Mi a funkciója az Elektronikus Vizsgaügyviteli Információs Rendszernek?
Az Elektronikus Vizsgaügyviteli Információs Rendszer (röviden Vizsgaközpont Rendszer) célja, hogy a szakképesítő, és szakmajegyzék szerinti szakmai és részszakmai vizsgák szervezésével kapcsolatos adminisztrációt a jelentkezés beküldésétől a vizsgatörzslapok kezeléséig támogassa. A rendszer a "vizsgaközpontok akkreditációját, nyilvántartását, valamint az ágazati alapvizsgák és szakmai vizsgák lebonyolítását támogató informatikai rendszerek megvalósítása, a rendszerek feladat adatbankjának pilot feltöltése, valamint kapcsolódó szolgáltatások nyújtása" projekt keretében bevezetésre került, a 2019. évi szakképzésről szóló LXXX. törvény és végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet, és módosításainak megfelelően kialakított ügyviteli rendszer.
Mit tartalmaz az Elektronikus Vizsgaügyviteli Információs Rendszer útmutatója?
Az Elektronikus Vizsgaügyviteli Információs Rendszer felhasználói útmutatója lépésről lépésre segíti a felhasználót a rendszer használatában, és a funkciók működését, illetve technikai megoldásait tartalmazza.
A vizsgaszervezéssel és törzslapkezeléssel kapcsolatos szakmai elvárásokkal kapcsolatban a vizsgáztatás felügyeletét ellátó hatóságok - a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal (NSZFH) és az Innovatív Képzéstámogató Központ (IKK) - tudnak segítséget nyújtani.