- Létrehozta Szabó László, legutolsó módosítás időpontja júl. 12, 2018
Ez az oldal egy régebbi verziója. Nézze meg a jelenlegi verziót.
Összehasonlítás a jelenlegivel Korábbi változatok megtekintése
Üdvözöljük a KRÉTA Tudásbázison!
A KRÉTA Tudásbázis Portál célja, hogy a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer felhasználói (fenntartók, intézményvezetők, pedagógusok, tanulók, szülők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a KRÉTA rendszer használatához. A tudásbázisban megtalálhatók a KRÉTA különböző moduljainak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.
KRÉTA konzultáció
Tisztelt Felhasználóink!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a KRÉTA rendszerrel kapcsolatos kérdésekről az e-KRÉTA Zrt. címén (1111 Budapest, Budafoki út 59.) konzultációs workshopokat tartunk. A konzultációra jelentkezni az enaplo@ekreta.hu emailcímen lehet. A jelentkezéshez kérjük írják meg az jelentkezés időpontját, az intézményük nevét, továbbá az iskolákból résztvevők számát is. Augusztusban az alábbi konzultációs időpontok kerülnek meghirdetésre:
2018. augusztus 23. (csütörtök) 13.00 óra
2018. augusztus 30. (csütörtök) 13.00 óra
KRÉTA rendszer leállás
Tisztelt Felhasználóink! Tájékoztatjuk a szakképző intézményeket, hogy a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatalnál folyó karbantartási munkák miatt 2018. július 27-én, pénteken az NSZFH-hoz tartozó szakképző iskolák KRÉTA rendszere átmenetileg nem lesz elérhető. Köszönjük szíves megértésüket!
Tudásbázis újdonságok
Megjelent a Klebelsberg Központhoz tartozó köznevelési intézmények Előzetes Tantárgyfelosztás 2018 szakmai útmutatója, amelyet ide kattintva tölthetnek le!
A tanév váltásával kapcsolatosan felmerülő gyakori kérdésekre adott válaszokat, ide kattintva érhetjük el a Tudásbázisban!
Tanévváltás
A 2017/18-as, mint még augusztus 31-ig tartó tanévet érintő Adatszolgáltatások érdekében, az admin felületen inaktiválásra került az “Aktív tanév váltása” menüpont. A menüpont újra aktiválása előreláthatóan augusztus második felében várható.
Felhívjuk az Intézmények figyelmét a tanévváltással kapcsolatban, hogy nem visszavonható folyamat, a lezárt tanévben nincs lehetőség utólagos adatmódosításra!
Az összes tanuló következő tanévi osztályba való léptetése után javasoljuk csak megtenni, beleértve például:
- a javító- és osztályozó vizsgán elért eredmények rögzítését,
- az összefüggő szakmai gyakorlat eredményeinek záradékolását,
- az esetlegesen nyáron intézményt váltó tanulók kezelését is!
A Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) rovatunkban a tanév zárásával kapcsolatos kérdéseket válaszoltunk meg.
A szakmai útmutatók között elérhető a Klebelsberg Központhoz tartozó intézmények részére a végzettségek kezelésére vonatkozó szakmai útmutató.
Szoftverfrissítések, újdonságok
Kréta 2.59 verzió újdonságai (2018.06.27.)
Az összefüggő szakmai gyakorlat kezeléséhez beállítható a Testreszabás menüpontban ennek időtartama, illetve, hogy a pedagógusok rögzíthessenek-e egyedileg foglalkozások ezen időszakban.
A megadott időintervallumban azon csoportok órái rögzíthetők és naplózhatók, melyek "Összefüggő szakmai gyakorlati csoport"-nak vannak jelölve.
Az ESL adatszolgáltatást export funkcióval bővítettük, melynek eredményeként létrejövő Excel állományban azon tanulók neve és osztálya található meg, aki az adatszolgáltatásban kimutatásra kerültek.
Idén lehetőség van a TTF importálására is az aSc órarendkészítő programból. Ehhez leírás is található a Szakmai útmutatók között.
A Csoportnaplók esetében is összegzésre kerülnek, az adott csoportban keletkezett mulasztásai a tanulóknak, és az osztálynaplóban megszokott módon tekinthetjük át őket a tanulók adatai között, táblázatos formában.
A Csoportnaplók zárása is beállítható a paraméterezési felületen, melynek hatására egy plusz oldal kerül a napló végére, jelezve a csoportban megtartott órák számát.
Az Osztályok és Csoportok menüpontban megadható az érintett osztály vagy csoport várható létszáma az előzetes TTF-hoz.
A törzslapon beállítható, hogy a BTMN-es tanulók adatai is megjelenjenek, az SNI-s adatokhoz hasonlóan.
A következő tanévbe tévesen átsorolt, vagy az átsorolás után, a nyári szünet alatt távozott tanulók besorolási már törölhetők a következő tanévről.
Lehetősége van a pedagógusoknak, hogy a többi kolléga - illetve az osztályok és termek - órarendjét is megtekintse a saját órarendjénél megszokott formában
Kréta 2.58 verzió újdonságai (2018.06.13.)
Munkakörök adatszótár bővítése a "NOKS pedagógiai felügyelő" elemmel
Végzettségek adatszótár bővítése a "Technika és életvitel" és a "Neveléstudomány" elemekkel
Záradékolás osztályfőnökként
- az Osztályfőnöki feladatok / Osztály tanulói menüpontban már elérhető a záradék adatszótár, melynek elemeit rendezhetik, illetve elrejthetik az Adminisztrációs rendszerben, az Adatszótárak menüpontja alatt
A KRÉTA rendszer e-Napló moduljában is van lehetőség az Osztályfőnökök számára megadni a jogosultságot az osztályukba járó tanulók Záradékainak szerkesztésére, melynek menete a következő:
1.
Admin Záradéklista karbantartás
Az admin felület Nyilvántartások / Adatszótárak menüpontban érhető el az adminisztrátorok számára a Záradékok listája (Be/kisorolás okok néven).
Az intézmény Pedagógiai Programjában szereplők szerint módosíthatók/felvehetők a záradékok, beállítható megjelenítési sorszámuk, valamint a láthatóságuk is szabályozható a pipára való kattintással.
2.
Az Adminisztrációs felület Nyilvántartások / Testreszabás menüponton belül, a Tanulói adatok kezelése szekcióban található Osztályfőnök módosíthatja osztályába járó tanulók adatait, Osztályfőnök kiegészítheti az osztályába járó tanulók évközi záradékát és Osztályfőnök kiegészítheti az osztályába járó tanulók ki- vagy átsorolási záradékát beállítások kapcsolóit "Igen" állásra kell kapcsolni.
3.
lista megnyitása
Az admin engedélyek megadását követően a tanulók nevének sorában megjelennek a kis "ceruza" ikonok, mely segítségével nem csak megtekinteni, de a tanulók adatait módosítani is tudják az osztályfőnökök.
4.
A Tanulót szerkesztő nézetben megnyitva kiválaszthatóvá válik a Záradékok adatfül, ahol elérhetőek az admin rendszerben felvitt előzetes Záradékminták.
5.
A legördíthető menüből kiválasztható a Tanuló számára rögzítendő Évközi és Ki vagy átsorolási Záradék(ok) szöveg(e).
Minden egyes használni kívánt elemre rákattintva átkerül az alsó, szerkesztő mezőbe, ahol értelemszerűen módosítás is szükséges lehet.
6.
megtekintés/ellenőrzés
7.
A generált dokumentumokban megjelenik a rögzített Záradék(ok) szöveg(e) a Tanuló tanévre vonatkozó Végzáradékától elkülönítve.
Osztálynapló:
Törzslap:
Módosítás a törzslapok megjelenítésében
a törzslapok generálása során lehet kiválasztani, hogy egyszerre a teljes törzslaptartalom, vagy csak a felső, fejléc rész, vagy csak az alsó adatrész kerüljön e bele a generált PDF dokumentumba
bármelyik generálást is választják, az alsó, adatokat tartalmazó részen, a Záradékok cellában megjelenik a tanuló neve és oktatási azonosítója:
a törzslapok generálása során kiválasztható, hogy az SNI adatok generálásra kerüljenek e a dokumentumba
abban esetben jelenik csak meg a törzslapon az SNI adatokat tartalmazó cella, amennyiben az adott tanuló számára adatok vannak rögzítve az SNI/BTM felületen az adminisztrációs felületen keresztül
a dokumentumok törzslapokat tartalmazó szekciójában választható ki a használni kívánt, különböző nyelvű alapsablon
a pótlap generálási tulajdonságok kiválasztási képernyőjén megadható, hogy a korábbi, Táblázatos, vagy az új, Folyamatos szöveggel opciót szeretnénk e használni
Táblázatos példa:
Folyamatos szöveges példa:
a törzslapok generálási beállításai között választható és a legenerált dokumentumon is megjelenik az éves óraszám a szöveges értékeléseket tartalmazó törzslapok esetében is
az intézményi Mondatbankba külön választható a csak Magatartás és a csak Szorgalom szöveges értékeléshez is mondatbanki elem
Kréta 2.57 verzió újdonságai (2018.06.03.)
Pedagógus saját adatainak kezelése
Pedagógusok beállíthatják a publikus email címe mellett a munkahelyi, nem nyilvános elérhetőségét is a profilbeállítások között.
Keresési felületek módosítása
A keresési felületeken már nem jelenik meg az oktatási azonosító esetén a "7" karakter az első helyen, mivel ez zavaró volt, ha az azonosító számot másolással akartuk megadni.
Osztály/csoport kisorolási adatok
Az Osztályok/Csoportok tanulóinak listája felületen pontosabb adatok érhetők el a tanulói csoport- vagy osztálytagságok lezárásáról, módosításáról.
Pedagógus által adott értékelések
A Pedagógusok által adott értékelések dokumentumban is elérhető az ún. multiselect, melynek segítségével egyszerre több (akár az összes) pedagógus által adott értékelés letölthető egyszerre.
Főtantárgy óraszáma a törzslapon
A törzslapon beállítható, hogy a főtantárgy alá sorolt altantárgy(ak) óraszáma(i) hozzáadódjanak-e a főtantárgy óraszámához, ha azok nincsenek bizonyítványban megjelenőnek állítva.
Minimális óraszám beállíthatósága tanítási napra
A Testreszabás menüpontban, az Elektronikus napló korlátozásai között megadható, hogy legalább hány naplózott óra esetén vegye a program érvényes, sorszámozott tanításai napnak az egyes napokat.
- A nulla beállítása esetében minden tanítási napot sorszámoz a program, függetlenül a megtartott órák számától.
- Nullánál nagyobb szám esetén megoldódik az estis és levelezős képzések esetén a napok sorszámozásának problémája
Végzettségek kezelése
Végzettségek megadásának átdolgozása a KK-s intézmények számára a fenntartó kérései alapján. A funkcióhoz tartozó szakmai útmutatót ide kattintva lehet letölteni!
Kréta 2.56 verzió újdonságai (2018.05.16.)
Törzslapok paramétereinek, tartalmának bővítése
- a tanulókhoz kötött rögzített SNI-s adatok megjelennek a törzslap megfelelő blokkjában
- szakképzési intézmények számára beállítható, hogy a törzslapon a szakképesítés vagy részszakképesítés megnevezése és száma megjelenjen
- beállítható a hetek száma a végzős és nem végzős évfolyamok esetében, hogy a törzslapon megjelenő éves óraszám ez alapján számítódjon
- lehetőség van arra, hogy beállíthassák a törzslap címében megjelenő intézményi nevet és címet, az Intézményi adatokban rögzített Működési helyek közül választva
A "Napló nézet" felület módosítása
Azok az órák, ahol egy tanulót "nem jelenlévőnek" jelöltek, nem jelenik meg az osztályfőnök számára a Napló nézetben, így nem lehet tévedésből hiányzónak jelölni egy tanulót ilyen foglalkozásokra
Tanmenet kezelésének javítása
Ha a tanmenet több olyan elemet is tartalmaz, melyek megnevezése teljesen azonos, akkor már ezek mindegyike elérhető a megadott sorszámú óránál
Helyettesítések és elmaradt tanórák kezelése
Helyettesítés illetve elmaradt óra esetén a pedagógus Napirendjében lehetőség van új elem rögzítésére a tanóra helyett
Az elmaradt órák áthúzással jelölve jelennek meg az elektronikus ellenőrzőben
Kréta 2.55 verzió újdonságai (2018.05.02.)
Házi feladat kezelésének kiegészítése
A diák által rögzített új hozzászólás esetén az érintett pedagógus email értesítést kap, ha ez be van állítva a profilbeállításaiban
Törzslapszám és naplósorszám kezelése
A tanulók naplósorszámának és törzslapszámának kezelését egységesítettük, kiegészítettük, így már lehetőség van az osztályt- vagy évfolyamot váltó tanulók, illetve a távozott, majd visszaérkezett tanulók adatainak kezelésére. A tanulók aktuális adatait a Tanulói adatlapon, illetve az Osztályok tanulóinak listája menüpontban lehet megadni; lezárt osztálytagságok esetén, az aktív besorolás adataitól függetlenül, az Osztályokból kiírt tanulók listája menüpontban rögzíthetők, módosíthatók a sorszámok.
Az országok és a szakképesítés adatszótár bővítése
- már elérhető a "Szerbia és Montenegró" megnevezés is
- már elérhető az "Élelmiszeripari szakmunkás (2014) - 3454102" szakképesítés is
Közösségi szolgálat kezelése
Már lehetőség van 5-nél több, akár 50 óra közösségi szolgálatot is egyszerre rögzíteni, hogy a korábbi évek adatait gyorsabban lehessen megadni
Munkaidőelszámolólap generálása
Ha több pedagógus elszámolását hozzuk létre, akkor az nem egy PDF állományban jön létre, hanem minden alkalmazott számra külön-külön, ami egy csomagolt állományban tölthető le
Tanuló értesítők Waldorf iskolák számára
Minden értékelési időszakra elérhető a "Tanuló értesítő" dokumentum, a meghatározott formátumban
Tanulói jogviszonyt igazoló lap
Lehetőség van az ún. multiselect-re a jogviszonyt igazoló dokumentum generálásakor, így több tanuló számára is létrehozható az igazolás egyszerre
KIR szinkron funkció Beiratkozás modulban
Az Adatszolgáltatások/Beiratkozás menüpontban található gomb segítségével a "Felvéve" státuszú Nebulók adatai frissítésre kerülnek a KIR - Központi Információs Rendszerben a KRÉTA-ban tárol adatokkal
A KRÉTA rendszerbe rögzített Nebulók esetében rendelkezésre áll - a már véglegesített adatfelvétel esetében - a gomb, amely segítségével a "Felvett" státuszú Nebulók adatait a KRÉTA rendszerből a KIR rendszerbe lehet átemelni.
KIR szinkron funkciógomb
A 'KIR szinkron' nyomógombot csak egyszer lehet megnyomni, amikor minden státusz egyértelműen beállításra került, és a döntések generálása is megtörtént. Kérjük, ezt a feladatot felelősséggel végezzék.
A funkció működésének lépései
- A Nebulók adatainak rögzítése
- Jelentkezési státuszok megfelelő beállítása
- A (Státuszok véglegesítése) gomb megnyomásával a Nebulók véglegesítése adatfelvitel szempontból a KRÉTA rendszerben
- Ezt követően Határozat generálás
- Majd a elindítása
Státuszok véglegesítése funkciógomb
A 'Státuszok véglegesítése' gomb megnyomása esetén az adatokat véglegesnek tekinti a KRÉTA rendszer, és az e-Ügyintézésből már nem visz át újonnan létrehozott kérést. A státuszok véglegesítés állapotának visszavonása esetén ismét él a szinkron az e-Ügyintézés és a KRÉTA Beiratkozás felülete között, így egy újonnan beadott kérelem azonnal meg fog jelenni a Nebulók oldalán.
Határozatok generálása funkciógomb
A 'Határozatok generálása' nyomógombot csak egyszer lehet megnyomni, amikor minden státusz egyértelműen beállításra került. Kérjük, a döntés meghozatala és a státuszok beállítása után ezt felelősséggel használják.
- Az összes olyan Nebuló esetében, akik Jelentkezési státusza "Felvett", KIR Szinkronizáció státusza pedig "Szinkronizálandó", a rendszer egy adatcsomagot készít, mely csomaghoz ki kell választani a Nebulók számára használandó, feladatellátási helyhez tartozó sorszámot
- A kiválasztást követően a felugró ablakban szükséges a KIR bejelentkezés elvégzése, mely bejelentkezés 5 perc időtartamra készít a KRÉTA felhasználó számára KIR hozzáférést
- A rendszer az azonosítást követően az elkészített, összesített adatcsomagot átadja a KIR számára feldolgozásra
- Ekkor visszatér a képernyő a Beiratkozás felületre, ahol az előzőekben elindított csomagban lévő tanulók KIR Szinkronizáció státusza "Folyamatban" lesz
- A gomb ismételt megnyomásával a státusz folyamatosan frissül, illetve az egyes tanulók esetében a "Folyamatban" szövegrészre pozícionált egérmutatóra a KIR státuszjelentése tekinthető meg
- 5 perc elteltével a KIR azonosító beírása ismét szükségessé válik, de az átküldött adatcsomag feldolgozása a KIR rendszerben nem szakad meg
- Sikeres szinkronizáció esetén a KIR Szinkronizáció státusza "Sikeres" jelzést mutat
- A sikeres jelzéssel rendelkező tanulók adatainak ismételt feltöltésére/frissítésére nincs lehetőség, az már csak a KIR rendszerbe belépve, manuálisan végezhető el
- Azon tanulók esetében, akiknél a KIR Szinkronizáció státusza "Adathiba" jelzést mutat, a tanuló nevére kattintva adatlapja megnyitható, azok kiegészítését és mentését követően visszakerülnek "Szinkronizálandó" státuszba, és a folyamat megismételhető
- Azon tanulók esetében, akiknél a KIR Szinkronizáció státusza "Szinkron hiba" jelzést mutat, kérjük az Ügyfélszolgálati bejelentő felületen keresztül jelentsék be számunkra, képernyőkép csatolásával úgy, hogy az egérmutatót legalább egy ilyen tanuló "Szinkron hiba" feliratára viszik, és a felugró, KIR által közölt hibaleírás látszik. Ebben az esetben a KIR ugyan befogadta a feltöltött adatokat a KRÉTÁ-tól, de azok feldolgozása során hiba lépett fel.
Kréta 2.54 verzió újdonságai (2018.04.18.)
- A napló dokumentumok készítésekor lehetőség van egyszerre több dokumentum elkészítésére és letöltésére is. Az új verzióban már lehetőség van ennél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több napló is elkészíthető egyszerre
- Törzslapokon a törvényes képviselő megjelenítése. A korábban az összes megadott gondviselő megjelent a törzslapokon, jelenleg csak az (vagy azok), akik törvényes képviselőnek vannak jelölve
- Feladatellátási helyek kiegészítése
- Beiratkozás Excel exportnál a rendezés javítása, az export állományban már ABC sorrendben jelennek meg a nebulók
Közösségi szolgálat jelentkezési lap és Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái (órarend alapján) dokumentum javítása. Az új verzióban m ár lehetőség van ezeknél a dokumentumnál is a többes kijelölés (ú.n. multiselect) használatára, azaz egyszerre több tanuló jelentkezési lapja, illetve több kolléga be nem jegyzett óráit tartalmazó táblázat is letölthető egyszerre
- A napló jogosultságú felhasználók is le tudják tölteni a dokumentumok között az összes osztály, tanár és terem órarendet
- A dokumentumokban az "Évégi értesitő(k)" záradék szövegének megjelenítése választható, hogy az év végi értesítőben is beállítható, hogy a nevelőtestület határozata megjelenjen (ez az alapértelmezett beállítás) vagy ne kerüljön megjelenítésre.
- Házi feladatok megjelenésének javítása. Az Edge és IE böngészők alkalmazásakor nem lehetett házi feladatot menteni a naplózott órákhoz, ez javításra került
- Egyéni csengetési rend javítása. A frissítés megoldja azt a problémát, hogy ha a Tanév rendje menüpontban beállítunk egy egyedi napot, és ahhoz olyan csengetés rendet adunk meg, ahol a szokásosnál kevesebb óra van, akkor csak annyi óra fog megjelenni az órarendekben, ahány órát felvettünk a beállított csengetési rendben. Ezzel lehetővé válik a rövidített napok kezelésének egy egyszerűbb megoldása.
Kréta 2.53 verzió újdonságai (2018.04.04.)
- Eltávolításra került a “Nebuló születési országa és helye” részről az Irányítószám megadási lehetősége.
- Bővült az adatok felvitele KIR szolgáltatás megadásával.
- A beilleszkedési, tanulási és magatartási problémák, funkciónál a numeric box eltávolításra került
- Értesítőknél, bizonyítványoknál van lehetőség a tanulmányi átlagokat megjeleníteni
- Tanuló ellenőrzőkönyvében mostmár megjelennek, a modulzáró, beszámoltató, különbözeti vizsga, pótvizsga értékelések is
- Csoportnaplóban mostmár megjelenik a Tantárgy
- Értesítés jegyzőnek dokumentumok el lettek távolítva
- Értesítés gyermekvédelmi szolgálat részére dokumentummal bővűlt a lista
- Nem tanköteles tanulóknál módosult a törvényi leírás
Értesítőknél van lehetőség saját (felnőttképzésen) illetve gondviselő részére generálni a dokumentumot.
Pedagógusok naplóban be nem jegyzett órái excel táblában megjelennek a pedagógus nevek
- Eltérő csengetési renddel rögzített tanév rendje esemény esetén helyesen jelenik meg az órarendek
- az egész intézmény számára rögzített esemény esetén
- csak egyes osztályoknak/csoportok számára rögzített esemény esetén
Keresés
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez!
Szakmai útmutatók
Előzetes Tantárgyfelosztás 2018
TTF importálása az aSc programból
Diákolimpiai jelentkezés segédlet
Gyakran Ismételt Kérdések
GYIK - Tanévváltással kapcsolatos kérdések
GYIK - Évzárással kapcsolatos kérdések
GYIK - Adminisztrációs rendszer
GYIK - KRÉTA Ellenőrző Mobil alkalmazás
Tippek és trükkök a KRÉTA rendszer használatához
Gyors Áttekintő Segédletek
e-Learning
"NEPTUN KRÉTA - Adminisztrációs feladatok" című képzés
Bemutatók, iskolai segédletek
KRÉTA e-Napló szabályzat (minta)
KRÉTA Poszeidon Iratkezelő modul
Intézményi Ügyiratkezelői segédlet
Poszeidon webes felhasználói dokumentació
Sablonok, mintafájlok
Tantárgyfelosztás - Egyszerű sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon
Tantárgyfelosztás - Kereszttáblás sablon, oszlopokban osztályokkal
Órarend - Excel importáláshoz mintafájl
Órarend - Excel importáláshoz mintafájl, érvényességi idővel
Felhasználói kézikönyvek
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Adminisztrációs rendszer
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus napló
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Elektronikus ellenőrző
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv KRÉTA Központi Rendszer
KRÉTA Konferencia 2018
KRÉTA konferencia bevezető, áttekintés - Dr. Szabó Balázs előadása
GINOP 6.2.3
Adminisztrációs rendszer - Felhasználói Kézikönyv GINOP 6.2.3 eszközspecifikáció
Archívum
KRÉTA Előzetes Tantárgyfelosztás 2017
- Címkék nélkül