Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

Gyógytestnevelés

A gyógytestnevelés egy speciális gondozási folyamat, - azon tanulók számára, - akiknek betegségük vagy funkcionális elváltozásuk miatt sajátos, állapotukat figyelembe vevő, külön órakeretben történő foglalkozásokra van szükségük. Az orvos dönt a gyógytestnevelés csoportbeosztásról, annak mértékéről és idejéről.
A gyógytestnevelések kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Gyógytestnevelést a védőnő, az iskolaorvosi és az iskola-egészségügyi asszisztens szerepkörrel rendelkező felhasználók hozhatnak létre, ők szerkeszthetik és törölhetik is őket.

Gyógytestnevelésre jellemzően kétfajta módon kerülhet egy diák:

1. A diák szakorvostól, háziorvostól hoz leletet, valamilyen betegségéről, és kéri a gyógytestnevelésre utalását az iskolaorvostól. Ilyenkor a fent említett Gyógytestnevelés menüben érdemes új gyógytestnevelést létrehozni.

2. Az orvosi szűrések során talált elváltozások alapján sorolhatja különböző gyógytestnevelési kategóriába az orvos a diákot.

Az orvosi szűrések alkalmával fontos az orvos számára, hogy könnyen lássa a programban, ha az adott diák gyógytestnevelésre már be lett osztva az előző években, ill. hogy a szűrés során is kezdeményezhesse a gyógytestnevelésre utalást, vagy annak megszüntetését.

A Szűrés menü mozgás-szervrendszer lapján a gyógytestnevelésre utalva jelölőnégyzettel jelezzük, ha a diák gyógytestnevelésre már beosztott.

  • Az orvosi szűrés során, ha a gyógytestnevelésre utalva jelölőnégyzetet bepipálja az orvos, akkor a szűrés mentése után rákérdez a program, hogy „Kívánja most gyógytestnevelésre besorolni? Igen – Nem” Az Igen választása esetén a gyógytestnevelés menüpont nyílik meg a Tanulóhoz.
  • Amennyiben a szűrés során úgy látja az orvos, hogy meg lehet szüntetni a gyógytestnevelést, akkor a szűrés felületről be lehet fejezni. A gyógytestnevelésre utalva pipát, ha kiveszi az orvos a szűrés menüben, akkor a gyógytestnevelés befejezése időponthoz a rendszer menti az aktuális szűrés dátumát.

Kapcsolódó funkciók:

● A tanuló gyógytestnevelései kinyomtathatók, gondviselőnek küldhetők, ill. excelbe exportálhatók a Gyógytestnevelés menüből.

  • A kiválasztott vagy a leválogatott tanulók megadott időszakban kezdett gyógytestneveléseiről excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Gondozás tevékenység funkcióval.



  • A Lekérdezések/Gyógytestnevelés lekérdezés menüpontban a gyógytestnevelések több tanulóra, több szempont szerint szűrve lekérdezhetők, nyomtathatók, ill. excelbe exportálhatók. Ebből a menüpontból lehetőség van a gyógytestnevelések lezárására is.

Hozott leletek

Tanuló által hozott dokumentumok „tanulói dokumentumtárba” feltölthetők és visszakereshetők. Mivel ezek a legtöbb esetben leletek, a feltöltés során nem csak a dokumentum típusát, hanem szakrendelést is megadhatunk a feltöltött állományhoz. A megjegyzés rovat nem kötelező, de a lelet lényege összefoglalható, így később dokumentum letöltés nélkül is látható, hogy miről volt benne szó.
A hozott leletek kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Hozott leletet a védőnő, az iskolaorvos, az iskola-egészségügyi asszisztens és az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörrel rendelkező felhasználók hozhatnak létre, és ők is szerkeszthetik. Hozott leleteket védőnő és iskolaorvos törölhet.

Védőoltás (egyéni oltás)

A Tanuló iskolán kívül, korábban kapott védőoltásainak, illetve a Tanuló számára az iskolai kampányoltások keretében beadott oltások karbantartására (lekérdezés, felvitel, módosítás, törlés) szolgáló funkció.
A védőoltások kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Ezt a menüt akkor célszerű használni, ha nem osztályszintű, hanem korcsoport szerinti iskolai kampányoltást végzünk. A védőoltást rögzítheti az iskolaorvos vagy a védőnő.
A védőoltások esetében az alábbi információkat lehet / szükséges megadni. A legtöbb itt megadott adatot EESZT-be is küldi a rendszer.

● Korábbi / iskolán kívüli oltás: ha nincs bejelölve, az oltást EESZT-be is küldeni kell
● Oltás időpontja: az a pontos időpont, amikor az oltást a tanuló megkapta
● Oltóanyag kategória és oltóanyag típus (a listából kiválasztható oltóanyag típusokat a Szerviz menüben az iskola-egészségügyi koordinátor szerepkörű felhasználó tartja karban)
● Oltóanyag száma
● Beadás helye
● Beadás módja
● Megjegyzés

Ha az iskola-egészségügyi személyzet az oltás regisztrálását megelőzően bővített értesítést küldött a tanuló gondviselőinek az adott oltóanyagra, és ha erre az értesítésre érkezett válasz is (pl. tudomásul vétel, EÜ. okból nem kaphat oltást, nem kéri az oltást, stb.), akkor a válasz a védőoltás létrehozása során megjelenik a felületen. A gondviselők értesítéséről bővebben a Gondviselők tájékoztatása fejezetben olvashat.

Iskolaorvos által regisztrált oltások EESZT folyamata

Amennyiben az iskolaorvos hozza létre/szerkeszti/törli az oltást IER-ben, akkor

● ha a létrehozás/szerkesztés/törlés pillanatában be van jelentkezve EESZT-be, akkor az oltásból generált EESZT eKatalógus és eProfil bejegyzések automatikusan küldésre kerülnek az EESZT-be
● ha a létrehozás/szerkesztés/törlés pillanatában nincs bejelentkezve EESZT-be, akkor az oltásból generált EESZT eKatalógus és eProfil bejegyzéseket az EESZT-be való bejelentkezés után, a beküldendő elemek listájából tudja beküldeni,

Iskolaorvos által létrehozott ( nem iskolán kívüli) védőoltásokat védőnő nem szerkeszthet / nem törölhet.

Védőnő által regisztrált oltások EESZT folyamata

Oltás átadása iskolaorvosnak Amennyiben a védőnő rögzít egy (nem iskolán kívüli) oltást , akkor azt az orvos számára át kell adni EESZT beküldésre az „Átadás orvosnak” gomb használatával.

Az orvosnak történő átadás során az alábbi üzenet fog megjelenni.

1. Védőnő által rögzített oltások EESZT bejegyzéseinek orvosi jóváhagyása és elutasítása

A védőoltáshoz tartozó eKatalógus és eProfil bejegyzés, az oltás átadása után, a tanuló osztályához tartozó orvos jóváhagyásra váró EESZT bejegyzései közt megjelenik. A jóváhagyásra váró bejegyzések listáját az iskolaorvos a narancssárga számra kattintva nyithatja meg. Az átadott védőoltásokat a védőnő nem szerkesztheti.

Az iskolaorvos a jóváhagyandó elemek listájában elutasíthatja, vagy jóváhagyhatja az EESZT bejegyzéseket. Jóváhagyás csak akkor lehetséges, ha az iskolaorvos előzetesen sikeresen bejelentkezett EESZT-be.
Jóváhagyáshoz vagy elutasításhoz először az iskolaorvos kiválasztja a megfelelő sorokat a bal oldali oszlopban (a rózsaszín cellába kattint, mely zöldre változik). Amennyiben az összes elemet egyszerre szeretné kiválasztani, használhatja a „MIND OK” gombot.

Ahhoz, hogy az iskolaorvos jóváhagyja a kijelölt elemeket, a „JÓVÁHAGYÁS ÉS BEKÜLDÉS” gombot kell megnyomnia. Ezután az alábbi ablakban megerősíti a szándékát.

Beküldés után a beküldött oltásokat az EESZT Kommunikáció menüpontban, vagy a tanuló védőoltásainál lehet ellenőrizni. A helyesen beküldött EESZT bejegyzések státusza „Beküldött - visszaigazolt”.

Az EESZT státuszokról részletesen az Első lépések fejezet, Az EESZT kapcsolatról alfejezetének, EESZT bejegyzések státuszának ellenőrzése bekezdésében olvashat.

Ha az iskolaorvos nem jóváhagyni, hanem elutasítani szeretné a kijelölt EESZT bejegyzéseket, akkor ezt az „Elutasítás” gombbal teheti meg. Az így elutasított védőoltások EESZT státusza „Orvos által visszautasított” lesz. A visszautasított oltásokat a védőnő újra szerkesztheti és törölheti.

EESZT-be jelentett oltások szerkesztése és törlése

A sikeresen beküldött védőoltásokat az iskolaorvos továbbra is szerkesztheti és törölheti az adott tanéven belül, de minden módosításról és törlésről az adattartalom-változásnak megfelelő EESZT bejegyzés is automatikusan generálódik, melyet az EESZT-be bejelentkezve tud beküldeni.
Az így beküldött oltás adatmódosítások külön verziószámot kapnak az EESZT-ben. A beküldött védőoltásokat a Tanulók menü Adatlekérdezés almenüjében (sárga gomb) tudjuk lekérdezni az EESZT eProfil adatblokkjából, ill. megtekinthetjük a hozzá kapcsolódó Eseménykatalógus bejegyzést is. (lásd Adatlekérdezés c. fejeze
Kapcsolódó funkciók
Természetesen azok az iskolai kampányoltások is megjelennek a Tanuló védőoltásai között, amelyeket a Védőoltások fő menüben, a csoportos (tömeges) oltások hatékony adminisztrációjára szolgáló Védőoltás- osztály felületen adminisztrálnak.
Az osztályszintű oltások rögzítésére a Védőoltás osztály menü alkalmas, melyet a későbbiekben mutatunk be a Védőoltások c. fejezetben

A Tanuló IER-be felvitt védőoltásairól Oltási kiskönyv nyomtatható és gondviselőnek is elküldhető.

Tanácsadás és Fogadóóra

A tanácsadások és a fogadóórák kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombokra kattintva lehet elérni:

A tanulóhoz kapcsolódóan a tanácsadás illetve a fogadóóra témája, leírása bizalmas adat, azt csak a ta nácsadást végző, (orvos, vagy védőnő) láthatja, kezelheti (szerkesztheti és törölheti)
Tanácsadások és fogadóórák az alábbi esetekben rögzítendők:


Tanácsadás:

Amikor a tanuló egyéni problémájával keresi fel a védőnőt, vagy a védőnő által biztosított tanácsadás időben vagy bármikor (rendkívüli tanácsadás), akkor ezt a tanácsadási tevékenységet is adminisztráljuk: meg tudjuk adni annak dátumát, hosszát, témáját és a tanácsadás konkrét leírását, illetve vissza is tudjuk rendelni egy adott dátumra a tanulót (pl. döntési szituációba állítjuk és gondolkodási időt adunk).

Fogadóóra:

Amikor a tanuló hozzátartozója, törvényes képviselője, tanára, kéri a védőnő segítségét, akkor pedig fogadóóra alkalmával (akár az előre meghirdetett időpontban, akár rendkívüli fogadóóra keretében történik) a tevékenység. A modul biztosítja annak adminisztrációját, dátum, hossza, megjelent személy, téma, leírás, visszarendelés dátuma adatokkal.

A tanácsadások és fogadóórák a tanéves jelentésbe kigyűjtésre kerülnek (alkalmak száma, résztvevők száma összesen adott tanévben).

Kapcsolódó funkciók:
  • A tanulóhoz tartozó tanácsadások és fogadóórák tevékenységeinek listája kinyomtatható, ill. excelbe exportálható a Tanácsadás és a Fogadóóra menüből.

  • A Lekérdezések/Tanácsadások lekérdezése és a Fogadóórák lekérdezése menüpontban a gondozási tevékenységek több tanulóra, több szempont szerint szűrve lekérdezhetők, nyomtathatók, ill. excelbe exportálhatók.

  • A kiválasztott vagy a leválogatott tanulókhoz tartozó, megadott időszakban kezdett fogadóórákról és tanácsadásokról excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Tanácsadás, Fogadóóra funkcióval.

Intézkedés / Gyermekvédelmi intézkedés

Az (általános) intézkedések és a gyermekvédelmi intézkedések kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombokra kattintva lehet elérni:


Intézkedéseket és gyermekvédelmi intézkedéseket iskolaorvosi vagy védőnői szerepkörrel rendelkező IER felhasználó hozhat létre és szerkeszthet.

● Intézkedésként a tanulóhoz dátumhoz rendelt feljegyzések rögzíthetők (a felhasználó dönti el, hogy ezt a lehetőséget mire használja).

● A gyermekvédelmi intézkedések olyan speciális intézkedések, amelyek értelemszerűen, a gyermekvédelem témájában kerültek kezdeményezésre.

Kapcsolódó funkciók:    
  • A tanulóhoz tartozó intézkedések és gyermekvédelmi intézkedések a listái kinyomtathatók, gondviselőnek küldhetők, ill. excelbe exportálhatók az Intézkedés és a Gyermekvédelmi intézkedés menüből.    

  • A kiválasztott vagy a leválogatott tanulók megadott időszakban kezdeményezett intézkedéseiről és gyermekvédelmi intézkedéseiről excel export készíthető Tanulók / Export funkció / Intézkedés és Gyermekvédelmi intézkedés funkcióval.

Kérdőívek

A kérdőívek menüpont két általános életmód-felmérés standard kérdéssorát takarja (fakultatív és életmód kérdések). Az életmód kérdőív a tápláltsági irányelvnek megfelelően tartalmazza a kérdéseket.

A tanácsadások és a fogadóórák kezelését az IER-ben, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Kérdőívet csak védőnői szerepkörrel rendelkező IER felhasználó hozható létre, szerkeszthet és törölhet.

Életmód kérdések:

Fakultatív kérdések:

A kiválasztott / az összes leválogatott tanuló időszakba eső kérdéssora (válaszai) a Lekérdezések / Kérdőívek lekérdezése almenüből exportálhatók.

Az üres kérdőívek tartalma az alábbi linken tölthetők le:

Fakultatív kérdések

Életmód kérdések

Kimenő dokumentumok   

A Tanuló kimenő dokumentumok listájában azokat a dokumentumokat lehet keresni és letölteni, melyeket a felhasználó az IER-ben generált (nyomtatott vagy gondviselőnek küldött), és a tanulói dokumentumtárba mentett. A listában a lelet /dokumentum készítési dátuma mellett az eredeti esemény dátuma és  típusa  is  megjelenik valamint az értesítés módja.      

A tanuló kimenő dokumentumainak a listáját, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:
    

Ha egy dokumentumot, leletet, stb. a gondviselőnek küldés gombbal, online küldtük ki, akkor online küldési mód jelenik meg az utolsó oszlopban, ha fájlba (pdf), vagy papírra nyomtattuk, akkor pedig papír kiküldési mód jelenik meg.

Ha kijelölünk a táblázatban egy dokumentumot (zöld lesz), akkor aktívvá válik a gomb. Erre    kattintva látható, hogy ki, milyen szerepkörrel (gondviselő vagy IER felhasználó) és mikor töltötte le az adott dokumentumot.
Így akár igazolni is lehet, hogy a szülő (az IER gondviselői felületéről) letöltötte az iskola-egészségügyi személyzet által küldött leleteket.

A megtekintés gombra kattintva megtekintők , a dokumentum részletei, többek között a gondviselői e-mail címek, melyekre a dokumentum kiküldésre került.

Feladat létrehozása

A menüpontban lehetséges a tanulóhoz kapcsolódó saját feladat(a felhasználó által tervezett bármilyen teendő) felvétele, mely  a Napi feladatok listában megjelenik majd.

A napi feladatok, több szempont szerint, akár tanulóra szűrve listázható a bal oldali menüsáv, Napi feladatok menüpontjában.

Tanuló összevonás és adatkikérés


Tanuló összevonás

A rendszerben lehetőség van arra, hogy a véletlenül többször felvett tanulókat összevonjuk. Ezt a funkciót használjuk pl. arra is, amikor a tanuló Előzetes alkalmassági vizsgálaton vesz részt az intézményben, de még nincs a KRÉTA Alaprendszerben. Majd szeptemberben ugyanez a tanuló bekerül a KRÉTA Alaprendszerbe (felvételt nyert az intézménybe) és így kétszer szerepel az IER-ben. Ha a tanuló adatai megegyeznek, akkor szeptemberben az első szinkron osztályba teszi az adott tanulót. H a valamelyik adata tévesen lett rögzítve, akkor a tanuló kétszer szerepel az IER-ben. Ekkor tudjuk használni a Tanuló összevonás funkciót. A folyamatról a videótárban megtekintheti az erről készült videót.


Videótár elérhetősége Videótár - KRÉTA Iskola Egészségügyi Rendszermodul - KRÉTA Tudásbázis (ekreta.hu)

Tanuló adatkikérés

Ezt a funkciót akkor használjuk, mikor az adott tanuló iskolát vált (akár év közben akár szeptemberben). Ilyenkor a védőnő a régi iskolából kikérheti az új iskolában már felvett a tanulóhoz tartozó egészségügyi adatokat.
Új adatkikérést, az alábbi, tanuló menüsorból elérhető gombra kattintva lehet elérni:

Az adatkikérés után az adatátadásnál korábbi dátummal esemény nem rögzíthető, hiszen feltételezzük, hogy előtte még a korábbi iskolába járt a tanuló.
Az előző iskolában rögzített adatokat a következő iskola orvosai/védőnői nem szerkeszthetik. Kivétel ez alól a megkezdett gondozás és gyógytestnevelés melynek a befejező dátuma megadható.
A folyamatról a videótárban megtekintheti az erről készült videót.

Az adatkikérés folyamata :

Az új iskolában a védőnő (védőnő vagy védőnő+koordinátori jogosultsággal) a napi feladatok menüben láthatjuk, ha új tanuló érkezik az iskolába. Név vagy név részlet beírásával megkeressük a tanulót a Leválogatás gomb segítségével.
Ekkor még csak a KRÉTÁ-ból szinkronizált alapadatai vannak a tanulónak.
Ezután megnyomjuk a védőnői jogkörrel aktív ADATKIKÉRÉS gombot. Adatkikérést minden esetben Védőnői szerepkörrel tudnunk indítani.

A IER modul megmutatja melyik intézményből jön a tanuló. Itt több iskola is megjelenhet, ezért figyelni kell a tanévre (pl: 2022/23), hogy jó helyről kérjük ki a tanulót. Kiválasztjuk az adott intézményt.

Mentés után az IER modul jelzi a sikeres mentést.


A Szervezőmunka/Indított adatkikérők menüpontjában tudjuk ellenőrizni, mely tanulókat kértünk ki, melyik iskolából, ill. látható a kikérés státusza: “Engedélyre vár”

Az adatot küldő iskola védőnője a hozzá érkező adatkikérést a Napi feladatok/Feldolgozandó adatkikérés eseménytípusnál, és a Szervezőmunka/Fogadott adatkikérők menükben is láthatja.
Ez utóbbi menüben lévő adatok már Védőnő és Iskolaegészségügyi-koordinátor szerepkörrel egyaránt láthatók.
Az adatkikérésekről e-mailen is kap automatikus értesítést az a védőnő, akitől tanulói adatokat szeretnénk kikérni. A rendszer arra az e-mail címre küldi az értesítést, ami be van írva a Szervezőmunka/ Személyek és iskolák/ Védőnők menü e-mail mezőjébe az adatkikérésünket fogadó védőnőnél. Az e-maileket hetente egyszer küldi ki a rendszer mindaddig, amíg a védőnő vagy engedélyezi, vagy visszautasítja a kikérésünket.

Az adatkikérés első státusza az adatátadás folyamatában: “Engedélyre vár” .

Az adatátadáshoz kattintsunk a ceruza ikonra (szerkesztés), majd a megjelenő ablakban láthatjuk a tanuló adatait.

A szerkesztés gomb megnyomásával az első sorban láthatjuk az  “Engedély beállítása”  választót, ahol kiválasztjuk az “Engedélyezett- átadásra vár” sort majd Mentünk.

Ezek után a kikérés státusza megváltozik:  “Engedélyezett-adatátadásra vár” státuszról “Engedélyezett adatok továbbítva” státuszra. Ekkor az adatot kikérő védőnő látja, hogy a tanulóhoz tartozó átvett egészségügyi adatok megjelennek a tanulónál.

Gondviselők tájékoztatása

A menüpontban a gondviselőknek szánt tájékoztatásokat kezelhetjük az aktuális Feladatellátási helyre. A leválogatott tanulóknak küldjük a tájékoztatást és két lehetőség áll rendelkezésünkre:

- Email értesítés és a
- Bővített email értesítés

Az összes leválogatott és kijelölt tanuló gondviselője tájékoztatására szolgál:


● A z emailben elérhető gondviselőknek a „Küldés” gomb megnyomásával elküldi az itt meghatározott szövegű tájékoztatást, a feltöltött csatolmánnyal (bizalmas adatot a csatolmány NE tartalmazzon!).
● A z emailben nem elérhetők tanulókról osztályonként külön névsor készíthető, hogy csak nekik kelljen az osztályfőnök segítségével papíron kiosztani az értesítéseket.

Az emailben elérhető gondviselők azok a gondviselők, akik rendelkeznek email címmel és feliratkozottak a tanuló adatlapon (lásd Tanuló leválogatásból elérhető funkciók c. fejezet, Tanuló adatlap bekezdése).


Email értesítés –általános szövegezésű

A megjegyzésben javasolt rögzíteni, mit tartalmaz a csatolmány, illetve mely tanulók voltak leválogatva az értesítés küldésekor (6.a osztály). A megjegyzés szövege nem kerül elküldésre!
Az saját elküldött értesítéseket az iskola-egészségügyi személyzet a Lekérdezések/Értesítések lekérdezése menüben tudja megtekinteni.

A -re kattintva meg tudjuk nézni, hogy mely tanuló gondviselőinek lett kiküldve az értesítés,

a meg tudjuk tekinteni a kiküldött értesítés szövegét.

Bővített email értesítés – ha választ várunk

Ebben az esetben is emailt küldünk csatolmánnyal, azonban

  • itt oltóanyagot is rendelhető  az értesítéshez,      
  • a Gondviselőnek pedig – a KRÉTA g ondviselői jogosultságával belépve, az emailben kiküldött linkre kattintva – lehetősége  van elektronikusan a tudomásul vétel, vagy a HPV oltás esetén az eljárásrendbe foglalt válaszok (kér, nem  kéri , már megkapta) közül választva a visszajelzésre, papírok nyomtatása és  visszaküldése  nélkül.

A gondviselő az értesítést, a védőnő által kiküldött e-mailben található linkre kattintva tudja megtekinteni.

A linkre kattintva a gondviselő megtekintheti pl: a kiküldött értesítést, szűrési leletet.

A gondviselő megtekintheti az értesítést a nagyító ikonnal, vagy ha válaszadási kötelezettsége van akkor a  válasz ikonra kattintva az alábbi információs ablak nyílik meg pl: HPV oltás esetén.

A gondviselő a válaszadás után a Mentés gombra kattintva elküldi a válaszát az iskolavédőnőnek. A gondviselő által küldött választ a védőnő lekérdezheti a válasz dátumával együtt.

Az ilyen jellegű értesítésekre kapott válaszokat a Védőoltás / Védőoltás értesítések almenüben kérdezhetjük le.      A papíron beküldött válaszokat, itt, a Válasz gomb megnyomásával, ill. a védőoltás beadása előtt, a Osztály védőoltásakor is rögzíthetjük. Az IER Gondviselői felületéről (online) beérkező válaszok nem szerkeszthetők.

Az IER felhasználók által beállított válaszok szerkeszthetők a későbbiekben is.

Az iskola-egészségügyi személyzet ellenőrizni tudja, hogy melyik gondviselő, milyen választ adott a kiküldött védőoltás értesítésre, illetve megnézte-e a kiküldött értesítést.

Védőoltások

A Tanulók / Védőoltás funkcióban van lehetőség a tanulónak beadott védőoltások adminisztrálására. Az iskolai kampányoltást rögzíthet védőnő és iskolaorvos (asszisztens) egyaránt. EESZT-be küldeni kizárólag iskolaorvos jogosultsággal lehet!
A Védőoltás-osztály almenüpont az osztályok, iskolai kampányoltás tömeges adminisztációját támogatja. Az itt rögzített oltás a Tanuló/Védőoltás menüben is megjelenik, illetve ha itt módosítjuk, töröljük az oltás adatait, a változások a tanuló védőoltásainál is úgy megjelennek.
Az iskolában beadott kampányoltásokról – az EESZT csatlakozást követően – az EESZT felé eseménykatalógus és eProfil adatszolgáltatás történik . Amennyiben a védőoltást a védőnő rögzítette, akkor az oltásokat át kell adni az orvosnak jóváhagyásra, melyet ezután tud az orvos beküldeni az EESZT-be.

Iskolában kapott védőoltások adatai

● Oltás kategória (melyik kampányoltás); oltóanyag típusa és száma
● A szülő felé küldött értesítésre a szülőtől kapott válasz (Az alábbi választípusok elérhetőek: tudomásul vétel, vagy ok, ha nem oltható, illetve önkéntes oltásnál a választás: kéri, nem kéri, gyermeke már megkapta)
● Beadás dátuma, helye és módja
● Oltásról EESZT adatküldés státusza

Védőoltás osztály

A szűrés, leválogatásnak megfelelő, csoportosan beadott védőoltások listáján megjelennek a már –a leválogatási szempont szerint – oltott osztályok. Az osztály beoltása előtt ellenőrizhetjük a gondviselőktől visszaérkezett válaszokat a Védőoltás értesítések menü alatt.

Az Osztály beoltása gombbal kezdhetünk új osztályt oltani:

Első lépés az osztály kiválasztása, a kategória megadása és az oltóanyag típusa. Ha ezek a mezők ki vannak töltve az aktuális osztálynévsor megjelenik a bal oldali táblázatban, ha a rendszerrel küldtünk védőoltás-értesítést (Tanulók / Gondviselők tájékoztatása / Bővített email értesítés), akkor mit tartalmazott a kapott válasz.
Ha már a 2. oltást adjuk az osztálynak a tanévben, ugyanazon oltóanyaggal, akkor felugró üzenetben erre figyelmeztet a rendszer. Ha az aktuális tanévet megelőzően is használtuk már az osztályoltás funkciót egy adott osztály valamely tagjának oltására ugyanazzal az oltóanyaggal, amit aktuálisan is használni szeretnénk, akkor erre szintén figyelmeztet a program, és eldönthetjük, hogy tévedésről van szó, vagy tudatosan választjuk éppen azt az oltóanyagot. (pl. túlkoros tanulót így oltottunk).

A tanulók gondviselőit elég az első oltás előtt tájékoztatni ahhoz, hogy az adott tanévben adott válaszokat a 2.-nál is kijelezze a rendszer.

Az iskolai oltásokat az iskolaorvosnak jelentenie kell az EESZT-be. Ehhez a védőnő által felvitt oltásokat (osztályoltás, vagy egyénileg felvitt oltás) át kell adni az iskolaorvosnak.
Ezt a műveletet az oltások mentése után tudjuk végrehajtani úgy, hogy megtekintés módban az oltások előtt lévő négyzetekkel kijelöljük az átadandó oltásokat, majd az ekkor aktívvá váló, lila Átadás gombot megnyomjuk.

Ha megnyomásra került az „Átadás orvosnak”, akkor a következő figyelmeztető ablak ugrik fel:

Itt tudomásul vétel és Igen gomb megnyomása szükséges.  
Az oltások átadása után megjelenő információs ablakok tájékoztatnak arról, hogy az átadás után az átadott oltások szerkesztésének, törlésének joga átszáll az orvosra, és csak akkor száll vissza a védőnőre, ha azt az orvos visszautasítja, mert hibásnak látja.

Védőoltás – Orvosnak átadás utáni állapot:
Az átadott oltások előtt egy Á betű jelenik meg a négyzet helyén, ezzel jelezve a sikeres átadást.

Az osztályoltáson belül, a nem átadott oltások természetesen továbbra is szerkeszthetők maradnak (jellemzően a pótoltandó tanulók)

Ha az oltásokat orvos szerepkörrel visszük fel, akkor természetesen nincs szükség az átadás funkcióra.

Az iskolaorvosi jogosultsággal belépve a felhasználó az alábbi üzenetet kapja:

Az iskolaorvos az EESZT -be küldendő elemek számát fent az óra mellett az EESZT felirat után látja. Az iskolaorvos az EESZT-be, a kis torzóra kattintva tud belépni. Belépés után a torzó színe fekete lesz!

Az EESZT-be be lehet lépni Mobil tokennel vagy eSzig belépéssel.

Az osztályoltások funkcióban mentett oltások adatai lekérdezhetők a Tanulók menü Védőoltás almenüjében (lila Védőoltás gomb)
Ha arra vonatkozóan szeretnénk információhoz jutni, hogy egy adott tanuló milyen védőoltásokat kapott, akkor mindig a Tanulók / Védőoltás menüt használjuk. Az osztályoltás funkció az oltások gyors felvitelét szolgálja.
A mentést követően az EESZT küldésre is előkészíti a védőoltások adatait az IER: Ha a védőnő rögzítette és átadta az orvosnak, az orvos a legközelebbi IER-belépésekor figyelmezteti az orvost a beküldendő EESZT eseményekről. Az orvos EESZT-be való belépése után, jóváhagyásával, azonnal beküldi az előkészített adatokat EESZT- be. Ha az orvos rögzít védőoltást úgy, hogy be van jelentkezve EESZT-be, akkor a mentés után a beküldés automatikusan megtörténik.
Ha javítani kell valamit, a Szerkesztéssel folytathatjuk, vagy léphetünk a Következő osztály oltására.

A szerkesztés során mód van a beadott oltás adatok javítására (pl hibásan bejelölt gyerek esetén a beadás törölhető, másik gyerekhez beállítható. Ilyenkor a tanuló védőoltás módosításra / törlésre kerül, az EESZT felé is követi a rendszer az adminisztrációt).
A tanulók pótoltására szintén az osztályoltás szerkesztés funkciója használható. Ebben az esetben a korábban még nem oltott tanulókat oltottra állítjuk, majd a nevük előtt lévő négyzetekkel kiválasztjuk őket és az időközben beállított oltási paramétereknél megnyomjuk az Alkalmaz gombot. Ezáltal a beállított oltási paraméterek hozzárendelődnek a kiválasztott tanulókhoz. Ezután mentjük az adatokat.
Mentés előtt:

Mentés után:

Védőoltás jelentés

A védőoltás jelentések elkészítését többféle formátummal, és adattartalommal támogatja a rendszer, így minden felhasználó kiválaszthatja a számára megfelelőt.
A védőoltások oltóanyag szűrés nélkül is lekérdezhetők, adataik excelbe exportálhatók;
a Jelentés készítés funkció azonban konkrét oltóanyagra szűrés esetén érhető el.

A jelentéskészítés során (az osztály orvosa adataival kitöltve) a választott szabványos tartalommal letölthetők (Nyomtatás, PDF) illetve exportálhatók a Védőnői /HPV / Epinfo típusú védőoltás jelentések.

Védőoltás jelentés- Excel export

Védőoltás/Védőoltás jelentésnél a Szűrési feltételek között, ha kiválasztottuk az Oltóanyag kategóriát és az Oltóanyag típust is és rákattintottunk a Szűrés gombra, a Szűrési feltételeknek megfelelően a jobb oldalon táblázatos elrendezésben megjelennek az oltások.

Ezek után rákattintunk a Jelentés készítés gombra és az alábbi információs panel jelenik meg.

Itt ki tudjuk nyomtatni a jelentést vagy Excel letöltés gombra kattintva a jelentést további szerkesztésre meg tudjuk nyitni excelben.

Védőoltás lekérdezés

A lekérdezés arra szolgál, hogy kiszűrjük, adott korosztályban (születési dátumtól-ig) mely gyerekek kaptak vagy nem kaptak meg adott típusú védőoltást.

Védőoltás értesítések

A korábban már bemutatott menüpont: a felületen az adott oltással kapcsolatos értesítések jelennek meg, és a kiküldött értesítésekre kapott válaszok is rögzíthetők.

A beérkezett válaszok szerkeszthetőek a  ikonra kattintva.

A gondviselő által adható válaszok:

További információ a bővített e-mail értesítéseknél

Tisztasági szűrés

Fejtetvesség szűrés, szükség esetén kezelés adminisztrációja.

Rögzíteni kell az 1-8. évfolyamon a szeptemberi, januári és áprilisi „rendes” szűréseket, a „köztes” szűréseket, illetve az észlelés miatti szűréseket is.
A tisztasági szűrést után ezek nyomtatásra kerülnek (csak a tetves gyermekek gondviselői számára). A kezelés a szülő kötelessége, de ha nem végzi el eredményesen, a védőnő is végezhet kezelést. Mind a szülői, mind a védőnői kezelést rögzíteni kell.

Tetvesség vizsgálat

A kezelőfelületen külön jelennek meg az adott hónapban már szűrt és még nem szűrt osztályok,

Osztályra dupla kattintással megkezdhető a tisztasági szűrés: a névsorhoz rögzíthetők a hiányzók, illetve a pozitív esetek. Az ebben a hónapban, illetve a korábban pozitív eseteket különböző színekkel jelöljük.

Már elvégzett szűréseknél külön fülön jelennek meg a nem vizsgált gyerekek, illetve a tetvesnek észlelt gyerekek. Utóbbiak közül egyet kiválasztva, a tanulóhoz kezelés is rögzíthető.

A védőnői kezelés tényéről is készült dokumentum (szintén csak papíralapú engedélyezett), a Mentés és nyomtatás gombbal nyomtatható.

Tetvesség szűrés és jelentés

A tetvességi vizsgálatok lekérdezése

Létrehozás funkcióval ebből a menüpontból is indítható osztály szűrés, az osztály megadásával.

A Jelentés készítés gombbal a kiválasztott hónapra készíthetünk Szűrővizsgálati, illetve Köztes jelentést.

Csoportos egészségnevelés


A védőnő rögzítheti az egészségfejlesztési óráit az alábbi témákban:

1. az egészséggel kapcsolatos alapismeretek (személyi higiéné egészséges életmód, betegápolás, elsősegélynyújtás),
2. családtervezés, fogamzásgátlás,
3. szülői szerep, csecsemőgondozás,
4. önvizsgálattal kapcsolatos ismeretek,
5. szenvedélybetegségek megelőzése.

Az egészségnevelési órák lehetnek a tanítási időn belül, vagy tanítási időn kívül is.

Az óra után adminisztrálja a programban az óra megtörténtét az alábbi adatok rögzítésével:

  • dátum
  • az egészségnevelő óra témája a rendeletben meghatározott témákból kiválasztva
  • az egészségnevelő óra témája részletesebben
  • az egészségnevelő óra időbeli hossza
  • az egészségnevelő óra tanítási időben, vagy tanítási időn kívül került megtartásra

A tanéves jelentésben az egészségfejlesztési órák rögzítésre kerülnek.

Kapcsolódó funkciók: Nyomtatás és Excel export

Csoportfoglalkozások:

A csoportfoglalkozások adminisztrációja az alábbi adatok megadásával történik:

  • dátum
  • csoportfoglalkozás neve
  • a csoportfoglalkozáson résztvevők száma
  • a csoportfoglalkozás tanéves jelentés témája (legördülő menüből választható témák)
  • a csoportfoglalkozás időbeli hossza
  • a csoportfoglalkozás tanítási időben vagy tanítási időn kívül került megtartásra

A tanéves jelentésben a csoportfoglalkozások rögzítésre kerülnek.

Kapcsolódó funkciók: Nyomtatás és Excel export

Szülői értekezlet, Tantestületi értekezlet:
  • A védőnő tarthat szülői értekezletet, és tájékoztathatja a szülőket a fejtetvességről, kiosztja a szülői tájékoztatókat, vagy védőoltásról HPV oltás előtt, hogy a szülők fel tudják tenni kérdéseiket és tudjanak dönteni, hogy kérik vagy nem a védőoltást, vagy pályaorientációs orvosi vizsgálatról, mielőtt tovább tanul a gyermek.
  • Tantestületi értekezletet akkor tarthat (nem kötelező), amikor a pedagógus kollégákat tájékoztatja például a TIE-Teljeskörű Iskolai Egészségfejlesztés lehetőségéről, kritériumairól stb.

Fentiekről nincs jogszabályi jelentési kötelezettség, csak a vezető védőnő által összeállított szöveges jelentés tartalmazza.
Kapcsolódó funkciók: Nyomtatás és Excel export

Napi feladatok

A Napi feladatok listába a különböző iskola-egészségügyi eseményekhez rögzített kontroll időpontokra kerülnek feladatok az orvoshoz, a védőnőhöz. A konkrét nyitott feladatok száma megjelenik a menü neve mellett.
A tárgynap automatikusan töltődik az adott nappal. így létrejön egy automatikus leválogatás, melyet a szűrés panel különböző mezőiben módosíthatunk.
A feladat lezárható, ami azt jelenti, hogy a feladathoz beírt adatok az eredeti – a kontroll időpontot tartalmazó – esemény adataihoz is visszaírásra kerülnek. Ezen felül a feladatok törölhetők egyénileg vagy tömegesen.

Lekérdezések


Az alábbi menüpontokban elérhető lekérdezéseket fent az eredeti eseményeknél már bemutattuk.

● Értesítés lekérdezés: A gondviselőknek küldött értesítések lekérdezése, szerkesztése
● Alapszűrés-szűrés lekérdezése: adott évfolyamú, életkorú tanulóknak volt, vagy nem volt a megadott időszakban szűrése, alapszűrése, alkalmassági vizsgálata.
● Naplószám (tovább küldés) lekérdezés: adott beutaló keresése, beutalók egyéb szempontú leválogatása
● Leletek továbbítása háziorvosoknak: Az alapszűrés és szűrés adatok exportja excelbe a tanulók háziorvosai számára
● Gondozás lekérdezés: azon tanulók lekérdezése akiknek az adott tanévben volt alapszűrésből gondozásba vétele
● Gondozási tevékenységek: azon tanulók lekérdezése akiknek az adott tanévben volt gondozási eseménye
● Gyógytestnevelés lekérdezés: azon tanulók lekérdezése akiknek az adott tanévben történt gyógytestnevelésbe vétele, gyógytestneveléssel kapcsolatos gondozása
● Akut ellátás lekérdezése: akut ellátással kapcsolatos események lekérdezése
● Tanácsadások lekérdezése: tanácsadáson résztvevő tanulók lekérdezése az adott tanévben
● Fogadóóra lekérdezés: fogadóórán résztvevő tanulók lekérdezése az adott tanévben
● Kérdőívek lekérdezése: a fakultatív kérdések és az életmód kérdések lekérdezése


Szervezőmunka

Munkanapló

A védőnők napi tevékenységének rögzítésére szolgáló felület. Minden védőnő a saját munkanaplóját láthatja. Két lehetőség is van a munkanapló vezetésére., használhatjuk csak a munkanapló felső részét, és a megjegyzés mezőbe írjuk a napi tevékenységeket, vagy használhatjuk a részletesebb szerkesztőablakot. Ez utóbbi esetben a létrehozás gombbal kell létrehozni új eseményt: megadni az időintervallumot és a tevékenységet kiválasztani. A legördülő listában lévő tevékenységek közül a csillaggal jelölt védőnői szűrés és a tisztasági szűrés beállított időtartamai összeadódnak a tanéves jelentés F táblájába.

Munkanapló tételek létrehozása:

Mentés után:

Kapcsolódó funkciók: Nyomtatás, Módosítás, Megtekintés

Munkanapló lista

A tevékenységlistából adatok nyomtathatók.

Osztályrend

Az osztályok adatainak karbantartása.

Az osztálynál beállított legfontosabb adatok: az osztály védőnője és orvosa itt állítandó be koordinátor szerepkörrel. Ez befolyásolja, hogy az orvos vagy a védőnő, mely osztályok tanulóinak adataihoz fér hozzá.

Osztálynévsor a kiválasztott osztály tanulóiról itt nyomtatható.

Feladatellátási helyek

A KRÉTA feladatellátási helyek (tagiskolák) adatainak karbantartása.
A KRÉTÁ-ból átvett alapadatokon túl itt lehet beállítani számos működési alapparamétert.
A paraméterezési lehetőségeket, alapbeállításokat a részletezzük. Itt tudjuk beállítani a kezdő naplószámot ami a beutalók kiállításához szükséges.

FEH és Napocskás mezők másolása

Feladatellátási hely paraméterek és a napocskás mezők átmásolása kiválasztott FEH-ből: a funkciógombbal másik feladatellátási helyen már jól beállított paramétereket átmásolhatunk az aktuális feladatellátási helyhez.

Személyek és iskolák

Az almenüpontokban rögzíthetjük a védőnők, iskolaorvosok, asszisztensek, háziorvosok, és egyéb fontos személyek adatait. Iskolaorvoshoz, védőnőhöz az első (sikertelen 401-es hiba – lásd. IER-felhasználók kezdő lépései) belépés után hozzá lehet rendelni a KRÉTA felhasználó azonosítójukat, ezt követően a nekik adott védőnői, iskolaorvosi szerepkörökkel már elérik az IER.-ben számukra látható adatokat. Itt lehet rögzíteni az Iskolákat is.

Védőnők

Itt a KRÉTA Alaprendszerbe felvett védőnők adatait tudjuk rögzíteni.

Iskolaorvosok

Iskolaegészségügyi-koordinátori szerepkörrel itt tudjuk felvenni az Iskolaorvos adatait, EESZT beállításait és a Szűrés normál státuszát.

Munkatársak (benne asszisztensek, iskolapszichológusok, szociális gondozók)

Az asszisztens felhasználó több orvos asszisztense is lehet, így az iskolaorvos adatainál kell beállítani, ki az asszisztense (ha van).

Háziorvosok

Iskolák

Iskolaegészségügyi-koordinátori szerepkörrel itt tudjuk felvinni az adott iskolák listáját.

Felhasználók

Az iskola-egészségügyi modul felhasználói a védőnők, az iskolaegészségügyi koordinátor, az iskolaorvosok és asszisztenseik. Egy-egy védőnő/iskolaorvos több iskolában is dolgozik, ahogy az is előfordul, hogy egy iskolát többen látnak el.
A későbbiekben a felhasználók köre kiterjeszthető az iskolapszichológusokra és az intézményi szociális gondozóra (korábban gyermekvédelmi felelős).
Mivel a KRÉTA IDP-t használja a modul, az iskola-egészségügyi modul felhasználóit dolgozóként (alkalmazott vagy más státusszal) rögzíteni kell a KRÉTA alaprendszerben, és az alábbi KRÉTA szerepkörökből lehet választani: védőnő, iskolaorvos, iskola-egészségügyi asszisztens, iskola-egészségügyi koordinátor, védőnő+iskola-egészségügyi koordinátor.
Tekintettel arra, hogy az iskola-egészségügyi modulban számos szakmai tapasztalatot igénylő beállításra van szükség, amelyet egy sokfelhasználós környezetben csak az Intézményi iskola-egészségügyi Koordinátor (IER Koordinátor) szerepkörű kezelhet.

Felhasználók további (nem IDP) adatai:

● a védőnők, iskolaorvosok, iskolaegészségügyi koordinátor, asszisztensek esetén - a név, belépési név, jelszó és szerepkör adatokon - ezeket az IDP illetve a KRÉTA átadja az Iskola Egészségügyi Rendszernek (pl. végzettség, alkalmazás módja, pecsétszám) van szükség.
● Ezek rögzítése/ karbantartása a törzsadatokban történik, a felhasználó (belépési név) hozzárendelésével.
Fogadott adatkikérők kezelése

Iskolaváltás esetén a tanuló új iskolájának védőnője ki tudja kérni a tanuló adatait a Tanulók menü / Adatkikérés almenüjében. Az így kikért tanulóról egy adatkikérő értesítés jelenik meg ebben a menüpontban, amit védőnő, vagy koordinátor jogosultságú felhasználó tud engedélyezni. Ehhez az adott adatkikérőre kell kattintani, majd a módosítás gombbal / ikonnal megnyitni. A megnyíló ablak első sorában tudjuk az adatok átadását engedélyezni, vagy elutasítani. Ha engedélyezzük az adatok átadását, akkor azok pár másodperc múlva megjelennek a tanuló adatkikérését indító védőnőnél.
A fogadott, és még nem feldolgozott adatkikérőkről heti egy alkalommal automatikus e-mail értesítést küld a rendszer a védőnő adatainál megadott e-mail címre.
Lásd Adatkikérők.

Védőnő, orvos beállítása

A menüpontban a feladatellátási hely osztályai közül többet kijelölve több osztályhoz egyidejűleg lehet iskolaorvost vagy védőnőt hozzárendelni.

Éves jelentés

Az adatszolgáltatást a 26/1997. (IX.3.) NM rendelet alapján a 76/2004. (VIII.19.) ESzCsM rendelet írja elő.
Az a cél, hogy a jelentéskészítés során a lehető legkevesebb adatot kelljen beállítani, hogy ezzel is könnyítsük a felhasználóra eső megterhelést.
A korábbi jelentéseket a program tárolja.
Az éves jelentés egy személy (védőnő vagy orvos) egy tanévben egy feladatellátási helyen ellátott munkájáról készül.
Éves jelentés tanév közben is készíthető a részidőszakra, pl védőnő váltáskor. A korábbi védőnő a saját munkáját a tanév hátralevő részében (mikor már más látja el az osztályait) is le tudja jelenteni.

● A jelentés minden lapja külön-külön nyomtatható, az egyes táblák külön-külön, az orvos, védőnő feladatainak megfelelően.

Mentett iskolai dokumentumok

A Mentett iskolai dokumentumok (nem gondviselői belépéssel) a tanulókhoz nem köthető, a felhasználók által feltöltött különféle dokumentumok, illetve az IER által generált, dokumentumtárba mentett különféle jelentések, lekérdezések.

Iskolai intézkedések

Amikor az orvos, védőnő ellenőrzi
- a közegészségügyi követelmények érvényesülést, járványügyi előírások betartását,
- az iskolában folyó étkeztetés, iskolabüfék, automaták egészséges kínálatának teljesülését,
- elsősegélynyújtás feltételeinek meglétét,
- alkohol, kábitószer, egyéb pszichotróp anyagok és a dohánytermékek fogyasztására vonatkozó szabályok betartását,
- fertőző megbetegedés esetén pedig a szükséges járványügyi intézkedéseket is megteszi.
Ezen tevékenységek adminisztrálását, és az ezzel kapcsolatos jelentési kötelezettséget támogatja a modul. A védőnőnek van jelentési kötelezettsége (a tanéves jelentés F tábla – intézkedések száma).
A közegészségügyi, járványügyi intézkedést orvos kezdeményezi, a védőnő pedig részt vesz benne.
Mind a Környezetegészségügyi intézkedések, mind a Étkezés higiénés intézkedések egyenként és listázva is nyomtathatók, exportálhatók.

Környezetegészségügyi intézkedés

Tantermek, tornaöltözők, higiénés ellenőrzése, kontroll időpont beállítása lehetséges.
Az alábbi mezők kitöltése kötelező:

- Feladatellátási hely legördülő listából választható
- Intézkedés dátuma
- Intézkedés alá vont helyiségek listája
- Intézkedés leírása

Étkeztetés higiéné intézkedés

Az étkezési higiéné intézkedést védőnő és iskolaorvos tudja felvinni.
Az alábbi mezők kitöltése kötelező:

- Feladatellátási hely – legördülő listából választható
- Intézkedés dátuma
- Intézkedés tárgya
- Intézkedés leírása

Gondviselőknek

Az KRÉTA iskola-egészségügyi Rendszermodul (IER)-t használó védőnőknek és orvosoknak lehetőségük van értesítések és szűrővizsgálati leletek kiküldésére a KRÉTA rendszeren keresztül a gondviselők számára.
Szűrővizsgálati leletek küldésének esetében, az alábbihoz hasonló üzenet érkezik a gondviselő e-mail postafiókjába.

A leletet a KRÉTA IER gondviselői felületén lehet megtekinteni. Ide a fenti e-mail-ben található linkre navigálva lehet belépni. Ez NEM ugyanaz, mint a KRÉTA alaprendszer URL-je. A helyes link minden esetben: https://ier.e-kreta.hu – ez található az e-mail-ben is. A KRÉTA iskola-egészségügyi Rendszer egyelőre nem támogatja a mobileszközről való használatot. Javasoljuk a számítógépről való belépést!

A link megnyitása után a gondviselőnek meg kell adnia a KRÉTA gondviselői felhasználónevét és jelszavát, illetve ki kell választania azt az intézményt, amelyikbe a tanuló jár. A felhasználónév és a jelszó ugyanaz, mint amit a KRÉTA alaprendszerben használ.

Belépés után, a Mentett Iskolai dokumentumokra kattintva tekintheti meg a tanuló leleteinek a listáját. Kattintson a letöltés gombra a kiválasztott lelet megtekintéséhez.

A védőnőknek és az orvosoknak lehetősége van olyan e-mail értesítést is küldeni a KRÉTA IER-ből, amelyhez a gondviselő választ is regisztrálhat (pl. kötelező oltásról való értesítés esetében tudomásul vétel, vagy HPV oltásról való nyilatkozat). Ilyen esetekben a gondviselő az alábbihoz hasonló levelet kap. Csakúgy, mint a leleteknél, itt is az e-mail szövege végén található linkkel navigálhat az IER gondviselői felületére.

Az e-mail-ben is megkapott értesítéseket a gondviselői felületen, az Értesítések menüpontban, a Megtekintés gombra kattintva tekintheti meg.

A Válasz gombra kattintva, válaszolhat az értesítésre.


A gondviselő csak egyszer és egy válaszlehetőséget adhat meg.


A védőnő nyomon követheti a gondviselőtől kapott válaszokat, illetve lekérdezheti a Védőoltások/Védőoltás értesítések menüpontban

  • Címkék nélkül