
- Intézmény vagy fenntartó indíthat információkérés eseteket, melyekkel kapcsolatos ügyintézést és az elindított folyamat végrehajtását a KK végezheti.
- Ha intézmény indítja az információkérést, akkor a fenntartója nem vesz részt a folyamatban, nem értesül az információkérésről.
- Az információkérések kezelésére intézményi, fenntartói és KK oldalon új szerepkörök bevezetése történt meg (egy munkatárs továbbra is betölthet többféle szerepkört), mely lehetőséget ad az esetek láthatóságának kontrollálására.
Új szerepkörök:
- Teszek központi címkefelhő menedzser (KK-s) szerepkör, mellyel rendelkező felhasználó jogosult az információkéréshez kapcsolódó címkék halmazának karbantartásához (Admin menüpont új Címkék menüpontjában).
- Információkérés menedzser (KK-s) szerepkör, mellyel rendelkező felhasználó karbantarthatja a KK-hoz tartozó információkéréssel kapcsolatos eseteket.
Címkékkel (tag-ekkel) láthatók el az információkérés esetek, melyekhez kapcsolódó címkéket címkehalmazból (ennek új menüpontjáról a későbbiekben lehet olvasni) helyezheti el az információkérés felelőse (KK-s munkatárs).
Megjegyzés |
---|
Az eseten bármennyi címke elhelyezhető, melyek kereshetők (az esetkezelés összetett keresésénél) és bármikor módosíthatók az eset lezárását követően is. |
Az információkérést válasz megfogalmazása után Az információkérést - a válasz megfogalmazása után - az eset felelőse (KK-s munkatárs) jogosult lezárni, melyről automatikus értesítés kerül kiküldésre.
Hozzászólás rögzíthető az információkérés eseten, melynek történetét a rendszer automatikusan kezeli.
Az információkérések házon belüli egyeztetésének kezelésére alkalmazható az eset folyamat végrehajtása során is elérhető feladatkezelési funkció, valamint a hozzászólások lehetősége.
Az információkérések exportálásával a TESZEK lehetővé tette az esetkezelésben régióra, státuszra, időintervallumra, fenntartóra, intézményre és címkére történő szűrést.
Új címkék menüpont
A rendszermodulban Teszek központi címkefelhő menedzser jogosultsággal rendelkező felhasználó számára a KK-ba bejelentkezve megjelenik az Admin menüponton belül a Címkék elnevezésű új menüpont.
A modul képernyőjének bal oldali menüsávjában a Címkék feliratra kattintva a jobb oldali munkafelületen jelenik meg a Címkék menüpontja, melyben a címkék tarthatók karban. A Címkék képernyő cím alatt láthatóak a táblázatban a címkék, valamint a táblázat felett bal és jobb oldalon megjelennek a címkékhez tartozó funkciók funkciógombjai.
A címkéket tartalmazó táblázatban alapesetben csak az aktív címkék jelennek meg. Ezt jelöli a táblázat felett bal oldalon látható Csak aktív jelölőnégyzet, mely alapesetben ki van pipálva. A négyzetbe kattintva a felhasználó kiveheti a pipát, vagy újra kipipálhatja a mezőt.
Megjegyzés |
---|
Ha a Csak aktív mező ki van pipálva, akkor a címkék táblázatában csak azok a címkék jelennek meg, melyek aktívak Ha a Csak aktív mező nincs kipipálva, akkor a táblázatban az aktív és inaktív címkék is megjelennek . |
A táblázatban a felhasználó meghatározhatja, hogy mely oszlopokat szeretné megjeleníteni, illetve mely oszlopokat nem szeretné látni az oszlopok között. A megjeleníthető oszlopok kiválasztására a táblázat felett jobb oldalon a BEÁLLÍTÁS funkciógombra kattintva megjelenő képernyőn van lehetőség.
A megjelenő képernyőn az alábbi oszlopnevek mellett pipálható ki, hogy megjelenjen-e az adott oszlop a táblázatban, vagy sem.
- Név
- Aktív
- Leírás
A Táblázatos nézet oszlopai képernyőn megjelenő funkciógombok és jelölőnégyzetek:
Az Összes oszlop kijelölése checkboxba kattintva mindegyik oszlop kiválasztásra kerül. Ha a kipipált checkboxba kattint a felhasználó (kiveszi belőle a pipát), akkor azok a kijelölések, melyek az Összes oszlop kijelölése jelölőnégyzetbe kattintva jelentek meg újonnan, azok eltűnnek.
• A MÉGSE vagy a KILÉPÉS funkciógombokra kattintva a Táblázatos nézet oszlopai című képernyőn elvégzett módosítások elmentése nélkül lehet visszalépni a Címkék képernyőre.
• A felhasználó az ALKALMAZ funkciógombbal erősítheti meg a választását, mely visszanavigál a Címkék képernyőre, ahol csak a kiválasztott oszlopok jelennek meg.
A címkéket tartalmazó táblázat lapozható, az oszlopok szűrhetők (oszlopnevek alatti részekben), valamint a Név oszlopnévre kattintva a táblázat sorai rendezhetők az adott oszlop celláinak értékei szerint növekvő vagy csökkenő sorrendbe. Így a felhasználó rendezheti a címkék nevei szerint alfanumerikusan növekvő sorrendben a táblázatot.
A címkék táblázata felett látható jobb oldalon az EXPORTÁLÁS funkciógomb, melyen keresztül lehetőség van a címkék adatainak exportálására.
A funkciógombra kattintva felugró Export című képernyőn található funkciók és mezők:
• A MÉGSE vagy KILÉPÉS funkcióval a rendszer exportálás nélkül visszanavigál a Címkék képernyőre.A Fájl formátuma mezőnél a felhasználó kiválaszthatja, hogy a címkéket Excel (a mező melletti részbe kattintva, ) vagy CSV (a mező melletti részbe kattintva, ) formátumú fájlba exportálná-e.
A fájlban megjelenítendő oszlopok kiválasztására a bekeretezett rész szolgál, melyben ugyan azok az opciók jelennek meg, mint a Címkék menüpont BEÁLLÍTÁS funkciógombjára kattintva megjelenő képernyőn.
Megjegyzés |
---|
Az Összes oszlop kijelölése checkboxba kattintva mindegyik oszlop kiválasztásra kerül. Ha a kipipált checkboxba kattint a felhasználó (kiveszi belőle a pipát), akkor azok a kijelölések, melyek az Összes oszlop kijelölése jelölőnégyzetbe kattintva jelentek meg újonnan, azok eltűnnek. |
A fájl formátumának kiválasztása után az EXPORT funkciógomb aktívvá válik, melyre kattintva letölthető az adott fájl.
.