Az egy osztályba sorolt Növendékek hangszeres foglalkozásainak óraszámai osztály szinten összesítve lépnek, mit tehetek, hogy Növendékenként külön-külön fussanak?
A Terstreszabás menüpont "Az elektronikus napló korlátozásainak beállítása" szekcióban található "Osztályok és osztálybontott csoportjaik óráinak közös számozása" kapcsolóval szabályozhatjuk, hogy az egy osztályhoz "Osztálybontott csoport"-ként kapcsolódó csoportok óraszáma közösen lépjen, vagy külön-külön. A rendszer által automatikusan létrehozott, vagy a felhasználó által kézzel megalkotott Növendéki egyéni csoportok ilyan "osztálybontott csoport" jelöléssel csatlakoznak osztályukhoz. A közös számozás megszüntetéséhez a kapcsoló átállítása és a beállítás mentése szükséges.
Hogyan rögzítsem a Korrepetíciót a KRÉTA felületén?
A rendszerben több megoldást is alkalmazhatnak a Korrepetíció rögzítésére.
Az intézményeknél tapasztaltak alapján a leggyakoribb használat, hogy
- a korrepetítor által megadott idősávokra a hangszeres tanárokkal közösen összeállítják a növendékeiket csoportokba rendezve (a növendékeknek adandó időmértékeket figyelembe véve),
- az adminisztrátorok az így (az AMI modul felületen) létrehozott "csoportos" csoportokba besorolják a növendékeket, (és így a növendéki Tantárgyak fülön a Csoportok listában fognak megjelenni ezen TTF elemek)
- ezeket a csoportokat a korrepetítor számára TTF-ben rögzítik az intézmények,
- majd felviszik a foglalkozásokat ezekhez a csoportokhoz a tanárok számára.
(pl.: "H14 Rita Korr" = hétfő 14:00-tól Rita néni számára készített csoport, melybe besorolásra kerül az összes olyan növendék, akinek a hétfő adott időpont - amikor Rita néni zongoránál szabadon van saját növendék nélkül - megfelelő, és ők egy foglalkozáson, egy órán jelennek meg a pedagógus számára a naplózási felületen, aki egyben tudja naplózni az egész Korrepetíciós foglalkozását).
Hogyan lehetséges a tantárgyi szorgalmak rögzítése az AMI modulban?
A rendszerben több megoldást is alkalmazhatnak a tantárgyi szorgalmak rögzítésére.
minden hangszerből/tárgyból és szolfézsból adnak szorgalom értékelést
A Tantárgyak listában lehet lértehozni minden egyes tantárgyhoz és a szolfézshez is szorgalom tárgyat (vagy "csak" főtárgy szorgalom és szolfézs szorgalom tárgyat), mint tantárgy, melyeknek a Tantárgy kategóriáját "Szorgalom" típusra kell beállítani, így a generált dokumentumokban a Szorgalom értékelésének megfelelő értékelés kerül majd megjelenítésre.
- A TTF-ben rögzíthetik is (akár 0 óraszámmal), és mint a sima osztályzatot, az Értékelések felületen rögzítik azt a növendékek számára. Az adott TTF sornál ha bejelölik az "Összevont óra" jelölést, akkor a központi riportokban ezek az elemek nem fognak megjelenni. Így az Értékelés felületen az alapbeállítás, TTF szerinti értékeléssel, minden pedagógus a hozzá rendelt növendékeknek tud értékelést rögzíteni.
- A TTF-ben rögzítés nélkül az is lehetséges, hogy a felvitt tárgyakat az értékeléskor engedélyezett Osztályfőnöki jegyadással az osztályfőnök, vagy a Mindenki megadással minden pedagógus rögzíthet, ekkor nekik kell kiválasztani, melyik Növendéknek, milyen tárgyból adnak értékelést.
havonta egy szorgalom értékelést rögzítenek
- A szokásos, Napló felület / Osztályfőnöki feladatok / Magatartás/Szorgalom értékelés felületen lehet rögzíteni, havonta 1 db értékelést, ahol csak a Szorgalom értékelés módot hazsnálják, a Magatartás értékelés üresen marad.
A Szorgalom tárgykategóriába állított tantárgy esetén az értékelés csak 4 fokozatú lehet, valamint a félévi/év végi dokumentumokban a Szorgalom értékelésnek megfelelő megnevezések, azaz 2 (Hanyag) - 3 (Változó) - 4 (Jó) - 5 (Példás) fognak megjelenni.
Hogyan lehetséges megjeleníteni a félévre megállapított térítési díjat a nyomtatott félévi értesítőn?
A Napló felületen akár osztályfőnökként, akár adminisztrátorként a Feljegyzések / Beírások (osztály kiválasztása) felületen az adott Növendék sorában lévő "+" jel segítségével tudnak a növendékekhez rögzíteni információt.
A Beírástípusok között találnak speciális típusokat is (például: "Félévi bizonyítványban megjelenő tantestületi feljegyzés, határozat (dicséret, felmentés stb.)").
A funkció használata előtt javasolt, hogy az admin rendszer Nyilvántartások / Adatszótárak / Esemény típusok adatszótárban kapcsolják ki a láthatóságát azoknak a típusoknak, amiket nem szeretnének használni, így a véletlenül téves típus kiválasztást megelőzendő, a szükséges kikeresét segítendő a Pedagógus kollégák számára.
Miért nem jelennek meg a félévi értékelések a félévi értesítő dokumentumban?
Az alábbi Félévi értesítő dokumentumokban
- Félévi értesítő
- Félévi értesítő (ellenőrzőben elhelyezhető)
- Félévi értesítő (ellenőrzőben elhelyezhető A/5 méretben)
- Félévi szöveges értesítő (1-4. osztály)
- Félévi szöveges értesítő füzet (1-4. osztály)
- Félévi szöveges értesítő füzet (1-4. osztály) kétoldalas nyomtatáshoz)
azok az értékelések jelennek meg, melyeket osztályban vagy tanórai célú csoportban kaptak a Növendékek, valamint az Altantárgyként rögzített tulajdonságú tárgyaknál (akár kapcsolódnak főtárgyhoz, akár nem) a Nyilvántartás / Tantárgy adatlapján bepipálva szerepel az "Altantárgyként bizonyítványban" jelölőnégyzet.
A Testreszabás menüpont / Tanórai célú csoportok beállítása felületen van lehetőség a csoporttípusokat a jelölőnégyzet bekapcsolásával "Tanórai célú"-vá minősíteni.
Félévi értesítő (művészetoktatásban)
A "Félévi értesítő (művészetoktatásban)" dokumentum még az AMI modul előtt készült, azzal a céllal, hogy az egyes csoportoknak (és akkor még csoportban kellett kezelni az AMI növendékek osztályait) lehessen az AMI-kban dokumentumot generálni. Mivel jelenleg az AMI modul révén már lehetőség van az AMI-k számára is osztályszintű dokumentumgenerálásra, a rendelkezésre álló 6 féle dokumentum használatát javasoljuk. A dokumentum azok számára áll rendelkezésre, akik az AMI kezelésére nem az AMI modult használják.