- Létrehozta Szabó László, legutóbb módosította felhasználó-6bcd2, legutolsó módosítás időpontja okt. 10, 2019
Ez az oldal egy régebbi verziója. Nézze meg a jelenlegi verziót.
Összehasonlítás a jelenlegivel Korábbi változatok megtekintése
Üdvözöljük a KRÉTA e-Ügyintézés tudásbázis oldalán!
Az e-Ügyintézés Tudásbázis célja, hogy a Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer (e-Ügyintézés) felhasználói (szülők, gondviselők, adminisztrátorok, kérelmezők) részére hatékony segítséget tudjon nyújtani a rendszer használatához. Az e-Ügyintézés Tudásbázisban megtalálhatók a Köznevelési Elektronikus Ügyintézési Rendszer különböző funkcióinak felhasználói kézikönyvei, a programfunkciók gyors megismerésére szolgáló áttekintő segédletek, videók a program használatának elsajátításához, továbbá a fenntartókkal együtt készített szakmai útmutatók is.
Kérelmezői felület bemutatása e-Ügyintézés kérelmezői felületA Gondviselői / Tanulói jogosultsággal rendelkező felhasználók kérelmet (kérelmeket), jelentkezési lapot, iratokat, igazolásokat, felmentéseket és egyéb dokumentumokat nyújtanak be az intézmények felé elektronikus formában az e-Ügyintézés rendszerén keresztül. Ehhez lehetőségük van dokumentum sablonok letöltésére, megszemélyesítésére, a kitöltött dokumentumok mentésére és visszatöltésére a rendszerbe. A felhasználói felületen keresztül továbbá nyomon követhetik a folyamatban levő ügyeiket is. | Intézményi felület bemutatása e-Ügyintézés intézményi felületAz e-Ügyintézés intézményi felületét a KRÉTA-rendszerben admin jogosultsággal rendelkező felhasználók használják. Kezelik a rendszeren keresztül benyújtott kérelmeket és egyéb dokumentumokat. Ezen kívül elvégzik a döntéshozatalhoz szükséges teendőket, az ügyintézési folyamatok feladat-elemeinek megvalósulásához szükséges információk bekérését, rendszerezését. A kérelmezők által benyújtott ügyekben határozatot készítenek elő illetve hoznak meg. Nyomon követik a folyamatban lévő ügyeket illetve kezelik a lezárt ügyeket. Az admin-jogosultsággal rendelkező felhasználóknak lehetőségük van új szereplőt hozzáadni a rendszerhez. |
Üzenetek kezelése Üzenetek kezeléseA KRÉTA üzenetváltási felülete az intézményen belüli felhasználók számára érhető el elsődlegesen intézményen belüli kommunikációs csatornaként (a vezetői jogosultsággal rendelkező felhasználók a fenntartó felé intézményen kívüli elektronikus úton történő üzenet- és csatolmányküldési lehetőséggel is rendelkeznek). | Kiterjesztett e-Ügyintézés Kiterjesztett e-ÜgyintézésAz intézményeknek és a kérelmezőknek az állam által központilag biztosított “Központi Elektronikus Ügyintézési Szolgáltatásokkal” ( ún. KEÜSZ ) és "Szabályozott Elektronikus Szolgáltatásokkal" (ún. SZEÜSZ) történő együttműködése során, lehetőség van digitálisan aláírt dokumentumok beküldésére a rendszeren keresztül. Kiterjesztett e-Ügyintézés (intézményi és kérelmezői oldalról) |
Közétkeztetés KözétkeztetésA KRÉTA-rendszerben e-ügyintézés keretében lehetőség van arra, hogy a közétkeztetés bármely szereplője, akár személyes megjelenés és várakozás nélkül online kapcsolaton keresztül intézhesse az étkezéssel kapcsolatos ügyeit. | Tanulmányi Pénzügyi modul Tanulmányi Pénzügyi modulA Tanulmányi pénzügyi modul az e-Ügyintézési funkciók során a pénzügyi folyamatokat támogató informatikai rendszerkomponens, amely a köznevelés más rendszereivel integráltan és adaptívan együttműködik. A modul támogatja a tanulói jogviszonnyal összefüggő pénzügyi tranzakciók lebonyolítását a gondviselők és az intézmények között mind a tanulmányokhoz közvetlenül mind a tanulmányokhoz közvetetten kapcsolódó pénzügyi feladatokat illetően. |
Szoftverfrissítések, újdonságok
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.47478 verzió újdonságai (2019. 10. 09.)
.
A hiánypótlásra visszaküldött, de nem hiánypótolt ügyek lezárására a Határozat-fülön - gomb került elhelyezésre. Használatakor az ügyhöz automatikusan bejegyzés kerül a lezárás módjára vonatkozóan:
Üzenetküldésnél a Tanárok-csoportban csak a tanárok neve alapján történik a címzettek kiválasztása:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.45835 verzió újdonságai (2019. 09 26.)
Az e-Ügyintézés menürendszerében elhelyezett ikonok segítik a felhasználók eligazodását illetve az azonos nevű menüpontok megkülönböztetését:
Az Iskolai események gondviselői engedélykérési felületére kihelyezésre került a közvetlen Üzenetküldési-funkció:
Az Iskolai kirándulások gondviselői engedélykérési felületére kihelyezésre került a közvetlen Üzenetküldési-funkció:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.44731 verzió újdonságai (2019. 09 18.)
Az e-Ügyintézés KÖZÉTKEZTETÉS-modulja teljeskörűen kezeli az intézményi tanulók és dolgozók étkeztetését a megrendeléstől, a különböző fizetési módokon keresztül a számlák kiegyenlítésén át, az étkeztetéshez tartozó riportok, kimutatások generálásáig.
A KÖZÉTKEZTETÉS-modul nyitóoldala a Tudásbázisban: e-Ügyintézés KÖZÉTKEZTETÉS
Az üzenetküldéskor az üzenetekhez csatolható fájltípusok az alábbiak:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.35293 verzió újdonságai
Az e-Ügyintézési modul Üzenetek-funkciójának általánossá tételét követően aktiválásra került a bejelentkezett felhasználó részére az új üzenetek kijelzése a KRÉTA-rendszer Adminisztrátori- és Napló-moduljában is a boríték-ikonon
A kommunikációs modul (üzenetváltás) alapértelmezetten inaktív állapotban kerül kihelyezésre. A funkciót minden egyes intézménynek saját magának kell aktiválnia, ha engedélyezni szeretné annak a használatát a saját KRÉTA-rendszerén. Az aktíválást követően az e-Ügyintézés felületén az intézményi beállításokban meg kell adni az üzenetküldési engedélyek táblázatban (mátrixban), hogy milyen irányokban (mely felhasználók között) engedélyezik az intézményben az üzenetváltást (vagy az alapbeállításoknak megfelelő engedélyekkel történik az üzenetek küldése, fogadása).
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.33930 verzió újdonságai
Az automatikus igazolás rögzítéshez az intézményi beállításoknál a TMGI-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:
Az automatikus közösségi szolgálat rögzítéshez az intézményi beállításoknál a TKST-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:
Az automatikus igazgatói engedély mulasztás igazolásának rögzítéshez az intézményi beállításoknál a IEDM-ügytípus automatikus végrehajtását engedélyezni szükséges:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.32628 verzió újdonságai
Pop-up tájékoztató felirat BKI-folyamatot kezdeményezők részére
Pop-up tájékoztató BKI folyamatban nem egyező tanulói adatok esetére:
Intézményi üzenetkezelési beállítások mátrix kihelyezése a beállítások menübe
Terembérlethez teremadat-mezők és képfájlok feltöltésének pontosítása
Termek szűrési jellemzőinek pontosítása
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.32570 verzió újdonságai
Beállítások főmenüpont kihelyezése a bal oldali panelra
Beállítások szekciói (témakörei) a beállítások menüpont nyitóoldalán
Feladatkör(ök) kiválasztása a beállítások menüpont nyitóoldalán
Új tagozat felvétele és beállítása az intézményi feladatkörökhöz
Tagozatok beállítása illetve eltávolítása az intézményi feladatkörökhöz
Ügyintézés beállításai almenüpont a Beállítások-on belül
Intézményi értesítési email cím megadhatósága, ahová a rendszer az új vagy hiánypótlás után beküldött ügyekről az értesítést küldje
Ügytípusokhoz hozzárendelhető alapértelmezett ügyintézők beállításai
Automatikusan végrehajtható teendők beállításai
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.31572 verzió újdonságai
Elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítás-funkció bővítése email-értesítéssel ideiglenes e-ÜI felhasználónál
Elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítás-funkció bővítése email-értesítéssel bejegyzett e-ÜI felhasználónál
Elfelejtett jelszó értesítő email, amelyben a link 1 hétig érvényes
Elfelejtett jelszó megváltoztatásáról visszaigazoló képernyőüzenet
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.31134 verzió újdonságai
BAI_Döntés generálása gomb az e-Ügyintézésbe adatok szinkronizálására
BAI_Státusz-oszlop az e-Ügyintézésbe szinkronizált adatok ellenőrzésére
BAI_Státusz-oszlopban a szinkronizálási jelzések útmutatója
BAI_Értesítők, határozatok letöltése egyben-link megjelenítése az intézményi nyitóoldalon
E-Ügyintézés bejelentkeztető felület pontosítása szerepkörök szerint
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.30682 verzió újdonságai
BAI-folyamat határozat-készítéshez Döntés generálása-gomb kihelyezése az Adminisztrációs modul Beiratkozás felületére
Felvett nebulóknál döntésértesítő automatikus generálása a BAI-folyamatban:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.29925 verzió újdonságai
Osztály adatai ablakban SZMK-képviselő és SZMK-képviselő helyettesek beállításához új mezők létrehozása
Osztály adatai ablakban osztálypénz bankszámlaszámának és kedvezményezettjének beállításához új mezők létrehozása
Új ideiglenes felhasználói regisztráció pontosítása
Elfelejtett jelszó esetén jelszó-emlékeztető email kiküldése felhasználó részére
Intézményi bejelentkezés csak e-Ügyintézési folyamat kezeléséhez
Új ideiglenes felhasználóval négy beiratkozási és egy másodlatigénylési funkció kihelyezése
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.29326 verzió újdonságai
Az általános iskolai beiratkozás intézményi kezeléséhez az e-Ügyintézésben videó tájékoztató anyag érhető el a KRÉTA Videótárban:
Beiratkozás felületen az e-Ügyintézés során benyújtott kérelmek automatikus összefésülése a hagyományosan kezelt kérelmekkel:
A pilot2-intézmények részére megtörtént a Tanulmányi pénzügyi modul aktiválása. A Tanulmányi pénzügyi modullal kapcsolatosan további részletes leírás olvasható a Tudásbázis e-Ügyintézés: Tanulmányi pénzügyi rendszer oldaláról kiindulva.
Fizetési módok kibővítése bankkártyás fizetéssel:
Házipénztár kezelésénél pénztár-ellenőrzés funkció beépítése
Pénztárjelentésnél előnézet letöltéséhez funkciógomb kihelyezése:
Banki átutalásnál közleményadatok vágólapra helyezhetőségéhez ikonok kialakítása:
TPÜ-modulhoz gondviselői e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:
TPÜ-modulhoz intézményi e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:
TPÜ-modul pénztárkezelési műveleteihez intézményi e-learning tananyag aktiválása a KRÉTÁ-ban:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.27528 verzió újdonságai
A hit- és erkölcstan oktatását végző egyházi jogi személyek listájának a bővítése és aktualizálása
Új kérelem létrehozásakor a felhasználó a Piszkozat-mentése gombra kattintva elmentheti az űrlap beküldés előtti állapotát. Ha van mentett piszkozat a kérelem kitöltésekor, akkor a felhasználó eldöntheti, hogy a korábbi űrlapkitöltést akarja-e folytatni vagy elveti a korábban elmentett piszkozatot és tiszta űrlappal kezdi meg a kitöltést.
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.26357 verzió újdonságai
A főmenüsorban található Üzenetek-főmenüpont aktiválásra került, amely átirányít az e-Ügyintézés modul Üzenetek-felületére:
A korábbi Gondviselői és Orvosi igazolás mellett három új típus szerint lehet mulasztási kérelmet kezdeményezni:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.21248 verzió újdonságai
Az eÜgyintézői modul kérelmezői oldalán mulasztás beküldésekor az Ügyintéző-oszlopban megjelenik a tanuló osztályfőnöke (szülő, gondviselő a beküldést követően azonnal értesül arról, hogy kihez került az igazolás):
Ugyanekkor az eÜgyintézési modul intézményi oldalán az osztályfőnök-ügyintézőnél a beküldött mulasztás új státuszban jelenik meg:
A folyamat részletes intézményi eÜgyintézői leírása megtalálható a Tanulói mulasztás igazolása intézményi oldal - on.
Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy beállítsa azt, hogy az ügyek táblázatban csak a saját ügyei jelenjenek meg vagy minden ügy megjelenjen (ezeken belül a lezárt ügyek és a folyamatban lévő ügyek megjelenítése nem változott):
Az eÜgyintézői modul nyitóoldalán lehetősége van az eügyintézőnek arra, hogy az ügyek táblázatban a tanulókat az osztályjelzésük alapján sorba rendezze illetve osztályok szerint i csoportosításban jelenítse meg az ügyeket:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18831 verzió újdonságai
A KRÉTA-rendszerben intézményi felhasználók részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:
A KRÉTA-rendszerben kérelmezői felhasználók (szülők, gondviselők, nagykorú tanulók) részére a főmenüsorban található "e-Learning"-főmenüpontra kattintva e-Learning tananyag végezhető el:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18631 verzió újdonságai
A KRÉTA-rendszerben felhasználói jogosultsággal rendelkezőket (adminisztrátor, napló) a főmenüsorban található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:
KRÉTA e-Ügyintézés 1.0.18148 verzió újdonságai
A Gondviselőket / Tanulókat (nagykorúak) az e-Ellenőrző modul főmenüsorában található e-Ügyintézés menüpontra kattintva a program automatikusan átnavigálja az e-Ügyintézés modulba, ahol folyamat indítását kezdeményezhetik a rendszerben:
A Gondviselők / Tanulók (nagykorúak), akik még nem rendelkeznek felhasználói jogosultsággal az e-Ügyintézés modul használatához, a bejelentkezési felületen regisztrációt kezdeményezhetnek. Bővebb leírás: a KRÉTA Tudásbázis A Gondviselői / Tanulói bejelentkezés folyamata az e-Ügyintézésben oldalon található.
Keresés
Írja be a keresett kifejezést a Tudásbázisban történő kereséshez! A kereséshez használhatja a csillag(*) karaktert is a keresőszavak végén.
Egyáltalán nem, vagy túl kevés keresési eredményt kapott?
Ha információk keresésekor az összes szó helyesírásának ellenőrzése után sem kap találatot, bővítse a keresést további eredményekért:
- Használjon kevesebb keresési kifejezést. Használja például a „importálás” szót az „tanulók importálása” kifejezést helyett.
Használjon általánosabb keresési kifejezéseket. Használja például a „számítógép” vagy a „PC” szót a „laptop” helyett.
Használja a csillag (*) karaktert a keresőszavak végén. A óra* kifejezés például megtalálja a „órarend” és a „óralátogatás” szót is. A * használata a szavak elején vagy közepén nem működik.
KRÉTA e-Ügyintézés_Mintaszabályzat_v1.0.pdf
KRÉTA e-Ügyintézés_Ügyfél tájékoztató_v1.0.pdf
További felhasználói kézikönyvek az adott e-ügyintézési funkciók leírásának a nyitóoldalán találhatók.
....
A KRÉTA e-Ügyintézési felületeihez készült e-Learning tananyagok a rendszerbe bejelentkezve a jogosultsági szinteknek megfelelően a főmenüsorból az e-Learning főmenüpontra kattintva érhetők el:
- Címkék nélkül