A középfokú intézménybe történő beiratkozás e-Ügyintézésen belüli adminisztrálásának az előfeltétele, hogy az intézményi rendszerben a következő tanévre beiratkozott tanulók adatai a KRÉTA Adminisztrációs moduljában a KIFIR-import menüpontban importálásra kerüljenek:
Az importálás során megnyíló ellenőrző ablakban célszerű ellenőrizni az importálandó adatokat:
Az e-Ügyintézési modul intézményi felületén a Folyamatban lévő ügyek-nyitóoldalon találjuk meg a szülők / törvényes képviselők által online benyújtott beiratkozási kérelmeket, amelyeket egyesével kiválasztva Teendők-fülön végezzük el azokat a résztevékenységeket, amelyek a beiratkozáshoz szükségesek.
(Az ügyirat megnyitása az ügyiratszámot tartalmazzó sorra rákattintva végezhető el)
Amikor végeztünk a résztevékenység elvégzésével a résztevékenység sorának végén található jelölőnégyzetet bepipáljuk. A résztevékenységek elvégzése több munkamenetben is elvégezhető, de a munkamenet(ek) végén ne felejtsük el a - gombra kattintva a rögzített adatainkat elmenteni:
A feladat-listában található linkekre kattintva, közvetlenül a KRÉTA-rendszer azon felületeire juthatunk, ahol az adott a középfokú beiratkozáshoz szükséges résztevékenységet tudjuk elvégezni. A KIR-rendszerben történő adatrögzítéshez a link a KIR-rendszer belépő oldalára navigál.
A beiratkozással kapcsolatos összes teendőnk elvégzését követően a Határozat-fülön tudjuk a beiratkozási kérelmet lezárni a kérelem elfogadásával vagy elutasításával.
A döntésünket meghozva a - gombra kattintva tudjuk véglegesíteni a beiratkozási folyamatot határozat meghozatalával. Amennyiben a - gombra kattintunk, akkor a döntést követően már nincs lehetőségünk további dokumentumot csatolni az ügyirathoz és a beiratkozási ügy lezárul, a továbbiakban a kezdőképernyő Folyamatban lévő ügyek- táblázatban az adott beiratkozási ügy csak abban az esetben fog megjelenni, ha bejelöljük, hogy a Lezárt ügyek is jelenjenek meg a táblázatban:
...
Bevezető
A KRÉTA rendszer e-Ügyintézés modul Beiratkozás Középfokú Intézménybe (BKI) folyamat döntés/határozathozatal adminisztrációját az alábbiak figyelembe vételével végezzék.
BKI Kérelem kiválasztása
Az alábbi képernyő szerint a “Folymatban lévő ügyek” menüpontban kiválasztjuk a BKI kérelmet.
BKI Kérelem határozathozatal
A kérelem megnyitása után az ügyhöz tartozó „Határozat” TAB-on az alábbi képernyők szerint végighaladva és a mezőket kitöltve meghozzuk a “Döntés”-t.
Teendők kezelése
A Döntés meghozatala után lehet átmenni a „Teendők” TAB-ra az alábbi képernyő szerint, és amennyiben szükséges, ott lehet további feladatokat (teendőket) kiosztani.
A “Tanulói jogviszony létrehozása KRÉTA-ban” feladatot a rendszer elvégzi és automatikusan “Kész”-re állítja azt. Ezt a teendőt csak abban az esetben kell elvégezni és készre jelenteni manuálisan, ha a döntéshozatalt követően nem látjuk a hozzá tartozó “Kész” négyzetben a pipát.