- Létrehozta Szabó László, legutóbb módosította Farkas Attila, legutolsó módosítás időpontja máj. 07, 2018
Ez az oldal egy régebbi verziója. Nézze meg a jelenlegi verziót.
Összehasonlítás a jelenlegivel Korábbi változatok megtekintése
Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!
A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.
KRÉTA konzultáció
Tisztelt Felhasználóink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a KRÉTA rendszerrel kapcsolatos kérdésekről az e-KRÉTA Zrt. címén (1111 Budapest, Budafoki út 59.) konzultációs workshopokat tartunk. A konzultációra jelentkezni az enaplo@ekreta.hu emailcímen lehet. A jelentkezéshez kérjük írják meg az jelentkezés időpontját, az intézményük nevét, továbbá az iskolákból résztvevők számát is. A tavasz folyamán az alábbi konzultációs időpontok kerülnek meghirdetésre:
2018. május 10. (csütörtök) 13.00 óra
Szoftverfrissítések, újdonságok
Kréta 2.55 verzió újdonságai (2018.05.02.)
- házi feladat kezelésének kiegészítése
- diák által rögzített új hozzászólás esetén az érintett pedagógus email értesítést kap, ha ez be van állítva a profilbeállításaiban
- törzslapszám és naplósorszám kezelése
- a tanulók naplósorszámának és törzslapszámának kezelését egységesítettük, kiegészítettük, így már lehetőség van az osztályt- vagy évfolyamot váltó tanulók, illetve a távozott, majd visszaérkezett tanulók adatainak kezelésére. A tanulók aktuális adatait a Tanulói adatlapon, illetve az Osztályok tanulóinak listája menüpontban lehet megadni; lezárt osztálytagságok esetén, az aktív besorolás adataitól függetlenül, az Osztályokból kiírt tanulók listája menüpontban rögzíthetők, módosíthatók a sorszámok.
- az országok és a szakképesítés adatszótár bővítése
- már elérhető a "Szerbia és Montenegró" megnevezés is
- már elérhető az "Élelmiszeripari szakmunkás (2014) - 3454102" szakképesítés is
- közösségi szolgálat kezelése
- már lehetőség van 5-nél több, akár 50 óra közösségi szolgálatot is egyszerre rögzíteni, hogy a korábbi évek adatait gyorsabban lehessen megadni
- munkaidőelszámolólap generálása
- ha több pedagógus elszámolását hozzuk létre, akkor az nem egy PDF állományban jön létre, hanem minden alkalmazott számra külön-külön, ami egy csomagolt állományban tölthető le
- tanuló értesítők Waldorf iskolák számára
- minden értékelési időszakra elérhető a "Tanuló értesítő" dokumentum, a meghatározott formátumban
- tanulói jogviszonyt igazoló lap
- lehetőség van az ún. multiselect-re a jogviszonyt igazoló dokumentum generálásakor, így több tanuló számára is létrehozható az igazolás egyszerre
- KIR szinkron funkció Beiratkozás modulban
- az Adatszolgáltatások/Beiratkozás menüpontban található gomb segítségével a "Felvéve" státuszú Nebulók adatai frissítésre kerülnek a KIR - Központi Információs Rendszerben a KRÉTA-ban tárol adatokkal
- az Adatfelvétel véglegesítését követően a gomb nem jelenik meg, de a Véglegesítés visszavonását követően ismét használható
Kréta 2.54 verzió újdonságai (2018.04.18.)
- A napló dokumentumok készítésekor lehetőség van egyszerre több dokumentum elkészítésére és letöltésére is. Az új verzióban már lehetőség van ennél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több napló is elkészíthető egyszerre
- Törzslapokon a törvényes képviselő megjelenítése. A korábban az összes megadott gondviselő megjelent a törzslapokon, jelenleg csak az (vagy azok), akik törvényes képviselőnek vannak jelölve
- Feladatellátási helyek kiegészítése
- Beiratkozás Excel exportnál a rendezés javítása, az export állományban már ABC sorrendben jelennek meg a nebulók
Közösségi szolgálat jelentkezési lap és Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái (órarend alapján) dokumentum javítása. Az új verzióban m ár lehetőség van ezeknél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több tanuló jelentkezési lapja, illetve több kolléga be nem jegyzett óráit tartalmazó táblázat is letölthető egyszerre
- A napló jogosultságú felhasználók is le tudják tölteni a dokumentumok között az összes osztály, tanár és terem órarendet
- A dokumentumokban az "Évégi értesitő(k)" záradék szövegének megjelenítése választható, hogy az év végi értesítőben is beállítható, hogy a nevelőtestület határozata megjelenjen (ez az alapértelmezett beállítás) vagy ne kerüljön megjelenítésre.
- Házi feladatok megjelenésének javítása. Az Edge és IE böngészők alkalmazásakor nem lehetett házi feladatot menteni a naplózott órákhoz, ez javításra került
- Egyéni csengetési rend javítása. A frissítés megoldja azt a problémát, hogy ha a Tanév rendje menüpontban beállítunk egy egyedi napot, és ahhoz olyan csengetés rendet adunk meg, ahol a szokásosnál kevesebb óra van, akkor csak annyi óra fog megjelenni az órarendekben, ahány órát felvettünk a beállított csengetési rendben. Ezzel lehetővé válik a rövidített napok kezelésének egy egyszerűbb megoldása.
Kréta 2.53 verzió újdonságai (2018.04.04.)
- Eltávolításra került a “Nebuló születési országa és helye” részről az Irányítószám megadási lehetősége.
- Bővült az adatok felvitele KIR szolgáltatás megadásával.
- A beilleszkedési, tanulási és magatartási problémák, funkciónál a numeric box eltávolításra került
- Értesítőknél, bizonyítványoknál van lehetőség a tanulmányi átlagokat megjeleníteni
- Tanuló ellenőrzőkönyvében mostmár megjelennek, a modulzáró, beszámoltató, különbözeti vizsga, pótvizsga értékelések is
- Csoportnaplóban mostmár megjelenik a Tantárgy
- Értesítés jegyzőnek dokumentumok el lettek távolítva
- Értesítés gyermekvédelmi szolgálat részére dokumentummal bővűlt a lista
- Nem tanköteles tanulóknál módosult a törvényi leírás
Értesítőknél van lehetőség saját (felnőttképzésen) illetve gondviselő részére generálni a dokumentumot.
Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái excel táblában megjelennek a pedagógus nevek
- Eltérő csengetési renddel rögzített tanév rendje esemény esetén helyesen jelenik meg az órarendek
- az egész intézmény számára rögzített esemény esetén
- csak egyes osztályoknak/csoportok számára rögzített esemény esetén
KRÉTA 2.52 verzió újdonságai (2018.03.21.)
Órarend átdolgozása
Órarend import átalakítás
Tanév rendje kezelés módosítás
Dokumentum letöltések bővítése új beállítási lehetőségekkel
Dokumentumok átdolgozása az intézményi visszajelzések alapján
Diák felületen igazolatlan mulasztások megjelenítése
Házi feladat felvételi lehetőség módosítása, kizáró szavak figyelésével
KRÉTA 2.51 verzió újdonságai (2018.03.07.)
- Késés gomb levétele az oldal optimalizálása érdekében
A tanóra naplózása felületről - a beérkező fejlesztési javaslatokkal összhangban a képernyőn való nagyobb megjeleníthetőség érdekében - a "Késés" gombot eltávolítottuk. A késés tényének rögzítéséhez eddig sem volt szükség a "Késés" gombot is bekapcsolni, elég volt a késés időtartamát beírni az erre szolgáló mezőbe.
A késés tényének rögzítése most is így működik, tehát a késés időtartamát percben kell rögzíteni a mezőben, majd az óra naplózását követően automatikusan a "Jelenlét" gomb inaktiválódik., ahogy a funkció jelenleg is működik.
Naplózás előtt:
Naplózást követően:
- Az elektronikus ellenőrzőben a tanuló mulasztásainál a sorrend javítása
- Az elmaradt - napirend nézetű - tanórák, foglalkozások és házi feladatok megjelenítése
- Az ütközések javítása az elmaradt órák esetében
- A napirendben a helyettesítések színezése
- Az elektronikus ellenőrzőben az igazolatlan mulasztások külön megjelenítése
- Az alkalmazottak funkcióban a végzettségek kezelésének kiegészítése
- A pedagógusok nem naplózott órái és a naplóba be nem jegyzett foglalkozások funkciók javítása
- A pedagógus fokozat többes módosításának javítása az alkalmazottak funkcióban
- A tanév rendjének módosítása a pihenőnapok esetében
- Importáláskor az azonos vagy hasonló nevű osztályok/csoportok ellenőrzése
- Jogszabályi változások átvezetése a gyakorlati órák időtartama miatt
- Alkalmazottak KIR importláskor a születési név kezelésének javítása
- Az értékelés mondatbank javítása
- Tantárgyfelosztás importálás javítása
- Biztonsági frissítések
Keresés
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!
Szakmai útmutatók
Diákolimpiai jelentkezés segédlet
KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás (ETTF)
Gyakran Ismételt Kérdések
Gyakran Ismételt Kérdések - Adminisztrációs rendszer
Gyakran ismételt Kérdések - Elektronikus napló
Gyakran Ismételt Kérdések - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás
Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához
Gyors Áttekintő Segédletek
e-Learning
"NEPTUN KRÉTA - Adminisztrációs feladatok" című képzés
Bemutatók, iskolai segédletek
KRÉTA e-Napló szabályzat (minta)
KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul
Intézményi Ügyiratkezelői segédlet
Poszeidon webes felhasználói dokumentació
Sablonok, mintafájlok
Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal
Órarend - Excel importáláshoz mintafájl
Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel
Felhasználói kézikönyvek
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Adminisztrációs rendszer
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Elektronikus napló
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Elektronikus ellenőrző
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói KézikönyvKRÉTA Központi Rendszer
KRÉTA Konferencia 2018
KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása
GINOP 6.2.3
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció
- Címkék nélkül