Az intézményi adatbekérő a köznevelési intézményekben azon folyamatot jelzi, amely során az intézmény a gondviselőktől adatokat kér be.
Az intézmény munkatársai online, akár mobil applikáción keresztül belépve elvégzik az adatbekérők szerkesztését és továbbítását a gondviselők felé, akik (szintén online, vagy mobil applikáción keresztül) szerkesztik a válaszaikat és visszaküldik az intézmény részére.
Az adatbekérő folyamat nyitóoldalán három menüpont alapján végezhetjük el az adatbekérésekkel kapcsolatos műveleteket:
- az Alapadatok (alapértelmezett) menüpontban: adatbekérőinket kiválaszthatjuk, menthetjük, törölhetjük
- az Adatbekérő szerkesztése menüpontban: létrehozhatjuk, módosíthatjuk adatbekérőinket
- a Címzettek menüpontban: meghatározhatjuk azon felhasználók körét, akik számára az adatbekérést címezzük
illetve itt állíthatjuk be az adatbekérő kitöltési határidejét:
Az adatbekérő űrlap megszerkesztéséhez eszköztárból kiválasztható elemek (szövegdoboz, jelölőnégyzet, rádiógomb, legördülő-lista és egyéb elemek) illetve kérdőív szerkesztési funkciók (sorrendválasztó, eseményelem beillesztő, időzítő, stb) segíti a kérdőív elkészítését:
A címzettek kiválasztásánál az üzenetküldési funkcióhoz hasonlóan tudjuk a címzetteket kiválasztani, törölni egyesével illetve az oszlopfejléc első oszlopában lévő többeskijelőlő-négyzetre kattintva: