Oldalfa
Ugrás a metaadatok végére
Ugrás a metaadatok elejére

A terem fogalma és funkciója

Tanévek kezelése

Kérjük mindig vegye figyelembe, hogy a termek létrehozása, törlése, módosítása mindig abban a tanévben történik, amelyiket korábban kiválasztotta! 

 További információk a tanévek kezeléséről

A KRÉTA rendszerbe adminisztrátori jogkörrel belépve minden esetben automatikusan az aktuális tanév kerül betöltésre. A menüsor fölött található az intézmény azonosító kódja, és rövid neve, valamint ez alatt látható az aktuális tanév. A tanév nevére, vagy a mellette található lenyitás ikonra kattintva kiválaszthatók a rendszerünkben már lezárt korábbi tanévek, illetve itt találjuk meg nyári időszakban a következő tanév előkészítési felületét is. 

Bármelyik tanévet kiválasztva a rendszer minden menüpontjában a kiválasztott tanév adatai lesznek találhatók.

Abból a célból, hogy könnyű legyen megkülönböztetni az aktuális és a következő tanévet, a következő tanévben a KRÉTA rendszer fejlécének a színe eltér az aktuális tanévi színtől.

Tanévek kiválasztása

Kérjük, minden esetben fokozattan ügyeljenek arra, hogy ha több tanévet kezelnek egyszerre, akkor NE! egy böngésző külön lapfülein használjanak több KRÉTA belépést!

Javasoljuk, hogy két különböző böngészőprogramot használjon!

Fontos tudni, hogy a beállítások módosítása mindig csak azt a tanévet érinti, amely ki van választva.

Az alábbiakban - a tanévek kezelésével kapcsolatos - tippeket és trükköket ismertetünk, amelyek segíthetik jobban megérteni a tanévek kezelésének elvét. 


Tippek és trükkök

Ha egy tantárgy oktatása a következő évben megszűnik (pl. kifutó rendszerben), akkor a következő tanév kiválasztása után lehetőségünk van törölni a tantárgyat. Ebben az esetben az aktuális - ill. összes korábbi tanévben - a tantárgy megőrzésre kerül, csak a következő tanévben fog eltűnni a rendszerből.

Ha egy pedagógusnak pl. a besorolási fokozata megváltozik az új tanévben, akkor ezt is kezelhetjük a tanévek váltásával. Ha az aktuális tanévben még "pedagógus I", de következő tanévtől átlép a "pedagógus II" fokozatba, akkor a következő tanév kiválasztása után módosíthatjuk a tanár munkaügyi adatait. Ebben az esetben az aktuális - ill. összes előző tanévben - a pedagógus továbbra az akkori időszaknak megfelelő pedagógus fokozatában marad ( "pedagógus I"), csak az új tanévtől fog megváltozni a besorolási fokozata.

A termek adatai

A KRÉTA rendszer a termek esetében az alábbi adatokat kezeli:

ADATCSOPORTMEGNEVEZÉSTARTALOMSPECIALITÁSALAPÉRTELMEZÉSLEÍRÁS
ALAPADATOK

Helyiség név

A helyiség neve tetszőleges.

KÖTELEZŐ


Helyiség jelleg

A helyiség jellegét kiválaszthatjuk a gombra kattintva a lenyíló listából.

KÖTELEZŐ

Osztályterem

Működési hely

A működési helyet kiválaszthatjuk a gombra kattintva a lenyíló listából.

KÖTELEZŐ




Teremfelelős

A teremfelelőst kiválaszthatjuk a gombra kattintva a lenyíló listából.





Alapterület




Befogadóképesség




Vizsga-befogadóképesség




Aktív

A jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy a terem használatban van vagy használaton kívül van.




Egyszerre több órát lehet tartani

A jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy a teremben lehet-e egyszerre több órát tartani vagy nem.





Wifi (vezeték nélküli internetkapcsolat) elérthető

A jelölőnégyzet segítségével állíthatjuk be, hogy a teremben a WIFI elérhető-e vagy nem.





Termek listája

A termeket a menüsorból a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Termek' menüpontjával jeleníthetjük meg.

A listában megjelenített adatmezők

A termek listájában a terem neve, jelenik meg. A fejléc mellett található nyílra kattintva lehet módosítani a termek listájának rendezési sorrendjét!

Új terem létrehozása

A KRÉTA rendszerben a termek létrehozását az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Termek' menüpontját!
  2. Az  nyomógombra kattintva kezdeményezhetjük az új terem adatainak megadását!
  3. A termek adatait tartalmazó ablakban adjuk meg a terem adatait!

    Kötelező adatok megadása

    A termek adatainál a terem nevét, kötelezően meg kell adni!

  4. Az adatok megadása után a  gombra kattintva lehet elmenteni az adatokat. Abban az esetben ha valamelyik kötelező adatot nem adtuk meg, akkor a program figyelmeztető üzenetet küld, hogy mely adat(-ok) megadása kötelező!
  5. A mentés után a termek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program. 

Termek adatainak módosítása

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Termek' menüpontját!
  2. A termek adatait tartalmazó sorok jobb szélén található  ikonra kattintva kezdeményezhetjük a kiválasztott terem tulajdonságainak módosítását.
  3. A kiválasztott terem adatait tartalmazó ablakban módosíthatjuk a terem jellemzőit.
  4. Az adatok módosítása után a  gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.
  5. A sikeres mentés után a atermek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Adatok módosításának hatása

A KRÉTA rendszerben az adatok módosításának a legtöbb esetben visszamenőleges hatása van. Ha pl. egy terem nevet módosítunk a programban, akkor ennek hatása visszamenőleges lesz, tehát a terem korábbi kapcsolatainál is módosulni fognak az adatok.

Több terem adatainak együttes módosítása

A KRÉTA rendszerben lehetőség van arra, hogy több terem adatait egyidejűleg is módosíthassuk. Ha több terem adatát szeretnénk egyszerre módosítani, akkor a termek kijelölése után van erre lehetőségünk. 

Adatok egyidejű módosítása

Az adatok többes módosítása esetén az összes kijelölt termek mindegyikének módosításra kerülnek az adatai, ezért kérjük, hogy a többes módosítást mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték ki a megváltozandó elemeket!

Több terem adatainak együttes módosítását az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Termek' menüpontját!
  2. A termek listájában a sorok elején található jelölőnégyzetre  kattintva jelölhetjük ki a módosítandó elemeket!
  3. A módosításhoz kattintsunk a  nyomógombra!
  4. A kiválasztott termek adatait tartalmazó ablakban lehet megváltoztatni a kijelölt elemek tulajdonságait!
  5. Az adatok módosítása után a  gombra kattintva lehet elmenteni a változtatásokat.

  6. A sikeres mentés után a a termek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Tulajdonságok együttes módosíthatósága

A KRÉTA rendszerben nem minden adatot lehet többes módosítással megváltoztatni! A termek nevét - egyediségük miatt - soha nem lehet többes módosítással megváltoztatni!

Terem törlése

A KRÉTA rendszerben a tévesen vagy hibásan felvett termek törlésére is van lehetőség. Általános szabályként elmondható, hogy biztonsági okokból csak akkor lehet egy elemet törölni, ha nem létezik hozzá kapcsolat, valamint előfordulhat, hogy bizonyos elemek egyáltalán nem törölhetőek. A termek törlését az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Termek' menüpontját!
  2. Atermek adatait tartalmazó sorok jobb szélén található  ikonra kattintva kezdeményezhetjük a kiválasztott terem törlését!
  3. A törlés előtt egy ablakban megjelenik a törlési folyamat megerősítése!
  4. Az  gombra kattintva lehet megerősíteni a törlést! A  nyomógombra kattintva megszakíthatjuk a törlési folyamatot!
  5. A törlés megerősítése után a program ellenőrzi, hogy az terem törölhető-e? 
  6. Abban az esetben ha aterem nem törölhető, akkor egy hibaablakban megjelenik anak az oka, hogy aterem miért nem törölhető.
  7. Ha a törlés sikeresen megtörtén, akkor egy üzenetablakban megjelenik a sikeres törlési művelet nyugtázása! 
  8. A sikeres törlés után a atermek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Törlések érvényessége

Fontos tudni, hogy a KRÉTA rendszerben a törlés mindig a kiválasztott tanévre vonatkozik! Ha pl. egy termet vagy tantárgyat az adott tanévben törlünk, akkor a korábbi tanévekben továbbra is elérhető lesz a rendszerben!

Több terem egyidejű törlése

Az adatok módosításához hasonlóan a programban lehetőségünk van arra is, hogy több kijelölt elemet egyszerre töröljünk. Több terem egyidejű törlése esetén a program minden egyes terem esetében külön ellenőrzi, hogy a terem törölhető-e a rendszerben. 

Több elem együttes törlése

Az adatok együttes törlése esetén - ha a program egyéb okból nem tiltja valamelyik terem törlését, az összes kijelölt terem törlésre kerül! Kérjük, hogy több terem egyszerre történő törlését mindig körültekintően használják és a rögzítés előtt győződjenek meg arról, hogy helyesen jelölték ki a törlendő elemeket!

Több terem egyidejű törlését az alábbi módon lehet végrehajtani a programban:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Termek' menüpontját!
  2. A termek listájában a sorok elején található jelölőnégyzetre kattintva jelölhetjük ki a törlendő elemeket!
  3. A törléshez kattintsunk a  nyomógombra!
  4. A törlés előtt egy ablakban megjelenik a törlési folyamat megerősítése! A program figyelmeztet, hogy csak azok az elemek kerülnek törlésre, amelyekhez nem tartozik adatbázis kapcsolat!
  5. A sikeres törlés esetén a program üzenetet küld, hogy a kijelöltek közül hány elemet sikerült törölni.
  6. A törlés után a atermek listáját tartalmazó oldalra lép vissza a program.

Termek adatainak és kapcsolatainak megtekintése

A termek adatainak és adatkapcsolatainak megtekintése lehetőséget biztosít, hogy a KRÉTA programban csak olvasási jogosultsággal is megnézhessük a termek adatait, valamint a termek különböző további kapcsolatait. Az adatok megtekintéséhez az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban:

  1. A menüsorban válasszuk a 'Nyilvántartás' menü 'INTÉZMÉNYI ADATOK' blokkjának 'Termek' menüpontját!
  2. Atermek adatait tartalmazó sorok jobb szélén található  ikonra kattintva kezdeményezhetjük a kiválasztott terem adatainak és adatkapcsolatainak megtekintését!
  3. A kijelölt terem adatait tartalmazó ablak bal szélén lehet kiválasztani, hogy aterem melyik adatcsoportját vagy kapcsolatait szeretnénk megnézni.
  4. Az ablak bezáráshoz kattintsunk az ablak alján található mégse dombra!

A termek alábbi adatcsoportjait és kapcsolatait lehet megnézni:

ADATCSOPORTTARTALOM

Alapadatok



Termek keresése, szűrése

A KRÉTA rendszerben a listaoldalak bal szélén látható a termek keresésére, szűrésére szolgáló funkciók. A SZŰRÉS szövegre kattintva jeleníthetők meg ill. rejthetők el a termek esetében használható keresési feltételek megadása. A termek adatait tartalmazó listák szűrését az alábbi módon lehet végrehajtani:

  1. Ha a felületen nem láthatók a keresési feltételeket beállítást tartalmazó terület, akkor a  gombra kattintva (a képernyőn gyakran függőlegesen jelenik meg a szöveg) lehet megjeleníteni a szűrési adatmezőket!
  2. Írja be vagy válassza ki a szűrési feltételeket! Ha több mezőt is beállít akkor a keresés eredménye azokat a termek adatait fogja tartalmazni, amelyek az összes kiválasztott feltételnek megfelelnek!
  3. A keresési feltételek után megjelenik a  üzenet, amely arra figyelmeztet, hogy a lista tartalma csak a  gombra kattintva fog frissülni, megváltozni! 
  4. A feltételek beállítása után kattintson a  gombra!
  5. A listában a beállított szűrési feltételeknek megfelelő termek fognak megjelenni

Termek adatainak exportálása

A KRÉTA rendszerben lehetőség van a termek adatainak és adatkapcsolatainak Excel táblázatba történő exportálására. Az exportálás végrehajtásához az alábbi műveleteket kell végrehajtani a programban:

  1. A menüsorban válasszuk a Nyilvántartás - Termek funkciót!
  2. A Termek adatainak exportálásához kattintsunk a  gombra!
  3. ATermek esetében az alábbi adatok exportálására van lehetőség:
  4. Az exportálás után - a böngészőprogram beállításaitól függően - automatikusan letöltődik a kiválasztott Excel táblázat!











  • Címkék nélkül