Hogyan kell bejelentkezni a mobil alkalmazásokban?
A mobil alkalmazások esetében először létre kell hozni a megfelelő profilt az intézmény, a felhasználónév és a jelszó megadásával. A mobil alkalmazásba ugyanazzal a felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni, mint az elektronikus ellenőrzőkönyv WEB-es felületére! Ha több gyermek esetében is használjuk az alkalmazást, akkor több profilt is létre lehet hozni a programban!
Belépési adatok
Az e-Napló mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni! A KRÉTA mobil applikációt csak akkor lehet használni ha az iskola bevezette a KRÉTA elektronikus napló modulját és engedélyezte a tanulói és szülői hozzáféréseket az elektronikus ellenőrzőhöz!
Felhasználói videó a Kréta e-Ellenőrző applikáció beállításáról
Mi a teendő ha a mobil alkalmazásban nem látom az iskolámat az intézménylistában?
A mobil alkalmazások csak KRÉTA programmal használható, más e-napló szoftverek esetében nem elérhetők. Ha az intézménylistában az iskola nem szerepel akkor valószínűleg nem a KRÉTA rendszer elektronikus naplóját használja az intézmény.
Hogyan kapok felhasználónevet és jelszót a bejelentkezéshez?
A felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola állíthatja be a tanulók ill. a szülők, gondviselők részére.
Felhasználónév és jelszó
Az elektronikus ellenőrzőbe a belépési felhasználónevet és a jelszót minden esetben az iskola foga megadni!
Mit tegyek ha nem működik a mobiltelefonomon a KRÉTA mobil alkalmazás?
A KRÉTA Ellenőrző mobil alkalmazást igyekszünk a legtöbb piacon kapható mobiltelefonnal kompatibilisen elkészíteni, de előfordulhat, hogy bizonyos készülékeken ennek ellenére sem működik a program. Ebben az esetben sajnos csak a mobilkészülék web böngészőjével lehet használni az elektronikus ellenőrzőt!
Operációs rendszer követelmények
KRÉTA Ellenőrző mobil alkalmazás használatához Android 4.2 és újabb verzió illetve iOS 8.0 vagy újabb verziójú készülék szükséges!
A mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! A tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!
Mit tegyek ha nem tudok bejelentkezni a mobil alkalmazásba?
Ha a mobil alkalmazáson keresztül nem tud bejelentkezni akkor kérjük ellenőrizze az alábbiakat:
- Ellenőrizze, hogy a felhasználónévvel és jelszóval a WEB-es felületen be tud-e jelentkezni az elektronikus ellenőrzőbe!
- Ellenőrizze, hogy a mobil applikációban biztosan jól választotta ki az iskolát!
- Ellenőrizze, hogy a felhasználónevet és a jelszót helyesen írta-e be a mobil alkalmazásba, a billentyűzet kiosztásnak megfelelően!
- Ellenőrizze, hogy a mobiltelefonján a billentyűzet magyar nyelvűre van-e állítva? A jelszavakban lehetőleg kerülje az ékezetes karakterek használatát!
- Ellenőrizze és - ha szükséges - frissítse az alkalmazást!
- Törölje az alkalmazást - a tárolt adatokkal együtt - majd telepítse újra a programot!
- A KRÉTA alkalmazás nem minden telefonkészüléken használható, előfordulhat, hogy az Ön készülékét még nem támogatja a program. Elsősorban néhány Samsung típusú készüléken, továbbá az Android 4.4-es verziót futtató egyéb telefonokon is előfordulhat, hogy az applikáció nem használható.
- Amennyiben lehetősége van próbálja meg más mobil készüléken a bejelentkezést!
- A KRÉTA mobil alkalmazásokkal csak az elektronikus ellenőrzőbe - szülőként vagy tanulóként - lehet belépni! Az tanári rendszerhez jelenleg nincs mobil applikáció, ezért az elektronikus naplóba tanárként nem lehet a mobil alkalmazásokkal belépni!
- Ha az iskola nem használja még a KRÉTA elektronikus naplóját vagy nem engedélyezte a tanulói, szülői hozzáféréseket, akkor a KRÉTA mobil applikáció sem használható!
- Abban az esetben ha megváltoztatta a jelszavát az elektronikus ellenőrzőben akkor az új jelszóval a mobil applikációba 5-10 perccel később fog tudni csak bejelentkezni, ezért a jelszómódosítás után kérjük várjanak egy kis időt!
- Abban az esetben ha pl. csak a mobil alkalmazásba lehet belépni, de a webes felületen nem, akkor valószínűleg egy korábbi jelszó az érvényes a rendszerben. A mobil applikáció eltárolja a felhasználói jelszót, így előfordulhat, hogy a mobil alkalmazásban korábban eltárolt jelszó az érvényes. Ilyen esetben a webes belépést meg kell próbálni a korábbi jelszóval.
- Ha csak a webes felületen lehet belépni a programban, de a mobil applikációval nem, akkor azt javasoljuk, hogy töröljék a mobil alkalmazásban a létrehozott profilt, majd az új a webes felületen működő adatokkal (felhasználónév, jelszó) hozzuk létre újra a tanulói profilunkat.
- Bizonyos készülékeken (főleg Samsung telefonok esetében) előfordulhat, hogy az alkalmazás törlése- az esetleges újratelepítés előtt- nem törli a profiladatokat, ezért a telepítés után sem sikerül belépni a rendszerbe. Ilyen esetben javasoljuk, hogy az itt leírtak alapján végezzük el a KRÉTA alkalmazás eltávolítását.
KRÉTA e-Napló használata
Kérjük figyeljenek arra, hogy a KRÉTA elektronikus naplóját még nem minden iskola használja. Abban az esetben ha nem kaptak az iskolától belépési adatokat ill. sem a mobil, sem pedig a webes alkalmazásból nem tudnak bejelentkezni, akkor érdeklődjenek a gyermekük iskolájában, hogy az intézményben bevezetésre került-e az e-napló ill. a szülők, tanulók számára elérhető-e az elektronikus ellenőrző. Ha az intézmény még nem aktiválta a tanulók, szülők hozzáférését, akkor a mobil applikációt még nem lehet használni!
Hogyan lehet új profilt létrehozni a mobil alkalmazásban?
Hogyan tudom az aktuális profil adatait frissíteni a mobil alkalmazásban?
Az adatok frissítése a főoldalon kérhető, egy felülről lefelé irányuló (pull to refresh) mozdulattal.
A profil frissítésének másik módja, a főmenü fejlécében lévő, profil frissítése ikon segítségével.
A sikeres profilfrissítést követően, a főmenü alján látható a frissítés pontos időpontja.
Hogyan kezelhetem több gyerekem adatait az applikációban?
A mobil applikációban lehetőség van több gyerek adatainak kezelésre is.
Az egyes gyerekekhez tartozó profilok után lehetősége van az alkalmazásban egyszerűen váltani a profilok között is.
Hogyan küldhető e-mail az osztályfőnök részére a mobil applikációban?
Email akkor küldhető az Osztályfőnök részére, ha az beállításra került a KRÉTA oldalon. Ha nincsen email cím megadva az Osztályfőnöknek, akkor a funkció nem elérhető a mobil készüléken. Fontos tudni, hogy az email címek létezését (formai ellenőrzést leszámítva) ilyen szempontból semmi sem ellenőrzi, azaz előfordulhat elgépelés, és olyan eset, hogy a KRÉTA oldalon rossz címet adnak meg és ilyen esetben az email üzenet nem ér célba.
A mobil applikációban minden olyan funkció elérhető mint a webes felületen?
A mobil applikáció nem minden olyan funkciót tartalmaz amely a webes alkalmazásból elérhető ill. vannak olyan funkciók is (pl. e-mail küldése) amelyek csak a mobil alkalmazásban használhatók.
Működik-e iPAD táblagépeken a KRÉTA applikáció?
Igen, a KRÉTA alkalmazás használható iPAD táblagépeken is.
Van különbség az Androidos és a IOS alkalmazások között?
Nincs. A KRÉTA mobil applikációk azonos funkcióval rendelkeznek mindkét platformon. A frissítések időbeni eltérése miatt azonban előfordulhat, hogy egy frissítés korábban jelenik meg az Androidos platformra.